Hier mag alles zijn en ook weer verdwijnen - 3

01-03-2024 21:50 1490 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit. Originele TO schrijft nog mee. In afgelopen edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en hulpvaardig besproken kunnen worden. Oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.
Wissen mag altijd en daarom liefst niet quooten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-03-2024 23:19
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Daar heb je misschien wel weer eens een punt Tyche.
Gatsie. Wijzerd.

K heb dus vanacht non stop geslapen.... :O
Die zag k niet aankomen na gister overdag zoveel geslapen te hebben.
Roes is weg, maar de paniek en gevoel ook.
Nu alleen nog veel tegenzin in alles. :P
Vanacht slecht geslapen, weer veel liggen piekeren na een vervelende tussen uitslag. Voor het eerst opgezocht wat de definitie van zorgenkind is, heb mezelf heel lang voorgehouden dat we dat niet hebben. Dus wel. :'(

Er is best wat hulp beschikbaar als je minder bent gaan werken of gestopt ben. Maar niet als je nog steeds bijna fulltime werkt; dan moet je het doen met kort/lang zorgverlof. Vind het een enorme spagaat.
Lijkt me zo kut.
Heb je hulp om erover te praten/mee te denken? Lijkt me dat je leven op zijn kop staat en er veel aangepast moet worden?
Je klinkt weer een beetje terug op aarde Avo, wat fijn :hug:

Pindakaas, waar is de spagaat tussen? Tussen kind/jezelf en werk? Neem je wel zorgverlof?
Cadeautje ik kom even naar je zwaaien. Ik hoop dat je dag een beetje ok verliep. :rose:
En ook voor anderen die het kunnen gebruiken een virtuele knuffel :hug:
..
anoniem_665eb97dd06eb wijzigde dit bericht op 17-03-2024 12:49
99.64% gewijzigd
Lieve Sasha, wat ontzettend naar dat je zo in de steek gelaten werd door die hulpverlener. En dan nog zo'n vreselijke 'oplossing' die je zelf maar voor elkaar moest krijgen.
Kom maar even in mijn puinzooi woonkamer naast me zitten. De hond mag mee, ik doe de katten wel even in hun mandjes op het balkon. Leg ik een dekentje over ons en zeggen we even gewoon niets tot we in het zelfde tempo ademhalen. :hug:

Wat betekent 'te hoog gegrepen'? Die snap ik even niet. (Nog) niet passend bij jouw problematiek of hoe werd dat geduid?
..
anoniem_665eb97dd06eb wijzigde dit bericht op 17-03-2024 12:51
99.75% gewijzigd
.
avocadeau wijzigde dit bericht op 16-03-2024 01:31
99.92% gewijzigd
Overigens, ik zou die MBT ook totaal niet trekken.
Flikker toch op met waar voel je dat.
Ik -bang voor boos- word daar echt heel aggressief van.
Fijn om gehoord te worden, dat echt wel, maar niet op zo'n geitenwollen sokken manier zeg. Brrrrrrr.
.
anoniem_665eb97dd06eb wijzigde dit bericht op 17-03-2024 12:52
99.90% gewijzigd
.
anoniem_665eb97dd06eb wijzigde dit bericht op 17-03-2024 12:53
99.83% gewijzigd
Ach jee wat een narigheid Sasha. Ik heb helaas geen praktische oplossingen maar lees je wel.
Pff wat een gedoe sascha.

Misschien via je huisarts proberen?

Geen idee of het in jou stadium helpt. Maar ik kreeg bloedverdunners die ook bij rijangst worden gegeven. Ik werd er wel rustig van.

Misschien kan de huisarts je iets geven om de scherpe randjes er af te halen.

Ik wil ook dood. Geen idee wat ik hier doe. Fout op fout en probleem na probleem. Niet leuk meer. Maar goed, heb toch dingen waarvoor ik door moet
Maar ik wil niet doorzetten. Ik vind het stom dat je dingen moet. Uiteindelijk is het allemaal over en dan heb ik vele moeilijk situaties gehad en veel gegeven en gefaald. Neuh het hoeft niet meer. Laat iemand anders het mar doen die het wel aan kan.
Hoop dat de huisarts je heeft kunnen helpen Sacha. Heb je een fijne huisarts?
Klinkt als een enorme zoektocht naar hulp, dat je overal afgewezen wordt. Frustrerend zeg!
Afdekking voor complexe problematieken/vastgelopen behandelingen nodig een optie? Of dat ook aan geprobeerd?
Qua niet-handelen heeft je begeleider niet echt slimme ideeën. Wat een flappie.
Kan het pit team of de crisisdienst nog wat betekenen?

Kijk, als je wilt handelen is er geen houden aan. Als je bang bent dat je gaat handelen is een plan wel fijn.
Bij mij staan er slaappillen, gezelschap regelen, de chat van Fier, en coach op bij acute ernstige dreiging.
Stap daarvoor is sporten/uitputten, iets doen van de lijst wat ik normaal leuk hoor te vinden, sociale afspraak maken, wandelen met podcast, en nog wat persoonlijke dingetjes.

Dingen weghalen vind ik zo zinloos.
Alsof je zonder mes niet kan snijden, en pammen levensgevaarlijk zijn.

Zijn er dingen die jou beletten te handelen? (Gezelschap, in het openbaar zijn, een afspraak, een gedachte)
Of die je kunnen helpen herinneren waarom je niet wil handelen, op momenten dat de drang zo groot is dat je niet logisch kan denken?

Monstrea, heb je nu hulp gezocht en geaccepteerd?
.
anoniem_665eb97dd06eb wijzigde dit bericht op 17-03-2024 12:55
99.89% gewijzigd
Wat naar dat je je zo op voelt dat je een euthanasie traject in wil. Kan me indenken dat je je enorm in de steek gelaten voelt en hopeloos, en ik lees ook heel veel boosheid door in je berichten.
Knap vind ik dat.
Je voelt je onrechtvaardig behandeld en bent daar boos om. Dat je dat kan voelen vind ik heel knap.

Heel veel sterkte.
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen verder, maar vind het echt kut voor je.
.
anoniem_665eb97dd06eb wijzigde dit bericht op 17-03-2024 12:57
99.94% gewijzigd
Sasha, wat ontzettend verdrietig dat je zo in de steek wordt gelaten. Ik vind euthanasie een groot goed, maar niet als 'oplossing' voor mensen die andere hulp nodig hebben. Want zo komt jouw verhaal op mij over: dat je eigenlijk wél heel graag wil maar dat wat je nodig hebt er niet is.
What a nuanced anxiety
.
anoniem_665eb97dd06eb wijzigde dit bericht op 17-03-2024 12:58
99.23% gewijzigd
.
avocadeau wijzigde dit bericht op 18-03-2024 23:11
99.75% gewijzigd
.
.
rp7 wijzigde dit bericht op 20-03-2024 07:43
99.88% gewijzigd
Ik zou denk ik 1 kort en zeer duidelijk bericht sturen dat ik geen contact wil op geen enkele manier. En dat je het daarom hierbij wilt katen.

Geen uitleg , zodat er ook geen opening is voor ja maar.
Daarna ook niet meer reageren.
Ander nummer zou ik zelf niet doen. Hoop gedoe om dat overal aan door te geven. Ik zou consequent blokkeren .

Je hebt geen idee waarom er contact gezocht is?

Wel echt vervelend dit lijkt mij. Er is weer iets wakker gemaakt en geeft wat onrust ?

Het is puur hoe ik het zou doen. Of het de beste manier is ?
.
avocadeau wijzigde dit bericht op 18-03-2024 23:11
99.77% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven