Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 5

10-05-2025 21:03 2951 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Nee, niet stom, wel lastig voor jou.
Lukt het om morgen even contact op te nemen met de huisarts? Of dat samen met hapto of coach of man te doen? Denk wel dat het een mini beetje kan helpen.
Heb je wel nog anti-droom?
Je mag op deze manier voor jezelf zorgen lieverd.
Ja anti droom.
Weet niet of ik morgen naar hapto kom.
Ka je hapto misschien een berichtje sturen? Leest ze dat nog vooraf?
Heel kort, dat je het heel moeilijk hebt, misschien of ze je even wil vasthouden, of ze samen met je de dokter wil bellen?

Kan man je naar hapto rijden deze keer? Die ene keer per jaar dat het je misschien echt niet zelf lukt? Of een andere lieve vriendin?
Man moet morgen werken.
Ik durf niemand te vragen. Of te accepteren.
Dankjewel dat jullie er zijn.
Het is zo naar
Avo :hug:
Wat zou je tegen Selune zeggen als ze niet om hulp zou durven vragen?
This is an unacceptable timeline
Ik heb al gevraagd of man eten wilde brengen.
Ik zou Selune begrijpen, maar ik kan haar niet brengen
Ik heb iets gegeten. Althans iets redelijk gezonds. Dat is op dit moment een enorme overwinning. Verder behoorlijk in de freezestand. Morgen moet ik wel op locatie zijn. En wordt er vanalles van me verwacht. En ik kan gewoon geen verwachtingen waar maken.

Is er iemand die het weet en die je zou kunnen helpen Avo. Ik snap helemaal dat het te moeilijk is om zelf te gaan.
Forever is a hell of a long time.
Hoe doe je het.
Ik moet fietsen morgen.
Nou ja niet dus. Vandaag niet gegaan en heel veel soort van interessant naar een scherm gestaard. Ik weet dat ik moet morgen, maar heb geen idee hoe ik het voor elkaar ga krijgen.

Tv staat aan. Heel fijn dat deze serie heel veel afleveringen heeft, duurt best lang voor ik er doorheen ben. Voelt beter. Het zorgt dat ik de tijd iets meer in het nu kan houden. Mijn hoofd blijft er redelijk bij als ik ernaar kan kijken. Lijf is er niet of is er toen. Lijdt pijn.
Selune, dit is al zo veel stapjes bovenop blijven ademen. Goed bezig. Je bent de tijd aan het wegkrijgen.
Kan het helpen om morgen mentaal in stukjes te hakken? Niet één grote berg van moeten, maar één ding tegelijk. Tussendoor kopjes thee, even terugtrekken, stukje wandelen waar het kan?

Ik lees hoe klem je zit avo.
Klote is het.
In gedachten kom ik bij je in de buurt zitten, aanwezig op de achtergrond zodat je niet alleen bent. Je mag me gerust negeren. Ik kan het meisje even bij me nemen, lees ik een boek en mag ze tegen me aan leunen als ze wil. Ik vind haar dapper en lief en niet vies of schuldig. Ze mag lekker diep wegduiken in een deken. Ze mag verdrietig zijn of bang en dan zal ik haar troosten en laten zien dat ze veilig is, dat alle enge mannen weg zijn en niet meer in de buurt kunnen komen. En misschien wil ze samen een boek lezen?
Tijd wegkrijgen. Dat is het he, de tijd moet maar gewoon weg. Als het maar weggaat.
Ja, tijd wegkrijgen. Minuut na minuut. Iedere minuut die geweest is brengt het einde van de week dichterbij.

Avo, zou het helpen als we morgen inchecken? Om te kijken of er een stapje lukt? Het gaan naar hapto of het vragen om medicatie?
Het komt wel goed. Ik ben oke.
Misschien ben ik niet zo oke.
Bang en alleen
In de kelder
Van mijn hoofd
Opgesloten
Met alle handen
Alle straffen
Alles wat ooit was
Wat zij ooit was
Ik was
Zo slecht
Dat zelfs degenen die altijd
Van een kind houden
Het wisten
Zeiden

Haar lijf
Brand en steekt
Waar ze waren
Hun handen
Hun dingen
Misselijk van
Haar eigen daden
Wordt ze nooit schoon
Hoe hard ze ook schrobt
Hoe heet het water
Hoe scherp het mes
De rotheid
Zit in haar
Die kan je er niet
Zomaar afwassen
Of uitsnijden
Die blijf je altijd
Ruiken
Zij was oke. Wat met haar gebeurde was niet oke. De keuzes die volwassenen daar maakten zijn niet haar schuld.
:hug: :cry:

Heel herkenbaar. De pijn, de handen, alles. Niets helpt om het lijf in nu te houden.
Het komt wel weer goed ooit. Het stopt ooit. Denk ik. Of hoop ik denk ik. Maar dat het nu niet ok is is herkenbaar.
Op de tafel
Het plafond
Angst voor hen
Voor zo
Voor hoe
Hoelang en gaat het
Ooit nog over
De pijn zo fel
En toch verdovend
Wattig
Schommel lekker weg
Wiegt ze mee
Op zijn ritme
Het prikkleed
In haar nek
Haar lijf
Niet van haar
Stikt ze
Dichte neus
Mond vol
Nooit nooit huilen
Snot is
Dodelijk
En hij boos
Wie zoet is
Krijgt lekkers
Wie stout is
De roe
Stoute kinderen zegt hij
Krijgen klappen zegt hij
En een zakje zegt hij
Met wat zout

Zo vies
En het zout
Zo zeer
Na de roe
Aan haar billen
In haar ondraaglijk
Wil ze bijna vragen
Om zijn ding
Met zijn gespuug
Het zout misschien
Minder te maken
Moet ze
Mondje open
Domdom meisje
Huilen en
Straf
Kunnen niet samen
Maar als ze
Misschien
Dan heel misschien
Blijft het hierbij
Geen tafel
Vandaag
O nee
Wat doet hij raar
Heeft hij pijn
Pijn door haar
Was ze maar
Niet zo naar
Angst voor wat
Ze hoort
Ze voelt
Moeilijk en misschien
Gaat hij nu dood
Hier
Door haar
Hij vindt het
Ook niet leuk
Arme Sint
Ga niet dood
Ik zal het nooit meer doen
Maar ga niet dood
Alles boos
Nooit meer goed
Ze vermoord Sint
Wat een kind
Zit ze in de kelder
Met de handen
En de mannen
Het geluid
En de roe
Waar ze nergens
Kan verstoppen
Bloot
Onder hun blikken
En handen
En nog meer
Hun vies
In haar mond
Haar lijf
Overal
En nergens
Nergens veilig
Rust
Is voor
Zoete kinderen
Dus ik stop haar
In de kelder
Waar ze hoort
Bij alle vuiligheid
En angst

Wat je niet ziet
Bestaat niet
Zij
Bestaat niet
Het
Bestond niet
Dus
Laat me
Alsjeblieft
Avo, heb je antidroom genomen? Ik hoop het en ik hoop dat de nacht wegtikt en dat je dan weer een nacht dichterbij het eind van de week bent. De apotheek kan medicijnen ook langsbrengen, mocht je niet naar buiten kunnen of durven. Misschien kun je met hapto bellen als langsgaan niet lukt.

Als ik dichterbij woonde zou ik je wel willen brengen morgen. Ben toch vrij 's ochtends. (Ik weet niet waar je woont, maar heb het gevoel dat het ver van hier is.)

Selune, als het morgen echt niet lukt om te gaan werken, dan is het zo hè. Mensen zijn altijd op onhandige momenten ziek of afwezig, daar doe je niks aan.

Ik denk aan jullie. :hug:
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Mijn hart huilt om de slechtheid van mensen. Mensen die het onbevangene, de naïviteit, het vertrouwen in anderen en zichzelf kapot gemaakt hebben bij kleine meisjes.
Zodat kleine meisjes toen en nu nog steeds denken dat het aan hun ligt. Dat er iets fundamenteel fout aan hun is. Dat ze niet gemaakt zijn om geliefd, veilig en gekoesterd te worden.
Ik zou er met hooivorken op uit willen trekken om in het hoofd van die slechte mensen te stampen dat het hun schuld is. Om ze het te laten zeggen: het is niet de schuld van de meisjes. Het is nóóit de schuld van de meisjes. Zij konden er niets aan doen.
En als ze dat nog niet geloven, dan snap ik dat. Maar ik zal nooit ophouden om hun dat te vertellen.
Het was net oke.
Het is nooit de schuld van kleine meisjes.
Ik ga proberen het te onthouden.
En niet huilen, het is oke.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven