Ik ben zo bang... deel 4
maandag 31 mei 2010 om 21:37
Een paar maanden verder, maar er is weer zo veel gebeurd.
Met mij, maar ook in de levens van alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. Over kanker, leven met kanker, de angst voor zieker worden, maar ook over vlinders, het leven, vakanties in Thailand, konijnen, een baan zoeken, kinderen en familie, trouwen (of nog niet!) en andere zaken
Ik hoop dat dit vierde deel net zo'n prachtig, warm, open, gezellig en mooi deel wordt als de drie vorige delen.
Deel 3: Ik ben zo bang... deel 3
Met mij, maar ook in de levens van alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. Over kanker, leven met kanker, de angst voor zieker worden, maar ook over vlinders, het leven, vakanties in Thailand, konijnen, een baan zoeken, kinderen en familie, trouwen (of nog niet!) en andere zaken
Ik hoop dat dit vierde deel net zo'n prachtig, warm, open, gezellig en mooi deel wordt als de drie vorige delen.
Deel 3: Ik ben zo bang... deel 3
vrijdag 18 juni 2010 om 17:16
Oh itsme, die zien er best handig uit! Ik zal morgen even kijken bij de dierenwinkel(s) hier, je zou toch zeggen dat ze die ergens in Amsterdam moeten verkopen. Mocht ik ze niet vinden, dan maak ik graag van je aanbod gebruik! Dank je Leuke Blond Amsterdam collectie heb je trouwens
Klopt Robo, Indonesiërs zijn zulke lieve mensen! Ze zullen vast smelten voor die blauwe ogen van ons spekkie.
Het is inderdaad zo dat je je moet aanpassen aan je kind Itsme. Dat je niet meer weken in de Amazone kunnen rondbanjeren is natuurlijk logisch, maar dat je met een kind 'gedoemd' bent om op de camping in Spanje rond te hangen vind ik onzin. Uit mijn omgeving komen wel reacties die minder positief zijn dan die van jullie, mensen vinden het toch vaak zielig voor het kind. Het heeft er immers nog niets aan. Maar goed, dan kan je nooit meer op vakantie gaan. Uren lang in de auto naar Zuid-Frankrijk is minsten zo kindonvriendelijk.
Klopt Robo, Indonesiërs zijn zulke lieve mensen! Ze zullen vast smelten voor die blauwe ogen van ons spekkie.
Het is inderdaad zo dat je je moet aanpassen aan je kind Itsme. Dat je niet meer weken in de Amazone kunnen rondbanjeren is natuurlijk logisch, maar dat je met een kind 'gedoemd' bent om op de camping in Spanje rond te hangen vind ik onzin. Uit mijn omgeving komen wel reacties die minder positief zijn dan die van jullie, mensen vinden het toch vaak zielig voor het kind. Het heeft er immers nog niets aan. Maar goed, dan kan je nooit meer op vakantie gaan. Uren lang in de auto naar Zuid-Frankrijk is minsten zo kindonvriendelijk.
vrijdag 18 juni 2010 om 17:24
weet je wat het is milaatje. Waarom is het zielig, wat je al zegt. Uren in een bus of in de auto is toch hetzelfde en ik heb dan liever dat mijn kind kan zeggen toen ik nog heel klein was ben ik met mama en papa in Indonesië geweest. En stiekem hoop ik dat ze zo een beetje de reisgenen meekrijgen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
vrijdag 18 juni 2010 om 17:26
Een vriendin van me is met haar eerstgeborene naar Thailand geweest. Ze had de reis al ingepland (ze had drie eigen zaken en plande dus alles ruim een jaar van tevoren) voor ze wist dat ze zwanger was (drie maanden rondtrekken) en heeft dat toen weliswaar ingekort, maar ze is met een baby van 4 maanden toch gegaan
Het schijnt een hele leuke reis te zijn geweest, met heel veel contact met de locale bevolking, juist omdàt je met een baby bent.
Het schijnt een hele leuke reis te zijn geweest, met heel veel contact met de locale bevolking, juist omdàt je met een baby bent.
vrijdag 18 juni 2010 om 19:07
De aziaten zijn helemaal idolaat van baby's, ze zorgen met heel veel plezier voor alle kinderen van elkaar. Dat hoef je niet eens af te spreken, ze zullen haar ook wel eens graag van je willen overpakken en een tijdje rondsjouwen. Als je zulke reizen wilt maken met je kind, is het juist ideaal als ze zo klein zijn. Ze heeft nog geen last van het lange stilzitten in het vliegtuig, als je maar met haar speelt is het al snel goed, de actieradius is nog klein van een baby dus je kunt haar ook goed bij je houden. En kinderen zijn ook meestal eerder aan het tijdsverschil gewend dan volwassenen. Hoe erg bush ga je ivm malaria?
vrijdag 18 juni 2010 om 19:11
Milaatje dat lijkt me ook. Dat je dan meer contact krijgt als je een kleintje bij je hebt. Gaaf zeg, die reis. Er zijn altijd voor- en tegenstanders. Dat blijf je houden en dat had je ook gehad als ze vier was geweest.
Bo fijn dat je je wat beter voelt. Maar dat zal morgen wel anders zijn. Hoe fijn dat je nu een weekje rust krijgt.
Bo fijn dat je je wat beter voelt. Maar dat zal morgen wel anders zijn. Hoe fijn dat je nu een weekje rust krijgt.
vrijdag 18 juni 2010 om 19:15
Norre wat is dat balen he? allergisch te zijn voor dieren, ik ben het ook en vooral voor honden, daar krijg ik astma aanvallen van. Van katten en konijnen ga ik heel erg niezen en daar krijg ik ook dikke huilogen van. Jammer want ik ben ook gek op dieren. Menig feestje is bedorven, omdat er een hond was en ik dan na een uur benauwd naar huis moest, ook als ze de hond boven deden, het zit door het hele huis.
Een homeopatisch middel ken ik niet, wel gewoon zyrtec of allerfree, maar dat helpt mij niet afdoende, ik zou geen uren in de auto met hondjes kunnen
Een homeopatisch middel ken ik niet, wel gewoon zyrtec of allerfree, maar dat helpt mij niet afdoende, ik zou geen uren in de auto met hondjes kunnen
vrijdag 18 juni 2010 om 19:21
Norre ik hoop dat je iets kan vinden dat doeltreffend genoeg is.
Anders doen we je een zuurstofkapje op. Ik lach er wel mee, maar het lijkt me super lastig.
Ik krijg van een vriendin net oude foto's van 1972 toegemaild, waar ik ook op sta. Het zijn echt begin jaren 70 foto's. Dat haar en die kleren, geweldig. Jeetje wat was ik een magere spriet zeg.
Zoooo leuk. Ik heb een blauwe maandag met haar broer gegaan en ik was mee op de bruiloft van haar zus. Ik was die hele bruiloft vergeten, maar nu ik die foto's zie, weet ik het opeens weer.
Fantastisch.
Anders doen we je een zuurstofkapje op. Ik lach er wel mee, maar het lijkt me super lastig.
Ik krijg van een vriendin net oude foto's van 1972 toegemaild, waar ik ook op sta. Het zijn echt begin jaren 70 foto's. Dat haar en die kleren, geweldig. Jeetje wat was ik een magere spriet zeg.
Zoooo leuk. Ik heb een blauwe maandag met haar broer gegaan en ik was mee op de bruiloft van haar zus. Ik was die hele bruiloft vergeten, maar nu ik die foto's zie, weet ik het opeens weer.
Fantastisch.
vrijdag 18 juni 2010 om 20:25
vrijdag 18 juni 2010 om 20:46
quote:Elynn schreef op 18 juni 2010 @ 13:17:
Lé, kom maar door met dat script. Glij nu al van m'n stoel. Ben erg benieuwd.
Mail me maar
eleonora-vandebeo@live.nl
Lé, kom maar door met dat script. Glij nu al van m'n stoel. Ben erg benieuwd.
Mail me maar
eleonora-vandebeo@live.nl
vrijdag 18 juni 2010 om 20:49
Liefste Bo, heerlijk om te lezen van je droom die uitkomt en vervelend dat de dip. Lekker slapen he, hopelijk gaat ook deze dip voorbij en het liefst een beetje snel.
Tot zondag, ik ben er morgen niet, of pas laat.
Volgende week even bellen? Ik wil even kijken of ik iets aan je kan mailen maar dan moeten we samen aan de computer zitten.
Tot zondag, ik ben er morgen niet, of pas laat.
Volgende week even bellen? Ik wil even kijken of ik iets aan je kan mailen maar dan moeten we samen aan de computer zitten.
vrijdag 18 juni 2010 om 20:52
Hoe het gaat met Leo vroegen Norre en Milaatje.
Nou eh....zo lang ik niet al te erg nadenk gaat het wel.
Jammer genoeg word ik 's nachts wakker van de zorgen. Maar dat kent iedereen met financiële problemen wel denk ik....
Verder gaat het goed. Ik eet gezond, zoals ik al een paar maanden doe en mijn lichaam reageert daar fantastisch op. Ik loop een stuk beter bijvoorbeeld en ik kan kleding aan die me al drie jaar te klein was.
Het gaat in sommige opzichten ruk, in andere opzichten heel goed en ik probeer mijn zegeningen gewoon maar vaak te tellen.
Lief dat jullie het vroegen.
Nou eh....zo lang ik niet al te erg nadenk gaat het wel.
Jammer genoeg word ik 's nachts wakker van de zorgen. Maar dat kent iedereen met financiële problemen wel denk ik....
Verder gaat het goed. Ik eet gezond, zoals ik al een paar maanden doe en mijn lichaam reageert daar fantastisch op. Ik loop een stuk beter bijvoorbeeld en ik kan kleding aan die me al drie jaar te klein was.
Het gaat in sommige opzichten ruk, in andere opzichten heel goed en ik probeer mijn zegeningen gewoon maar vaak te tellen.
Lief dat jullie het vroegen.
vrijdag 18 juni 2010 om 21:05
Bo het vrijdagalbum is verzonden.
Geniet er maar weer van. Nu eerst even checken wat de dondersteentjes uitvreten. Ik hoor ze niet meer en dat betekend als ze wakker zijn meestal niet veel goeds.
Lé ik ben ook erg benieuwd naar je script en ik heb je ook gemaild.
Ik ga nu in de sauna. Lekker. Nou ja Lé vind van niet, maar die heeft een trauma overgehouden aan een packing.
Geniet er maar weer van. Nu eerst even checken wat de dondersteentjes uitvreten. Ik hoor ze niet meer en dat betekend als ze wakker zijn meestal niet veel goeds.
Lé ik ben ook erg benieuwd naar je script en ik heb je ook gemaild.
Ik ga nu in de sauna. Lekker. Nou ja Lé vind van niet, maar die heeft een trauma overgehouden aan een packing.
zaterdag 19 juni 2010 om 07:57
Wat een geweldige verhalen van Joe en Sam. Zoebie, wat ben je toch een ontzettend lief mens. Enne, die foto van binkie, dat zie ik ook.
Robo, hoop dat je deze dag een beetje 'normaal' doorkomt. En anders ga je lekker op bed liggen dromen van die 2 hummels die binnenkort bij jou het huis onveilig komen maken.
Robo, hoop dat je deze dag een beetje 'normaal' doorkomt. En anders ga je lekker op bed liggen dromen van die 2 hummels die binnenkort bij jou het huis onveilig komen maken.
zaterdag 19 juni 2010 om 09:46
Wat leuk zoebie leuk zo goed voor puppy zorg. Dochter geslaagt. Ja dit weekend kalm aan. Leuk voor vriendin maar snap jou pijn mega toch boven kom. Hoop straks met jou twee lieverds zo warmte krijg en plezier. Na tuurlijk gun je haar dit hoor dat zeg ik niet. Maar zou normaal zijn je wat rottig door voel. Wellicht niet zo. Maar goed moet ook niet zeuren man help erg goed. En dochter goede lijst zeg veel 8 en 7 vind zo goed van haar. Oh geldzorgen tja vroeger. En zelf teveel geld zorgen gehad vroeger. Klink raar maar dat was zo rot leven. Had alles toch een leegte brr. Blij ergens gewoon middelmatig heb nu. Want denk ook veel geld weinig mensen mee om kunnen gaan. Mijn ervaringen iedergeval. Maar te weinig ook hel weet ik ook. Heb zelf op straat geleefd. En was soms zo verdrietig dacht al die mensen wel alles hebben. Nu weet ik omdat toen erg rijk was met ex man illusie is. Tja alles voor en tegen Hoop elonra voor jou ook rust kom dat gebied. Liefs iedereen anita
zaterdag 19 juni 2010 om 09:57
Nou wat terug gelezen zoveel gemist Best.
De zon en regen geef soms mee soms tegen.
Het licht breng soms tranen.
De wind soms tegen gas.
De wond van verleden tel in verleden.
Het leren soms denken stop nooit.
Het snappen het koesteren.
Feiten op een rij maar moed verliezen.
Voor elk moment mooi is gaan kiezen.
Mijn zelf nooit verliezen.
Dromen moge in evenwicht.
Zodat je weet echte vrienden nooit vergeet.
Daar op achtergrond.
Voorgrond om je laten zien.
Wellicht kan ik dat.
En weet dan vindt je zo schat.
Liefs anita voor robo en jullie lieverds.
Omdat jullie verdienen ware vrienden zijn kostbaar weet je
De zon en regen geef soms mee soms tegen.
Het licht breng soms tranen.
De wind soms tegen gas.
De wond van verleden tel in verleden.
Het leren soms denken stop nooit.
Het snappen het koesteren.
Feiten op een rij maar moed verliezen.
Voor elk moment mooi is gaan kiezen.
Mijn zelf nooit verliezen.
Dromen moge in evenwicht.
Zodat je weet echte vrienden nooit vergeet.
Daar op achtergrond.
Voorgrond om je laten zien.
Wellicht kan ik dat.
En weet dan vindt je zo schat.
Liefs anita voor robo en jullie lieverds.
Omdat jullie verdienen ware vrienden zijn kostbaar weet je
zaterdag 19 juni 2010 om 10:14
Bo ik hoop dat de dip meevalt! Vandaag toch voetbal kijken? Als Nederland maar niet zo dom speelt als Engeland en Duitsland. Of ook verliest zoals Frankrijk.
Wij gaan zo een lange kabel kopen voor onze 'buiten tv' (gratis van marktplaats om straks tijdens mijn verlof de Tour de france te kijken in de tuin) het is hier onverwachts toch best lekker weer.
Bij de volgende wedstrijd van het Ned. eftal ben ik jarig!
Hoe gaat het eigenlijk met Ro's arm? Alle korstjes weg? En dat trekkerige gevoel?
Zoebie ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je foto uit het geboorte jaar van mijn vriend!
Anita gefeliciteerd met je dochter, geslaagd en goede punten!
Of ik klaar ben om moeder te worden, ik denk het wel, ik heb er heel veel zin in. Ik weet niet alles maar zal het vast leren.
Wij gaan zo een lange kabel kopen voor onze 'buiten tv' (gratis van marktplaats om straks tijdens mijn verlof de Tour de france te kijken in de tuin) het is hier onverwachts toch best lekker weer.
Bij de volgende wedstrijd van het Ned. eftal ben ik jarig!
Hoe gaat het eigenlijk met Ro's arm? Alle korstjes weg? En dat trekkerige gevoel?
Zoebie ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je foto uit het geboorte jaar van mijn vriend!
Anita gefeliciteerd met je dochter, geslaagd en goede punten!
Of ik klaar ben om moeder te worden, ik denk het wel, ik heb er heel veel zin in. Ik weet niet alles maar zal het vast leren.
zaterdag 19 juni 2010 om 10:30
Lieve Bo, we zien je natuurlijk weinig vandaag. Slaap en rust maar lekker uit.
Nog veertien dagen. Het gaat best snel hé. Maar voor jou natuurlijk niet snel genoeg.
De puppies hebben al flink geravot buiten. Nu liggen ze weer uitgeteld te slapen. Jammer want ik moet zo boodschappen gaan doen en dan moeten ze in de bench. Ze zijn het daar nog steeds niet mee eens.
Joe ging er zelfs met mijn tuinslang van door terwijl Sam aan een plant zat te knagen die alleen nog maar stengels had. Ik heb de plant omhoog gezet want ik heb geen flauw idee of het kwaad kan. Ze hebben duidelijk lust om te knagen. Straks maar even wat knaagbotjes of zoiets gaan halen. Kunnen ze zich daar op botvieren. Ze eten goed en als ik vergeet Sedi's bak omhoog te zetten vallen ze daar ook nog op aan. Ik moet dan snel zijn. Droog bruin brood vinden ze lekker. Dat strooien we voor de vogels en als er iets blijft liggen eten Sam en Joe het op. Ze krijgen eigenlijk alleen nog maar drie keer per dag brokken, 200 gram verdeeld over drie keer per dag. Maar het is al duidelijk dat ze alles lekker vinden. Joe is ook eindelijk wat dikker aan het worden. Die was mager toen hij kwam. Ik kon zijn ribbetjes heel duidelijk voelen. Ik ben op ander voer over gegaan, want ze poepten erg dun. Nu is dat goed. Ze moeten natuurlijk ook niet te dik worden. Maar ze spelen het er ook weer grotendeels af. Zelfs als ze slapen zijn ze bezig. Dan gaan alle pootjes heen en weer dus ze dromen dat ze aan het rennen zijn of zoiets.
Ze hebben een wekker want om half zeven zijn ze wakker en willen buiten. Dan geef ik ze eten, laat ze lekker ravotten en als ze dan moe weer binnen komen ploffen ze neer en slapen.
Voor ik boodschappen ga doen laat ik ze nog even buiten rennen. Dan slapen ze tenminste in de bench.
Ik ga ze nu dus maar eens wakker maken. Tot laters.
Nog veertien dagen. Het gaat best snel hé. Maar voor jou natuurlijk niet snel genoeg.
De puppies hebben al flink geravot buiten. Nu liggen ze weer uitgeteld te slapen. Jammer want ik moet zo boodschappen gaan doen en dan moeten ze in de bench. Ze zijn het daar nog steeds niet mee eens.
Joe ging er zelfs met mijn tuinslang van door terwijl Sam aan een plant zat te knagen die alleen nog maar stengels had. Ik heb de plant omhoog gezet want ik heb geen flauw idee of het kwaad kan. Ze hebben duidelijk lust om te knagen. Straks maar even wat knaagbotjes of zoiets gaan halen. Kunnen ze zich daar op botvieren. Ze eten goed en als ik vergeet Sedi's bak omhoog te zetten vallen ze daar ook nog op aan. Ik moet dan snel zijn. Droog bruin brood vinden ze lekker. Dat strooien we voor de vogels en als er iets blijft liggen eten Sam en Joe het op. Ze krijgen eigenlijk alleen nog maar drie keer per dag brokken, 200 gram verdeeld over drie keer per dag. Maar het is al duidelijk dat ze alles lekker vinden. Joe is ook eindelijk wat dikker aan het worden. Die was mager toen hij kwam. Ik kon zijn ribbetjes heel duidelijk voelen. Ik ben op ander voer over gegaan, want ze poepten erg dun. Nu is dat goed. Ze moeten natuurlijk ook niet te dik worden. Maar ze spelen het er ook weer grotendeels af. Zelfs als ze slapen zijn ze bezig. Dan gaan alle pootjes heen en weer dus ze dromen dat ze aan het rennen zijn of zoiets.
Ze hebben een wekker want om half zeven zijn ze wakker en willen buiten. Dan geef ik ze eten, laat ze lekker ravotten en als ze dan moe weer binnen komen ploffen ze neer en slapen.
Voor ik boodschappen ga doen laat ik ze nog even buiten rennen. Dan slapen ze tenminste in de bench.
Ik ga ze nu dus maar eens wakker maken. Tot laters.
zaterdag 19 juni 2010 om 10:58
Ben er even; net opgestaan want de wijkzuster komt zo voor de prik.
Voel me echt rot, alles doet me zeer, vooral mijn gewrichten. Zal wel een bijwerking zijn, maar leuk is het niet. Pijn in mijn knieën, ik lijk wel een bejaarde.
Anita, van harte gefeliciteerd met je dochters slagen!!! Wat een opluchting voor haar, denk ik. Wat wil ze nu gaan doen trouwens? verder leren, werken, of iets anders?
Phoehee, ik denk dat je een hele lieve, fijne, warme en op een goeie manier strenge moeder wordt. De kleine kan het niet beter treffen!
Ro's arm is nog steeds niet helemaal OK en één pees trekt nog wat bij bepaalde bewegingen, maar de sneden zelf zijn mooi dicht.
Zoebie, wat een heerlijke foto's weer! Ze zien er zo goed uit, ze lijken helemaal happy waar ze nu zijn, de wereld ontdekken en lekker ravotten. Ze zijn wel vroeg op hè Tegelijk met Ro, dus, dat betekent dat hij ze 's ochtends naar buiten laat als hij opstaat zodra ze hier zijn.
Twee weken is nog lang, maar eigenlijk ook zo voorbij! We hebben er allebei zo'n zin in.
En ik vind die jaren '70 mode juist briljant Zoebie, echt waar, als ik ermee weg kon komen kleedde ik me nog steeds iedere dag zo: bellbottoms, strakke shirtjes, hippierokken, ik vind het mooi
Leo, wat een gekke dingen stuurt het leven toch op je af hè: dan ga je lichamelijk zo goed vooruit, en dan speelt er weer zoveel anders naast. Je zegeningen tellen inderdaad.... en vertrouwen hebben in de toekomst.
Ik bel je volgende week, laat maar weten wanneer het jou uitkomt!
Voel me echt rot, alles doet me zeer, vooral mijn gewrichten. Zal wel een bijwerking zijn, maar leuk is het niet. Pijn in mijn knieën, ik lijk wel een bejaarde.
Anita, van harte gefeliciteerd met je dochters slagen!!! Wat een opluchting voor haar, denk ik. Wat wil ze nu gaan doen trouwens? verder leren, werken, of iets anders?
Phoehee, ik denk dat je een hele lieve, fijne, warme en op een goeie manier strenge moeder wordt. De kleine kan het niet beter treffen!
Ro's arm is nog steeds niet helemaal OK en één pees trekt nog wat bij bepaalde bewegingen, maar de sneden zelf zijn mooi dicht.
Zoebie, wat een heerlijke foto's weer! Ze zien er zo goed uit, ze lijken helemaal happy waar ze nu zijn, de wereld ontdekken en lekker ravotten. Ze zijn wel vroeg op hè Tegelijk met Ro, dus, dat betekent dat hij ze 's ochtends naar buiten laat als hij opstaat zodra ze hier zijn.
Twee weken is nog lang, maar eigenlijk ook zo voorbij! We hebben er allebei zo'n zin in.
En ik vind die jaren '70 mode juist briljant Zoebie, echt waar, als ik ermee weg kon komen kleedde ik me nog steeds iedere dag zo: bellbottoms, strakke shirtjes, hippierokken, ik vind het mooi
Leo, wat een gekke dingen stuurt het leven toch op je af hè: dan ga je lichamelijk zo goed vooruit, en dan speelt er weer zoveel anders naast. Je zegeningen tellen inderdaad.... en vertrouwen hebben in de toekomst.
Ik bel je volgende week, laat maar weten wanneer het jou uitkomt!
zaterdag 19 juni 2010 om 11:33