Ik vind niks

04-04-2024 14:01 90 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, van mijn werk wel, daar kan ik boos of blij van worden. Of van de politiek. En ik hou heel veel van mijn kinderen. Maar voor de rest vind ik niks. Ik voel weinig. Ik denk nooit na over de zin van het leven. Ik heb geen visie, ik rommel een beetje door mijn leven heen. Wat bereik ik nou eigenlijk? Andere mensen gaan jong dood en zitten vol dromen en ambitie en ik ben kerngezond en welvarend en ik kan soms niet eens van de bank opstaan.
Ik las zo graag boeken, ik las alles. Nu maakt het idee me alleen al moe. Mocht ik tachtig worden, waar kan ik dan op terugkijken? Ben ik niet veel te jong voor een midlifecrisis?

Wat ik wil met dit topic: herkenning. Of niet. Tips.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon een brainfart: Slik je de pil? Ik word zo van de pil.
Alle reacties Link kopieren Quote
wat vond je leuk, als kind?


en staar je niet blind op al die andere mensen hoor, de meeste mensen klooien maar een beetje aan
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanneer is deze lethargische houding over je heen gekomen?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
04-04-2024 14:06
wat vond je leuk, als kind?


en staar je niet blind op al die andere mensen hoor, de meeste mensen klooien maar een beetje aan
Lezen. Schommelen. Staren en een beetje dromen.
Jeugd is sowieso een ding. Was niet zo fraai en ik vind dat ik daar nog veel te veel last van heb. Ik vind mezelf vaak tegelijkertijd zielig en een verschrikkelijke aansteller.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je werk, je kinderen en politiek is toch al best veel?
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
04-04-2024 14:07
Wanneer is deze lethargische houding over je heen gekomen?
Geen idee. Ik ben altijd al een beetje zo geweest, denk ik.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
04-04-2024 14:09
Lezen. Schommelen. Staren en een beetje dromen.
Jeugd is sowieso een ding. Was niet zo fraai en ik vind dat ik daar nog veel te veel last van heb. Ik vind mezelf vaak tegelijkertijd zielig en een verschrikkelijke aansteller.
kan helpen om daarmee aan de slag te gaan
ik werd op een bepaald moment juist bozig, onverklaarbaar, beet nog net niet mijn stuur door, als ik werd ingehaald op de snelweg
Zat bij mij van alles dwars, vanuit mijn jeugd.

Alleen al het idee dat je er geen last van mag hebben of een aansteller bent... komt door wat je vroeger verteld is
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
04-04-2024 14:04
Gewoon een brainfart: Slik je de pil? Ik word zo van de pil.
Overgang? ook eentje die er in kan hakken op dit vlak
Alle reacties Link kopieren Quote
Je klinkt een beetje gedeprimeerd. Ben je vaak angstig?

Ik herken het wel en bij mij komt het voort uit de patronen die ik uit mijn jeugd heb meegenomen. Ik ben nu heel bewust bezig om te bedenken wat ik zelf wil. Is wel behoorlijk wat therapie voor nodig geweest. Mijn leven is nu best een rommel maar ik ervaar in ieder geval ook weer vrolijkheid.

Als je altijd al zo geweest bent, ben je misschien al vanaf je vroege jeugd angstig. En soms slaan die angsten je keihard in het gezicht als je je leven op de rit hebt. Alsof er dan pas plek voor is.

Misschien is dit projectie hoor. Maar wie weet helpt het je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Angstig klopt wel. Boos ook.

Ik heb het echt geprobeerd met een psycholoog, maar ik vond die ene zo'n lul en andere mensen hebben het veel erger dus ik moet niet zo janken.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt wel een visie! Je houdt van je kinderen en je werk (onderwijs toch? Of haal ik je door de war met iemand anders). Dan heb je een visie over hoe vindt dat kinderen behandeld moeten worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt wel iemand nodig als psych met wie je een klik hebt. Waarmee je vertrouwen op wil bouwen.

Ik heb een nogal hard werkend hoofd dus ik heb uiteindelijk de insteek van het lichaam (haptonomie / sensorimotor) gekozen. Omdat mijn hoofd mezelf en de ander voor de gek hield. Dat wist ik en toch lukte dat me niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het erg om gewoon door te rommelen? Het klinkt als een negatief oordeel maar het is misschien toch ook heel lekker?

Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
04-04-2024 14:25
Angstig klopt wel. Boos ook.

Ik heb het echt geprobeerd met een psycholoog, maar ik vond die ene zo'n lul en andere mensen hebben het veel erger dus ik moet niet zo janken.
Wat ben je hard voor jezelf!
Mag je dan ook niet naar de tandarts of de huisarts, omdat anderen het altijd erger hebben? Of telt dat opeens niet?

Ook jij hebt recht op een psychisch stabiel brein.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Andere mensen hebben het veel erger, dus je moet niet zo janken.
Andere mensen hebben veel meer lol, dus je moet niet zo lachen.

Die zet ik er altijd tegenover. Het helpt me te zien dat het niet klopt.

Heb je één psycholoog meegemaakt of meerdere? Ik heb heel wat therapeuten gehad en met de ene kom je nergens en met de andere kom je kilometers vooruit. Een andere therapiemethode kan ook helpen.

Overigens vind ik zelf ook niet per se dat het leven zin heeft. Maar ja, ben er nu toch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een niet zo leuke jeugd hebt gehad kan je zomaar minder belastbaar/energiek zijn later in in leven dan iemand die hele fijne jeugd heeft gehad.

Ook is er sowieso veel verschil tussen mensen, qua energie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
04-04-2024 15:18
Wat ben je hard voor jezelf!
Mag je dan ook niet naar de tandarts of de huisarts, omdat anderen het altijd erger hebben? Of telt dat opeens niet?

Ook jij hebt recht op een psychisch stabiel brein.
Meh, recht hebben op zoiets slaat nergens op, zat mensen hebben geen brein dat 'optimaal' ontwikkeld is of dat ooit gaan krijgen.

Ze woont gelukkig in een land waar ze wel hulp kan en mag vragen om te kijken of er verbetering mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
04-04-2024 14:11
Geen idee. Ik ben altijd al een beetje zo geweest, denk ik.
Dan heb je dus eigenlijk geen idee waar je naartoe zou kunnen werken als je wél iets wil vinden.

Ik denk dat een stukje uitrafeling met een psych of een keigoede coach je echt wel wat zou kunnen brengen. Waar wil je naartoe, wat wil je vinden en wat verwacht je daarvan. Interessant (lijkt me) om daar eens naar te gaan kijken.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
04-04-2024 14:04
Gewoon een brainfart: Slik je de pil? Ik word zo van de pil.
Ik werd zo onverschillig van de Mirena spiraal.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik herken het en vind dat iets wat (bij mij) typisch bij autisme past.

Vera Helleman omschrijft het als een gebrek aan ik-referentie.
Geen idee wat dat betekent, maar ik voel dat dat klopt.


In tegenstelling tot wat hier op het forum veel mensen denken, heb ik over vrijwel niets een mening. Ik vind van de meeste dingen niks.
Zowel positief als negatief. Gewoon neutraal.

Ergens warm voor lopen is ook niet iets wat ik vaak meemaak.

Ik keutel een beetje het leven door.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
04-04-2024 16:47
Ik herken het en vind dat iets wat (bij mij) typisch bij autisme past.

Vera Helleman omschrijft het als een gebrek aan ik-referentie.
Geen idee wat dat betekent, maar ik voel dat dat klopt.


In tegenstelling tot wat hier op het forum veel mensen denken, heb ik over vrijwel niets een mening. Ik vind van de meeste dingen niks.
Zowel positief als negatief. Gewoon neutraal.

Ergens warm voor lopen is ook niet iets wat ik vaak meemaak.

Ik keutel een beetje het leven door.
Ik ook niet. Al is het alleen maar omdat de meeste dingen van zoveel kanten belicht kunnen worden en dat al die zienswijzen best okee zijn, dus van die dingen zou ik niet eens weten wat ik moet vinden en dan vind ik voor het gemak maar niks. Alleen als het gaat over racisme en seksisme en zo wil ik nog wel in de gordijnen gaan hangen.

En ambities heb ik ook al niet, nooit gehad ook. Ik ervaar dat ook helemaal niet als gemis.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
04-04-2024 16:56
Ik ook niet. Al is het alleen maar omdat de meeste dingen van zoveel kanten belicht kunnen worden en dat al die zienswijzen best okee zijn, dus van die dingen zou ik niet eens weten wat ik moet vinden en dan vind ik voor het gemak maar niks. Alleen als het gaat over racisme en seksisme en zo wil ik nog wel in de gordijnen gaan hangen.

En ambities heb ik ook al niet, nooit gehad ook. Ik ervaar dat ook helemaal niet als gemis.
Maar ook als iemand bijv wil afspreken. Vind ik ook niks van. Ik zeg altijd ja, want nee is zo negatief. Maar of ik echt wil, of niet, geen idee.
Of als iemand die ik belangrijk vind bijv niks met schoenen heeft, dan heb ik ineens ook niks meer met schoenen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
04-04-2024 16:56
Ik ook niet. Al is het alleen maar omdat de meeste dingen van zoveel kanten belicht kunnen worden en dat al die zienswijzen best okee zijn, dus van die dingen zou ik niet eens weten wat ik moet vinden en dan vind ik voor het gemak maar niks. Alleen als het gaat over racisme en seksisme en zo wil ik nog wel in de gordijnen gaan hangen.

En ambities heb ik ook al niet, nooit gehad ook. Ik ervaar dat ook helemaal niet als gemis.
Dit herken ik wel.
Vind ook maar van weinig dingen echt iets idd. Ook omdat het voor mijn gevoel niet zoveel uitmaakt en ik toch niet echt verschil maak met wat ik dan evt vind. Wellicht idd vanuit mijn jeugd want toen was er gewoon niks te vinden.
Moet zeggen dat dat nadat ik ziek ben geweest nog meer speelt. Geen zin om me druk te maken over zaken waar ik geen invloed op heb.
Ambities zitten er bij mij ook al niet in. Ik doe wat ik doe en ook daar moeten er mensen voor zijn denk ik dan maar.

Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind weinig. En dat vind ik wel lekker rustig eigenlijk. Zo fijn om me niet druk te hoeven maken over dat een collega een boterham pindakaas eet of de buurvrouw domme dingen roept en de gluiperd verderop een gluiperd is.
Het leven heeft geen zin, ik heb er ook verder geen visie op, ook niet op de dood.
selene wijzigde dit bericht op 04-04-2024 17:45
15.69% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven