Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.

23-07-2025 18:21 525 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ja ik ook, en ik geniet ook zo van die mooie luchten 's ochtends en 's avonds. Wat is de herfst toch fijn :love:
Het lijkt hier anders gewoon weer zomer. Strakblauwe lucht, felle zon, ben weer binnen gaan zitten omdat het weer te warm werd.
Ah vervelend Anaïs. Het is idd wel warm, kan me voorstellen dat dit teveel is. Ik trek het vandaag wel goed, heb net een heerlijke wandeling gemaakt door mijn stad. Langs de grachten, waar de blaadjes al oranje zijn, met een cappuccino to go. Heerlijk :heart: Maar was met tien graden minder ook prima geweest.

Ik hoop op een ontzettend zonnige maar koude winter. Gewoon temperaturen tussen de -5 en max 12 graden, de hele winter door, en dan een strakblauwe lucht. Afgewisseld door af en toe een dag met zware regen en storm.

Ik heb net een heerlijke wandeling gemaakt door de stad.
Net terug van een week in de vogezen. Alleen maar regen en dikke mist gehad, en max 11 graden overdag! Was heerlijk! Wel jammer dat terug thuis de herfst nog niet op die manier is ingeslagen, als is het gelukkig wel stuk koeler dan toen we weg gingen.
Het was vandaag een prachtige zonnige herfstdag. Vanmorgen in het park gewandeld. Er was een alternatieve markt in het park, met allemaal mooie duurzame spullen. Ik kan genieten van zo'n dag. De ochtend en de avond zijn heerlijk fris. In de loop van de dag een aantal zonnige uurtjes. Ik was wel, zoals heel veel mensen, te warm gekleed. Ik droeg een jeans. Dat was niet echt fijn. Thuis snel omgekleed.
Anaïs schreef:
28-09-2025 12:23
Het lijkt hier anders gewoon weer zomer. Strakblauwe lucht, felle zon, ben weer binnen gaan zitten omdat het weer te warm werd.
Ja, vanmiddag vond ik het ook te warm hoor!
Ik vind het in de middag ook nog steeds te Lente achtig..
Gisterochtend was mooi, 8 graden met mist en dan die zon er uiteindelijk doorheen en de bladeren die verkleuren :heart:
Maar dan in de middag toch weer 18 graden..
Zag wel dat de temperaturen in de loop van oktober naar beneden gaan een graad of 15 max en ben ook wel weer toe aan een lekker regenachtig dagje.
Dit was precies wat ik gister ook dacht; het lijkt wel lente!
Ze zeggen dat vandaag de laatste dag is, laten we het hopen
Misschien hoor ik hier toch niet helemaal thuis ;-) Ik vind deze dagen heerlijk! Een zonnetje in de middag, en verder de geuren en het licht van de herfst. De afgelopen dagen ben ik zoveel mogelijk naar buiten geweest.
Ik vind het ook heeeeerlijk weer! En morgen gaat het regenen, top!
Anna285 schreef:
02-10-2025 16:26
Misschien hoor ik hier toch niet helemaal thuis ;-) Ik vind deze dagen heerlijk! Een zonnetje in de middag, en verder de geuren en het licht van de herfst. De afgelopen dagen ben ik zoveel mogelijk naar buiten geweest.
Ik ook, hoor.

De gemene deler in dit topic is denk ik vooral hekel aan zomerse temperaturen, lawaai, insecten en korte avonden (van mij zou het altijd om 20.30 donker mogen zijn)
Het komt hier in t Gooi echt met bakken uit de hemel, niet normaal!
Een pluviofiel met hart en ziel.
Anna285 schreef:
02-10-2025 16:26

Ik ook hoor! Genieten deze herfst. Hij is mooi op tijd begonnen, keurig op temperatuur, lekkere combi van frisse lucht en herfstzonnetje. Ik (en de tuin) was wel toe aan regen, maar in die behoefte worden we ook prima voorzien op dit moment. Alsof je in de wasstraat staat zeg, wát een water komt er uit de lucht!
Dubbel
Wat een heerlijk weer nu.
Regen, de wind waait om het huis. Niet voor iedere dag natuurlijk maar ik kan hier zo van genieten. Dit heb ik echt gemist.
Ik vond het afgelopen week wel aan de warme kant, vooral in de zon, maar op zich ook wel prima dat het even droog was. Nu is de temperatuur erg lekker, maar voor mij te veel regen. Het is dan meteen weer zo overdreven veel, ipv af en toe een klein buitje ofzo.
Hier alweer een uur felle zon. Zo jammer.
Hier amper regen maar wel wind en vooral bewolking, net een half uurtje zon maar die is ook alweer weg.

Vind heerlijk, ook koeler in huis.
Het mag allemaal nog wat koeler van mij maar voel me wel al een stuk rustiger, minder licht en warmteprikkels. Maakt zoveel verschil.
Ik heb er ook van genoten vandaag! Op het werk was het alleen iets kouder dan afgelopen week, dus ik had het de hele dag een beetje te koud. Maar beter dan te warm!
Met mijn peuter naar buiten gaan was in de zomer wel wat makkelijker, maar ik geniet er nu meer van. Regenpakje aan en lekker in de plassen stampen.
Hierna wordt het weer lange tijd droog... dus blij met even deze lekkere regendagen ertussen... ik vind de zon nu buiten wel oke... het licht is zachter, niet meer te warm. Maar binnen vind ik het vervelend... dan nog te licht. Thuis wil ik echt ontprikkelen en dat lukt gewoon beter met wolken.
elena schreef:
04-10-2025 20:39
Ik heb er ook van genoten vandaag! Op het werk was het alleen iets kouder dan afgelopen week, dus ik had het de hele dag een beetje te koud. Maar beter dan te warm!
Met mijn peuter naar buiten gaan was in de zomer wel wat makkelijker, maar ik geniet er nu meer van. Regenpakje aan en lekker in de plassen stampen.
Geniet je peuter er ook van :) ? Benieuwd of je herfst/winter door hebt gegeven... zal later pas duidelijk worden denk ik. Heb het idee dat kinderen regen vaak nog prima vinden.
Lisa1986 schreef:
04-10-2025 22:05
Geniet je peuter er ook van :) ? Benieuwd of je herfst/winter door hebt gegeven... zal later pas duidelijk worden denk ik. Heb het idee dat kinderen regen vaak nog prima vinden.
Hij heeft in ieder geval een hekel aan de felle zon en gaat ook eerder in de schaduw zitten spelen bijvoorbeeld. In de buggy wil hij ook altijd de zonnekap over zich heen. Dus voorlopig zitten we nog goed :-D

Wij zijn bezig met een badkamer renovatie dus eigenlijk ben ik wat dat betreft wel even blij met droge dagen. Maar zodra die verbouwing gedaan is dan mag het los gaan hoor!
Lisa1986 schreef:
04-10-2025 22:05
Ik wel aan onze dochter iig.
Ze is nu 15 en heeft een hekel aan de zomer en aan hitte.
Bij 25+ baalt (en klaagt) ze als een stekker en bij 30+ komt ze niet meer buiten.

Ze geniet nu van de kou en slaapt nog steeds met haar raam wagenwijd open. Laatst appte ze nog hoezeer ze genoot van de kou in haar kamer (terwijl ze lekker onder haar dekbed lag).
Dubbel
flawed wijzigde dit bericht op 08-10-2025 02:46
98.60% gewijzigd
Nou, ik vind t wel fijn hoor. Mijn nieuwe gietijzeren pompoenpan (hoera Lidl!) Staat te pronken in de keuken, het is donker, lekker fris buiten, de mooie herfstkleuren worden al zichtbaar en de fijnste maanden liggen nog voor ons. Nee ik heb t wel naar mijn zin zo!
Een pluviofiel met hart en ziel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven