God maakt soms fouten, straft de verkeerde?

23-05-2018 23:50 62 berichten
Ik kan soms niet begrijpen waarom de liefste, aardigste, en meest onschuldige mensen soms de gruwelijkste dingen worden aangedaan en dan is dat meestal de dood of verkrachting of verminking etc of ze krijgen bijvoorbeeld een langzaam slopende ziekte waarmee veel pijn, kosten en zorgen gepaard gaan.

wie heb ik het over? Oftewel wie precies is de aanleiding voor het topic? Een hele mooie tieneridool vanuit de jaren 90 op wie ik en heel erg ontzetten veel jonge mannen zich destijds afbeerden. Deze schat:

https://www.instagram.com/theshando/?hl=nl

Jullie zullen haar beter kennen als Brenda uit de razend populaire tv-serie destijds Beverly Hills 90210.

https://www.youtube.com/watch?v=_sRP_5S2zWY


Ik wilde haar onlangs op het internet volgen omdat ik haar altijd ontzettend knap en aardig en ronduit sexy vond. Maar wat schetst mijn verbazing? en brengt mij tot bijna aan tranen? Kom erachter dat ze een kwaadaardige kanker heeft (van de borst). Ineens worden al mijn volgactiviteiten van een deprimerend karakter en wil ik eerder afhaken, want ik kwam voor plezier en gezelligheid.

Kijk hoe mooi ze is, en totdat deze dag toe is ze dat maar de kankerbehandelingspillen maken dat ze pafferig wordt en plomp.

https://www.youtube.com/watch?v=2pm5W1BZOdg

Kan mij uit mijn schooltijd nog herinneren dat ze mij vaak een makkelijke en rustige nachtslaap gunde doordat ik met een natte droom in slaap was gevallen.

Dus bij deze, waarom moest deze persoon van alles wat er in de wereld slecht is? Kanker krijgen...

:huh:
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
24-05-2018 06:50
Waarom niet?
Anders word je misschien jaloers.
Niet zo zuuur!!!
Alle reacties Link kopieren
#stalker
zilverlach schreef:
24-05-2018 06:35
Straf krijg je pas na de dood.
Wow, ben ik blij dat ik RK gedoopt ben. Ik heb nl. blijkbaar een God die niet straft. Dus ik kan ongestraft Goddeloos zijn totdat deze God het tegendeel bewezen heeft. :yes:

En daarnaast zijn er wel wetenschappelijke verklaringen omtrent de ontwikkeling van de diverse levensvormen...
Tis wat :there:
Alle reacties Link kopieren
HI,

Wat een goede vraag!
Ik geloof dat God ons niet straft. Ik geloof ook dat God de mensen niet ziek maakt of ons ziek wilt zien. Ik geloof dat God van ONS allemaal houd en dat hij het beste met ons voor heeft.

Ik weet niet waarom de eene persoon wel ziek word en de ander niet. Ik weet ook niet waarom de eene wel geneest en de andere toch sterft. Wat ik wel geloof is dat wij God om hulp kunnen vragen en dat we daarmee niks te verliezen hebben.

Als er een God bestaat, waarom is er dan oorlog?
Als er een kapper bestaat, waarom zijn er dan nog steeds mensen die rond lopen met beschadigd haar?
https://www.youtube.com/watch?v=8n45SV7sUzY

Ik geloof dat we God om hulp moeten vragen als we ziek zijn of problemen hebben. Ook geloof ik dat God ons zeker zal helpen, als wij om hulp vragen.

Wat ik geloof is dat wanneer je lijd of iemand anders lijd, dat God naast je staat. God is er niet alleen op mooie momenten. God is er ook bij de verschrikkelijke momenten. Juist dan wilt hij ons bij staan. HIj wacht tot wij hem toestemming geven om te mogen helpen. Hij wacht tot wij zeggen: Wil u mij helpen en wilt u mij met mijn problemen helpen en daarin de goede weg wijzen voor wijsheid.

Als wij deze keuze niet hadden. Dan zouden we robots zijn.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
24-05-2018 09:12
Wow, ben ik blij dat ik RK gedoopt ben. Ik heb nl. blijkbaar een God die niet straft. Dus ik kan ongestraft Goddeloos zijn totdat deze God het tegendeel bewezen heeft. :yes:

En daarnaast zijn er wel wetenschappelijke verklaringen omtrent de ontwikkeling van de diverse levensvormen...
De RK God straft natuurlijk lekker hard als je dood bent, maar het voordeel van rk zijn is dat je die straf gewoon af kan kopen.
Mevrouw75 schreef:
24-05-2018 09:33
De RK God straft natuurlijk lekker hard als je dood bent, maar het voordeel van rk zijn is dat je die straf gewoon af kan kopen.
Nee joh, die straft echt niet. Als je boven komt bij die geweldige poort en je biedt je excuses aan voor alle domme en stomme dingen die je gedaan hebt, dan mag je gewoon aanschuiven aan de bar. Het verhaal van straffen is net zo bedoeld als de sprookjes van vroeger, mensen bang genoeg maken om ze in het gareel te houden. :P
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
24-05-2018 09:12
Wow, ben ik blij dat ik RK gedoopt ben. Ik heb nl. blijkbaar een God die niet straft. Dus ik kan ongestraft Goddeloos zijn totdat deze God het tegendeel bewezen heeft. :yes:

En daarnaast zijn er wel wetenschappelijke verklaringen omtrent de ontwikkeling van de diverse levensvormen...
:HA: :rofl:
Niet zo zuuur!!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn_naam schreef:
23-05-2018 23:57
Ik vind het helemaal niet normaal dat ze bij een leeftijd van in de begin 40 kanker krijgt, mag ik dat niet zeggen? Wat is daar niet normaal aan? Ik meende dit uit mijn hart.
Ik vind het helemaal niet normaal dat iemand kanker krijgt, ongeacht hoe oud iemand is. Toch gebeurt het en hoort bij het leven. Blijkt ook een ziekte te zijn die al heel lang bestaat. Waar vroeger de mensen aan min of meer standaard aan kanker stierven is het nu in veel gevallen te behandelen en te genezen.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
24-05-2018 00:11
Kankercellen worden verspreid door de Illuminati, in opdracht van Satan.
Nee, dat is propaganda.
Kankercellen worden door een Geheim evangelistisch christelijk genootschap verspreid in opdracht van God, want God is een Jaloerse God (Zijn eigen woorden, zie Bijbel) en die wil juist mensen zien lijden die het goed hebben.

Nu kan je Jezus wel vragen om hulp, maar die is druk bezig met het bekijken van masturberende kinderen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
24-05-2018 12:00
Nee, dat is propaganda.
Kankercellen worden door een Geheim evangelistisch christelijk genootschap verspreid in opdracht van God, want God is een Jaloerse God (Zijn eigen woorden, zie Bijbel) en die wil juist mensen zien lijden die het goed hebben.

Nu kan je Jezus wel vragen om hulp, maar die is druk bezig met het bekijken van masturberende kinderen.
God is inderdaad een jaloerse God. Wel een vraagje. Waar lees jij dat er een geheime evangelische christelijke genootschap kankercellen in opdracht van God verspreid?

God is een jaloerse God, omdat hij graag met iedereen op een goede manier bezig wilt zijn. Hij wilt met iedereen leven. God is jaloers als je anderen goden aanbid.
Alle reacties Link kopieren
20nogniet schreef:
24-05-2018 14:02
Wel een vraagje. Waar lees jij dat er een geheime evangelische christelijke genootschap kankercellen in opdracht van God verspreid?
.
Hmm, website waar de Notulen van een aantal vergaderingen van "The Fellowship" stonden bestaat niet meer. Dus sorry, kan je geen link meer geven.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven