Gebedsgenezers en bijzondere verschijnselen

17-05-2014 07:11 69 berichten
Hoi allemaal,



Dit topic is speciaal voor iedereen die behoefte heeft te posten over gebedsgenezers, wonderbaarlijke genezingen, bijzondere verschijnselen etc. Doel van dit topic is het verzamelen van deze berichten op 1 plek. Mensen die geloven in gebedsgenezing hoeven deze berichten dan niet meer in topics over andere onderwerpen te zetten. Zo blijven die topics beter on topic en ontstaan daar geen, voor de TO vaak gênante of ongepaste, off-topic discussies.



Bovendien kunnen we er toch vanuit gaan dat iedereen die in dit topic enig heil kan vinden hier vanzelf heen geleid wordt. Iedereen veel lees- en schrijfplezier toegewenst!
Wie wonderen van God wil zien, moet zeker eens naar een genezingsdienst van De Levensstroom (http://www.levensstroom.nl) gaan. Plekje ergens op de eerste rijen is aan te raden!



Na zo'n dienst is het wel weer duidelijk dat God een levende God is en Jezus de weg is.
Per ongeluk in 'gezondheid' geplaatst.. Wellicht heeft iemand een idee over het meest geschikte pijler?
Omdat ik een ander topic niet wil vervuilen stel ik mijn vraag hier.

Degene die schreef dat mensen genezen werden bij de Zijlstroom, Worden die mensen ook nog begeleid daarna? Ik heb namelijk grote twijfel bij dit soort "genezingen'
Gaat toch over (geestelijke) gezondheid?
Bankje, ja die worden begeleid.
Het is wel opvallend dat de mensen die worden genezen zelf ook erg actief zijn in het wereldje.
Alle reacties Link kopieren
Gebedsgenezers worden mijns inziens niet zelden als puppet gebruikt.
quote:sandra1905 schreef op 17 mei 2014 @ 07:47:

Het is wel opvallend dat de mensen die worden genezen zelf ook erg actief zijn in het wereldje.



Dat is logisch, want diegene die toch nog overlijden, zul je niet meer horen. Mijn vriendin had haar laatste hoop ook op dat soort kwakzalvers gericht. Die vertelden haar zonder gene dat ze de vele tumoren in haar hoofd konden laten krimpen en dan graag nog per keer 250 euro afrekenen.



Uiteindelijk is ze overleden, omdat het gewoon niet kan!
Alle reacties Link kopieren
Ja, en het grootste probleem daarvan vind IK dan, dat de zieke ook nog de schuld krijgt, want "je gelooft niet genoeg'
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Al die zogenaamde wonderen zijn doorgestoken kaart.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 17 mei 2014 @ 10:23:

Al die zogenaamde wonderen zijn doorgestoken kaart.Idd, want god bestaat niet en wonderen al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, ik wilde in eerste instantie niet reageren, omdat ik eigenlijk vind dat 'gelovers' onderling zo'n topic moeten kunnen hebben, zonder dat 'ongelovigen' hier overheen walsen met hun ongeloof en spot en dergelijke.



Dus ik ben hier weg. Vee plezier
Later is nu
Bij de levensstroom wordt niet gevraagd om geld voor genezing.



Van de mensen die ik persoonlijk ken die daar genezen zijn, is de helft daar ter plekke tot geloof gekomen (ging daar als ongelovige heen).



Jan Zijlstra is niet diegene die geneest, Jezus Christus is de genezer.
Alle reacties Link kopieren
Viavia2013: dat is heel wreed. Gebedsgenezers mogen nooit geld vragen.

Als er tot God (Jezus) gebeden wordt is er echt geen sprake van geld. God geneest gewoon gratis.

Dat zijn mensen die misbruik maken, en op een hele wrede manier.

Een vrouw is bij ons in de gemeente genezen van een hele cluster in haar hersenen, na gebed.

De arts was heel erg geschrokken nadat ze na een week opnieuw een foto hadden gemaakt.

De vrouw had echt ernstige symptomen, na gebed verdwenen ze.

God bestaat wel degelijk, dat weet ik nu wel zeker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Als er tot God (Jezus) gebeden wordt is er echt geen sprake van geld. God geneest gewoon gratisEn waarom overlijden /lijden dan zo veel (streng) gelovigen aan erge ziektes?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 17 mei 2014 @ 10:58:quote:Als er tot God (Jezus) gebeden wordt is er echt geen sprake van geld. God geneest gewoon gratisEn waarom overlijden /lijden dan zo veel (streng) gelovigen aan erge ziektes?Juist, en hier gaat het al mis. Waarom de ene wel genezen en de ander niet? Als god zou bestaan, was er geen leed, pijn en verdriet...
Alle reacties Link kopieren
Wat wreed dan dat God niet belangeloos iedereen geneest.
quote:madame-- schreef op zaterdag 17 mei 2014 10:40 Viavia2013: dat is heel wreed. Gebedsgenezers mogen nooit geld vragen.

Als er tot God (Jezus) gebeden wordt is er echt geen sprake van geld. God geneest gewoon gratis.

Dat zijn mensen die misbruik maken, en op een hele wrede manier.

Een vrouw is bij ons in de gemeente genezen van een hele cluster in haar hersenen, na gebed.

De arts was heel erg geschrokken nadat ze na een week opnieuw een foto hadden gemaakt.

De vrouw had echt ernstige symptomen, na gebed verdwenen ze.

God bestaat wel degelijk, dat weet ik nu wel zeker.





Waarom zien we dit dan niet op het zes uur journaal terug?



Die dokter zal dat toch niet voor zichzelf houden?
Ik geloof in God, maar absoluut niet in Jan Zijlstra.

Ik geloof dat er soms 'wonderen' gebeuren, maar nooit zo zoals Jan Zijlstra voorsteld.



Wat ik WEL geloof is down to earth psychologie van de 'genezen' mensen. Wat inhoud dat mensen soms ziek zijn door wat er 'tussen de oortjes' plaatsvind. Als je dan oprecht gelooft dt je genezen bent en je lekker voelt, ineens alle pijn weg is.



Wat ik schandalig acht, is mensen met kanker etc doorverwijzen. Daar zijn artsen voor.



Ik vind het een terechte vraag van een niet gelovige waarom God dan zo een willekeur aanhoudt? Deze ene persoon bij Jan Zijlstra wel omdat hij zo goed gelooft, maar het merendeel van de mensheid niet. Ook niet andere gelovigen.
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds denk ik terug aan een opmerking van een jonge vrouw... We waren beiden ernstig ziek en lagen in het ziekenhuis. Zij vertelde me dat ik zo ziek was, omdat ik niet geloofde.

Ik was toen te zwak om daarop te reageren. Ik dacht wel "wtf, jij bent toch ook ernstig ziek, ondanks dat je gelooft"



Toen ik beter was zei iemand (die gelooft) dat ik door die ziekte van al mijn zonde verlost ben.



Ik denk dat mensen die geloven hun rust vinden in dat ze alles kunnen verklaren (god zijn wil)
Alle reacties Link kopieren
quote:madame-- schreef op zaterdag 17 mei 2014 10:40 Viavia2013: dat is heel wreed. Gebedsgenezers mogen nooit geld vragen.

Als er tot God (Jezus) gebeden wordt is er echt geen sprake van geld. God geneest gewoon gratis.

Dat zijn mensen die misbruik maken, en op een hele wrede manier.

Een vrouw is bij ons in de gemeente genezen van een hele cluster in haar hersenen, na gebed.

De arts was heel erg geschrokken nadat ze na een week opnieuw een foto hadden gemaakt.

De vrouw had echt ernstige symptomen, na gebed verdwenen ze.

God bestaat wel degelijk, dat weet ik nu wel zeker. Die arts heeft haar dossier met jou gedeeld? Die arts heeft dat met jou besproken?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:jochebed schreef op 17 mei 2014 @ 07:37:

Wie wonderen van God wil zien, moet zeker eens naar een genezingsdienst van De Levensstroom gaan. Plekje ergens op de eerste rijen is aan te raden! Na zo'n dienst is het wel weer duidelijk dat God een levende God is en Jezus de weg is.
Vinsent dat is niet waar. Er werken mensen met de genezende gave van God in ziekenhuizen.



Tekenis , het is denk ik goed in sommige gevallen om (als kind van God) een stap naar God te maken op bepaalde momenten. Voor zijn troon gaan staan en zeggen, hier ben ik, het gaat niet goed, genees mij. Een genezingsdienst kán hier een gelegenheid voor zijn. Ben je al eens bij zo'n dienst geweest bij Jan Zijlstra? Ik was eerst heeeeeeeeeeel erg sceptisch en vond het flauwekul, maar door het bijwonen van zo'n dienst heb ik Gods kracht ervaren en God aan het werk gezien als een God die leeft.



Fame waarschijnlijk heeft die vrouw dat dossier zelf met haar gedeeld als ze naar dezelfde kerk gaan?



Waarom de een wel geneest en de ander niet weet niemand, alleen God kent Zijn plan. Je wordt niet ziek omdat je niet goed genoeg gelooft.
Alle reacties Link kopieren
quote:jochebed schreef op 17 mei 2014 @ 12:22:



Waarom de een wel geneest en de ander niet weet niemand, alleen God kent Zijn plan. Je wordt niet ziek omdat je niet goed genoeg gelooft.Dan hoef je dus ook niet naar zo'n dienst?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven