Heb ik er nu goed aan gedaan?
donderdag 2 april 2026 om 07:46
Hallo,
Een tijdje terug opende ik hier een topic. Lang verhaal kort: ik woon intussen terug bij mijn ouders.
Gisteravond laat, ik ging nog een sigaretje opsteken, hoorde ik plots de buurman heel luidruchtig tekeer gaan. Allicht tegen onze buurvrouw (het was toen al middernacht), hij stond buiten te tieren dat het geen naam had.
Ik heb toen direct mijn moeder erbij geroepen. Zij was ook zo ongerust dat ze direct mijn vader is gaan wakker maken.
Uiteindelijk besloten de politie te bellen. En kort nadien stonden daar politie, ambulance en brandweer en liepen er geruime tijd x aantal mensen in pakken rond.
Tot dan hoorden wij onze buurman maar roepen en doen.
Aan de ene kant denk ik dat ik er goed aan gedaan heb om de hulpdiensten te verwittigen. Anderzijds voel ik mij lichtjes schuldig: alsof ik mij bemoei met het huishouden van iemand anders.
Maar het idee dat dit ernstig ontspoord was en ik niets gedaan had....
Slapeloze nacht achter de rug. Dit hakt er wel even in.
Een tijdje terug opende ik hier een topic. Lang verhaal kort: ik woon intussen terug bij mijn ouders.
Gisteravond laat, ik ging nog een sigaretje opsteken, hoorde ik plots de buurman heel luidruchtig tekeer gaan. Allicht tegen onze buurvrouw (het was toen al middernacht), hij stond buiten te tieren dat het geen naam had.
Ik heb toen direct mijn moeder erbij geroepen. Zij was ook zo ongerust dat ze direct mijn vader is gaan wakker maken.
Uiteindelijk besloten de politie te bellen. En kort nadien stonden daar politie, ambulance en brandweer en liepen er geruime tijd x aantal mensen in pakken rond.
Tot dan hoorden wij onze buurman maar roepen en doen.
Aan de ene kant denk ik dat ik er goed aan gedaan heb om de hulpdiensten te verwittigen. Anderzijds voel ik mij lichtjes schuldig: alsof ik mij bemoei met het huishouden van iemand anders.
Maar het idee dat dit ernstig ontspoord was en ik niets gedaan had....
Slapeloze nacht achter de rug. Dit hakt er wel even in.
donderdag 2 april 2026 om 07:51
donderdag 2 april 2026 om 09:51
Precies dit. Goed gedaan TO. Ik snap dat je er van slag van bent. En je vraagt je natuurlijk af hoe het met je buurvrouw gaat. En het lijkt me uigesloten dat er meteen politie, brandweer en een ambulance op een melding van buren afkomen, dus er zal helaas echt wel wat aan de hand zijn geweest.
The impossible only takes a little longer
donderdag 2 april 2026 om 10:10
Ja, dat denk ik ook hoor, ze komen toch niet met alle hulpdiensten als de buren alleen wat woorden hebben. Dat je van slag bent is logisch en menselijk, maar je hebt er absoluut goed aan gedaan.Mus* schreef: ↑02-04-2026 09:51Precies dit. Goed gedaan TO. Ik snap dat je er van slag van bent. En je vraagt je natuurlijk af hoe het met je buurvrouw gaat. En het lijkt me uigesloten dat er meteen politie, brandweer en een ambulance op een melding van buren afkomen, dus er zal helaas echt wel wat aan de hand zijn geweest.
donderdag 2 april 2026 om 10:50
donderdag 2 april 2026 om 11:45
zondag 5 april 2026 om 20:52
Bedankt voor jullie reacties!
Sindsdien blijft het stil bij de buren.
Vanmiddag hadden we het er nog over, en bij nader inzien zou een andere mogelijkheid best kunnen zijn dat de vrouw des huizes "iets" gekregen heeft. Blijkbaar heeft ze al eens eerder lange tijd in het ziekenhuis gelegen voor iets ernstigs.
Misschien had ze een aanval en geraakte de man niet binnen.
Zindert wel lang als je dat niet gewoon bent...
Sindsdien blijft het stil bij de buren.
Vanmiddag hadden we het er nog over, en bij nader inzien zou een andere mogelijkheid best kunnen zijn dat de vrouw des huizes "iets" gekregen heeft. Blijkbaar heeft ze al eens eerder lange tijd in het ziekenhuis gelegen voor iets ernstigs.
Misschien had ze een aanval en geraakte de man niet binnen.
Zindert wel lang als je dat niet gewoon bent...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in