Kindje ernstig ziek

16-11-2018 09:12 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wist niet zo goed of dat ik dit bij kinderen of psyche moest plaatsen. Maar ik ben er vlak na mijn bevalling achter gekomen dat er een zeldzame ziektenis ontdekt bij mijn kindje ten gevolge van een genetisch foutje bij hem. De prognose: de meeste kinderen bij wie de ziekte is geconstateerd overlijden voor het eerste levensjaar, volgens wetenschappelijke onderzoeken. De oorzaak van hun dood ligt bij ademhalingsproblemen en griep/longontstekingen die te zwaar zijn voor hun lichaam om te bestrijden. Als een kind dat eerste jaar toch voorbij is zijn er opzich goede kansen voor de toekomst, hoewel het dan nog de vraag is of het kan kruipen, zitten, lopen etc.

Het is behoorlijk schrikken geweest. We zijn sinds de bevalling een paar weken verder en het nieuws valt ook niet terug te draaien. Alle dromen die ik had tijdens mijn zwangerschap zijn in duigen gevallen. Een groot deel in elk geval. Mijn verwachtingen van de toekomst heb ik in een paar weken radicaal bij moeten stellen, omdat artsen liever niet verder willen kijken dan dit eerste levensjaar. Ik ben er kalm en verdrietig onder. Ik voel een zekere acceptatie, maar ook angst, angst voor hoe de toekomst uit gaat zien, angst dat ik nooit meer gelukkig kan worden als hij het niet redt, angst om nog ooit weer kinderen te krijgen, angst om mijn oudste kind tekort te doen. Mijn oudste kind zit thuis met papa en ik hier in het ziekenhuis met de baby. Ik voel me verscheurd in tweeën, constant schuldig wanneer ik met de 1 en niet met de ander ben. Er valt nog meer over te zeggen, maar ik laat het even hierbij. Wat ik hiermee wil? Even van me af schrijven. In de hoop dat het de lucht wat klaart. Ook hoop ik dat anderen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten hun verhaal willen doen.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk! Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jeetjemina, wat heftig! Ik begrijp dat je je verscheurd voelt. Is er wel kans op dat je kindje binnenkort mee naar huis mag en jullie eventueel thuis de behandeling voort kunnen zetten?
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Er zijn dingen bekend en er zijn dingen onbekend, en daar tussenin zijn de deuren van perceptie.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikkelijk nieuws hebben jullie gekregen!
Heel veel sterkte :hug:
Oh wat moet dit verschrikkelijk zijn voor jullie!!!! Ik heb hier even geen woorden voor
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring maar heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk, wat een onmenselijk verdriet :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig TO, heel veel sterkte!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Heel erg veel sterkte TO!! :hug:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk voor jullie :hug:
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk nieuws. Heel veel sterkte!

Uit ervaring kan ik je zeggen dat je echt weer heel gelukkig kan worden nadat je kind is overleden. Er is altijd je leven voor en je leven na. Je ziet het nu nog niet, maar ondanks dat er veel verdriet (ernstig ziek kind, overleden kind, etc) kan je echt gelukkig zijn. Je moet je dan ook vooral niet schuldig voelen wanneer je een keer de slappe lach krijgt, kan genieten van een film, uiteten gaat met je partner etc. Je bent namelijk heel veel meer dan een moeder van een ernstig ziek kind!

Veel wijsheid, geduld en geluk gewenst.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk dit, is een nachtmerrie voor ieder ouder. Sterkte ik weet niet anders te zeggen
:hug:
Oh, pieceofmind, wat ontzettend heftig voor jullie!
Wat een dubbelheid, de geboorte van jullie zoon, maar ook gelijk het slechte nieuws.

Er is hier op het forum echt een sterk steunsysteem. Als je het nodig hebt, schrijf van je af. :hug:
Wat een vreselijk nieuws heb je gekregen na je bevalling. Ik wil jou en je gezin echt heel veel sterkte wensen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijk verdrietig nieuws heb je gekregen, TO!
Ik wens jou en je gezin heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat een verdrietig nieuws en wat een zorgen. Heel veel sterkte TO.
Uit ervaring: Zorg dat je partner en jij elkaar niet verliezen. Iedereen 'verwerkt' zulk heftig nieuws anders. Blijf bij elkaar toetsen wat jullie nodig hebben van elkaar om dit samen door te gaan. :hug:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Heel veel sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte :hug:
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
:hug: :hug: heel veel sterkte voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig! Heel veel sterkte gewenst! :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven