En daar zijn we weer: de zomer-en zonliefhebbers

27-05-2018 15:11 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
:sun:

Praat hier mee over zalig zonnige dagen en lange zwoele avonden! B-)
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
28-05-2018 10:38
Dat komt doordat het nu voor ons mooi weer is ;) Bij slecht weer in de zomer en de hele herfst en winter zijn veel van ons behoorlijk down of zelfs depressief. En dan hoort het toch echt wel bij psyche.

Zelf voel ik me nu hartstikke happy en vol energie nu ik lekker naar buien kan, niet koud of nat word en alles er mooi en licht uitziet. Maar in de winter kan ik soms de hele dag wel huilen van ellende en heb ik het idee dat ik gewoon elk jaar een half jaar niet leef. Echt zwaar ellendig voel ik me dan.
Ja dan past het beter hier idd. Maar ik neem toch aan dat niet iedereen hier zo heftig op de winter reageert.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
28-05-2018 10:41
Ja dan past het beter hier idd. Maar ik neem toch aan dat niet iedereen hier zo heftig op de winter reageert.
Het vaste groepje dat hier (in de winter) meeschrijft volgens mij wel.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
28-05-2018 10:46
Het vaste groepje dat hier (in de winter) meeschrijft volgens mij wel.
Tot en met december hou ik het redelijk uit.maar de maanden januari en februari .zou ik mij het liefst verstoppen.ik leef dan niet .ik overleef.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
28-05-2018 11:01
Tot en met december hou ik het redelijk uit.maar de maanden januari en februari .zou ik mij het liefst verstoppen.ik leef dan niet .ik overleef.
Ik ook 🙄
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
November en december vind ik ook vreselijk. Kerst en oud en nieuw worden voor mij echt verpest door dat rotweer.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
28-05-2018 12:39
November en december vind ik ook vreselijk. Kerst en oud en nieuw worden voor mij echt verpest door dat rotweer.
December trek ik omdat er veel lichtjes en feestjes zijn. Maar januari 🙈
In febr nooit erg omdat we dan maar de tropen gaan/gingen. Terug in maart en dan was het meeste leed alweer geleden. Januari kwam ik door met de wetenschap dat ik nog maar 4 weken moest en dan naar de warmte.

Man heeft nu een nieuw plan, roadtrippen door de US. En dat kan dan pas in mei 🙄
Ik heb hevige twijfels. Ik wil het wel maar dan moet ik die lange kutwinter helemaal door.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn de laatste 2 jaar eind februari/begin maart naar de zon geweest en dat scheelde echt veel! De voorpret helpt al en als we terugkwamen kwam de lente alweer in zicht. Tot mei wachten zou ik ook niet zo snel doen.
Ik heb geen last van een winterdepressie en zie ook de leuke en fijne dingen van de herfst en winter. Aan het einde van de zomer kan ik ook wel verlangen naar winter.
Maar zomer is gewoon wel mijn favoriete seizoen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje yasmijn ,dat zijn nog eens vooruitzichten. ik worstel hier wel door.⛄️⛄️⛄️

De sfeer van december maakt het voor mij ook wel aantrekkelijk. Daar kan ik mee leven.
En desondanks als we in de bossen of ergens achteraf zijn .en het sneeuwt.zie ik wel hoe mooi het is. Het zou alleen niet zo koud moeten zijn .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
28-05-2018 13:09
Wij zijn de laatste 2 jaar eind februari/begin maart naar de zon geweest en dat scheelde echt veel! De voorpret helpt al en als we terugkwamen kwam de lente alweer in zicht. Tot mei wachten zou ik ook niet zo snel doen.
Das lang he? Maar ik vind de roadtrip wel leuk.
We gaan het zien.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op zich niks tegen een paar maandjes winter. Als ik weet dat het in nov. t/m feb. niet mijn weer is, maar dat maart t/m oktober bijvoorbeeld heerlijk zonnig zijn met een paar maanden achter elkaar echt zomer, dan trek ik de rest ook wel. Maar helaas hebben we hier de meeste jaren maar een paar mooie weken. Verder is het dan nat, te koud of bewolkt. Net zo grijs als in de winter. Zo lang warm als nu is echt uitzonderlijk.
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
28-05-2018 11:01
Tot en met december hou ik het redelijk uit.maar de maanden januari en februari .zou ik mij het liefst verstoppen.ik leef dan niet .ik overleef.
Herkenbaar ik vind januari en februari vreselijk.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
28-05-2018 11:01
Tot en met december hou ik het redelijk uit.maar de maanden januari en februari .zou ik mij het liefst verstoppen.ik leef dan niet .ik overleef.
Heb ik ook. In November/December heb je nog de sfeer van Sint en Kerst. Hoewel ik die feestdagen veel te kort op elkaar vind. Maar de lichtjes en de liedjes maken het voor mij vrolijk. Daarna val je in het gat va Januari en Februari. Hoewel die laatste maand dit jaar extreem zonnig was. Maar helaas ook extreem koud met veel wind. Over kapotte handen maar te zwijgen. Die genazen dit jaar zéér langzaam.
Alle reacties Link kopieren
31.5 in mijn tuin :sun:

Heb net nog even wat kleurige kussens en frustsels en kaarsjes erbij gehaald voor in de nieuwe tuin.
Man: je gaat er toch geen circus van maken.
Neen, dit is een urban tropical carribean village garden ;-D

Baal dat ik morgen weer moet werken.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo maar het zwembad inplonzen, ik ben toch meer van de 22-25 graden :$ Maar het wordt wel iets koeler volgende week, zonder dat de temperatuur gelijk onderuitschiet! :yes:
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Alles onder 25 gr is winter ;-D
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op warm weer, mits het niet heel warm word. Ik was eerst zomerhater maar zit nu beter in mijn vel, waardoor ik ook de mooie kanten van de zomer kan waarderen. Ik zit er eigenlijk tussenin. Ik ben dol op alles tussen de 21 en 25 graden met zon, maar daarboven- of onder vind ik niet zo in dit tijdperk. Af en toe een hete dag in de zomer vind ik geen probleem, maar een hittegolf is niet zo mijn ding. Ik reageer nogal gevoelig op hele hoge/lage temperaturen en enorme temperatuurschommelingen. 's Avonds buiten zitten vind ik heerlijk, alleen het slapen gaat me minder af.. Als het goed is, krijgen we binnenkort een tentje voor buiten, dat zou echt een groot deel van mijn slaapproblemen bij hoogzomer oplossen :)

Fun fact, vanochtend zat ik te bibberen bij 18 graden, dat is ook wat nieuws voor mij :P Van mij hoeft het ook niet meer onder de 20 te komen de komende maanden, in oktober pas weer :)
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
28-05-2018 16:47
Alles onder 25 gr is winter ;-D
Jammer dat het weer zich daar niet aan aanpast hahaha, 20 graden met sneeuw en ijs lijkt me heerlijk, met zon erbij :sun:

Ik heb hetzelfde patatjedubbelmajo, al vind ik het ook nog fijn om on het zomermopperstopic te schrijven. Alleen denk ik niet dat ik dat vaak meer ga doen, alleen met echt warm weer zoals nu.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Sneeuw en ijs O_O
Niets voor mij.

En wat heb ik een energie. Heb zoveel gedaan vandaag op mijn vrije dag. In de winter lig ik alleen maar op de bank te netflixen of te lezen.

Met dit weer: :jump:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Hier 30,5 graden. Veel mensen lopen alweer te zeuren dat het te heet is, maar ik vind dit perfect! Wel heb ik gewoon geluk met onze tuin, er is altijd wel ergens schaduw en wind. Ik heb dit jaar ook leuke, kleurige kussens gekocht voor buiten (al zijn het geen felle kleurtjes, beetje Ibiza style). Mijn man vond het toen ze bezorgd werden helemaal niks, maar toen het eenmaal op een loungeset lag, vond ie het wél mooi. Echt een vakantiegevoel krijg je ervan, ik heb nog nooit zo vaak daar gezeten (iedereen eigenlijk). Het huis is nu puur een slaapplek :-D
Alle reacties Link kopieren
Idem 🤩
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
28-05-2018 17:50
Sneeuw en ijs O_O
Niets voor mij.

En wat heb ik een energie. Heb zoveel gedaan vandaag op mijn vrije dag. In de winter lig ik alleen maar op de bank te netflixen of te lezen.

Met dit weer: :jump:
Sneeuw en ijs ook niks voor mij. Vandaag een extra vrije dag. Heerlijk genoten van het mooie weer.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
charlottew88 schreef:
28-05-2018 19:42
Sneeuw en ijs ook niks voor mij. Vandaag een extra vrije dag. Heerlijk genoten van het mooie weer.
Ijsklontjes in mijn ijskoude colaatje ja.
Alle reacties Link kopieren
gedicht (nr. 2192):
November
Het regent en het is november
Weer keert het najaar en belaagt
Het hart, dat droef, maar steeds gewender,
Zijn heimelijke pijnen draagt.

En in de kamer, waar gelaten
Het daaglijks leven wordt verricht,
schijnt uit de troosteloze straten
Een ongekleurd namiddaglicht.

De jaren gaan zoals zij gingen,
Er is allengs geen onderscheid
Meer tussen dove erinneringen
En wat geleefd wordt en verbeid.

Verloren zijn de prille wegen
Om te ontkomen aan de tijd;
Altijd november, altijd regen,
Altijd dit lege hart, altijd.
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat gedicht ken ik nog van mijn studie. Mooi, maar deprimerend, net als de maand november zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven