Ik ben zo bang... deel 4

31-05-2010 21:37 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden verder, maar er is weer zo veel gebeurd.

Met mij, maar ook in de levens van alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. Over kanker, leven met kanker, de angst voor zieker worden, maar ook over vlinders, het leven, vakanties in Thailand, konijnen, een baan zoeken, kinderen en familie, trouwen (of nog niet!) en andere zaken

Ik hoop dat dit vierde deel net zo'n prachtig, warm, open, gezellig en mooi deel wordt als de drie vorige delen.

Deel 3: Ik ben zo bang... deel 3
Helemaal eens met Pilous. En ook tranen in m'n ogen. Wat prachtig dat er met Joe en Sam een vurige kinderwens van je in vervulling gaat. Het is je écht gegund!

Had vanochtend trouwens ook tranen in m'n ogen. Vanwege dochter. Ze gaf op school, in de gymzaal, een voorstelling met haar klas. Weken in het geniep thuis geoefend. Vanochtend bij het ontbijt was ze heel zenuwachtig. En wat bleek tijdens de show: ze deed met twee vriendjes een goochelact waarbij ze onzichtbaar in een magische kast zat en later vanachter een scherm een radiografisch bestuurbare auto moest besturen. Geen woord gezegd, niet in beeld geweest, maar wat glunderde ze tijdens het applaus na afloop. Het was gelukt!
Bo wat is het geweldig dat we jou grootste droom uit mogen laten komen. En dat hier nu twee van die schattekes rondlopen waar jij straks naar hartelust mee kan knuffelen en die je de gekste dingen kan leren. Zelfs dansen.

Ik zal er niet teveel over uitweiden hier, maar 't is dus inderdaad zoals ik dacht. Ik heb nu de afspraak met de arts dat ik volgende week 2 uur ga proberen. Een half uur beeldscherm, half uur ander werk en zo 2 uur om en om. Nou ja, dat wilde ik in maart al, maar ze hebben geen ander werk, dus ik ben eens benieuwd.

Ik heb de arbo-arts toestemming gegeven met mijn oogarts in conclaaf te gaan. Maar of hij daar iets mee opschiet weet ik niet. Ze weten niet wat het is dat ik die klachten heb.

Zooo ik ga ook weer over op vrolijke dingen. Ik ga mijn weekend niet laten verpesten door mijn werk.

Sam en Joe zijn buiten weer aan het rollebollen. De zon schijnt hier weer gelukkig. Ze zijn ook het liefste buiten. Ze hebben nu één tennisbal en zijn het recht van de sterkste aan het uitproberen. Ik denk dat mijn pc is uitgegaan tijdens het uploaden van het filmpje. Het is tenminste mislukt en nu moet het opnieuw. Dus Bo nog even geduld.

Lukt dat?
Elynn, wat fijn om je dochter zo trots en blij te zien!

En dat voor een zaal vol mensen, spannend hoor.

Milaatje, ik heb volgende week de rustweek. Vier weken chemo, één week rust. En het duurt steeds zo lang daar omdat de ziekenhuisapotheek dagelijks achterstand heeft; dus de chemo wordt daar besteld en dan kun je soms nog uren wachten tot de chemo er ook daadwerkelijk is. Zucht, inderdaad, maar de afdeling zelf is top. De verpleegsters zijn werkelijk heel erg goed en menselijk, dus al met al is het zo slecht nog niet.

Wat lekker dat jullie op vakantie gaan! Gaat je dochter mee, naar Indonesië? Dat zou wat zijn zeg, met een kleintje door de oerwouden :-) Stoer! En het is je van harte gegund.

gefeliciteerd ook met je nieuwe baan, ben je er blij mee?

Zoebie, da's dan ook weer achter de rug! Ben benieuwd hoe het gaat, die twee uurtjes met ander werk erbij... wat zou ze verzinnen, om je bezig te houden, dat vraag ik me af!

Waren de hondjes braaf geweest tijdens je afwezigheid? Niks gesloopt?
zo, stap 1 is gelukt. Mijn boekenkast inclusief ingewikkeld computersysteem is weer op orde. Nu de weekplanner

Bo, ik zat ook met tranen in mijn ogen. Ik ben blij dat deze droom mag uitkomen voor je

Elyn, wat leuk van je dochter en wat ontzettend lief dat ze zo trots is

Milaatje, het lijkt me een hele onderneming met zo een kleintje, Maar wel een heerlijke onderneming

Zoeb, ik snap jou bazin echt niet. Joop dat je voor jezelf de rust blijft nemen. Maar je hebt in ieder geval een leuke afleiding thuis
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Nee hoor, ze zaten in de bench met een tennisbal en een touw en de waterbak lag weer ondersteboven. Ik ga straks maar eens zo'n konijnenhokfles halen. De waterbak ligt iedere keer om als ik terug kom. En dan hebben ze niets te drinken.

Vandaag trouwens ook nog geen plasjes binnen gevonden.

Het gaat de goede kant op. Maar ik draag ze naar buiten als ik weg ben geweest. Anders komen ze uit de bench en zetten zich meteen. Ook in de kamer of de keuken. In de bench doen ze dus niets.

.
Dat doet Tommie nog steeds hoor, zijn waterbak omgooien.

Dan loop ik naar de WC en sta ik ineens met één voet in een waterplas, grrrr
Oh ja, Sedi heeft zijn bakken in een standaard staan dus die kan ze niet omgooien. Alleen als de waterbak leeg is gaat ze met haar poot tegen het hele geval staan rammelen. Dan zit je net, zul je altijd zien. En dan moet het natuurlijk ook meteen. Ze blijft bij haar bak staan, kijkt van manlief naar mij en als we niet reageren gaat ze er nog eens met haar poot tegenaan staan duwen. Je staat dan maar op hoor, want die herrie is niks. Hoezo verwend.
Goedemiddag maisjes!

Zo, voor het laatst naar Nordochter gekeken op haar huidige school. Ze zongen met alle groepen acht een lied uit de musical. Maandag gaat ze op kamp en de week erna is het alleen nog afscheid nemen. Wat gaat het hard!

Zoebie, je hebt het er maar druk mee. Ik moet de komende weken nog naarstig op zoek naar iets "homopatisch" voor de allergie. Iemand een idee? Zit verder nooit met dieren in de auto. Behalve dan vorige week met het knijn. En dat kleine ritje bezorgde mij al dikke ogen.

Bo, morgen dus je slechte dag. Lekker rustig aan doen dan.

Wat fijn dat je zo uitkijkt naar de hondjes. Ik wil nu alvast het recht claimen op de eerste foto van jouw gezicht als we aankomen.

Leo, lekkere slettebak. Hoe is het met jou?
ik dacht dat alleen katten eigen was, dat gedoe met die waterbak

Hier hebben we echt al alles geprobeerd. Een zware waterbak, maar die viel om. De waterbak op de plek zetten waar ze er altijd uit drinken. Maar dat is dan toch ook weer niet de goede plek.

En toen bedachten we de oplossing. Ze hebben waterbakken die met een soort van vacuum werkte. Je vult hem en dan zet je hem op de kop. (hij was redelijk zwaar hadden we bedacht door de grote hoeveelheid water) en het deksel wat erop zat kregen ze er toch nooit af. En toen stond ik in een zwembad 's ochtends maar er was niets aan het ding te zien. Weer vullen en een uur later weer hetzelfde. Maar niets te zien. Totdat we de deksel controleerden. Daar zat een piepklein gaatje in. Gemaakt door een kattennagel.

Dus nu hebben ze maar weer gewoon hun normale door de kamer gooi bak
Het bakje van onze kat hebben we met kit vastgemaakt aan een placemat en de placemet onder de plint van de keuken geklemd. Ze had snel door dat er geen eer aan te behalen viel (het leukste spelletje was namelijk dat bakje een ram geven en dan het water dat er naast lag opruimen. Na twee dagen zag de houten vloer erniet meer uit!). De kit liet op een gegeven moment los, maar ze duwt er niet echt vaak meer tegenaan.
Norre, dan is het einde van het schooljaar (en de hele basisschooltijd) ineens heel dichtbij hè? Geniet je dochter een beetje, van alle feestjes en uitjes?

Ik zou niet weten wat je kunt doen tegen de allergie. Je zit toch enkele uren in de auto, dus ik zou inderdaad even rondvragen, misschien bij de apotheek? Je kunt natuurlijk niet piepend en hijgend met dikke ogen aankomen, anders wil jij natuurlijk niet op de foto

Maar serieus: ik hoop dat je wat vindt tegen de allergie, want het lijkt me een onprettig vooruitzicht.

Its, wat een verhaal, van die waterbak Eén klein gaatje van de kattenagels en je hebt een zwembad in huis!
Bo, vanavond heeft ze alweer een feestje. En ze staat, as we speak, te douchen om heur haren mooi te kunnen maken straks. Ze geniet, maar kwam gisteravond wel uit bed. "Mam, ik heb zoveel leuke dingen te doen... Ik kan er gewoon niet van slapen."

Ik ga inderdaad wel even langs de apotheek. Ik hou juist heel erg van honden, daarom baal ik er zo van. Maar komt wel goed voor die tijd. En anders ga ik bovenop het dak liggen en hou ik mij aan de ruitenwissers vast als Leo rijdt. Kom ik aan met een heel zwart gebit, vanwege alle vliegjes tussen mijn tanden.

Och, als ik nog denk aan de Golden Retreiver pup van mijn zus. Nordochter was anderhalf jaar en lag altijd bij hem in de bench te slapen. En dan sloeg hij z'n pootje om haar heen. Zo ontzettend lief!
norre, ik ben een beeld denker, dus nu zit ik hier hard te lachen
Norre, heb je daar niet heel stiekem een ingescande foto van?
Van dat slapen in de bench bedoel je, Ing? Nee, volgens mij heb ik die niet.

Jahaa Its, en Bo en Ro straks maar denken dat ik de hele weg drop heb zitten eten!
Fijn Robo dat je volgende week even op adem kunt komen. Ik weet natuurlijk niet hoe het voelt, chemo, maar ik heb het uiteraard van dichtbij meegemaakt en ik geef het je te doen. Die dips zijn slopend. Lekker gaan verheugen dus op de hondjes en even genieten van de quality time met je man volgende week!

Het zou toch zou zo zijn zeg, dat de mensen in het HUS niet goed (voor je) zijn, dan hebben ze een probleem hoor Ik heb een tijdlang in Amerika gewerkt, in een ziekenhuis dat bekend staat als één van de beste ter wereld. Maar zelfs in een hypermodern en technisch vooruitstrevend ziekenhuis als dat doen zich (forse) planningsproblemen voor. Op mijn afdeling is het ook regelmatig een zooitje, maar de patiënt zal daar gelukkig niet zo snel iets van merken. Het zou beter moeten kunnen, maar zolang jij nog netjes je chemo ontvangt en ze lief voor je zijn hoef ik nog niet een boos telefoontje richting Strasbourg te plegen

Mijn dochter gaat inderdaad mee Robo, naar Indonesië. Ik heb altijd gezegd dat ik zou willen blijven reizen met een kind, dus voeg nu de daad bij het woord. Ik vind het erg spannend, ben benieuwd hoe het gaat en of ze in staat is om te acclimatiseren. Mocht het echt niet gaan dan kunnen we altijd een paar weken op Bali rondhangen, we willen uiteraard dat zij zich ook goed voelt. Maar ze heeft in haar korte leventje al twee verre reizen gemaakt, dus ik verwacht eigenlijk geen grote problemen. Ik heb wel al kriebels in mijn buik van zin en 'excitement' (jemig, hoe zeg je dat nu in het Nederlands?).

Katten gooien ook waterbakken om helaas. En wij hebben een mooie houten vloer, en onze kat weet zijn bak altijd zó te lanceren dat het water midden op de vloer ligt (vanuit de keuken!) ipv op het placemat. Inderdaad behoorlijk irritant.

Zoebie, jij had toch ook een kat? Die ene die in de winter was weggelopen? Hoe is het daarmee?
Robo van een meelezer
Oh Itsme, ik zie nu pas dat jij ook schreef dat je kat dat doet, waterbakken omkeilen

Maar je hebt dus van die zuignapdingen? Kan je die overal halen? Zuigen die zich ook vast (gats, klinkt dat ranzig) aan plastic?

Oh, en ik ben trouwens erg blij met mijn nieuwe job!
opwinding Milaatje?
quote:ingmagh schreef op 18 juni 2010 @ 16:08:

opwinding Milaatje?Dat is inderdaad wat ik zocht! Spanning dekt namelijk niet helemaal de lading. Dank!
misschien werkt het wel voor jouw kat milaatje. Ik upload wel even een foto. Deze bak was in ieder geval niet van zijn plek te krijgen. Alleen zette mijn slimme katten gewoon hun nageltjes in de deksel

Ik heb trouwens ook altijd gezegd dat ik blijf reizen als ik strakjes een kind krijg. Ik denk dat het heel goed kan als je er maar bij stilstaat dat je er een kleine bijhebt

ik kan hem zo voor halen en opsturen milaatje, ze hebben ze hier bij de dierenwinkel
Gaaf hoor Milaatje, reizen met de kleine. Volgens mij kan dat prima, en zeker in Indonesië zijn ze erg lief met kinderen (Bali al helemaal).

En ja, in het HUS zijn ze lief voor me, maar de dag dat ik slecht behandeld wordt mag je bellen

Norre, dat beeld van jou met een gebit vol vliegjes, en van dat verwaaide haar erboven, ik hoop dat je een betere oplossing vindt!

Je dochter zal inderdaad wel een beetje overweldigd zijn van al die feestjes, het is toch een hele stap, zo'n einde van een tijdperk....
misschien helpt het als ik ook eens iets opruim als het stuk is. Besef me nu pas dat ik die dingen hier dus al heel lang in de berging heb liggen
Fijn dat je je vandaag weer wat beter voelt, dat is dan toch weer meegenomen en wie weet valt het zaterdag ietsjes mee dit keer, omdat je een rustweek voor je hebt, ik hoop het heel hard.

Dat je je zo verheugen kunt op de hondjes is super, je moet het van die grootse kleine dingen hebben nu.

Ing wat fijn dat je broer het weer zonniger inziet, ik snap dat dat een hele opgave moet zijn om jezelf daar overheen te zetten zeker als je nog zo jong bent. Ik heb trouwens ook alle begrip voor je moeder met die twee feestjes tegelijk, ik ben wat dat betreft ook een stresskip, gelukkig zijn de verjaardagen weer gevierd en ik moet toegeven, het was heel gezellig!

Phoehee dat typen gaat nu goed hoor, ik heb de touch te pakken, soepeltjes gaat dat he? Ik typ ook met twee vingers maar nog wel sneller op de pc dan de aaipod.

Vanavond weer naar een verjaardag, het is deze maand raak, we hebben in de familie 9 jarigen tussen 17 mei en 18 juni. Man is ziek thuis al twee dagen, hoesten koorts en de hele mikmak, ik voel ook iets heel rauws in mijn keel, dus zal het ook wel krijgen.

Hij gaat met twee paracetamolletjes mee vanavond, maar we maken het niet laat.

Leo ik ben ook zo benieuwd hoe je dat deed, lijkt mij heel moeilijk, maar je bent actreuse of niet natuurlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven