En daar zijn we weer: de zomer-en zonliefhebbers

27-05-2018 15:11 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
:sun:

Praat hier mee over zalig zonnige dagen en lange zwoele avonden! B-)
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren
Het valt me wel op dat de verwachtingen vaak niet kloppen met de werkelijkheid (ja, het zijn niet voor niets verwachtingen, ik weet het :) )
Zo werd hier (Zuidhollandse kust) voor vandaag al een paar dagen slecht weer verwacht, maar uiteindelijk was het een prima dag - beetje winderig, maar veel zon gehad en prima temperatuur. En afgezien van een stortbui van 2 minuten, droog.
Dus ik hoop heel erg dat de verwachtingen van de komende dagen ook niet kloppen en dat het uiteindelijk beter uitpakt.....
Nothing happens for a reason
Hier in Brabant voorspelden ze elke dag kans op een bui maar zit de hele week al lekker in mijn bikini buiten met een lekker zonnetje. Niet zo warm dat ik mijn zwembad ingedoken ben maar wel lekker op mijn terras.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn inmiddels terug en er klopte hele helemaal niets van de verwachtingen.
Bij aankomst wel een flinke bui gehad en af en toe tussen door een buitje.
Maar vooral ook veel zon wat dus ook niet was voorspeld. Kinderen hebben lekker kunnen zwemmen, we konden buiten eten en hebben veel kunnen doen wat we ook wilde doen.

Bizar hoe die voorspellingen niet klopten, maar goed daar kun je niet op rekenen want voor hetzelfde geld klopte het wel.
Maar toch donkere grijze wolken vol regen op buienradar om vervolgens stralend weer te hebben is wel raar, dat je dus niet af kan gaan op de voorspellingen.

Voor de rest van mijn vakantie ziet het er niet best uit het weer in Drenthe en omgeving lijkt beter dan Brabant, maar goed dat is volgens de voorspellingen dan ;-)

Geen idee wat ik volgend jaar ga doen, ik mijmer en kijk altijd een beetje rond op Airbnb sla wat leuke huizen op in verschillende plaatsen en ga tegen december weer kijken.
Het plan is voor dan Frankrijk, maar ook daar was het nu niet je van het in de regio waar ik graag heen wil.

Ik denk dat ik voor een week met kerst nog iets weg boek, maar zo een week stel ik zo anders in dan een zomervakantie, huisje ergens in het bos of aan de kust, kerstsfeer dan gaat de hond ook mee, spelletjes, boeken films warme chocomel enz. Als het dan guur is maakt het me een stuk minder uit.
Natuurlijk gaat de voorkeur uit naar een zachte winter, maar de instelling is anders dan in het voorjaar en de zomer.

Ik heb nog 1,5 week vrij en hoop toch dat er nog droog warm weer komt, maar zoals het er uitziet lijkt het daar niet op.
Ik zwem de afgelopen dagen gewoon al lig ik daarna wel met m'n vest en lange broek aan op m'n loungebank.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een zwembad in de tuin had, zou ik dat ook doen, Redbulletje :)
Heerlijk lijkt me dat.

Ik ben mezelf aan het 'afharden', tenminste, ik doe een poging. Heb ergens gelezen dat je minder last van kou krijgt, wanneer je elke dag koud (af-)doucht. Dus daar ben ik op vakantie mee begonnen (als het warm is, gaat dat wat makkelijker) En ik blijf zo lang mogelijk doorlopen zonder jas/vest. Kijken wat dat wordt van 't winter :biggrin:
Kan ik, als ik het wél koud krijg, in elk geval zeggen dat ik m'n best gedaan heb (en mopperend onder een dekbedje kruipen op de bank)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
08-08-2019 08:46
Als ik een zwembad in de tuin had, zou ik dat ook doen, Redbulletje :)
Heerlijk lijkt me dat.

Ik ben mezelf aan het 'afharden', tenminste, ik doe een poging. Heb ergens gelezen dat je minder last van kou krijgt, wanneer je elke dag koud (af-)doucht. Dus daar ben ik op vakantie mee begonnen (als het warm is, gaat dat wat makkelijker) En ik blijf zo lang mogelijk doorlopen zonder jas/vest. Kijken wat dat wordt van 't winter :biggrin:
Kan ik, als ik het wél koud krijg, in elk geval zeggen dat ik m'n best gedaan heb (en mopperend onder een dekbedje kruipen op de bank)
Jarenlang geprobeerd, helaas niets geholpen, nog steeds een koukleum. Misschien heb jij meer succes :)
Alle reacties Link kopieren
Josjaa schreef:
08-08-2019 08:58
Jarenlang geprobeerd, helaas niets geholpen, nog steeds een koukleum. Misschien heb jij meer succes :)

Ik ben bang dat ik opgeef, voordat het resultaat geeft. Heb het wel vaker een tijdje volgehouden, maar dan ineens vergeet ik het.
Later is nu
Dreamer schreef:
08-08-2019 08:46
Als ik een zwembad in de tuin had, zou ik dat ook doen, Redbulletje :)
Heerlijk lijkt me dat.

Ik ben mezelf aan het 'afharden', tenminste, ik doe een poging. Heb ergens gelezen dat je minder last van kou krijgt, wanneer je elke dag koud (af-)doucht. Dus daar ben ik op vakantie mee begonnen (als het warm is, gaat dat wat makkelijker) En ik blijf zo lang mogelijk doorlopen zonder jas/vest. Kijken wat dat wordt van 't winter :biggrin:
Kan ik, als ik het wél koud krijg, in elk geval zeggen dat ik m'n best gedaan heb (en mopperend onder een dekbedje kruipen op de bank)
Ik heb vanochtend na mijn wandeling al gezwommen in water van 21 graden en daarna warm gedoucht maar ik blijf het toch 'n partij koud hebben ;-D
Ik heb het bijna nooit koud. Ik heb ook geen truien want dat is veel te warm voor mij. In de winter met lange mouwen draag ik vaak hele dunne bloesjes of een topje met een dun jasje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, koud douchen, niet warm kleden etc., maar mij heeft het ook niet geholpen. Ik ben gewoon zo geboren, had het als kind al snel koud en je kon me niet blijer maken dan met een vakantie naar een zo warm mogelijk land. Eerst gingen we altijd naar Oostenrijk en dan vermaakte ik me wel, maar ik baalde wel regelmatig van het weer. En later gingen mijn ouders voor mijn zus en mij naar Zuid-Frankrijk en Spanje en waren we helemaal in onze hum.

Hier ook een zwembad, maar te klein om banen te trekken. Het is echt om af te koelen en dat hoef ik niet zo snel. Dit jaar ben ik er tot nu toe 2 dagen in geweest :mrgreen: Mijn jongste dochter vindt het wel helemaal geweldig om met vriendjes en vriendinnetjes in te gaan, maar als zij ouder is doen we het waarschijnlijk weg. Er gaat teveel tijd en geld in zitten voor het plezier dat we ervan hebben.

Vandaag weer zwaarbewolkt, hopelijk komt de zon er nog wel even door vandaag. Gisteren was het het grootste deel van de dag ook echt slecht, ik ga bijna denken dat ik moet verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
08-08-2019 10:30
Ik heb het bijna nooit koud. Ik heb ook geen truien want dat is veel te warm voor mij. In de winter met lange mouwen draag ik vaak hele dunne bloesjes of een topje met een dun jasje.
Had ik dat maar... ik zie vaak leuke bloesjes, maar koop ze nooit omdat ik ze nooit draag. Nu zou zoiets zelfs te koud zijn voor mij, ik draag vandaag een sweater.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me dus niet herinneren dat ik het als kind koud had.
En ik kan me wél herinneren dat ik bij buitenactiviteiten nog in t-shirt liep, terwijl iedereen om mij heen al een trui aantrok, omdat het zo koud werd.

's Winters kan ik in bed niet warm worden, als ik 's avonds gefietst heb. Dat komt mede door een slechte doorbloeding van de bovenbenen, denk ik. Dus ik hoop dat die nu beter doorbloed gaan worden. Bovendien hoop ik op een positief effect op m'n gewicht, maar als 1 van de 2 werkt ben ik al blij :mrgreen:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het allerergste vind ik als ik op zaterdagochtend bij een wedstrijd van mijn dochter heb staan kijken wanneer het niet zonnig is. Ik draag echt de warmst mogelijke kleding en neem zelfs een handwarmer mee, maar tijdens die wedstrijd krijg ik het kouder en kouder totdat ik het echt niet meer trek. En dan houd ik het de godganse dag ijskoud en ben ik doodmoe. Echt verschrikkelijk. Ik zie nu alweer op tegen het nieuwe seizoen. Een ergere kou bestaat gewoon niet. En ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om niet te kijken en in de kantine te gaan zitten.
pamelacourson schreef:
08-08-2019 10:34
Had ik dat maar... ik zie vaak leuke bloesjes, maar koop ze nooit omdat ik ze nooit draag. Nu zou zoiets zelfs te koud zijn voor mij, ik draag vandaag een sweater.
Sweaters heb ik ook niet. Ik zit nu buiten in de zon. Ik draag een rokje met een bloes met korte mouwen.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
08-08-2019 10:44
Sweaters heb ik ook niet. Ik zit nu buiten in de zon. Ik draag een rokje met een bloes met korte mouwen.
Lekker buiten zitten! Hier is de zon nu ook doorgebroken, misschien toch zo maar even een t-shirtje aantrekken en iets anders dan mijn Uggs :-D Toch wel een beetje warm zo.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
07-08-2019 13:58
Ja, ik had net een was buiten hangen, opeens onverwacht een stortbui :-[ ....
Nu is het wel weer zonnig, al waait het nogal hard.
En mwoah, "helemaal prima".... of woon jij soms ook in het oosten waar het op de een of andere manier altijd zomer is?
Ik vind 22 graden met veel bewolking en af en aan regen nou niet echt lekker voor augustus... en de verwachtingen zijn ook zeer matig, vieren en vijven op weeronline.
Nee hier is het al dagen 19-22 graden. Maar ik ben een simpel mens, ik ben blij als de zon schijnt en het niet ijskoud of gloeiend heet is buiten (van 15 graden tot max 30 graden). Bij kouder dan 15 verkleum ik, bij gebrek aan zon word ik lamlendig en bij warmer dan 30 verpieter ik als het meer dan een week duurt, want ik vind het ook niet fijn niks te kunnen op zwemmen na en 's nachts mijn bed uit te drijven. Met 25-30 graden kan ik nog lekker statten, fietsen, etc maar ook zwemmen en zonnen. En lekker slapen, ook belangrijk. Maar ik heb wel liever 30-33 graden dan 10 graden of minder. Sneeuw is een grote uitzondering, voor een dik pak sneeuw wil ik best verkleumen want dat vind ik helemaal geweldig.

En ik heb nog een zonvakantie in het voorruitzicht, dus zwemmen ga ik toch wel. :)

Ik heb vandaag een t-shirt aan en een lange broek met sloffen, want die voeten zijn meestal wel koud haha. Mijn huisje is heel warm van zichzelf in de zomermaanden (ik heb het nog niet onder de 24 graden gezien hier) dus dat gaat prima. Wel koud voelende armen maar geen last van nog. Moet wel een jas aan buiten, maar met jas en het zonnetje vind ik het prima. In de wintermaanden vind ik het altijd zo rot dat zelfs met je dikste jas/sjaal/handschoenen je nog loopt te bibberen en een paar ijsbenen krijgt. :( En koude voeten in sloffen, dus dan zit ik met sloffen, een deken en als ze dan nog niet warm worden de kruik van mijn konijnen op de bank. En ik loop de hele winter in de allerdikste wollen truien.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
08-08-2019 15:00
Nee hier is het al dagen 19-22 graden. Maar ik ben een simpel mens, ik ben blij als de zon schijnt en het niet ijskoud of gloeiend heet is buiten (van 15 graden tot max 30 graden). Bij kouder dan 15 verkleum ik, bij gebrek aan zon word ik lamlendig en bij warmer dan 30 verpieter ik als het meer dan een week duurt, want ik vind het ook niet fijn niks te kunnen op zwemmen na en 's nachts mijn bed uit te drijven. Met 25-30 graden kan ik nog lekker statten, fietsen, etc maar ook zwemmen en zonnen. En lekker slapen, ook belangrijk. Maar ik heb wel liever 30-33 graden dan 10 graden of minder. Sneeuw is een grote uitzondering, voor een dik pak sneeuw wil ik best verkleumen want dat vind ik helemaal geweldig.

En ik heb nog een zonvakantie in het voorruitzicht, dus zwemmen ga ik toch wel. :)

Ik heb vandaag een t-shirt aan en een lange broek met sloffen, want die voeten zijn meestal wel koud haha. Mijn huisje is heel warm van zichzelf in de zomermaanden (ik heb het nog niet onder de 24 graden gezien hier) dus dat gaat prima. Wel koud voelende armen maar geen last van nog. Moet wel een jas aan buiten, maar met jas en het zonnetje vind ik het prima. In de wintermaanden vind ik het altijd zo rot dat zelfs met je dikste jas/sjaal/handschoenen je nog loopt te bibberen en een paar ijsbenen krijgt. :( En koude voeten in sloffen, dus dan zit ik met sloffen, een deken en als ze dan nog niet warm worden de kruik van mijn konijnen op de bank. En ik loop de hele winter in de allerdikste wollen truien.
Helemaal herkenbaar. Koude voeten heb ik niet meer sinds we vloerverwarming hebben en ik elke dag met Uggs loop. Die combi werkt echt perfect!
Ik kan niet tegen warme voeten. Zelfs nu ik alleen maar onder een lakentje slaap mogen mijn voeten er niet onder. Die liggen altijd buiten boord.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook vloerverwarming, zonder vloerverwarming zijn mijn hele benen koud de hele winter lang. Dus dit scheelt al zoveel, ik wil nooit meer zonder haha.

Nee? Ik kan juist niet tegen koude voeten, dan kan ik niet slapen. Die van mij mogen best kloppend, rood en 50 graden zijn haha. Ik pak ze ook altijd helemaal in met mijn deken in bed. Mezelf pak ik sowieso helemaal in in bed. Als een burrito.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag graag sweater vesten over een shirt ( thuis ) met een joggingbroek en van die dikke sokken.

Wel heb ik graag de ramen open, heel tegenstrijdig :rolling:

Gisteren was het hier best goed weer, vandaag grauw, en als het meezit wordt het weekend redelijk.
Ik heb nog een week vrij en wil eigenlijk nog wel gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Nou de laatste werkdag van mij en mijn man, en de Moesson begint meteen...
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen dat het warm gaat worden vandaag. Ik zie grijze bewolking.

Ik kan niet tegen écht warme truien, dus ik wil ook wel graag genoeg hebben aan een bloesje of t-shirt :biggrin:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon zo donker dat de lampen aan moeten, ben er nu wel weer klaar mee. We vieren over een paar dagen de verjaardag van mijn man en het lijkt erop dat we die voor het eerst sinds jaren toch echt binnen moeten vieren. Echt balen, dat vind ik altijd een stuk minder leuk.

In de winter kun je mij uittekenen in truien van American Vintage. Sommige daarvan zijn echt heel erg warm, heerlijk! Ik heb er ook een paar lange vesten van, niet dat ik die nou zo leuk vind staan, maar ze zijn ook zo lekker warm over mijn kont en benen.

Maar goed, dat is dan ook meteen waarom ik zomerkleding veel leuker vind, in de winter zijn alle andere dingen te koud voor mij en loop ik ook nog eens vaak met een thermolegging onder mijn broek. Dan voel ik me erg aantrekkelijk, ahum :cry: Dus met mooi weer loop ik elke dag in leuke jurkjes en rokjes etc.

Ik liep net op slippers, maar heb mijn Uggs maar weer aangetrokken. Veel te koud met die blote voeten.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de weerberichten wordt het bij ons vanmiddag 24 graden. Maar dan wel met regen, dan heb ik liever wat kouder en zon.
Alle reacties Link kopieren
Grijs.en bewolkt.niet fijn.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven