extreem goed gehoor

06-12-2019 17:41 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een extreem goed gehoor. Ik hoor dingen waar andere mensen zich niet bewust van zijn. We zijn recentelijk verhuisd en de rest van mijn gezin hoort niks van de buren maar ik hoor af en toe hun tv, ik hoor de visite praten, ik hoor ze lopen. Het zijn hele nette en aardige mensen dus geen asociaal gedoe ofzo. Maar ik ben me constant bewust van geluid. Ik hoor piepjes, hele hoge tonen, bromtonen. Ik hoorde in ons vorige huis zelfs de waterleiding onder de straat van een vijver naar een sloot lopen.

Wie herkent dit of heeft dit ook. Wat doe je om het jezelf wat aangenamer te maken. Ik wil eigenlijk van mijn zwakte (ik heb er soms echt last van dat ik altijd alles hoor) mijn kracht maken. Maar hoe? Ik slaap al 20 jaar met oordoppen. Maar wat kan ik thuis doen als de buren visite hebben en ik alle brom en praattonen hoor? Mijn man zegt, doe dan gewoon de radio aan, maar ik wil ook zo heel soms graag stilte ervaren. Dat is dus eigenlijk onmogelijk...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ga een paar jaar in de industrie werken, dan gaat het vanzelf over :cry:
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
06-12-2019 18:34
Hij was eerst €350, maar er was een korte actie van €249, ik heb ‘m ook toen gekocht. Fijn ding, geen spijt van.
Yep, ik zag 'm voor 289 euro, daarna 249 euro. Wist niet dat deze normaal 350 kostte.

En idd, fantastische hoofdtelefoon!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het, en vooral als er een migraineaanval aankomt, doet geluid mij pijn. Ik doe tai chi en mediteer drie keer per dag, dat maakt dat ik beter met ongemak kan omgaan. Ik heb ook oordoppen voor extreme momenten, maar ik zou je aanraden om die juist niet elke nacht te dragen, daar wordt je gevoeligheidsdrempel alleen maar lager van.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het. We hadden in ons vorige huis een lamp die vaak kapot was. Ik hoorde het als de lichtknop aan stond (soort gezoem). Kan het zo niet allemaal opnoemen maar ik hoor echt veul. Stom vervelend en ergens ook niet eerlijk want in m'n familie zijn er ook een aantal mensen zeer slecht horend.

Ik heb goedkope oordopjes die ik met regelmaat draag. Neemt in ieder geval de luidheid van dagelijks geluid weg (dat tettert door m'n hoofd, niet normaal).
Op m'n werk draag ik ze ook regelmatig. Kan gewoon m'n werk doen omdat ik er alsnog goed door hoor.

Verder eens met hierboven. Zorg dat het je niet gaat storen en dat het geen obsessie wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor ook alles.

Ik hoor of het eten goed kookt of gaat aanbranden.
Of er een auto of een bus komt aanrijden.

Tja, moet de voordelen maar zien, maar lastig is het soms wel.
Soms ben ik het zo zat, doe ik mijn oordoppen in.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een herkenning zeg! Veel mensen hebben er last van dus. Bedankt voor alle tips, ik heb een hoop om over na te denken en mee aan de slag te gaan. En gek genoeg doet de herkenning me op de een of andere manier ook goed.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
06-12-2019 18:44
Ga een paar jaar in de industrie werken, dan gaat het vanzelf over :cry:
Ik werk op een kdv. Geeft hetzelfde geluidsniveau denk ik :biggrin:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Moemoe64 schreef:
06-12-2019 18:01
Mijn dochter, inmiddels al enkele jaren uit huis, hoorde ook dingen die man en ik totaal niet hoorden.
Ze kon bv niet slapen van het "geluid" van de TV die 's nachts gewoon op stand-by stond. Ze sliep aan de andere kant van ons huis trouwens.
Ze ruit ook dingen die wij niet ruiken.....heel vreemd.
Dit heb ik inderdaad ook 😂. Ik hoor ook de straling van de oplader. Verder hoor ik een soort van piepje in de thermostaat. Ik hoor van ver al een sirene. Nou zou kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben zoals ik ben. Ik weet dat anderen die dingen niet horen. Ik heb geen oplossing gewoon accepteren 😁
Alle reacties Link kopieren
Ja accepteren. Dat is wel een dingetje....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
zeker dat je geen vampier bent ;)
Alle reacties Link kopieren
ZijZei schreef:
06-12-2019 21:00
Dit heb ik inderdaad ook 😂. Ik hoor ook de straling van de oplader. Verder hoor ik een soort van piepje in de thermostaat. Ik hoor van ver al een sirene. Nou zou kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben zoals ik ben. Ik weet dat anderen die dingen niet horen. Ik heb geen oplossing gewoon accepteren 😁

Hoe dan? Die dingen die jij noemt (en anderen in dit topic) hoor ik ook, maar volgens mij is mijn gehoor volkomen normaal hoor.
Ik heb wel eerder last van geluiden als ik mentaal echt diep zit, maar dan is niet ineens mn gehoor beter.
.
ZijZei schreef:
06-12-2019 21:00
Dit heb ik inderdaad ook 😂. Ik hoor ook de straling van de oplader. Verder hoor ik een soort van piepje in de thermostaat. Ik hoor van ver al een sirene. Nou zou kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben zoals ik ben. Ik weet dat anderen die dingen niet horen. Ik heb geen oplossing gewoon accepteren 😁

Ik kan horen wanneer het water van de douche warm is. Het geluid dat het water in de douchebak maakt verandert dan. We hebben pas met de hele familie in de douche staan luisteren want volgens de heren is dat niet mogelijk. En inderdaad zij horen het verschil niet.
Anoniem262821034 schreef:
06-12-2019 21:08
Hoe dan? Die dingen die jij noemt (en anderen in dit topic) hoor ik ook, maar volgens mij is mijn gehoor volkomen normaal hoor.
Ik heb wel eerder last van geluiden als ik mentaal echt diep zit, maar dan is niet ineens mn gehoor beter.
Omdat ik aan mensen vraag hè hoor jij dat piepje, tikje, hoge geluid of wat ik dan ook maar hoor ook en dan is het vaak nee wat bedoel je. Ik denk misschien gevoeliger voor geluid omdat ik ook gevoeliger ben voor andere dingen. Ik hoef niet in dal te zitten om die dingen te horen die geluiden zijn er ook als ik me vrolijk voel. 😂
Alle reacties Link kopieren
ZijZei schreef:
06-12-2019 21:18
Omdat ik aan mensen vraag hè hoor jij dat piepje, tikje, hoge geluid of wat ik dan ook maar hoor ook en dan is het vaak nee wat bedoel je. Ik denk misschien gevoeliger voor geluid omdat ik ook gevoeliger ben voor andere dingen. Ik hoef niet in dal te zitten om die dingen te horen die geluiden zijn er ook als ik me vrolijk voel. 😂

Ik bedoel ook niet dat je daarvoor in een dal moet zitten ofzo, maar dat ik denk dat het meer met focus te maken heeft dan met gehoor.
.
Anoniem262821034 schreef:
06-12-2019 21:20
Ik bedoel ook niet dat je daarvoor in een dal moet zitten ofzo, maar dat ik denk dat het meer met focus te maken heeft dan met gehoor.
Ja ik las het net nogmaals begrijp het. 👍
Ik heb die Sony koptelefoon ook en hij is geweldig, een beetje googelen en hij is goedkoper, ik heb ook 250 betaald dus blijkbaar ook mazzel gehad.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
06-12-2019 21:33
Ik heb die Sony koptelefoon ook en hij is geweldig, een beetje googelen en hij is goedkoper, ik heb ook 250 betaald dus blijkbaar ook mazzel gehad.

Ook half mei gekocht toevallig?
.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
06-12-2019 21:33
Ik heb die Sony koptelefoon ook en hij is geweldig, een beetje googelen en hij is goedkoper, ik heb ook 250 betaald dus blijkbaar ook mazzel gehad.
Ik ga kijken!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Lieve tante, wat lijken wij toch vreselijk op elkaar. Ik herken me 100% in je verhaal, behalve dan dat werken op een kdv voor mij de hel lijkt. Ik heb hyperacusis. Merk dat ik naarmate ik ouder word, steeds meer overprikkeld ben. Ben nu 49jaar. Geen tips helaas maar die noise cancelling koptelefoon lijkt mij ook wel wat. Tijdens onderzoek kreeg ik ook te horen dat geluid door meer wordt opgevangen dan alleen je oren, ook via je schedel, fijn he!

Ik denk dat wij ons maar door de geluiden moeten manoeuvreren met een petje en koptelefoon. Verder vermijd ik wel zoveel mogelijk situaties voor zover ik daar invloed op heb, dus in een horecagelegenheid tref je mij niet meer aan bijvoorbeeld.

Sterkte er maar weer mee!
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma van 93 heeft het ook al haar ganse leven. De bommen in de tweede wereldoorlog hoorde zij lang voordat de anderen iets hoorden. Nu nog hoort zij anderen fluisteren. Toen zij in het ziekenhuis lag, had ze daar veel problemen mee. Nu woont ze gelukkig terug in haar huisje. Na vele jaren heeft ze dus aan haar goed gehoor kunnen wennen.
Alle reacties Link kopieren
Helaas herken ik het. Ik ben heel gevoelig voor geluid en woon in een appartement met bovenburen. Het lijkt wel steeds erger te worden. Regelmatig kan ik niet meer in de woonkamer zitten zonder koptelefoon :(
Alle reacties Link kopieren
Op een gegeven moment hoorde ik niet alleen mijn bovenburen maar ook de verdieping daar weer boven. Je kunt je gehoor klaarblijkelijk ontzettend goed trainen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
08-12-2019 18:58
Op een gegeven moment hoorde ik niet alleen mijn bovenburen maar ook de verdieping daar weer boven. Je kunt je gehoor klaarblijkelijk ontzettend goed trainen.
Ja en ga dus op onderzoek uit om te kijken of je je gehoor ook de andere kant op laten trainen. Dat je het dus wel hoort maar niet opslaat. Of dat het niet binnenkomt ofzo. Mijn man zegt dat hij ook een heel goed gehoor heeft maar dat hij er gewoon niet op let. Dat kan ik dus inmiddels niet meer. Ik registreer ook alles. En daar is wel winst op te behalen denk ik...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Utopia2016 schreef:
07-12-2019 15:23
Lieve tante, wat lijken wij toch vreselijk op elkaar. Ik herken me 100% in je verhaal, behalve dan dat werken op een kdv voor mij de hel lijkt. Ik heb hyperacusis. Merk dat ik naarmate ik ouder word, steeds meer overprikkeld ben. Ben nu 49jaar. Geen tips helaas maar die noise cancelling koptelefoon lijkt mij ook wel wat. Tijdens onderzoek kreeg ik ook te horen dat geluid door meer wordt opgevangen dan alleen je oren, ook via je schedel, fijn he!

Ik denk dat wij ons maar door de geluiden moeten manoeuvreren met een petje en koptelefoon. Verder vermijd ik wel zoveel mogelijk situaties voor zover ik daar invloed op heb, dus in een horecagelegenheid tref je mij niet meer aan bijvoorbeeld.

Sterkte er maar weer mee!
Ik ben ook net 49 geworden en dat van dat steeds meer overprikkeld raken merk ik ook. En ook grote groepen worden lastig. Gister op een verjaardag kon ik het gewoon niet meer aan na een paar uur. En dat terwijl ik altijd de laatste was die het feestje verliet!

Ik wil eigenlijk niet de hele tijd een koptelefoon of oordoppen. Ik ben bang dat ik daardoor helemaal geen geluid meer kan hebben.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven