Ik heb ZOVEEL emoties.

29-11-2020 02:35 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Het is half drie snachts en ik heb er net een flinke huilbui op zitten. Dan denk je misschien dat er iets heel vervelends is gebeurd.. echter zat ik naar een serie te kijken waar in een hond erg ziek werd en dood ging. En ik heb twee honden waar ik zielsveel van hou. En dan ben ik helemaal bang om ze te verliezen. Nu begin ik weer te huilen bij de gedachte. De 1 is drie jaar en de ander vier, dus het slaat gewoon nergens op. Ik kan dan een uur lang huilen en zo ontzettend bang zijn om ze te verliezen..
Dat is maar een klein voorbeeldje van hoe mijn emoties aan de haal gaan. Ik moet zo snel huilen, dat ik soms gewoon geen zin heb om me gevoelens met andere te delen want dan zou ik weer beginnen. Herkent iemand dit en heeft iemand een idee gevonden om hier een beetje mee om te gaan?

Ik heb begeleiding, maar ik heb helemaal geen zin om dat volgende week te vertellen want dan weet ik gewoon dat ik weer ga huilen. Ik 'jank' tenslotte al om alles. Ik heb wel medicatie voor de instabiele emotiewisselingen.

Het maakt me gewoon zo ontzettend moe.

Nu ga ik proberen te slapen, moest dit echt even van me af typen.

♥️
'How you love yourself is how you teach others to love you.´
Alle reacties Link kopieren
Een comedy gaan kijken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ja , dat gevoel ken ik wel als ik ongesteld moet worden of ongesteld ben. Dan voel ik mezelf ook emotioneel instabiel. De triggers zijn voor iedereen anders. Ik Kan me goed voorstellen dat de nare gedachtes over het overlijden van jouw honden je verdrietig maakt.

In de nacht vind ik het leven een stuk dramatischer dan overdag. Licht maakt toch wat opgewekter / nuchterder bij zo’n labiele periodes.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kijk je op dat tijdstip tv?
Alle reacties Link kopieren
FBGX schreef:
29-11-2020 02:35
Ik heb begeleiding, maar ik heb helemaal geen zin om dat volgende week te vertellen want dan weet ik gewoon dat ik weer ga huilen.

Nou en? Als je niet vertelt waar je mee zit kun je net zo goed stoppen met die begeleiding, want dat heeft dan ook geen zin.
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet bespreekt verandert er zeker niks. Als je het wel bespreekt misschien wel, misschien niet.

Je kunt het ook opschrijven en dat geven als je het niet wil vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Je raakt ooit vanzelf uitgehuild, als je er zat van krijgt, en dan ga je je vanzelf weren tegen meer pijn door zonnestraaltjes te zoeken.

Alles waar ik me toen zo druk over heb gemaakt is al of niet gebeurd, meestal verliep het anders dan ik dacht. Vrienden waar ik me ooit druk over maakte ben ik allang uit het oog verloren, bijna al mijn huisdieren zijn inderdaad doodgegaan, maar de laatste maanden was je eigenlijk blij voor sommigen dat ze niet langer meer hoefden te lijden (dus weer: het ging anders dan ik dacht). De dood van familieleden was zwaarder dan ik dacht en bij nabije relaties zorgde het rouwmechanisme ervoor dat ik er vanzelf vanzelf doorheen kwam. Met heel veel somberheid en evaluaties van mijn eigen bestaan weliswaar maar alles slijt nu eenmaal. Je hebt het in je om je teweer te stellen en overal overheen te komen, met of zonder restpijnen op de achtergrond.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet in balans en daardoor komen dingen harder of heftiger binnen. Ga op zoek naar de oorzaak.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriendin heeft dit ook. Die is nu net begonnen met emotie regulatie therapie. Volgens mij heeft ze er wel baat bij.
mariposa2 schreef:
29-11-2020 07:32
Waarom kijk je op dat tijdstip tv?
Moet ze jou daar eerst toestemming voor vragen dan?

TO ik dit juist wel goed bespreken tijdens de therapie. Heb je hier altijd last van of in periodes? Ik merk zelf dat ik voor mijn menstruatie altijd last krijg van emoties/hormonen..
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
29-11-2020 06:00
Een comedy gaan kijken.
Doe ik al genoeg Karen, maar bedankt voor je tip.
'How you love yourself is how you teach others to love you.´
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de meeste reacties. Ik ben inderdaad altijd al hoog in emoties geweest. Ik ben overgevoelig en dat is gewoon soms vermoeiend. Dit heb ik altijd. Niet alleen tijdens mijn menstruatie.
'How you love yourself is how you teach others to love you.´
Alle reacties Link kopieren
mariposa2 schreef:
29-11-2020 07:32
Waarom kijk je op dat tijdstip tv?
Omdat het mijn leven is misschien? 😂
'How you love yourself is how you teach others to love you.´
FBGX schreef:
29-11-2020 11:35
Doe ik al genoeg Karen, maar bedankt voor je tip.
Wat een rare reactie. Zoek het gewoon niet op als je weet dat je er gevoelig voor bent.
Alle reacties Link kopieren
FBGX schreef:
29-11-2020 11:37
Bedankt voor de meeste reacties. Ik ben inderdaad altijd al hoog in emoties geweest. Ik ben overgevoelig en dat is gewoon soms vermoeiend. Dit heb ik altijd. Niet alleen tijdens mijn menstruatie.
Ach ik heb ook zo’n periode in mijn leven gehad. Hoe oud ben je?

zoals iemand ooit tegen mij zei, huilen is het zweten van het brein.

Als je je er bij neerlegt dat het zo is, dan wordt het ook al vanzelf minder.
Sommige mensen huilen gewoon vaak van zichzelf. In mijn pubertijd huilde ik nooit. Maar ik kon ook niet lachen om tv. Nu kan ik dat wel. En dat huilen is weer in proportie.

En je kan ook jezelf dwingen om ff wat anders te gaan doen zodat je gedachten zich verplaatsen. Je hoeft er niet in te blijven hangen. Dat is echt een keuze die je maakt. Ik ga dan inderdaad een comedie kijken als ik me ergens emotioneel door voel.
Alle reacties Link kopieren
Mmm. Ik vind het erg extreem. Huilbuien van uren om iets wat met een huisdier op tv gebeurd is? Dan heb je echt te weinig controle over je emoties. En als je er dan later over praat of zelfs maar aan terug denkt, dat je dan weer gerust een uur aan het huilen bent....wow. Dat moet inderdaad verschrikkelijk vermoeiend zijn.
In alle eerlijkheid, ik vind het echt niet normaal klinken. Je noemt dat je een begeleider hebt. Is dat een therapeut? Praat er wél over. Dit moet toch anders kunnen!
De tip over emotieregulatie vind ik ook een heel goed idee.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
FBGX schreef:
29-11-2020 11:35
Doe ik al genoeg Karen, maar bedankt voor je tip.
Aardig.
Alle reacties Link kopieren
FBGX schreef:
29-11-2020 02:35
Herkent iemand dit en heeft iemand een idee gevonden om hier een beetje mee om te gaan?

Een normaal slaapritme aanhouden is een goede start. Als je 's nachts toch niet kunt slapen en een keer iets aanzet dan zet je natuurlijk niet iets aan waar je zo van overstuur kunt raken. Zet dan iets simpels aan, liefst iets wat je al vaker gekeken hebt.
Alle reacties Link kopieren
FBGX schreef:
29-11-2020 11:38
Omdat het mijn leven is misschien? 😂
Waarom zouden we jou serieus moeten nemen als iemand een vraag stelt om een beter beeld van jou patronen/leven/gewoontes probeert te krijgen.
Jouw antwoord is net zo dom en kortzichtig en respectloos als ik zou zeggen dat jouw moeheid die je benoemt, nou eenmaal 'bij jou hoort'.
Forummers denken met je mee voor een oplossing of een verklaring. Reageer dan volwassen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven