Knuffelen jullie je ouders?

19-05-2020 15:38 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanuit een ander topic kwam deze vraag naar boven. Ben heel benieuwd!

nb. Het gaat me om knuffelen buiten het corona gebeuren

Knuffel je met je ouders?

Totaal aantal stemmen: 235

Ja (43%)
Nee (57%)
pipootje schreef:
20-05-2020 19:51
Voor mij betekend dat een innige omhelzing
Ah, oké. Dat doe ik ook niet veel, maar dat begrijp ik al beter dan waar ik aan dacht bij “knuffelen”. Zoals je met je peuter op de bank zit dacht ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown schreef:
19-05-2020 15:39
Mijn antwoord; Ja, ik geef mijn ouders een knuffel bij het weggaan
Dit
:
GreenLadyFern schreef:
19-05-2020 15:51
Paar maanden terug was mijn moeder overstuur. Ik wilde haar een knuffel geven. Moeder deinst terug en zegt 'wat doe jij nou?!'.
Ze snapte het concept van een troostende knuffel oprecht niet.

En toen viel er weer een stukje op zn plek in de puzzel: waarom heb ik zoveel psychische klachten :( Want toen besefte ik me dat ik niet kan herinneren ooit met mijn moeder geknuffeld te hebben.
:hug:
snowdogs schreef:
19-05-2020 15:55
Ik knuffel nooit met mijn ouders. Kan me ook niet herinneren dat ooit gedaan te hebben. Helaas ondervind ik daar nu nog steeds de gevolgen van.
:hug:
Ja hoor, mijn moeder is een echte knuffelaar en zit altijd aan iedereen te frunniken en te friebelen. Dus ik ben het wel gewend.
Als ze komt krijg ik een knuffel en als ze weggaat meestal ook, ook nu met Corona doen we dat gewoon. Ik zie haar toch dagelijks.
Mijn broer heb ik twee weken geleden nog gezien en toen ook een knuffel gegeven ( gewoonte ) en mijn schoonzus ook. We zijn vrij knuffelig in onze familie en ik kan me er niets bij voorstellen dat er gezinnen zijn die elkaar fijne verjaardag toe zwaaien. :P

Mijn oom geeft mijn broer trouwens ook altijd twee zoenen op zijn wangen als hij langs komt en ook dan een knuffel.
Ik zelf zal trouwens niet aan mijn moeder gaan lopen frunniken als we naast elkaar op de bank zitten, zij eerder aan mij. Zij is wat handtastelijker dan ik ben. Ik vind een knuffel best fijn maar het hoeft van mij niet twintig keer per dag. Als het aan mijn moeder zou liggen zou ze dat zo doen. :proud:

Als we bij naaste familie komen is het dus meestal gewoon twee zoenen en een knuffel. Ik weet niet beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dus vandaag voor het eerst sinds 2 maanden naar mn moeder maar ben serieus een beetje zenuwachtig. Normaal is daar dus die omhelzingknuffel, maar nu niet. Het ongemakkelijke gevoel komt weer een beetje naar boven. Stom.

Madrid87 schreef:
22-05-2020 09:27
Ja hoor, mijn moeder is een echte knuffelaar en zit altijd aan iedereen te frunniken en te friebelen. Dus ik ben het wel gewend.
Ik word al nerveus als ik er aan denk!
Alle reacties Link kopieren
rumforviva, van zulke mensen krijg ik elleboogstootneigingen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Knuffelen in coronatijden zou ik nu wel niet doen. Dat je ze wil bezoeken is één ding maar je moet het nu ook niet opzoeken...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf bewust kinderloos om meerdere redenen. Eén daarvan is dat ik mezelf echt niet zie knuffelen met een kind. Ik kan niet geven wat mijn moeder me wel gegeven heeft.
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
22-05-2020 13:10
Knuffelen in coronatijden zou ik nu wel niet doen. Dat je ze wil bezoeken is één ding maar je moet het nu ook niet opzoeken...
ah, voor dit soort opmerkingen zou ik graag de : "open-deur'troffee" willen
Gewonnen hoor!
Rosanna1985 schreef:
22-05-2020 13:10
Knuffelen in coronatijden zou ik nu wel niet doen. Dat je ze wil bezoeken is één ding maar je moet het nu ook niet opzoeken...
Daar ging het niet over.
hondenmens schreef:
22-05-2020 15:53
Ik ben zelf bewust kinderloos om meerdere redenen. Eén daarvan is dat ik mezelf echt niet zie knuffelen met een kind. Ik kan niet geven wat mijn moeder me wel gegeven heeft.
Wat heftig dat je jezelf dit niet ziet doen. Goed dat je zoveel zelfinzicht hebt en op basis daarvan zo'n krachtige beslissing maakt.
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
22-05-2020 20:23
Wat heftig dat je jezelf dit niet ziet doen. Goed dat je zoveel zelfinzicht hebt en op basis daarvan zo'n krachtige beslissing maakt.
Heftig weet ik niet. Volgens mij is de ene mens van nature knuffeliger dan de ander. Het is niet alleen daardoor dat ik geen kinderen wil. Ook psychische problemen die erfelijk zijn spelen mee.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
22-05-2020 20:13
Daar ging het niet over.
Excuses, dat had ik gemist, daar ging het inderdaad niet over.
Dan is het antwoord: nee, ook buiten coronatijden knuffel ik niet met mijn ouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven