Is het vreemd als je als vrouw niets hebt met kinderen?

13-10-2010 16:12 594 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik dit onderwerp wel onder Psyche moet plaatsen maar ik weet even geen betere plek. Vanaf mijn 30e zijn er steeds meer mensen in mijn omgeving die kinderen krijgen of mensen die van mening zijn dat ik een 'geweldige' moeder zou zijn. Inmiddels ben ik 33 en tot op de dag van vandaag heb ik niet het gevoel dat ik iets mis en mijn vriend denkt er net zo over. Wat is je probleem dan? Nou ik heb geen probleem maar het schijnt ABNORMAAL te zijn als ik eerlijk aangeef dat ik weinig heb met kinderen. Het is niet zo dat ik een hekel aan ze heb want op afstand zijn ze best leuk maar ik moet er gewoon niet aan denken om ze zelf te hebben. Maar het is nog steeds een onderwerp wat heel gevoelig ligt bij heel veel vrouwen. Ben van mening dat je beter bewust voor geen kinderen kan kiezen dan dat je toch wel overstag gaat en er spijt van hebt want ik lees de laatste tijd steeds meer verhalen over moeders die zeggen 'was ik er maar nooit aan begonnen'. Zijn er meer vrouwen die mijn 'gevoel' met mij delen?
quote:kjong schreef op 14 oktober 2010 @ 13:32:

[...]

Wat zegt dat over dat ik bevooroordeeld ben, als in, vrouwen mogen niet kiezen om géén kinderen te krijgen?

Praktijk heeft gewoon uitgewezen dat de vrouwen die het hardst roepen, met zo veel mogelijk voorbeelden, uiteindelijk wél voor de bijl gaan.

Ik riep en roep het keihard, maar NEE er komen geen kinderen van.

Juist de twijfelaars gaan voor de bijl, niet de harde roepers....
quote:Hasse88 schreef op 14 oktober 2010 @ 14:30:

[...]

Ik ken Iones toevallig van een ander forum en ze is allebehalve een moederhater (ik overigens ook niet). Ik heb wel een hekel aan 'moekes', die over niets anders meer kunnen babbelen dan het wel en wee van hun kroost, geen aandacht meer hebben voor vriendschappen (en later opeens last krijgen van het 'empty nest syndrom'). Je kent het type vast wel.....Eens, ik ben geen kinderhater, geen moedershater, maar wel een moeskeshater.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 oktober 2010 @ 13:25:

[...]

Kwestie nogal liefst?

Ik kan me niets, maar dan ook helemaal niets voorstellen bij mensen die een hekel aan hebben aan kinderen. Maar ik kan me ook niet verplaatsen in mensen die een hekel hebben aan homo's, of aan bejaarden, of aan Joden, of aan dieren in het algemeen of aan iedereen die van Jan Smit houdt. Dat vind ik namelijk zo totaal bekrompen en kortzichtig en kort door de bocht, met dat soort mensen kan en heb ik helemaal niets.

Volgens mij zijn de kinderhaters in de minderheid hier....

Dat je voor jezelf geen kinderen wilt,...... mij een biet, eigenlijk. Moet je helemaal zelf weten. Lig ik niet wakker van, doet me niets, maakt mij niet blij of ongelukkig of zoiets. Meningloos, neutraal.

Maar toch discussier je hier best fel... Opmerkelijk, voor zo'n neutraal iemand.
quote:Hasse88 schreef op 14 oktober 2010 @ 14:26: De cijfers geven zelfs aan dat tegenwoordig zo'n 20% van de Nederlandse beroepsbevolking overtuigd kindervrij is (en blijft!)Wow! Dat is best veel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:kjong schreef op 14 oktober 2010 @ 13:32:

[...]

Wat zegt dat over dat ik bevooroordeeld ben, als in, vrouwen mogen niet kiezen om géén kinderen te krijgen?

Praktijk heeft gewoon uitgewezen dat de vrouwen die het hardst roepen, met zo veel mogelijk voorbeelden, uiteindelijk wél voor de bijl gaan.Wederom trek je onze woorden in twijfel. Knap, aangezien je geen ervaringsdeskundige bent én niet in ons hoofd kunt kijken....
En NEE, bij komen ze ook niet. En ik haat geen kinderen, ik heb geen moedergevoel! En ik haat ook moekes. Zeker als je ze aan de telefoon hebt en het kind kan zijn mond niet houden en dat moeders vertederend op ingaat. Grrrrrrr. Mijn werd geleerd om mijn mond te houden als mijn moeder aan de telefoon zat.

Of als je op visite bent: continu gaat het aandacht naar het kind als je net in een verhaal zit. Gevolg: ik blijf weg!
Quote Iris: Maar toch discussier je hier best fel... Opmerkelijk, voor zo'n neutraal iemand.

Omdat ik meningen en gevoelens in mijn maag gedouwd krijg die ik niet heb. Je zou om minder al fel worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 oktober 2010 @ 14:37:

Quote Iris: Maar toch discussier je hier best fel... Opmerkelijk, voor zo'n neutraal iemand.

Omdat ik meningen en gevoelens in mijn maag gedouwd krijg die ik niet heb. Je zou om minder al fel worden.Ik zie alleen een hoop miscommunicatie van beide kanten....
Ik haat geen kinderen, maar ik haat kindergedrag.

En bijbehorende moekes die over niets anders dan hun wondertje kunnen praten.
Ik ben ook niet dol op kinderen, behalve mijn eigen. Ja ik heb er 1! Ik kan me gewoon ergeren aan andermans kinderen, vooral de onopgevoede, ik hoop echt dat ik dat beter ga doen!

Ik heb wel een hekel aan moeders die niets anders meer zijn dan moeder. Ik wil op verjaardagen niet alleen maar over het moederschap en mijn kind praten, ik wil er niet uitzien als een slons omdat mijn kind zoveel tijd in beslag neemt, en doe dat dan ook niet.

En verder kan ik me prima indenken dat sommige vrouwen gewoon niet geboren zijn voor het moederschap, wat is daar mis mee? Mijn kind is het mooiste in mijn leven, maar er kunnen toch zoveel dingen het mooist in je leven zijn?
quote:elninjoo schreef op 14 oktober 2010 @ 14:44:

Ik haat geen kinderen, maar ik haat kindergedrag.

En bijbehorende moekes die over niets anders dan hun wondertje kunnen praten.

Ik haat geen mensen die geen kinderen willen, maar heb wel een hekel aan een bepaalde manier van spreken over ouders, moeders en kinderen.

Weleens kinderen zonder kinder(lijk) gedrag gezien, Elninjoo? Mooie manier om te zeggen dat je eigenlijk toch best wel een hekel hebt aan kinderen......
@TO: vind het zeker niet abnormaal. Ik ervaar hetzelfde. Helaas ervaren andere mensen dit anders en die menen hier dan ook vaak opmerkingen over te moeten maken, als: "Ja, maar wacht maar tot je 35 bent" of "Wacht maar tot je biologische klok gaat tikken" oh en de ergste die ik tot nu toe heb mogen vangen "Ja, maar jij hebt echt fantastische baarheupen, die zijn gemaakt om kinderen te baren".

Maar wat als ik helemaal geen klok heb? Of in ieder geval niet een biologische klok zoals andere dames die hebben? Of er simpelweg voor kies deze niet af te laten gaan?

Nee hoor, je bent niet abnormaal; iedereen heeft het recht dit voor zichzelf te bepalen. Helaas denken ze daar niet overal zo over, maar dat recht hebben we in ons eigen kikkerlandje tenminste wel.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 oktober 2010 @ 14:54:

[...]

Ik haat geen mensen die geen kinderen willen, maar heb wel een hekel aan een bepaalde manier van spreken over ouders, moeders en kinderen.

Weleens kinderen zonder kinder(lijk) gedrag gezien, Elninjoo? Mooie manier om te zeggen dat je eigenlijk toch best wel een hekel hebt aan kinderen......Maar voel jij je dan aangesproken als iemand zich op een niet vriendelijke manier uitlaat over (het gedrag van) (sommige) ouders, moeders en kinderen? Waarom is dat dan?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Larissje schreef op 14 oktober 2010 @ 14:49:

Ik ben ook niet dol op kinderen, behalve mijn eigen. Ja ik heb er 1! Ik kan me gewoon ergeren aan andermans kinderen, vooral de onopgevoede, ik hoop echt dat ik dat beter ga doen!

Ik heb wel een hekel aan moeders die niets anders meer zijn dan moeder. Ik wil op verjaardagen niet alleen maar over het moederschap en mijn kind praten, ik wil er niet uitzien als een slons omdat mijn kind zoveel tijd in beslag neemt, en doe dat dan ook niet.

En verder kan ik me prima indenken dat sommige vrouwen gewoon niet geboren zijn voor het moederschap, wat is daar mis mee? Mijn kind is het mooiste in mijn leven, maar er kunnen toch zoveel dingen het mooist in je leven zijn?Dit lees ik graag, geen verborgen mitsen en maren en geen aannames dat wij het nog niet zeker weten....
quote:Hasse88 schreef op 14 oktober 2010 @ 14:59:

[...]

Maar voel jij je dan aangesproken als iemand zich op een niet vriendelijke manier uitlaat over (het gedrag van) (sommige) ouders, moeders en kinderen? Waarom is dat dan?Ik denk dat dat ongeveer hetzelfde is als je een Marokkaanse bent en iemand heeft het over " die buitenlanders die al-tijd dit of dat " .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 oktober 2010 @ 14:54:

[...]

Weleens kinderen zonder kinder(lijk) gedrag gezien, Elninjoo? Mooie manier om te zeggen dat je eigenlijk toch best wel een hekel hebt aan kinderen......Volgens mij haat ze alleen kindergedrag van vooral peuters en kleuters, grotere kinderen vindt ze volgens mij best OK. Alleen niet voor zichzelf.
quote:Hasse88 schreef op 14 oktober 2010 @ 14:59:

[...]

Maar voel jij je dan aangesproken als iemand zich op een niet vriendelijke manier uitlaat over (het gedrag van) (sommige) ouders, moeders en kinderen? Waarom is dat dan?

Er wordt vaker niet dan wel " sommige " gezegd.

Kindvrijen willen niet over één kam geschoren worden, maar doen het vervolgens wel met mensen die zich wel hebben voortgeplant. Nogal krom.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 oktober 2010 @ 15:00:

[...]

Ik denk dat dat ongeveer hetzelfde is als je een Marokkaanse bent en iemand heeft het over " die buitenlanders die al-tijd dit of dat " .Nu hebben we het vooral over Moekes en daar val jij duidelijk niet onder, dus wellicht voel je je dan ook minder aangesproken....
quote:iris1969 schreef op 14 oktober 2010 @ 15:02:

[...]

Volgens mij haat ze alleen kindergedrag van vooral peuters en kleuters, .Je vergeet baby's.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 oktober 2010 @ 15:00:

[...]

Ik denk dat dat ongeveer hetzelfde is als je een Marokkaanse bent en iemand heeft het over " die buitenlanders die al-tijd dit of dat " .Kijk, en zo voelen (de meeste) kindervrijen zich ook als er getwijfeld word aan de echtheid van hun gevoelens, als zij niet serieus genomen voelen ("wacht maar, t komt vanzelf", "je eierstokken gaan vanzelf rammelen", "een kind staat je zo goed") of gewoon regelrecht beledigd worden door (wat ik noem) de moedermaffia ("dan ben je geen echte vrouw/nog niet volwassen", "we zijn op de wereld om ons voort te planten", "dan heb je niet de juiste partner gekozen"). Het is soms stuitend wat je te horen krijgt van vrouwen (die negen van de tien keer een hele heppie moeke zijn) en dat zit ons soms dwars....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Wat een gezeur hier, iedereen heeft altijd commentaar op elkaar.

Als je geen kinderen hebt

Als je er 'maar' 1 hebt

Als je er 3 van hetzelfde hebt

Als je ze 'te snel' achter elkaar neemt

Als je een 'te groot' leeftijdsverschil tussen de kinderen hebt

Als je ze met 6 jaar al alleen naar school laat fietsen

Ik vind dat mensen zich snel aangevallen voelen, terwijl het vaak alleen interesse is.

En kinderen 'haten' vind ik zo zo apart ... het zijn gewoon (kleine) mensen.

Idd sommige mensen draven door, worden slonzig, en praten nergens anders meer over, anderen 'haten' kinderen, maar er is ook nog een mega groot grijs gebied, van mensen die wel een gezin hebben, maar die ook zichzelf blijven.

En die zullen heus wel eens over hun kind praten, maar dat is logisch, dat is onderdeel van hun leven en gezin.
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Zouden mannen - vaders tegen de niet-vaders - nu ook zulke discussies voeren?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 oktober 2010 @ 15:02:

[...]

Er wordt vaker niet dan wel " sommige " gezegd.

Kindvrijen willen niet over één kam geschoren worden, maar doen het vervolgens wel met mensen die zich wel hebben voortgeplant. Nogal krom.Ach, dit 'verwijt' kun je ook bij veel ouders neerleggen: er word toch regelmatig gesproken over de kindervrije (terwijl wij toch ook allemaal uit verschillende smaakjes bestaan). Generaliseren is niet netjes in een discussie, maar dat gebeurd wel vaker en is niets om je over op te vreten.
Dat heb ik ook al eens gehoord THC! Baarheupen! Hoe verzin je het! Ik dacht meer aan tot 5 uur 's ochtends dansen heupen!

Bovendien, naast dat ik niet gek ben op kinderen ben ik ook gewoon totaal niet geschikt als moeder.

Wat is het hier gezellig trouwens! Op het oktober2010 bewust kinderloos topic was het ook al even feest vandaag. Als is daar nu de rust weder gekeerd geloof ik.
quote:iris1969 schreef op 14 oktober 2010 @ 15:03:

[...]

Nu hebben we het vooral over Moekes en daar val jij duidelijk niet onder, dus wellicht voel je je dan ook minder aangesproken....

Ik vind de term " Moeke " al heel denigrerend, moet ik zeggen.

En hoezo val ik daar duidelijk niet onder? Ik ken niet eens de types die voor jou onder die term vallen en geloof me........ als moeder ken ik toch behoorlijk wat moeders, in de loop der jaren.

Lijkt me stug dat zoiets plaats afhankelijk is. Of dat het een tijd-ding is. Of dat ik dat soort mensen afstoot.

Dus waarom herkennen zij-die-gebaard-hebben dat niet ( of héél erg weinig ) en knikken jullie-die-niet-willen-baren zo bevestigend van " ja, nou, dat vind ik ook, ja "?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven