Ervaringen escitalopram / antidepressiva

11-08-2019 22:03 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een burnout veroorzaakt door een angststoornis (overmatig piekeren en daardoor extreme spanning rondom werk). Ik ben in juni begonnen met escitalopram. Ik heb in drie weken opgebouwd naar 10mg. Nu ben ik een paar dagen geleden naar 12,5 gegaan en over een week ga ik naar 15. Ik voel me de laatste dagen veel vermoeider en ook vrij afgevlakt en nergens zin in. Hebben meer mensen deze ervaring wanneer ze van 10 naar 15 mg gingen? En neemt dit weer af of was die vermoeidheid blijvend?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik slik 20 en voel me daar prima bij. Dat zegt alleen niets dus je kan beter je huisarts even bellen.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Heel lastig om daar iets van te zeggen.
Partner slikt al zo'n 3-4 jaar 10mg.
Hij is nog steeds flink moe.
Lijkt wel iets wat nooit meer overgaat :(
Not my circus, not my monkeys
Ik heb het een paar jaar geleden een maand of 5 geslikt en begon op 10 en na een week of 3-4 ben ik naar 20 gegaan. Op hoofdpijn na in de eerste gebruiksweken ging het goed tot ik na een maand of 4 opeens onbewingbare zoete trek kreeg die niet meer over wilde gaan. Toen ben ik een goeie maand later maar helemaal gestopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik sinds januari 5 mg. Even opgehoogd naar 10 (met druppels, dus steeds 1 mg erbij) maar dat was voor mij niet fijn. Met 5 mg voel ik me een heel stuk rustiger, niet afgevlakt maar ben wel nog steeds héél moe. Ik hoop zó dat dat nog over gaat, door therapie ga ik me steeds beter voelen en heb soms wel zin om iets te doen maar echt geen fut. Vind ik héél lastig!!
Het is normaal dat je last krijgt van bijwerkingen als je gaat ophogen. Dit kan enkele weken aanhouden. Als je twijfelt dan met je voorschrijvende arts overleggen (hopelijk is dat een psychiater en geen huisarts).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Het is wel mijn huisarts die het voorschrijft. Ik heb de laatste dagen ook heel veel last van hoofdpijn die drukt op mijn ogen en een stijve nek en schouders. Ik hoop dat dit een tijdelijke bijwerking is die straks weer verdwijnt. Redbulletje, is bij jou de hoofdpijn wel weggegaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven