Heb ik er nu goed aan gedaan?

02-04-2026 07:46 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Een tijdje terug opende ik hier een topic. Lang verhaal kort: ik woon intussen terug bij mijn ouders.

Gisteravond laat, ik ging nog een sigaretje opsteken, hoorde ik plots de buurman heel luidruchtig tekeer gaan. Allicht tegen onze buurvrouw (het was toen al middernacht), hij stond buiten te tieren dat het geen naam had.

Ik heb toen direct mijn moeder erbij geroepen. Zij was ook zo ongerust dat ze direct mijn vader is gaan wakker maken.

Uiteindelijk besloten de politie te bellen. En kort nadien stonden daar politie, ambulance en brandweer en liepen er geruime tijd x aantal mensen in pakken rond.

Tot dan hoorden wij onze buurman maar roepen en doen.

Aan de ene kant denk ik dat ik er goed aan gedaan heb om de hulpdiensten te verwittigen. Anderzijds voel ik mij lichtjes schuldig: alsof ik mij bemoei met het huishouden van iemand anders.

Maar het idee dat dit ernstig ontspoord was en ik niets gedaan had....

Slapeloze nacht achter de rug. Dit hakt er wel even in. 😕
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat naar allemaal. Ik denk dat je er juist heel goed aan hebt gedaan. En aangezien er ook ambulance en brandweer bij kwam, zal er toch wel iets ergs aan de hand zijn geweest.

Is dit voor het eerst dat je buurman zo tekeer ging?
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt er absoluut goed aan gedaan! Mensen zouden wat meer naar elkaar moeten omkijken 🙏
Alle reacties Link kopieren Quote
Frost schreef:
02-04-2026 07:59
Je hebt er absoluut goed aan gedaan! Mensen zouden wat meer naar elkaar moeten omkijken 🙏

Precies dit. Goed gedaan TO. Ik snap dat je er van slag van bent. En je vraagt je natuurlijk af hoe het met je buurvrouw gaat. En het lijkt me uigesloten dat er meteen politie, brandweer en een ambulance op een melding van buren afkomen, dus er zal helaas echt wel wat aan de hand zijn geweest.
The impossible only takes a little longer
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt heel goed gehandeld, het is zo makkelijk om weg te kijken. En ja, dat je daar een paar nachten en dagen door van slag bent is normaal. Je mag trots op jezelf zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mus* schreef:
02-04-2026 09:51
Precies dit. Goed gedaan TO. Ik snap dat je er van slag van bent. En je vraagt je natuurlijk af hoe het met je buurvrouw gaat. En het lijkt me uigesloten dat er meteen politie, brandweer en een ambulance op een melding van buren afkomen, dus er zal helaas echt wel wat aan de hand zijn geweest.
Ja, dat denk ik ook hoor, ze komen toch niet met alle hulpdiensten als de buren alleen wat woorden hebben. Dat je van slag bent is logisch en menselijk, maar je hebt er absoluut goed aan gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oef... Ik zit zo in met zijn vrouw.
Hijzelf was altijd al vrij koleriek.
Maar iets als dit... En dat zelfs mijn ouders direct gealarmeerd waren...

Het idee dat we niets gedaan hadden en er iets heel ergs bleek gebeurd te zijn nadien, ik zou er niet kunnen mee leven. :-(

Pff, zorg voor elkaar :-[
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is normaal dat je twijfelt.
Maar als er niets aan de hand was, waren al die mensen in pakken snel weer weggeweest.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Prima gehandeld hoor. Zo te lezen was er echt wel iets ernstigs aan de hand.
En stél nou dat je niet had gebeld. Dan had je jezelf pas echt voor de kop geslagen.
Dus niets om jezelf schuldig over te voelen. Schouderklopje :worship:
Je hoeft niet zo te SCHREEUWEN! Ik ben niet blind.
(Finkers)
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel goed van je! Heb je ook contact met je buurvrouw?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie reacties!

Sindsdien blijft het stil bij de buren.

Vanmiddag hadden we het er nog over, en bij nader inzien zou een andere mogelijkheid best kunnen zijn dat de vrouw des huizes "iets" gekregen heeft. Blijkbaar heeft ze al eens eerder lange tijd in het ziekenhuis gelegen voor iets ernstigs.

Misschien had ze een aanval en geraakte de man niet binnen.

Zindert wel lang als je dat niet gewoon bent... 😢

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven