Louis Theroux, chosen death

07-12-2018 20:46 16 berichten
Vanavond, 21.30 uur NPO 3

Dit item gaat dus over een zelf gekozen dood.
Voor velen een interessant item dus vandaar deze tip.

:sun:
Dankjewel voor de tip!
Graag gedaan. :redrose:
Voor degenen die dit te laat lezen, misschien is het via uitzending gemist te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ga ik eens op npo-gemist kijken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem een paar weken terug op de BBC gezien. Erg indrukwekkend. Zoals Louis Theroux zichtbaar onzichtbaar in de persoonlijke levensfeer van (in eerste instantie) vreemden kan komen is echt heel bijzonder. Die aflevering over polyamorie was ook al zo geweldig.
Ik zit ook te kijken, hij doet het altijd erg goed.
Ik vind Louis sowieso geweldig. Hij is in al zijn ongemakkelijkheid zo heerlijk onbevangen. En hij stelt altijd op de een of andere manier precies de juiste vragen.
Ik hou van hem!
Hij valt me, tot nu toe, erg tegen in deze aflevering. Mijn man vat het goed samen: hij lijkt wel een Jehova Getuige.
Mind korrelatie 0900-1450 als je behoefte hebt aan een gesprek.
https://wijzijnmind.nl/thema/korrelatie
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel weer erg mooi weer gegeven. Wat ik zie, is dat hij worstelt met de vraagstukken die in zijn hoofd afspelen, vraagstukken die ik wel legitiem vind.
Die vragen ben ik voorbij dus wellicht heb ik er heel anders nagekeken.
Goed om jouw kijk over het programma te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond hem wat zwaar op de hand en niet erg neutraal maar ja zal ook wel anders zijn als je er met je neus bovenop zit.
Alle reacties Link kopieren
Mooie aflevering, vergeet niet dat dit een BBC productie is die in Amerika gemaakt is. Daar wordt heel anders gedacht over euthanasie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Met onze Nederlandse blik kijken we hier toch anders naar inderdaad. Het bevestigde voor mij wel dat we het hier goed doen, door het bij een arts te leggen. Vreselijk, dat urenlang rond het bed van Gus hangen, afwachten of de dosis wel goed was.
Wel worstelen we hier natuurlijk ook met het dementie en euthanasie vraagstuk. Daar snapte ik de vertwijfeling van Louis wel
Alle reacties Link kopieren
Het verwonderde mij dat een conservatief land als de vs door zijn enorme focus op zelfbeschikking hier liberaler in was dan wij. Ik snap dat het lastig is, maar ik vond juist die zelfbeschikking wel prettig. Hier al zo vaak meegemaakt dat artsen niet willen. Je vraagt ook wel wat van zo iemand. Dit is blijkbaar makkelijker. Net als versterven ben je niet zelf schuld maar laat je slechts na te helpen. Dat gaat artsen mogelijk makkelijker af.

En het lijkt voor de mensen in dit filmpje ook makkelijker om toestemming en dus medicatie te krijgen dan in Nederland. Heb je dat in Nederland wel eens meegemaakt in de omgeving hoe lastig dat vaak is? Dat is echt niet terwijl je nog in “goede” doen bent in een spreekkamertje even doorspreken en je moet maar bellen als je zover bent. Ik vind het wel een verademing eigenlijk.
Het leven is niet eerlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven