Ik, mijn partner blauw oog gegeven

24-10-2020 17:41 310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga iets vertellen waar ik me voor schaam.

Ik heb de man waarmee ik een relatie heb, een blauw oog geslagen.

Geen enkel iets kan rechtvaardigen waarom ik dat gedaan heb.

Ik probeer het toch in het kort uit te leggen. Hij had de pest in, en kwakte iets van mij per ongeluk? Expres? Op de grond. Daar zat iets in van waarde.
Ik zei: geef maar hier, ik draag het zelf wel. Hij weigerde. Ik probeerde het te pakken. Hij trok het terug. Het ging kapot en viel op de grond.

Toen dacht ik: wat ben jij een ontiegelijke hork. Waarom moest dit nu zo?

Ik explodeerde.

Naar mijn idee gaf ik hem een klap op zijn schouder/rug (zijkant, ik stond voor hem)

Hij mepte mij terug.

Zijn versie is anders. Volgens hem mepte ik hem direct aan zijkant gezicht. Hij heeft mij foto's laten zien van paarsig en gezwollen oog/jukbeen.
Ik weet dit niet, ik dacht dat ik hem aan zijkant rug/schouder raakte. Ik zou hem niet in gezicht hebben willen slaan. Ik weet dat ik überhaupt niet had moeten slaan.

Het is verschrikkelijk. Het is nu over en uit. Hij wil me nooit meer zien. Zegt dat ik hulp nodig heb, dat het beangstigend is en dat dit weer kan gebeuren. Dit is de eerste keer dat ik dit doe in mijn leven. Zijn houding met die spullen , triggerde mij. Triggerde omdat ik hem 2x had gevraagd om het aan mij te geven, nadat hij het met een kwak op de grond had gezet, en hij bleef het uit mijn handen trekken.

Mijn relatie is dus over. Ik ben direct geblokkeerd van alles.
Ik kon hem nog 1x spreken via telefoon. Ik vroeg hem, of we elkaar nooit meer zouden zien Hij aarzelde en zei: ...niet meer. Daarna zei hij: voorlopig niet.

Onze relatie had steeds problemen. Hij denkt door mij. Maar dat is niet zo. Wel waren we gek op elkaar.

Ik ga door een hel, het is een nachtmerrie. Vorig weekend waren we nog fijn samen, en nu dit. Ik kan zelf niet meer denken nu, in het normale.

Ik vraag me af wat ik zou doen als hij mij een knal zou hebben gegeven. Direct stoppen?
Zou ik hem nog willen spreken?
Is dit onvergeeflijk?
Ik weet het niet meer.

Wie...heeft raad ?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-10-2020 18:39
Je kunt nooit een definitieve conclusie trekken voor je álle feiten kent. En dan op basis van een eenzijdig verhaal waar (waarschijnlijk) niet alle feiten in vermeld worden, laat staan objectief, die vriend wegzetten als een machtswellusteling die er uitsluitend op uit zou zijn TO te onderwerpen, vind ik ver gaan.
Het maakt niet uit wie de schuldige is. Het maakt uit of je in een fijne relatie zit. En als dat niet zo is stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
24-10-2020 18:46
Nou dan, dat wil je toch niet meer?

Dit ga je niet netjes afronden zoals een normale relatie, je gaat hem niet op andere gedachten brengen en ruiterlijk laten toegeven dat hij jou toch wel heel naar heeft behandeld. Hij heeft op dit moment de stekker eruit getrokken, maak van de gelegenheid gebruik om je los te maken.
Eigenlijk ben ik nu ook wel boos. Dat hij er de stekker uit trekt. Wat een arro. of hij zo perfect is!
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
24-10-2020 18:40
Ik snap dat je dat zegt. Ik zet het sterk neer, omdat TO in deze teveel naar haar eigen aandeel kijkt. Ze betrekt het op zichzelf en zoekt haar eigen aandeel. Praat hem schoon (rot verleden, medelijden, zij had zelf ook anders kunnen doen). Maar dit is in de basis wel hoe dit soort relaties in elkaar steken.

Die man is er niet op uit om de macht te krijgen in eerste instantie. Maar dit type persoon is wél zo gevormd dat hij waar mogelijk het haantje moet zijn. Een sterke partner die goed in haar vel zit, in het zelfvertrouwen en met eigenwaarde zal dat niet pikken en dat zou dan goed kunnen gaan. Maar een partner die graag de ander gelukkig ziet, daarmee gaat dit type persoon mee aan de haal. Ten koste van de ander .
It takes two to tango. Mensen met bepaalde eigenschappen trekken elkaar aan. Misschien vindt TO het wel heel fijn een partner te hebben die de besluiten neemt en de lakens uitdeelt, omdat dat een eigenschap is die ze zelf mist. En wie is dan de schuldige? Zeg het maar. En er zijn ook genoeg vrouwen die het maar wát heerlijk vinden hun man het voortouw te laten nemen in alles, omdat dat (alle emancipatie ten spijt) hun ideaalbeeld is.

Ik denk dat in het geval van TO gewoon sprake is van twee mensen die niet sociaal vaardig zijn en die, zodra er zich een situatie voordoet die ze met hun mond niet meer kunnen behappen, handtastelijkheden aan te pas komen. Zowel TO als haar vriend zijn zulke mensen. Dat pleit die vriend niet vrij, maar ook TO niet vrij, die ook haar toevlucht neemt tot slaan en stompen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:46
Dat zal, in veel gevallen. Maar bij ons gelukkig niet Wissewis. Ik heb alles geslikt en meegewerkt. Voor hen.
onzin, je kinderen zien echt wel hoe vader met moeder omgaat en hoe ome jan mama behandelt. Zij zien ook wat jij doet namelijk, je inlaten met rare kerels en jezelf wegcijferen totdat je doordraait blijkbaar. Jij bent een voorbeeld voor je kinderen, grab yourself together
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:46
Dat zal, in veel gevallen. Maar bij ons gelukkig niet Wissewis. Ik heb alles geslikt en meegewerkt. Voor hen.
En dus zit je super nerveus in huis en verandert de sfeer bij jullie thuis in een angstig, nerveus, op je tenen lopend en lettend op je woorden. Niemand is meer vrij in zijn doen en laten. Hij is de baas.

Zeg je je kinderen wel eens: toe, dat vind hij niet leuk. Als hij er straks is, niet doen hoor!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me een misdadiger. En dat is óók het probleem. De man verguist me, stuurt me zijn foto's van paars oog, vertelt me van de dokterskosten en alle andere moeite die hij ervan heeft. Het zit me dwars. A. schuldgevoel. B. Dat ik zoiets gedaan heb, vreselijk C. En dit verguis

Maar ja wat kon ik verwachten?
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:47
Eigenlijk ben ik nu ook wel boos. Dat hij er de stekker uit trekt. Wat een arro. of hij zo perfect is!
Hij mag doen wat hij wil. Hij mag zijn eigen keuzes maken, ongeacht of jij daar mee eens bent.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-10-2020 18:48
It takes two to tango. Mensen met bepaalde eigenschappen trekken elkaar aan. Misschien vindt TO het wel heel fijn een partner te hebben die de besluiten neemt en de lakens uitdeelt, omdat dat een eigenschap is die ze zelf mist. En wie is dan de schuldige? Zeg het maar. En er zijn ook genoeg vrouwen die het maar wát heerlijk vinden hun man het voortouw te laten nemen in alles, omdat dat (alle emancipatie ten spijt) hun ideaalbeeld is.

Ik denk dat in het geval van TO gewoon sprake is van twee mensen die niet sociaal vaardig zijn en die, zodra er zich een situatie voordoet die ze met hun mond niet meer kunnen behappen, handtastelijkheden aan te pas komen. Zowel TO als haar vriend zijn zulke mensen. Dat pleit die vriend niet vrij, maar ook TO niet vrij, die ook haar toevlucht neemt tot slaan en stompen.
Niet in het geval van huiselijk geweld situatie zoals die waar deze TO in zit.

Het zijn beide beschadigde personen. De een hunkert naar liefde, gelijkwaardigheid en het geluk van de ander voorop. De ander hunkert naar gehoord en gezien willen worden en nooit meer onderdrukt te worden zoals in het verleden.

Zet die 2 bij elkaar en je hebt een giftige cocktail die explodeert.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
24-10-2020 18:48
En dus zit je super nerveus in huis en verandert de sfeer bij jullie thuis in een angstig, nerveus, op je tenen lopend en lettend op je woorden. Niemand is meer vrij in zijn doen en laten. Hij is de baas.

Zeg je je kinderen wel eens: toe, dat vind hij niet leuk. Als hij er straks is, niet doen hoor!
Het was geen fijne tijd Doreia, ik ben 10 jaar ouder geworden en accepteerde, dat ik mezelf nu eenmaal op zij moest zetten. Niet klagen, ondergaan, voor de kinderen.

Uiteindelijk vroeg ik scheiding aan, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:50
Ik voel me een misdadiger. En dat is óók het probleem. De man verguist me, stuurt me zijn foto's van paars oog, vertelt me van de dokterskosten en alle andere moeite die hij ervan heeft. Het zit me dwars. A. schuldgevoel. B. Dat ik zoiets gedaan heb, vreselijk C. En dit verguis

Maar ja wat kon ik verwachten?
Hoezo, dokterskosten voor alleen een blauw oog :-D ?

En hij had je toch geblokt?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
24-10-2020 18:50
Hij mag doen wat hij wil. Hij mag zijn eigen keuzes maken, ongeacht of jij daar mee eens bent.
Natuurlijk.
Neemt niet weg, dat het pijn doet.
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:50
Ik voel me een misdadiger. En dat is óók het probleem. De man verguist me, stuurt me zijn foto's van paars oog, vertelt me van de dokterskosten en alle andere moeite die hij ervan heeft. Het zit me dwars. A. schuldgevoel. B. Dat ik zoiets gedaan heb, vreselijk C. En dit verguis

Maar ja wat kon ik verwachten?
Hij trekt de schuldkaart. Hij legt de ruzie aan het eind, bij jou.
Hij vergeet voor het gemak dat hij de opmerking over de Swiffer doekjes ook naast zich neer had kunnen leggen. Dat hij het krat niet terug had hoeven trekken. HIJ had om minstens 3 momenten de ruzie kunnen onderbreken. Maar dát heeft hij niet gedaan.

Jij trouwens ook niet.

Daarom moet je het nu echt uit laten. Geen contact zoeken. Wissen, blokkeren en verwijderen.
Ja, dat is eng. Maar het is vreselijk noodzakelijk!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:50
Ik voel me een misdadiger. En dat is óók het probleem. De man verguist me, stuurt me zijn foto's van paars oog, vertelt me van de dokterskosten en alle andere moeite die hij ervan heeft. Het zit me dwars. A. schuldgevoel. B. Dat ik zoiets gedaan heb, vreselijk C. En dit verguis

Maar ja wat kon ik verwachten?
terecht, wat je hebt gedaan kan gewoon niet. Je mag nog blij zijn dat hij geen aangifte doet
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
24-10-2020 18:51
Hoezo, dokterskosten voor alleen een blauw oog :-D ?

En hij had je toch geblokt?
Er kwam nog wat per mail.
Ja, dokterskosten, zei hij.
En dat hij 4.5 uur moest rijden ervoor (dat kan nooit)
Hij zal ws altijd een waas zien, zegt hij. Dat hij dan niet meer kan werken
Ik was stomverbaasd. Van die klap? Die hem ook nog eens aan zijkant raakte (volgens mij)
En zn tand beschadigd, noemde hij
Ik vroeg hem naar zn tand, en hoe het bij de tandarts was, de kosten, ik wou vergoeden: geen antwoord. Daar geen foto van dus
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:52
Natuurlijk.
Neemt niet weg, dat het pijn doet.
Je hebt niet gefaald dat deze relatie niet werkt.
Jullie passen niet bij elkaar. Jullie persoonlijkheden halen het slechtste in elkaar naar boven. Jullie drukken op alle knoppen om het te laten exploderen. Het geeft niet dat hij uit je leven is. Dat komt niet op jouw of zijn conto. Dat was gewoon geen match.

Jij gaat dit verwerken. Met professionele hulp. En dan vind je wel de man die bij je past. Of je blijft alleen, maar wel gelukkig met jezelf.

Maar met hem gaat het gewoon nog een keer in de rodeo. Je klimt dan vrijwillig weer terug op die stier voor het volgende rondje mangelen. Stapt weer terug in de boksring om weer afgeranselt te worden. Ben jij maar zoveel waard?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-10-2020 18:54
terecht, wat je hebt gedaan kan gewoon niet. Je mag nog blij zijn dat hij geen aangifte doet
Ik heb hem gezegd, dat hij aangifte mag doen en schadevergoeding vragen, en dat ik mezelf zal aangeven
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:55
Er kwam nog wat per mail.
Ja, dokterskosten, zei hij.
En dat hij 4.5 uur moest rijden ervoor (dat kan nooit)
Hij zal ws altijd een waas zien, zegt hij. Dat hij dan niet meer kan werken
Ik was stomverbaasd. Van die klap? Die hem ook nog eens aan zijkant raakte (volgens mij)
En zn tand beschadigd, noemde hij
Ik vroeg hem naar zn tand, en hoe het bij de tandarts was, de kosten, ik wou vergoeden: geen antwoord. Daar geen foto van dus
Dus jij mept die kerel zogezegd levenslang werkonbekwaam en hij doet geen aangifte :-D ?


Ofwel overdrijft hij dus zwaar, ofwel vreest ie dat jij dan ook klacht tegen hem neerlegt, ofwel is dit een ordinair fake topic.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
24-10-2020 18:56
Je hebt niet gefaald dat deze relatie niet werkt.
Jullie passen niet bij elkaar. Jullie persoonlijkheden halen het slechtste in elkaar naar boven. Jullie drukken op alle knoppen om het te laten exploderen. Het geeft niet dat hij uit je leven is. Dat komt niet op jouw of zijn conto. Dat was gewoon geen match.

Jij gaat dit verwerken. Met professionele hulp. En dan vind je wel de man die bij je past. Of je blijft alleen, maar wel gelukkig met jezelf.

Maar met hem gaat het gewoon nog een keer in de rodeo. Je klimt dan vrijwillig weer terug op die stier voor het volgende rondje mangelen. Stapt weer terug in de boksring om weer afgeranselt te worden. Ben jij maar zoveel waard?
Ik blijf wel alleen, dat weet ik nu al.
Ik ben er niet meer geschikt voor om naar iemands pijpen te dansen. Dat heb ik gedaan, en niet nog een keer.
Dat was ms het probleem. Hij benadrukte altijd: lief blijven, lief zijn
Maar dat was ik ms als jong wichie
Dat is nu onmogelijk. Als vrouw in ontwikkeling zijn we vele dingen, én lief, én pittig, én ondernemend, én afhankelijk én ook onafhankelijk etc etc
Kan niet zijn, dat je alleen maar het lieve volgzame ding bent. Bestaat niet.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
24-10-2020 18:51
Niet in het geval van huiselijk geweld situatie zoals die waar deze TO in zit.

Het zijn beide beschadigde personen. De een hunkert naar liefde, gelijkwaardigheid en het geluk van de ander voorop. De ander hunkert naar gehoord en gezien willen worden en nooit meer onderdrukt te worden zoals in het verleden.

Zet die 2 bij elkaar en je hebt een giftige cocktail die explodeert.
Met je eens. Helaas zijn er vele jonge mensen in die situatie tegenwoordig. Afkomstig (veelal) uit gebroken gezinnen en geen idee wat liefde, geborgenheid, een warm nest, inhoudt, laat staan dat ze dat zelf kunnen bieden. Wat je dan ziet is twee beschadigde mensen die denken het samen te kunnen rooien, maar eigenlijk sociaal niet capabel zijn. Vaak blijft dat bij onderling gehakketak en een incidentele scheldpartij over en weer, waarna men besluit er een punt achter te zetten, maar soms loopt het uit in lichamelijke agressie, helaas. Triest.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:10
Exact, zo , is mijn versie

Ik werd daarna enorm aangepakt, dat wil je niet weten. Ik heb 2x op de grond gelegen, een blauw jukbeen en wonden in mijn gezicht VAN ZIJN HANDEN

Op het moment dat hij de foto's van zijn paarse jukbeen/oog stuurde, heb ik het daarover niet meer gehad
Euhm, wat???
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
24-10-2020 18:59
Dus jij mept die kerel zogezegd levenslang werkonbekwaam en hij doet geen aangifte :-D ?


Ofwel overdrijft hij dus zwaar, ofwel vreest ie dat jij dan ook klacht tegen hem neerlegt, ofwel is dit een ordinair fake topic.
ik meldde hem, dat ik aangifte ging doen
(jukbeen, kleren kapot etc)
Daarop kwam dat van hem, met zijn oog
De foto's zijn wel echt
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 18:56
Ik heb hem gezegd, dat hij aangifte mag doen en schadevergoeding vragen, en dat ik mezelf zal aangeven
Slim, zo met kinderen van jou. Heb je strakjes nog veilig thuis over je vloer.

Gewoon het uitlaten en verder gaan met je leven is te veel gevraagd zeker?
Alle reacties Link kopieren
Quote Wissewis: ofwel is dit een ordinair fake topic.

Ik verzoek je hier vanaf nu buiten te houden.
Dit is een serieus topic.
Denk je dat dit een fake topic is, prima, denk dat, maar ga ergens anders ruis veroorzaken
Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
mayjunejuly schreef:
24-10-2020 19:00
ik meldde hem, dat ik aangifte ging doen
(jukbeen, kleren kapot etc)
Daarop kwam dat van hem, met zijn oog
De foto's zijn wel echt
En heb je effectief aangifte gedaan?
Of bleef het - waarschijnlijk voor de 10.000ste keer in deze relatie - alleen maar bij wat dreigen?

En tuurlijk zijn die foto's echt.
Alleen is een filtertje om ze nog net wat extremer te maken er eventueel snel overgegooid.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
24-10-2020 19:02
Slim, zo met kinderen van jou. Heb je strakjes nog veilig thuis over je vloer.

Gewoon het uitlaten en verder gaan met je leven is te veel gevraagd zeker?
Heb je goed. Op dit moment zeker teveel gevraagd ja.
Ik heb immers iemand schade berokkend. Dan ga je niet zo even verder met je leven.
Of zou jij dat wel kunnen/doen/oke vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven