Ik word gek, wat kan ik het beste doen? [Geen OP]

22-11-2021 17:53 264 berichten
I
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-12-2021 10:46
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het ergste wat er kan gebeuren is dat je een nachtje niet slaapt. Dat overleef je wel hoor.
Bel je morgen de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-11-2021 08:11
Reden: Verkeerd advies
98.35% gewijzigd
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
Is het misschien een idee dat er een goede vriendin of goede vriend vanavond bij je is? Of iemand anders waar je je vertrouwd bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Morgen onmiddellijk je huisarts bellen.

Even tot rust komen nu. Wat is het ergste dat er kan gebeuren vannacht? Het zou kunnen dat je niet slaapt. Dat is enorm vervelend, maar daar kom je door. Morgenochtend ga je je huisarts bellen en het uitleggen. Zij of hij kent jou, neem ik aan? Dan geloven ze je ook.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand je helpen zoeken? Als ik erg gestresst ben, berg ik dingen op de gekste plekken op.
Alle reacties Link kopieren
frambozentaartje schreef:
22-11-2021 18:06
Kan iemand je helpen zoeken? Als ik erg gestresst ben, berg ik dingen op de gekste plekken op.

Vind ik een goede tip!! :thumbsup:
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
Alle reacties Link kopieren
Een slaapmutsje nemen
Alle reacties Link kopieren
[…] Ga op tijd naar bed met paracetamol en doe een ontspanningsoefening. En vraag even iemand met je mee te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
22-11-2021 18:04
Morgen onmiddellijk je huisarts bellen.

Even tot rust komen nu. Wat is het ergste dat er kan gebeuren vannacht? Het zou kunnen dat je niet slaapt. Dat is enorm vervelend, maar daar kom je door. Morgenochtend ga je je huisarts bellen en het uitleggen. Zij of hij kent jou, neem ik aan? Dan geloven ze je ook.
Dit.
Stel je in op een nacht niet slapen.
Zoek een leuke serie op Netflix uit en zit (lig) je tijd uit.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de oorzaak van je problemen, heb je daar al hulp voor? Anders daar maar eens om vragen bij de huisarts.
Verder; afleiding afleiding afleiding. Van niet slapen ga je niet dood, van paniek ook niet, de tijd gaat vanzelf voorbij, straks is het weer morgenochtend, dan kun je de huisarts bellen.
De paniekgevoelens gaan hoe dan ook weer afnemen op enig moment.
Alle reacties Link kopieren
Als je het lekker vindt warme melk.

Je huisarts zal je wel geloven hoor maar dat komt morgen wel.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren
Dus je hebt eerst slaapmedicatie van de huisarts gekregen en vervolgens nog een tweede keer van de huisartsenpost?

Ik kan me voorstellen dat je denkt dat ze je niet geloven. Ga morgen in overleg met de huisarts of er medicatie is die wel chronisch gebruikt kan worden. Als je denkt dat je echt gek wordt, bel vanavond de huisartsenpost, die kan je zo nodig doorverwijzen naar de crisisdienst GGZ.
Jullie hebben gelijk. Dankjewel. Deze antwoorden had ik even nodig:(

Btw aanvulling heb slaapmedicatie gekregen van een vriendin volgens mij 14 strips ofso
Die heb gisteren al gevraagd doordat ik het gisteren ook niet meekreeg en boos werd doordat ik het kwijt was en daardoor de apotheek waarschijnlijk dacht dat ik het misbruikte. Uiteindelijk heb ik het ergens anders opgezocht en ben ik het wel oprecht gaan misbruiken. Ik heb eergisteren en gister bijna alles opgemaakt doordat ik constant een gevoel van razernij bereikte en de medicatie mij enorm hielp om rustig te blijven. Het is net een wondermiddel, maar aan de ene kant blijven de aanvallen steeds terugkomen waardoor het ook niet echt een oplossing is.
Ik heb pas volgende week gesprek met psycholoog en denk dat ik niks meer ga krijgen aan kalmering. Morgen nog de huisarts vragen om die ene dat ik kwijt ben, die werkte namelijk ook veel beter en was 1 pil voldoende voor de dag. Komt goed allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Even iets anders en niet badinerend bedoeld. Mijn moeder heeft onlangs via haar huisarts Valdispert extra sterk gekregen in plaats van haar normale medicatie. Dat blijkt dus met zo goed te werken. Vond ik wel opmerkelijk (ik vind wat van homeopathie), maar ik ben blij dat ze van de echte slaappillen af is.
Misschien kun je nog een doosje Valdispert ergens kopen voor 20.00 uur.
lienxs schreef:
22-11-2021 18:25
Jullie hebben gelijk. Dankjewel. Deze antwoorden had ik even nodig:(

Btw aanvulling heb slaapmedicatie gekregen van een vriendin volgens mij 14 strips ofso
Die heb gisteren al gevraagd doordat ik het gisteren ook niet meekreeg en boos werd doordat ik het kwijt was en daardoor de apotheek waarschijnlijk dacht dat ik het misbruikte. Uiteindelijk heb ik het ergens anders opgezocht en ben ik het wel oprecht gaan misbruiken. Ik heb eergisteren en gister bijna alles opgemaakt doordat ik constant een gevoel van razernij bereikte en de medicatie mij enorm hielp om rustig te blijven. Het is net een wondermiddel, maar aan de ene kant blijven de aanvallen steeds terugkomen waardoor het ook niet echt een oplossing is.
Ik heb pas volgende week gesprek met psycholoog en denk dat ik niks meer ga krijgen aan kalmering. Morgen nog de huisarts vragen om die ene dat ik kwijt ben, die werkte namelijk ook veel beter en was 1 pil voldoende voor de dag. Komt goed allemaal.
Dit klinkt wel zorgelijk.

Morgen met spoed huisarts contacten, je hebt meer / wat anders nodig dan slaappillen
nimbus schreef:
22-11-2021 18:20
Dus je hebt eerst slaapmedicatie van de huisarts gekregen en vervolgens nog een tweede keer van de huisartsenpost?

Ik kan me voorstellen dat je denkt dat ze je niet geloven. Ga morgen in overleg met de huisarts of er medicatie is die wel chronisch gebruikt kan worden. Als je denkt dat je echt gek wordt, bel vanavond de huisartsenpost, die kan je zo nodig doorverwijzen naar de crisisdienst GGZ.
Nee die eerste van de huisarts had ik niet gekregen doordat ik te laat was en de apotheek al dicht was. Daardoor via de huisartsenpost, die hebben mij een x gegeven en daarna wilde ik 2e keer maar toen vertelde ze me dus dat ze 14 strips had gegeven en toen raakte ik van slag doordat ik toen besefte dat ik die andere 10 was kwijtgeraakt en ben gaan zoeken niet gevonden. Ik snap wel dat ze me niet gelooft inderdaad.

Ik ga gwn volhouden tot morgen. Ik ga er niet dood aan. De emoties nemen gewoon de overhand. Straks even een hele dikke jointje roken om tot rust te komen, al moet ik zeggen dat die niet meer eens echt aanslaan.
Ben daar maanden mee gestopt, maar sinds eergisteren begonnen en heb dus dat geprobeerd, maar verdooft de gevoelens niet voldoende. Oxazepam dat ik via die vriendin heb gekregen werkt niet echt. Quetiapine van de huisarts dat ik zelf krijg werkt wel echt goed alleen slik ik die 1x in de avond. Ik denk dat ik wil vragen of die verdubbeld word. Zodat ik er een in de ochtend kan slikken om gedurende dag ook rustig te blijven en 1x in de avond om in slaap te kunnen vallen.
Alle reacties Link kopieren
Wow daar gaat echt iets mis bij jou en je misbruik van medicatie. Ik hoop eerlijk gezegd dat je goed begeleid gaat worden want dit is niet de manier om met middelen om te gaan.
Boos worden bij de apotheek zal ze alleen maar sterker in de overtuiging dat ze het juiste doen namelijk jou niet zomaar medicatie meegeven iets wat ze wettelijk gezien sowieso niet mogen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
KamilleT schreef:
22-11-2021 18:27
Even iets anders en niet badinerend bedoeld. Mijn moeder heeft onlangs via haar huisarts Valdispert extra sterk gekregen in plaats van haar normale medicatie. Dat blijkt dus met zo goed te werken. Vond ik wel opmerkelijk (ik vind wat van homeopathie), maar ik ben blij dat ze van de echte slaappillen af is.
Misschien kun je nog een doosje Valdispert ergens kopen voor 20.00 uur.
Bij haar, bij mij niet hoor
IBIopviva schreef:
22-11-2021 18:31
Wow daar gaat echt iets mis bij jou en je misbruik van medicatie. Ik hoop eerlijk gezegd dat je goed begeleid gaat worden want dit is niet de manier om met middelen om te gaan.
Boos worden bij de apotheek zal ze alleen maar sterker in de overtuiging dat ze het juiste doen namelijk jou niet zomaar medicatie meegeven iets wat ze wettelijk gezien sowieso niet mogen.
Ik snap het wel, ik had ook vandaag eerder a de huisarts moeten bellen, maar het was me helemaal ontgaan denk ik.
Ga morgen wel haar mijn verhaal doen, maar ergens weet ik gwn oprecht niet wat ik haar het beste wel of niet allemaal moet vertellen.
Als ik namelijk eerlijk ben over alles dat ik bij iemand anders heb bij gepakt en dat het helpt en dat verhaal van kwijt raken klinkt gewoon dubieus, waardoor ik bang ben dat ze juist daardoor mij helemaal niets meer gaat voorschrijven om gewoon alles op eigen kracht maar te gaan doen. Is in principe ook geen slecht idee, misschien moet ik dat wel leren. Maar goed wat vinden jullie nou oprecht? Wat kan ik beter wel of niet weglaten bij het opbellen van de huisarts morgen?
Alle reacties Link kopieren
Zoek hulp en ga geen medicijnen van anderen gebruiken . Dat is echt niet goed voor je . Die zijn niet voor niets op recept .
10 strips kwijt klinkt ook zorgelijk .
Alles vertellen!!!!

Het verhaal is al niet echt geloofwaardig, als je er ook nog bij gaat liegen verspeel je alle credits
Alle reacties Link kopieren
lienxs schreef:
22-11-2021 18:38
Ik snap het wel, ik had ook vandaag eerder a de huisarts moeten bellen, maar het was me helemaal ontgaan denk ik.
Ga morgen wel haar mijn verhaal doen, maar ergens weet ik gwn oprecht niet wat ik haar het beste wel of niet allemaal moet vertellen.
Als ik namelijk eerlijk ben over alles dat ik bij iemand anders heb bij gepakt en dat het helpt en dat verhaal van kwijt raken klinkt gewoon dubieus, waardoor ik bang ben dat ze juist daardoor mij helemaal niets meer gaat voorschrijven om gewoon alles op eigen kracht maar te gaan doen. Is in principe ook geen slecht idee, misschien moet ik dat wel leren. Maar goed wat vinden jullie nou oprecht? Wat kan ik beter wel of niet weglaten bij het opbellen van de huisarts morgen?
In belang van je eigen gezondheid meld alles eerlijk bij de huisarts en vraag of je persoonlijk langs kan komen en niet telefonisch.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
14 strips?? Dit is echt níet oké.
Bel morgen je huisarts, maar wees alsjeblieft eerlijk! Ook over je joints, en evt andere middelen. Met een verslaving raak je nog heel veel verder van huis en dat wil je echt niet.
Kijk morgen ook even of je je afspraak met psych kunt vervroegen, of dat je even telefonisch contact kunt hebben. Wees wijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven