Geen zin in Kerst en Oud en Nieuw..

12-12-2010 10:41 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb ZO geen zin in kerst en O&N dit jaar.. Normaal gesproken beide altijd een groot feest. Dit jaar met kerst naar Gent met mijn ouders.. En voor O&N nog geen plannen. Ik zie er een beetje tegen op, zou het liefst die dagen in bed blijven liggen totdat het over is. Heb er gewoon geen zin in om gezellig te doen terwijl ik mezelf niet gezellig vindt. Voel me beetje eenzaam op dit moment, wie weet dat dat wel meespeelt. Wie heeft er tips om toch beetje in de feest stemming te komen of herkend zich in mijn verhaal?
Ik vind kerst niets aan
Hoe in die feesstemming te komen?

Door je houding aan te passen.

Zolang jij zo negatief denkt wordt het inderdaad niet leuk.
Je kan er ook voor kiezen om inderdaad in bed te blijven liggen natuurlijk, je bent toch niemand wat verplicht? Maar misschien is dat niet het beste voor je, als je je al eenzaam voelt. Wat zijn je alternatieven voor O&N, waar kun je heen? Familie/vrienden/feesten?

Als je je eenzaam voelt, is het misschien handig om naar mensen te gaan met wie je je vertrouwd voelt, en niet naar een onpersoonlijk feest.
quote:viva1973 schreef op 12 december 2010 @ 10:44:

Ik vind kerst niets aanNormaal gesproken vind ik het wel leuk, dus dat gaat niet op voor mij.. het is alleen dit jaar zo, echt opeens:)
quote:Poeszie schreef op 12 december 2010 @ 10:45:

Je kan er ook voor kiezen om inderdaad in bed te blijven liggen natuurlijk, je bent toch niemand wat verplicht? Maar misschien is dat niet het beste voor je, als je je al eenzaam voelt. Wat zijn je alternatieven voor O&N, waar kun je heen? Familie/vrienden/feesten?

Als je je eenzaam voelt, is het misschien handig om naar mensen te gaan met wie je je vertrouwd voelt, en niet naar een onpersoonlijk feest.Probleem ligt beetje bij dat mijn vriendinnen geen vriendinnen van elkaar zijn.. Dus een anoniem feest gaat het zoiezo dan beetje worden.. Ik heb het 1keer gedaan en voelde me toen helemaal alleen als je er maar 1 kent van de 100 mensen die er zijn.. zo onpersoonlijk.. En ik wil geen last zijn voor mijn vrienden, ik ga mezelf niet opdringen owh mag ik bij jou oud en nieuw vieren?
Als je lekker in je bed wil blijven liggen, doe je dat toch? Man en ik vluchten weg met de kerst, geen zin in verplichte etentjes! Gewoon lekker samen en doen waar we zin in hebben! Volgend jaar gaan we weer braaf aan het kerstdiner bij onze beide families!
quote:sainttropez schreef op 12 december 2010 @ 10:47:

[...]

En ik wil geen last zijn voor mijn vrienden, ik ga mezelf niet opdringen owh mag ik bij jou oud en nieuw vieren?

Ik heb dit jaar ook gevraagd of ik welkom ben bij vrienden. Als het vrienden zijn, neem ik aan dat ze het leuk vinden als je komt.

Je kan natuurlijk niet echt klagen dat er niets te doen is, als je zelf hierin geen actie onderneemt. Ik ben ook weer voor het eerst sinds jaren 'alleen' met de feestdagen. Ik wil er daarom juist wat leuks van maken, ik ben gezond, best gelukkig en heb lieve mensen om me heen. Dat mag gevierd worden
Als je in bed wil liggen, dan ga je toch lekker in bed liggen.

Ik herken me niet in je verhaal, maar ik kan me wel inleven hoe je je voelt. Kerst vind ik fantastisch, de leukste feestdagen. Maar oud & nieuw boeit me totaal niet. Ik zit oudjaarsavond alleen (man is werken) en ik kan daar niet mee zitten. Grote kans dat ik lig te pitten op de bank met een dekentje. Daarbij zal er op dit forum heus wel een topic gestart worden die avond met nog meer "alleenvierders".

In jouw geval is het idd misschien verstandiger om er op uit te trekken. Maar alleen als jij dat wil, als je liever alleen thuis blijft, doe je dat toch lekker? Ik kan me niet voorstellen dat je niet welkom bent bij vrienden. Oud en Nieuw is een feestavond, van hoe meer zielen hoe meer vreugd. Tenzij je te maken hebt met een net nieuw verliefdkoppeltje, die willen waarschijnlijk liever alleen zijn.
Vertrek lekker naar je nickname en omgeving. Onderduiken in de anonimiteit, of ga verder weg, naar een tropisch eiland.

Opties genoeg.
quote:sainttropez schreef op 12 december 2010 @ 10:41:

ik heb ZO geen zin in kerst en O&N dit jaar.. Normaal gesproken beide altijd een groot feest. Dit jaar met kerst naar Gent met mijn ouders.. En voor O&N nog geen plannen. Ik zie er een beetje tegen op, zou het liefst die dagen in bed blijven liggen totdat het over is.

Misschien een gek idee hoor, maar waarom doe je dat dan niet?

Ik heb het ook wel eens gedaan hoor...vond het zalig!

Heb er gewoon geen zin in om gezellig te doen terwijl ik mezelf niet gezellig vindt.

Tis even de vraag of je er echt geen zin in hebt, of dat je je gewoon een beetje alleen voelt, als het dat laatste is is misschien een feestje juist wel heel goed voor je

Voel me beetje eenzaam op dit moment, wie weet dat dat wel meespeelt. Wie heeft er tips om toch beetje in de feest stemming te komen of herkend zich in mijn verhaal?

Kortom, ik herken me heel erg in je verhaal.

Mezelf van een aantal jaar geleden

Ik was net een paar maanden vrijgezel, en kreeg al een huilbui als ik in de stad liep en al die heppy de peppy stelletjes zag lopen.

Ik heb toen een hele zooi aan lekkere hapjes gekocht voor mezelf, de videotheek leeggehuurd en me voorgenomen de hele kerst in mijn uppie in bed door te brengen

De dag voor Kerst werd ik gebeld door mijn beste vrienden, of ik misschien zin had om Kerstavond even een borreltje te komen drinken in de kroeg

Nou ja, dat wilde ik dan wel...EVEN....

In de kroeg werd ik voor het eerst sinds het uitgaan van mijn relatie echt weer gelukkig, ik keek om me heen, al mijn vrienden stonden daar...

Nog nooit echt een kerstgevoel gehad,....tot toen

Eerste en tweede kerstdag ook elkaar weer opgezocht en iedereen nam wat te eten mee (want er zaten er blijkbaar meer alleen met kerst) en het was supergezellig

Vorig jaar had ik zo'n belachelijk drukke tijd op het werk gehad dat ik eigenlijk ook gewoon Kerst thuis wilde vieren

Kerstavond in de kroeg (want die wilden we er wel inhouden) 1 avond bij mijn zusje en tweede kerstdag en oud en nieuw gewoon heerlijk in mijn huisje

Hapje drankje filmpje....zalig!

Ik vind het zo'n ramp niet hoor, alleen met dat soort dagen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

En ik wil geen last zijn voor mijn vrienden, ik ga mezelf niet opdringen owh mag ik bij jou oud en nieuw vieren?

Ik zou het persoonlijk heel vreemd vinden als vriendinnen dat zouden zien als opdringen...

Daar ben je toch vrienden voor?

Ik HOOP alleen maar dat mijn vriendinnen het aangeven als ze alleen zitten en dat eigenlijk niet leuk vinden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Gelukkig zijn, tevreden zijn met wat je hebt is een keus. Het is een dooddoener, ik geef het toe maar wanneer je er aan toe bent om te relativeren dan is die knop snel omgezet. Je kunt het thuis gezellig maken, je kunt anderen uitnodigen, je kunt er lekker op uit gaan op Nieuwjaarsdag (lunchen, bioscoop, strand-/boswandeling). Niet leuk in je eentje? Misschien niet maar bedenk dat je het ook met iemand kan doen met wie je eigenlijk helemaal niet zo gelukkig bent of die geen zin heeft om iets te ondernemen en liever thuis aan het gamen is (oid).

[...]

En ik wil geen last zijn voor mijn vrienden, ik ga mezelf niet opdringen owh mag ik bij jou oud en nieuw vieren?Eh... maar daar zijn het toch je vrienden voor? Het jaar dat ik mezelf erg eenzaam voelde rond Kerst, heb ik verschillende vrienden gevraagd 'wat gaan jullie eigenlijk doen?' om eerst eens voorzichtig te polsen of er plaats voor mij zou kunnen zijn. Uiteindelijk had ik twee zeer oprechte en heel gezellige uitnodigingen en was Kerst ineens wél leuk (dat ik uiteindelijk met een zware oorontsteking bij mijn ouders op bed lag en nergens meer heen ging... soit! )
Als ik geen kerst wou dan deed ik alsof die er niet was. Dat lukte heel goed. Het is vooral de druk die je bij jezelf oplegt om het vooral gezellig te maken die er voor zorgt dat het een ramp wordt.

Als je al een afspraak hebt dan zou ik het positieve ervan proberen in te zien, bijvoorbeeld: je hoeft niet te koken en je krijgt lekker eten voor niks! En de huisvrou kan je een ontzettend plezier doen met veel complimenten! Nou zo goedkoop krijg je het nergens en iedereen blij.

Verder ben je niet verplicht om iets te vieren. Je kijkt gewoon met reserve wat rond en als je iets anders wil doen dan ga je weg..
Sinds een paar jaar heeft kerst voor mij ook geen betekenis meer. Daarvoor had ik er al vrij weinig mee, maar nu kan het me echt helemaal gestolen worden. Het is dat mijn vriend en diens familie er veel waarde aan hechten, anders zou ik het zeker aan mij voorbij laten gaan. Ik ga maar mee met the flow en meestal als ik in die flow zit dan is het ook best wel gezellig. Ik moet altijd even over die drempel van ''verplichting'' heen...dat is ook te danken aan mijn soms koppige houding...dat weet ik
Oud en nieuw doe ik ook niks aan. Vind er geen bal aan om zolang wakker te moeten blijven, dus ik duik gewoon om 22 uur in bed met 'n dvdtje en de volgende dag sta ik vroeg weer op.

Kerst gewoon lekker relaxt eten met m'n ouders, wandelingetje, filmpje kijken. Heel ongedwongen.
Ik zou het juist heerlijk vinden om in mijn uppie, lekker de hele dag voor de Tv met lekkere hapjes te kunnen zitten. Zaaaalig. Maar nee, ik moet weer zo nodig naar schoonfam en fam en dan heb ik ook nog 2 stuiterende kleine kids in huis die door al dat snoepen en de drukte lichtelijk doordraaien en ik dus geen seconde tijd voor mezelf heb en ws al om 0600 sochtends op moet. Nee hoor geef mij maar een Kerst en O&N in bed. Zaaaaalig.
Ik vind "Oud" wel leuk met al die oliebollen en hapjes, maar "Nieuw" zou afgeschaft moeten worden. Ik word daar altijd heel treurig van. "It's the end of the party, and the morning seems so gray" enz.
quote:Groll schreef op 12 december 2010 @ 13:07:

Ik vind "Oud" wel leuk met al die oliebollen en hapjes, maar "Nieuw" zou afgeschaft moeten worden. Ik word daar altijd heel treurig van. "It's the end of the party, and the morning seems so gray" enz.Na mijn verjaardag en 2 kerstdagen zit ik niet te wachten op weer zo'n vreetdag, dus oudjaar hoeft alleen al daarom niet van mij. Het is zo slecht gepland die feestdagen zo dicht op elkaar. Tussen de kerstdagen en oud/nieuw zou minstens een maand tussen moeten zitten om 't leuk te houden.
Ik heb ook geen zin in die dagen. Met kerst probeer ik te gaan werken, met oud en nieuw weet ik nog niet wat ik zal doen. Geen zin om het te vieren, maar wat dan?
quote:Philein schreef op 12 december 2010 @ 13:33:

Ik heb ook geen zin in die dagen. Met kerst probeer ik te gaan werken, met oud en nieuw weet ik nog niet wat ik zal doen. Geen zin om het te vieren, maar wat dan?Ik wou dat ik kon werken met kerst, helaas ben ik 2 weken gedwongen vrij omdat kantoor dicht gaat 2 weken lang..Ik loop er nu stage beetje jammer. Ik werk gewoon liever. Dus dan zijn de dagen helemaal "lekker" lang.. ahum
Het lukt mij ook altijd maar met moeite om op Oudejaarsavond tot 12 uur wakker te blijven. Normaliter kan ik zo doorhalen maar het lijkt wel alsof het mij perse op die avond moeite kost. Waar, wat en met wie ik ook ben. Ik blijf dan ook het liefst thuis, met lekkere hapjes en drankjes, op de bank relaxen.
Ik vind de feestdagen heel leuk, maar kan me wel voorstellen dat je misschien geen zin hebt in gezelligdoenerij.

Hier zeggen heel veel, blijkbaar heel zelfstandige en onafhankelijke mensen: dan blijf je toch lekker in bed? Ik zou er wel even goed over nadenken of dat bij jou past. Ik ben zelf meer van 'dan kan ik lekker de hele avond mijn gang gaan' en als het puntje bij paaltje komt, voel ik me alleen maar eenzamer omdat ik alleen zit en alle anderen de avond doorbrengen met familie en vrienden. Dus alleen alleen doorbrengen als het echt wat voor jou is.

Verder kun je toch gewoon aan (goede!) vrienden vragen wat hun plannen zijn? Mensen bij jou uitnodigen is misschien gemakkelijker dan vragen of je langs mag komen. Kies dan wel mensen waarvan je zeker weet dat je je er bij op je gemak zult voelen en niet alsnog eenzaam.

En Kerst in Gent... ik weet niet precies waarom je daar tegenop ziet. Als je niet zo'n zin hebt in alsmaar 'gezellig doen' kun je misschien een activiteit organiseren waarbij je niet constant hoeft te praten. Bijvoorbeeld een mooie wandeling of naar de bioscoop. Dat kan een fijne afwisseling zijn met het kerstdiner. Hoe lang blijf je daar?

En kop op: na december komt januari...een hele maand zonder ook maar enige gezelligdoenerij!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Ik heb er ook last van. Altijd of de kerst of oud en nieuw kwijt aan familiebezoek, Dit jaar wordt het oud en nieuw. Combinatie van mantelzorg en bejaardenanimatie bij mijn oude moeder van in de tachtig die alleen woont. Niet dat ze niet lief is en het waardeert, maar toch. Ik zie er tegen op maar kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om weg te blijven. Het liefst zou ik in de kerstvakantie een week naar een warm land gaan en pas terug komen als al dat verplicht gezellige gedoe achter de rug is.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven