Geen hobby of talent

20-04-2019 23:00 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn je hobbies?
Een veel gestelde vraag, waar ik geen antwoord op heb.

Soms baal ik er van dat ik geen hobbies heb. Ik ben niet sportief, kan niet zingen of dansen, bespeel geen instrument. Heb geen groene vingers en uit koken haal ik geen voldoening. Ik kan mij er niet meer toe zetten een boek te lezen of een serie te volgen.

Als kind was ik graag creatief bezig, ik kon uren kleuren, knutselen, punniken of schrijven. Het maakte ook niet uit als het resultaat niet goed was, ik genoot van de activiteit. Toen ik ouder werd, zag ik er het nut niet meer van in.

Ik zou graag weer iets vinden wat ik leuk vind om te doen. Mezelf verder willen ontwikkelen, maar ik weet gewoon niet hoe of waarmee?

Wat zijn jullie hobbies of talenten en hoe hebben jullie dit ontdekt?
mijn absolute hobby?
blauwe enveloppen posten!
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet goed in iets te zijn om het te doen en je wordt natuurlijk maar beter op 1 manier. Als jij er geen voldoening uit haalt omdat je er niet goed in bent, dan zullen veel hobby's afvallen, omdat je meestal niet meteen ergens goed in bent.
Alle reacties Link kopieren
Waar vul je dan nu zoals je vrije tijd mee in.

Ik heb over het algemeen ook weinig échte hobbies. Het meeste komt met vlagen. Soms lees ik een tijdje veel, spelen we bordspellen en volg ik een serie op netflix en dan daarna maanden weer amper tot niet.
Alle reacties Link kopieren
Door het gewoon te doen en het te proberen.

Ik speel zelf piano en gitaar en houd van tekenen en schrijven. Maar daar kom je pas achter als je dingen gaat uitproberen.

Piano spelen kon ik nooit. Maar ik heb een piano gekocht en ben het mezelf gaan leren. Erg leuk. En nut? Tja, dat ik er zelf plezier mee heb.

Het klinkt alsof ook jij meer hebt met het creatief bezig zijn. Doe eens gek en ga eens een stukje schrijven of tekenen. Door het te doen kom je er vanzelf achter of het nog iets voor je is.

Er zijn ook veel workshops (bijv. schilderen) die je zou kunnen proberen.

Veel succes en ik hoop dat je iets zult vinden wat goed bij je past en leuk is =).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ontdekt puur door vanalles uit te proberen! En dat heeft ook echt wel een tijd geduurd.
Ik heb ook geen hobby’s. Ik kom mijn dagen wel door hoor!
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste suggestie is om je voorliefde voor creatieve hobby’s te combineren met iets nuttigs. Ga bijvoorbeeld haken, en maak dan een deken. Of brei kleding, voor jezelf of om te doneren. Droomdekentjes maken is ook nuttig. Koken of bakken over het algemeen ook.

Een andere optie is om een hobby te kiezen die naar een resultaat toewerkt, bijvoorbeeld een toneelcursus met een eindpresentatie of theatersport met wedstrijden.
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik houd van lezen, maar de hele dag lezen is ook zo wat en ik heb er niet altijd zin in. De andere dingen die je noemt boeien mij ook niet. Ik maak op mijn vrije dagen wel een wandeling. Verder verveel ik me helaas ook vaak. Vooral 's avonds zit ik regelmatig te wachten tot ik naar bed kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel hobby's, maar blink nergens in uit en heb ook niet de discipline daarvoor. In dit kleine huis geen ruimte voor een hobbytafel. Daar baal ik wel van. Maar ik sta ingeschreven voor een groter huis.
- Met mijn honden wandelen.
- Fotograferen vind ik best leuk en krijg ook wel te horen dat het goed doe. Maar de laatste jaren doe ik het weinig.
- Diamant Painting. Maar geen ruimte voor.
- Kleuren
- Zwemmen
- Internetten
Ook ik ben nog zoekend naar wat ik leuk vind. Onlangs ben ik begonnen met schilderen en vond de keren dat ik het nu weer gedaan heb wel leuk. Loop wel wat tegen perfectionisme aan. Verder maak ik graag een wandelingtje met mooi weer... of zit ik op het internet, zoals het forum. Loop er ook vaak tegen aan dat ik mij verveel en niet weet wat ik leuk vind
Alle reacties Link kopieren
Hobby is een groot woord, maar talent heb je er niet voor nodig: https://www.boekenvoordeel.nl/kleuren-m ... fauna.html

Ik vind het heerlijk om m’n tijd er af en toe mee te verdoen al is het totaal onzinnig!

Verder ben ik van alle hobbies met draadjes; begon met haken en breien maar later ook ply-split braiding en bandweven. Vooral die laatste twee zijn wat minder bekend, wat ik er juist leuk aan vond. Beiden geleerd mbv facebookgroepen. :lol:

Trouwens ook weer begonnen met ‘studeren’, gewoon thuis met boeken. Heb er niet direct een doel mee, gewoon vooral voor de leuk.
.
Alle reacties Link kopieren
Je zult toch zelf moeten rondkijken wat jij leuk vindt om te doen.
Wil je thuis wat prutsen, wil je in een vereniging?
Ikzelf heb een hobby, wat ik wel als beroep had gedaan als ik talent had gehad. Maar ik heb er toch plezier in om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hobbies, maar ik herken het vervelen wel. Ik speel een instrument, doe aan hardlopen, lees en doe dingen als kleuren voor volwassenen.
Maar vaak heb ik helemaal geen zin om die dingen te doen of ben ik er te moe voor of denk ik er te moe voor te zijn.
Komt dat niet ook deels voort uit onvreden over bepaalde dingen in je leven? Ik denk dat dat het bij mij is namelijk.

Ps. Toen ik begon kon ik ook niet hardlopen en ook geen instrument spelen (ben laat begonnen). Maar dit kun je allemaal leren.
Hier ook iemand die nergens goed in is.

Geen groene vingers, 2 linkerhanden, ik haat sport, basic koken geen probleem maar ingewikkelder no way, ...

Ik heb er mij bij neergelegd dat het bij internetten en lezen blijft.
En af en toe lijntjes trekken van nummer naar nummer in een boek (kleuren geprobeerd, maar dat is een ramp).
Ik brei al jaren, en het meest ingewikkelde dat ik maak is een sjaal in gerstekorrelsteek. Het was ooit de bedoeling om meer ingewikkelde dingen te gaan oefenen maar eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in. Dit gaat leuk zo.
Soms maken we iets met Fumoklei. Ik moet zeggen dat dat er altijd wel aardig uit ziet, maar geen museumkwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Vincent van G...verkocht ook geen doekjes bij de vleet. Ga schilderen!
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf geen talent hebt, zou je het dan wel leuk vinden om er voor anderen te zijn?
Denk aan vrijwilligerswerk, of misschien vind je het wel leuk om een huisdier te nemen? (Dan zou je je hond bijvoorbeeld van alles kunnen leren (weet alleen niet of ie tuinieren en koken kan).
Alle reacties Link kopieren
Dan is het überhaupt leuk als iemand iets in z'n huis, zelfs al is het de wc, wil ophangen....ze kijken er dan toch naar.....
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaat het ook altijd in periodes. Ik lees soms een tijdje, vaak in de zomer. Puzzel een poos, vaak rond december/januari. Ik kijk wat series, heb een bepaald puzzelboekje dat ik graag doe. Ben meestal met lekker weer wat meer buiten. Train een keer in de week in een teamsport met vriendinnen. Totaal niet op niveau, gewoon gezellig.

Niet echt iets wat er uit springt dus. Als het gaat vervelen ga ik wat anders doen.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
ereader schreef:
20-04-2019 23:15
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik houd van lezen, maar de hele dag lezen is ook zo wat en ik heb er niet altijd zin in. De andere dingen die je noemt boeien mij ook niet. Ik maak op mijn vrije dagen wel een wandeling. Verder verveel ik me helaas ook vaak. Vooral 's avonds zit ik regelmatig te wachten tot ik naar bed kan.
Lijkt me vreselijk
Tattooaddict87 schreef:
21-04-2019 00:39
Lijkt me vreselijk

Lijkt me heerlijk :)
Alle reacties Link kopieren
Talenten: geen
Hobby: haken/breien. Bij het stoppen met roken werd ik gek van het ‘hangen’ en ‘nietsdoen van handen’. Toen heb ik voor het eerst sinds mijn kindertijd weer de haaknaalden en breipennen opgepakt. En dat doe ik als ik te moe ben om te lezen en anders toch maar wat Netflix kijk.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Hier ook wisselende hobby's. Het is een tijdje tekenen en naaien geweest. Nu leer ik mezelf haken.
Verder luister ik luisterboeken, maak legpuzzels, dat soort dingen. Maar niet een passie voor iets ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op zich wel talenten maar daar doe ik nu even niks meer mee.

Hobbies wissel ik af. Maar series kijken, lezen en forummen doe ik paar x pw wel. Verder hardlopen, buiten de deur eten/drinken, bullet journallen, en wat ik verder tijdelijk interessant vind.

Ik zag laatst een filmpje over pottenbakken/keramiek en dat leek me verassend leuk. Dus dat wil ik dit najaar eens proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven