Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Iemand begrenzen of niet?

21-05-2020 23:52 94 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit momenteel in een zeer stressvolle situatie. Mijn buren hebben te horen gekregen dat zij hun woning moeten verlaten na jarenlang overlast te hebben veroorzaakt. Logischerwijs escaleert de boel alleen maar meer nu. Vooral 1 bepaald persoon, de aanstichter ook, wordt steeds extremer in gedrag. Bonken, schreeuwen, uitschelden, intimideren.. Het lijkt wel alsof zij grenzeloos is in haar gedrag en dat zij dus eigenlijk aangeeft met haar uitspattingen dat zij begrensd wil worden. Zit ik met deze gedachte juist? Is er een stoornis waarbij men dit nodig heeft? En hoe pak ik het nu op de juiste manier aan om verdere escalatie te voorkomen?

Dat er iets goed mis is met deze vrouw is mij wel duidelijk en ik leef dan ook al tijden in angst. Soms kan ik mij niet beheersen en schreeuw ik wat terug, maar ik merk dat zij daardoor alleen maar meer geprikkeld wordt. Wat is nu de juiste aanpak met deze mensen?
I'm not going down on my knees
Begging you to adore me 
Negeren. Iemand die zich zo gedraagt laat zich, zeker door jou niet begrenzen.
Lijkt mij niet echt jouw job om naar een eventuele handleiding van die vrouw haar gedrag te gaan zoeken.

Als er al een handleiding is.

Gewoon straks eens zo hard genieten als ze weg zijn :-).
Girls just wanna have fun!
Geen idee. Wij zijn geen deskundigen en jij ook niet, we hebben die vrouw niet onderzocht, dus wij kunnen hier niets over zeggen.
Ik zou stoppen met die psychologie van de koude grond.
Ja, er zijn een heleboel stoornissen die dit soort gedrag kunnen veroorzaken. En veel vragen een andere benadering.

Ik zou het laten gaan, zeker als ze binnenkort weggaan en bij onveilige situaties de politie bellen.
Checken ze de volgende huurders overigens wel eventjes 3-dubbel?
To beste is negeren en nog even slikken. Ze zijn bijna weg :)
Politie heeft aangegeven niks voor mij te kunnen doen. Pas bij fysiek geweld of bv. raam ingooien was het advies om 112 te bellen.
sci-fi_lullaby wijzigde dit bericht op 22-05-2020 22:32
Reden: Te herkenbaar
35.32% gewijzigd
Begging you to adore me 
Sci-fi_lullaby schreef:
22-05-2020 00:01
Politie heeft aangegeven niks voor mij te kunnen doen. Pas bij fysiek geweld of bv. raam ingooien was het advies om 112 te bellen. Ik heb vanavond 3 keer gebeld, omdat ze luid schreeuwend op het balkon stond en mij duidelijk aan het uitdagen was. Pfff dit is zo moeilijk..
Is het ook. Maar ze zijn bijna weg, toch?

En wij kunnen moeilijk diagnoses gaan stellen (mag ook hier niet) en om random stoornissen te gaan roepen is ook weer zo wat, natuurlijk.
nee die aanname kan je niet zo stellen
Harry, wagen!
Volgens mij heb je gewoon zin om die vrouw eens te grazen te nemen, neem het je niet kwalijk hoor. Maar ik zou het even uitzitten. Risico voor jezelf is te groot en je wil ook geen strafblad zo vlak voor de eindstreep.
Heel naar.. maar wees wijs. Hou vol. Niks doen behalve politie bellen etc. Ze gaan weg.
Oh ik wil helemaal niemand te grazen nemen hoor. Ik vind deze hele zooi afschuwelijk en voel me er oprecht rot onder dat het zover moest komen dat ze hun huis worden uitgezet. Het is eerder dat zij mij bij de strot vliegt als we elkaar onverhoopt tegen komen op de hal of buiten. Ik merk heel duidelijk dat ze steeds opgefokter raakt en ik steeds meer in paniek raak daardoor.
sci-fi_lullaby wijzigde dit bericht op 22-05-2020 22:31
12.66% gewijzigd
Begging you to adore me 
Sci-fi_lullaby schreef:
22-05-2020 00:09
Oh ik wil helemaal niemand te grazen nemen hoor. Ik vind deze hele zooi afschuwelijk en voel me er oprecht rot onder dat het zover moest komen dat ze hun huis worden uitgezet. Het is eerder dat zij mij bij de strot vliegt als we elkaar onverhoopt tegen komen op de hal of buiten. Ik merk heel duidelijk dat ze steeds opgefokter raakt en ik steeds meer in paniek raak daardoor. Donderdag moeten ze vertrokken zijn, maar dat duurt nog errug lang als je het op deze manier moet uitzitten.
Ik zou donderdag een dag-uitstapje plannen.

Dat uitzetten wordt namelijk geen pretje, lijkt mij.
Wissewis schreef:
22-05-2020 00:11
Ik zou donderdag een dag-uitstapje plannen.

Dat uitzetten wordt namelijk geen pretje, lijkt mij.
Klopt. Ware het niet dat ik het niet aandurf om mijn huisdieren alleen te laten waaronder mijn groep cavia's die ik niet even snel elders kan onderbrengen.
Begging you to adore me 
Sci-fi_lullaby schreef:
22-05-2020 00:09
Oh ik wil helemaal niemand te grazen nemen hoor. Ik vind deze hele zooi afschuwelijk en voel me er oprecht rot onder dat het zover moest komen dat ze hun huis worden uitgezet. Het is eerder dat zij mij bij de strot vliegt als we elkaar onverhoopt tegen komen op de hal of buiten. Ik merk heel duidelijk dat ze steeds opgefokter raakt en ik steeds meer in paniek raak daardoor. Donderdag moeten ze vertrokken zijn, maar dat duurt nog errug lang als je het op deze manier moet uitzitten.
Ik denk dat de kans op fysieke escalatie groter is wanneer je haar probeert te begrenzen.

Ik snap wel dat je angstig bent, en inderdaad: een week duurt lang. Het klinkt lullig, maar kun je een paar dagen ergens anders logeren? Het zou natuurlijik niet moeten, maar misschien is dat het verstandigst?
Sci-fi_lullaby schreef:
22-05-2020 00:14
Klopt. Ware het niet dat ik het niet aandurf om mijn huisdieren alleen te laten waaronder mijn groep cavia's die ik niet even snel elders kan onderbrengen.
Ik neem aan dat als er donderdag politie of maatschappelijk werk bij is ze niet effe je deur intrapt en je cavia's of je vissen gaat vermoorden.
De gedachten dat dit je nieuwe buren worden

TO, ga nou geen gekke dingen doen. Nog even en ze zijn weg. Ga alvast champagne halen. Was de glazen af. Maar doe voor de rest niks.
Sci-fi_lullaby schreef:
22-05-2020 00:14
Nee dat snap ik. En kan er iemand bij jou komen misschien?
winkelfanaat schreef:
22-05-2020 00:16
De gedachten dat dit je nieuwe buren worden
Je wil inderdaad niet weten wie er nu mee opgescheept wordt.
Plopper schreef:
22-05-2020 00:15
Ik denk dat de kans op fysieke escalatie groter is wanneer je haar probeert te begrenzen.

Ik snap wel dat je angstig bent, en inderdaad: een week duurt lang. Het klinkt lullig, maar kun je een paar dagen ergens anders logeren? Het zou natuurlijik niet moeten, maar misschien is dat het verstandigst?
Ik had eerder het idee dat de politie die begrenzing dient te geven.
sci-fi_lullaby wijzigde dit bericht op 22-05-2020 22:34
14.15% gewijzigd
Begging you to adore me 
Wissewis schreef:
22-05-2020 00:17
Je wil inderdaad niet weten wie er nu mee opgescheept wordt.
Ik krijg binnenkort nieuwe buren. O.o
Sci-fi_lullaby schreef:
22-05-2020 00:19
Ik had eerder het idee dat de politie die begrenzing dient te geven. Ze schreeuwde ook op balkon: "Moet je de politie niet bellen!!" En wat als de politie, zoals nu dus weigert om langs te komen. Is dat verstandig?
Zolang ze wat staat te roepen ... weinig aan de hand.

Op 't moment dat ze je deur instampt: 112 bellen.
Sci-fi_lullaby schreef:
22-05-2020 00:19
Ik had eerder het idee dat de politie die begrenzing dient te geven. Ze schreeuwde ook op balkon: "Moet je de politie niet bellen!!" En wat als de politie, zoals nu dus weigert om langs te komen. Is dat verstandig?

Hoe weet zei dat je de politie hebt gebeld dan? En misschien anders een wijkagent?
Plopper schreef:
22-05-2020 00:23
Hoe weet zei dat je de politie hebt gebeld dan? En misschien anders een wijkagent?
Ik gok dat als ze wordt uitgezet dat die agenten al 10-tallen of 100'en keren aan haar deur hebben gestaan na weer zo'n scheldpartij, te veel kabaal tout court, ...

En dat ze wel weet wie hen gestuurd heeft?

Het is niet omdat ze luid en gevaarlijk is, dat ze uber-dom is :-).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven