Psyche
alle pijlers
Het was maar een droom
dinsdag 12 november 2024 om 05:33
Ik droomde net dat mijn prachtige kleine peutertje vermoord werd. Ik lette heel eventjes niet op en ze was weg. Een grote zoektocht volgde. Ik zie haar nog liggen, haar beentjes en kaplaarsjes onder een struik uit komend.
Ik ben nu weer een klein beetje gekalmeerd maar wat lijken dromen echt. Ik heb man wakker gemaakt en bleef maar herhalen het was maar een droom. Ik heb nog nooit zoiets gevoeld, zó’n wanhoop.
Ik weet dat het niet zo werkt en straks als het licht is kan ik het vast beter achter me laten. Maar voor nu lig ik naar het plafond te staren bang dat het een voorbode is en me af te vragen hoe ik ooit nog haar handje los ga laten.
Moest het even van me afschrijven.
Ik ben nu weer een klein beetje gekalmeerd maar wat lijken dromen echt. Ik heb man wakker gemaakt en bleef maar herhalen het was maar een droom. Ik heb nog nooit zoiets gevoeld, zó’n wanhoop.
Ik weet dat het niet zo werkt en straks als het licht is kan ik het vast beter achter me laten. Maar voor nu lig ik naar het plafond te staren bang dat het een voorbode is en me af te vragen hoe ik ooit nog haar handje los ga laten.
Moest het even van me afschrijven.
dinsdag 12 november 2024 om 06:14
dinsdag 12 november 2024 om 06:24
Oh en inderdaad geen voorbode. Net als bij intrusieve gedachten eerder een beschermend mechanisme, waardoor je nu nóg alerter bent op weglopen/wegrennen. De verhalen in het nieuws van verdwenen peuters de afgelopen jaren heeft natuurlijk absoluut niet geholpen.
Ben je je dochter al aan het knuffelen? Hier zit zoonlief heerlijk naast me op de bank Barbapapa te kijken. Lekker genieten!
Ben je je dochter al aan het knuffelen? Hier zit zoonlief heerlijk naast me op de bank Barbapapa te kijken. Lekker genieten!
dinsdag 12 november 2024 om 08:38
Oh wat naar hè, ik heb ook wel eens van die dromen gehad. Maar op de een of andere manier is het bij mij altijd dat 1 van m'n kinderen door de zee wordt meegesleurd, een grote golf en dat ik nèt dat handje niet meer kan vastgrijpen
Word er nu weer naar van, kan zo dat gevoel weer terughalen dus begrijp helemaal hoe jij je nu voelt.
Ik geloof overigens niet dat het een voorbode is maar juist dat in nachtmerries je (bewuste of onbewuste) angsten naar voren komen.
Word er nu weer naar van, kan zo dat gevoel weer terughalen dus begrijp helemaal hoe jij je nu voelt.
Ik geloof overigens niet dat het een voorbode is maar juist dat in nachtmerries je (bewuste of onbewuste) angsten naar voren komen.
dinsdag 12 november 2024 om 10:08
Ik kan me nog altijd de dromen herinneren die ik 8 jaar geleden had toen ik zwaar gehavend in het ziekenhuis lag na de geboorte van mijn jongste kind. Omdat ik geïmmobiliseerd lag, kon ik me in de dromen vol heel levendige en enge scenario's mij ook niet bewegen. Ver-schrik-ke-lijk!
Tip: Vanavond als je slapen gaat, ga dan bewust aan de mooie dingen van vandaag denken. Verschoon je bed, zodat het lekker fris en lekker is. En schrijf de ervaring van deze nacht op die manier over naar een positieve nacht.
Tip: Vanavond als je slapen gaat, ga dan bewust aan de mooie dingen van vandaag denken. Verschoon je bed, zodat het lekker fris en lekker is. En schrijf de ervaring van deze nacht op die manier over naar een positieve nacht.
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
dinsdag 12 november 2024 om 15:11
Ik interpreteer dromen niet zo ingewikkeld.
(ik snap wel dat mensen over een examen van 20 jaar geleden dromen als ze een spannende dag gaan krijgen (bijv. een sollicitatiegesprek hebben) maar het verband tussen de dood en "een grote ommekeer" vind ik wel erg creatief van onze hersenen).
woensdag 13 november 2024 om 09:31
Ik ben nog nooit zwanger geweest en de dood is vaak genoeg in mijn dromen tegen gekomen.
Zo af en toe droom ik dat ik weer eindexamen moet doen. In het echt was ik helemaal niet zenuwachtig, want ik stond er gewoon prima voor en had mij ook niet overdreven intensief voorbereid. In die dromen gaat het meestal over: fuck, dit weet ik toch niet meer? Oh, wacht, ik heb mijn diploma al. -> wordt wakker.
Ik zie dromen als een verwerking van wat ik die dag heb gedaan en waar ik mij (onbewust) mee bezig houd. En soms maak ik overdag al rare associaties, in mijn dromen helemaal. Al hoewel die rare droom van een paar nachten geleden, duidelijk gelinkt waren aan een serie die ik gebinged had...
To, sommige dromen maken enorm veel indruk, dusdanig dat je daar wakker nog even last van hebt. Dat is gewoon heel kut.
Zo af en toe droom ik dat ik weer eindexamen moet doen. In het echt was ik helemaal niet zenuwachtig, want ik stond er gewoon prima voor en had mij ook niet overdreven intensief voorbereid. In die dromen gaat het meestal over: fuck, dit weet ik toch niet meer? Oh, wacht, ik heb mijn diploma al. -> wordt wakker.
Ik zie dromen als een verwerking van wat ik die dag heb gedaan en waar ik mij (onbewust) mee bezig houd. En soms maak ik overdag al rare associaties, in mijn dromen helemaal. Al hoewel die rare droom van een paar nachten geleden, duidelijk gelinkt waren aan een serie die ik gebinged had...
To, sommige dromen maken enorm veel indruk, dusdanig dat je daar wakker nog even last van hebt. Dat is gewoon heel kut.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in