Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 389 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Present! :hello:
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is echt genieten de laatste dagen!
Alle reacties Link kopieren Quote
:hello:
Alle reacties Link kopieren Quote
:heart:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
:blob:
Hoera! Ik was de hele ochtend buiten en daarna heerlijk rozig met rode wangen :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook heel blij! Ik zag dagtemperaturen van 2 graden en 's nachts -4! En dan is het nog niet eens december :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er!
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er ook, zij het een beetje schoorvoetend. Ik hou namelijk niet van álle aspecten van de herfst en winter. Maar ik hou sowieso ook niet van hitte, dus zelfs de elementen van herfst en winter die niet top zijn, vind ik te prefereren boven een hittegolf.

Ik hou van:
Herfstkleuren, bomen in hun volle herfstglorie
Uitzichten met mist
Sneeuw als ik er niet doorheen hoeft
Kerst
Koele nachten

Ik hou niet van:
Regen
Hagel
Harde wind
Dat het meer moeite kost om iets te ondernemen in het donker. Bijvoorbeeld: wandelen met de hond= jas aan, reflectoren om, hond verlichting om, handschoenen, eventueel plu, poep niet kunnen vinden in het donker. Ten opzichte van in de zomer: deur open en gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahaha, die poep niet kunnen vinden in het donker vind ik ook echt vervelend inderdaad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
24-11-2023 17:41
Ik ben er ook, zij het een beetje schoorvoetend. Ik hou namelijk niet van álle aspecten van de herfst en winter. Maar ik hou sowieso ook niet van hitte, dus zelfs de elementen van herfst en winter die niet top zijn, vind ik te prefereren boven een hittegolf.

Ik hou van:
Herfstkleuren, bomen in hun volle herfstglorie
Uitzichten met mist
Sneeuw als ik er niet doorheen hoeft
Kerst
Koele nachten

Ik hou niet van:
Regen
Hagel
Harde wind
Dat het meer moeite kost om iets te ondernemen in het donker. Bijvoorbeeld: wandelen met de hond= jas aan, reflectoren om, hond verlichting om, handschoenen, eventueel plu, poep niet kunnen vinden in het donker. Ten opzichte van in de zomer: deur open en gaan.
Zolang je niet veroordelend bent naar de rest bent je van harte welkom JufJoke!

En dat van die poep is inderdaad niet grappig. Wat voor hond hebben jullie? Wij een zwart witte Labradoodle. De leukste, liefste en sufste hond van Nederland :proud:
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier net een pittige onweersbui.
Regen vind ik wel lekker zolang ik niet naar buiten hoef en nu het door de harde wind tegen de ramen is dat erg gezellig in huis.
Harde wind en kou is heerlijk :heart:
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook weer aanwezig! Ik houd zo van november en december. Echt heerlijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Tanteslankie20 schreef:
24-11-2023 18:52
Zolang je niet veroordelend bent naar de rest bent je van harte welkom JufJoke!

En dat van die poep is inderdaad niet grappig. Wat voor hond hebben jullie? Wij een zwart witte Labradoodle. De leukste, liefste en sufste hond van Nederland :proud:
Ik heb een kruising tussen een shi-tzu en een Yorkshire terriër. Zo eentje die aan blaadjes snuffelt en zich dan kapot schrikt als er eentje opwaait.
Maar: vanavond in de regen gewandeld, met een min of meer waterdichte jas en capuchon, overal donker en stil, en ik kreeg dat heerlijke, beetje melancholische alleen-op-de-wereld gevoel. Ja, het was vies weer, of in ieder geval nat weer, maar toch fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, en ik hou van de geuren van de herfst en winter. In de herfst de geur van regen, aarde, bladeren en mos. En in de winter de geur van droge kou en dennenbomen. Ook in de lente hou ik van de geuren van gras, bloesem en bloemen. Alleen in de zomer hou ik het minst van hoe het ruikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom nu pas op dreef, hoor. Ik hou ook van de herfst en winter vanwege de kleding. Ik hou van jasjes, truien, wollen kleding, laagjes, hoge laarzen. Ik kan eindeloos variëren in deze tijd van het jaar.
Ik hou helemaal niet van de kleding die bij de zomer hoort. Jurkjes kan ik me moeilijk in vinden in de zomer. Ze zijn te jeugdig en kort of te tuttig. Schoenen vind ik in de zomer ook al zo'n crime. Sandaaltjes met hoge hakken kan ik niet meer zo goed de hele dag op vooruit, en het alternatief is vaak weer erg lomp. Sneakers kan, maar alleen (vind ik voor mezelf) in combinatie met een luchtige lange broek. Dus dat met een shirtje, verder kom ik in de zomer niet.
Mijn modehart juicht als de temperaturen weer dalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
En even als laatste: in deze tijd van het jaar is er niemand die meent dat er per se een opmerking gemaakt dient te worden over mijn bleke huid. Vind ik altijd weer jammer van de zomer, dat mensen dan altijd wel menen te moeten benadrukken hoe bleek ik ben.
Mijn zomer- en winter kleur is hetzelfde: soort van offwhite.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er ook weer :hello:
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
24-11-2023 22:03
En even als laatste: in deze tijd van het jaar is er niemand die meent dat er per se een opmerking gemaakt dient te worden over mijn bleke huid. Vind ik altijd weer jammer van de zomer, dat mensen dan altijd wel menen te moeten benadrukken hoe bleek ik ben.
Mijn zomer- en winter kleur is hetzelfde: soort van offwhite.
O ja! Dit is zo herkenbaar. Die opmerkingen, heel irritant. Vaak gevolgd door een "je móet echt in de zon zitten". Ik wíl niet in de zon zitten.
Of de, vaak en plein public, 'kleur van de arm vergelijken'. Oooh we lijken net Duo Penotti. Hihihi, hahaha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
24-11-2023 17:41
Ik ben er ook, zij het een beetje schoorvoetend. Ik hou namelijk niet van álle aspecten van de herfst en winter. Maar ik hou sowieso ook niet van hitte, dus zelfs de elementen van herfst en winter die niet top zijn, vind ik te prefereren boven een hittegolf.

Ik hou van:
Herfstkleuren, bomen in hun volle herfstglorie
Uitzichten met mist
Sneeuw als ik er niet doorheen hoeft
Kerst
Koele nachten

Ik hou niet van:
Regen
Hagel
Harde wind
Dat het meer moeite kost om iets te ondernemen in het donker. Bijvoorbeeld: wandelen met de hond= jas aan, reflectoren om, hond verlichting om, handschoenen, eventueel plu, poep niet kunnen vinden in het donker. Ten opzichte van in de zomer: deur open en gaan.

Welkom!

En ik herken mezelf (bijna) volledig in je beschrijving.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker genieten van de herfst en winter!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het in Zeeland trouwens wel meevallen met de wind. Moet er wel bij zeggen dat ik niet buiten ben geweest.

Hoe was/is het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Eindelijk koud buiten :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Een beetje op de achtergrond, maar wel aanwezig!
:cheer2:

Ik zit nu met een newborn te genieten.
Mijn oudste is in de zomer geboren.
Wat vond ik die plakhitte toen verschrikkelijk.
Nu heerlijk met baby onder dekentjes knuffelen :love:
She was brave and strong and broken, all at once.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven