Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.



Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
quote:lelijk86 schreef op 31 maart 2013 @ 01:57:

Bah zomertijd gaat over 3 minuten in.Het is zover. Maar ik tel af naar de herfst.


Hoe gaat het met jullie allemaal? Een fijne (helaas geen witte) Pasen gehad?

Ben helemaal uit mijn doen door de zomertijd, het is nog steeds licht! En dat wordt alleen maar langer... Ik ben al aan het aftellen.
Alle reacties Link kopieren
Hey Mayhem.



Hier nog iemand hoor, die weer aan het aftellen geslagen is. Zowel naar de herfst als naar de wintertijd!



Hoewel ik moet zeggen dat ik dit keer van de zomertijd niet zoveel last heb als anders. Ben op vakantie en daardoor toch al helemaal uit mijn vaste ritme. Eigenlijk valt het daardoor niet eens echt op dat het nu een uur langer licht is. Mooi meegenomen!
Alle reacties Link kopieren
Hier trouwens steeds zon afgewisseld met bewolking. Als ik het goed heb gezien schijnt bij jullie al weer dagen volop de zon. En dat in combinatie met de ingegane zomertijd, brrrr. Ik leef met jullie mee!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden!



Hier is het inderdaad hartstikke zonnig Een graad of 9 ook en hartstikke droog. De komende dagen blijft het zo. Ik doe mee met aftellen hoor



Lekker aan het genieten Rifkaa? Wel slim gedaan zo, om de ergste 'confrontaties' te vermijden. Wanner moet (haha) je weer terug? Kijk in ieder geval nog maar even goed naar de wolken daar, want hier zijn ze voorlopig niet.



1 'mijlpaal' (of hoe noemden we dat nou ook alweer?) is in ieder geval alweer bereikt: GTST kijken in het licht, met zon door de ramen! -'(
Alle reacties Link kopieren
Oh get ja, die vervelende mijlpalen in het voorjaar. Gelukkig staan daar de leuke mijlpalen van de herfst tegenover. Des te meer reden om af te tellen!



En ik "moet" komend weekend weer terug naar Nederland. Hopelijk daar dan ook weer wat meer bewolking. Maar voor jullie natuurlijk hopelijk al wat eerder!



Qua weer heeft deze vakantie trouwens wonderwel uitgepakt. Ik ben blij met de bewolking en man had weliswaar liever meer zon gehad, maar is weer erg blij dat hij hier die koude noordoostenwind uit Nederland misloopt. Allebei blij dus. En dat voor een wintermens en een zomermens samen op vakantie!
Rifkaa, wat fijn dat je op vakantie bent! En dat je niet zoveel van de zomertijd merkt tot nu toe is natuurlijk heel mooi meegenomen

Geniet er nog van de laatste dagen!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Mayhem, dat genieten gaat zeker lukken!



Wij gaan altijd in het voorjaar en/of het najaar op vakantie. Voor mij zou het echt een straf zijn om hoogzomer als het overal warm is op vakantie te "moeten".
Lyrisch zijn ze op de radio. De lente komt er aan. Ik heb er gewoon hartkloppingen van. In de woningen waar ik zorg moet verlenen is het nu al zo warm. Op een warme zomerdag is het tegen de 40 graden. Kom vaak doodziek thuis.

Kan niet wachten tot september.
Alle reacties Link kopieren
Jep.. deze week lopen de temperaturen al op tot zo'n 12 graden, alleen maar zon, geen regen (en al helemaal geen sneeuw!)

Ik hoor mensen nu al zeggen dat we zo'n strenge, lange winter hebben gehad. Nou, hier niet in ieder geval Hij is pas eind januari begonnen, met in totaal misschien 2 weken sneeuw, waarvan het slechts 4 dagen een beetje is blijven liggen. Ik dacht juist dat we dat nu even allemaal in zouden halen, haha! Maar nee.. het is weer voorbij en de lente gaat nu echt beginnen.

(Hoewel ik wel heeeel blij ben dat we in ieder geval alvast 1 weekje lente hebben 'geskipt' met temperaturen onder de 10 graden hoor )



Ongemerkt zijn we dus toch al een eindje op weg naar 21 juni. Hoewel de ergste zomermaanden er dan nog aan komen, wordt het in ieder geval steeds weer wat eerder donker. Wat heerlijk he! Ik kan nu al niet wachten.. zucht..



Aftellen naar de herfst!!! (Hopen dat die dit jaar wel gewoon in september begint natuurlijk )
Alle reacties Link kopieren
September is naar mijn gevoel nog steeds zomer.



Zijn hier trouwens mensen die iets slikken (een ad) tegen een zomerdepressie? En werkt het?
Alle reacties Link kopieren
Ja, september is inderdaad ook nog grotendeels zomer. (En als we pech hebben de weken/maanden daarna ook nog )

Maar ik vind september altijd al zo lekker herfstig klinken, en dan zijn we in ieder geval meestal wel heel hard op weg naar de 'goede dagen'.



Ik slik overigens niet specifiek iets tegen een zomerdepressie nee.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik lang niet zo'n moeite heb met de zomer als jullie (ik hou alleen niet van die héle hete dagen), lees ik hier nog altijd mee. Gisteren moest ik nog sterk aan jullie denken. Ik was met mijn moeder aan het winkelen, toen ze een collega van haar tegenkwam die sinds kort met pensioen is. M'n moeder vroeg hoe het met haar ging, en daarop antwoordde ze dramatisch dat het allemaal niet meeviel. Reden: het vreselijke weer! 'Iedereen heeft het erover, echt íedereen', zei ze. Dat het zo koud is, en dat we nog steeds onze winterjas moeten dragen.



Allemachtig zeg, wat een dramaqueen.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde gevoel als Lotte35. Als de zon nu schijnt, in de lente, heb ik er niet zo veel last van en kan ik er erg van genieten. Eens het warmer wordt dan 20° begin ik wel last te krijgen. Ik kan helemaal niet tegen hitte.



Wat natuurlijk allemaal niet wegneemt dat ik al aan het aftellen ben tot kerst '13
Alle reacties Link kopieren
Van de zomer vind ik ook de warmte veruit het vervelendst. Maar de zon mag van mij ook wegblijven. Ook bij lagere temperaturen. Zelfs in de winter heb ik liever geen zon. Op een bewolkte dag zit ik gewoon veel beter in mijn vel. Ik kan het niet verklaren, maar dan heb ik echt meer energie en voel me beter.



Op mijn vakantie-adres was het best veel bewolkt en nu terug in Nederland is het meteen een zonovergoten dag. Ik heb dan echt moeite met omschakelen en ben blij dat de komende week de kans op zon weer kleiner is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rifkaa schreef op 07 april 2013 @ 14:01:

Van de zomer vind ik ook de warmte veruit het vervelendst. Maar de zon mag van mij ook wegblijven. Ook bij lagere temperaturen. Zelfs in de winter heb ik liever geen zon. Op een bewolkte dag zit ik gewoon veel beter in mijn vel. Ik kan het niet verklaren, maar dan heb ik echt meer energie en voel me beter.

Hier precies hetzelfde!! Volledig mee eens.



Ik snap dat je weer helemaal moet wennen zeg, het wordt de komende dagen ook alleen maar warmer. Als die zon maar weg zou zijn hè..
Alle reacties Link kopieren
Hahah! Lotte, wat een dramaqueen ja Jeetje..

Dat zou ik nou echt nóóit tegen een ex-collega zeggen op een warme zomerdag, als ze zou vragen hoe het gaat.
Ik merk nu al dat ik mij doodmoe voel, slaap slecht maar ben in de ochtend ze moe dat ik mijn bed niet uit kan.

Misschien maak ik het mijzelf extra moeilijk door zo'n panische angst voor de zomer te hebben, maar ik kan er gewoon niet tegen om mij zo ziek te voelen, nergens energie voor te hebben en toch zoveel te moeten. De afgelopen maanden vond ik heerlijk. O was het maar 21 juni.....
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me echt heel naar, lammy.

Sterkte, de komende maanden
You don't have to fit into the format
Dank je Lotte.
Alle reacties Link kopieren
Aaargh! Heeft het slechte nieuws jullie al bereikt?



Zondag 20 graden in Nederland



Waarom nou meteen weer 20 graden? Normaal voor de tijd van het jaar is 12 tot 15 graden. En dan is het eerst een poos veel te koud voor de tijd van het jaar en vervolgens meteen weer veel te warm.



En dan uitgerekend op zondag, als ik een familie-uitje heb en er dus niet omheen kan om naar buiten te gaan.



Voorlopig klamp ik me hier maar aan vast:



20 graden dit weekend? Regen is voorlopig de enige zekerheid
Alle reacties Link kopieren
Nog even doorbijten Lammy (klinkt lekker makkelijk he ), over 2 maanden wordt het (licht-technisch gezien dan...) alleen maar beter.



Neeeee, 20 graden!! Ik wíst gewoon dat dit zou gebeuren. Dit is die dreigende, extreme omslag waar ik al zo bang voor was Nu komt -ie dus, whèèè!

Met de 'normale' temperaturen voor de tijd van het jaar kan ik nog leven, maar nee hoor.. niks wennen, niks geleidelijke opbouw Gewoon zomer vanaf dit weekend! Dan duurt het tot september ineens nog zooo lang he! Pff.. en te bedenken dat juli en augustus dan ook nog eens eerst moeten komen voordat het überhaupt ook maar een beetje op herfst kán gaan lijken.

Bah! Sterkte allemaal dit weekend.



* Aanstel-modus uit*
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat je je aanstelt hoor Jen. Ik ben het echt helemaal met je eens! Blèèèh!
Juli en augustus vind ik al minder erg, dan is het langzaamaan al sneller donker. Nu juist, die extreem felle zon, lange dagen ik trek dat niet. Maar ik denk dat we net als in 2006 een heel lange hete zomer krijgen toen was het ook al zo heet in april.
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 08 april 2013 @ 18:54:

Juli en augustus vind ik al minder erg, dan is het langzaamaan al sneller donker. Nu juist, die extreem felle zon, lange dagen ik trek dat niet. Maar ik denk dat we net als in 2006 een heel lange hete zomer krijgen toen was het ook al zo heet in april.Oh bah, dat zou echt vreselijk zijn. Ik heb zaterdag nog lekker gefietst en nu staat die weer voor maanden op stal. Ik heb nu de hele dag de gordijnen al dicht. Vandaag ook op kantoor de zonwering naar beneden en de airco aan. Wil collega de zonwering omhoog doen.... En ik: neeeeee ik vind het fijn als het donker is... Mensen vinden je dan toch een beetje raar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven