Mijn angst knop is weer aan hoe weer uit ?

13-05-2020 18:48 251 berichten
Met een risico dat sommige mij een zeurpiet vinden maar dat is dan zo,

Ik heb zondag een hele erge paniekaanval gehad en zit ik in de angst constant mijn lijf trilt enorm, ik zweet als een otter en ben heel de tijd bang.

De meeste mensen hebben toch een paniekaanval en s het daarna weer over?

Dus wat is dit nou...voor gezeik ik heb al wel oxazepam maar is ook geen wondermiddel helaas.

Ik loop iedere dag een eind ik moet van mezelf wat eten maar mijn lijf is geblokkeerd lijkt het.

Ik doe ontspannings oefeningen

Morgen naar de accupuctuur en maandag weer naar therapie

Wie oh wie kent dit en heeft goede tips?

Alvast heel erg bedankt 🙏
Je paniekaanval is voorbij alleen ervaar je denk ik nu nog angstklachten. Je lichaam zit in de weerstand en dat verhelp je niet alleen met pillen. Pillen werken uit dus blijft angst aanwezig. Het je een TOR?
lindaatje1900 schreef:
13-05-2020 19:19
De aanleiding was Moederdag. Praat je daar ook over? Of praat je over je angst?
Ik heb het opgegeven om over mijn verdriet en angst te praten het maakt me meestal nog verdrietig
Natuurlijk wel met partner maar dat is een echte man wat dar betreft he maakt je veel te druk
Polsjef schreef:
13-05-2020 19:34
Je paniekaanval is voorbij alleen ervaar je denk ik nu nog angstklachten. Je lichaam zit in de weerstand en dat verhelp je niet alleen met pillen. Pillen werken uit dus blijft angst aanwezig. Het je een TOR?
Wat is een tor?
Punttaart schreef:
13-05-2020 19:01
Mag er 3 per dag en als het niet gaat 4 maar idd probeer zo min mogelijk
Waarom dan?
Slik er 3 per dag in plaats van voortdurend in paniek te zitten. Tenzij het prettig aanvoelt zo.
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
13-05-2020 19:32
Dank je Viva Amber !

Heb jij ook ooit dit gehad ?
Ik ben van nature niet angstig maar ik heb een paar jaar geleden een zware paniekaanval gehad en daarna ben ik nog een tijdje in de war/burnout geweest. Ik heb nu andere lichte klachten maar ik wil graag met iets postievers bezig zijn vandaar dat ik hiermee ben begonnen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-05-2020 19:39
17.58% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Telefoon op recept....met hevige angst kunnen bellen met je behandelaar.
Punttaart schreef:
13-05-2020 19:36
Wat is een tor?
Telefoon op recept. Psychiatrisch verpleegkundige hulpdienst.
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
13-05-2020 19:34
Ik heb het opgegeven om over mijn verdriet en angst te praten het maakt me meestal nog verdrietig
Natuurlijk wel met partner maar dat is een echte man wat dar betreft he maakt je veel te druk
Je mag toch ook verdrietig zijn als je iets naars meemaakt? En daarom huilen? Misschien lucht het op?
Nemain• schreef:
13-05-2020 19:38
Waarom dan?
Slik er 3 per dag in plaats van voortdurend in paniek te zitten. Tenzij het prettig aanvoelt zo.
Heb er al 2 op vandaag maar dan is het niet weg maar zorgt ervoor dat ik iets kan eten maar mss moet ik geen halfjes meer nemen verspreid
Nemain• schreef:
13-05-2020 19:38
Telefoon op recept. Psychiatrisch verpleegkundige hulpdienst.
Nee heb ik niet ik heb een psycholoog maar die kan ik nu niet bellen
Polsjef schreef:
13-05-2020 19:38
Telefoon op recept....met hevige angst kunnen bellen met je behandelaar.
Nee heb ik niet jij wel?
Punttaart schreef:
13-05-2020 19:40
Heb er al 2 op vandaag maar dan is het niet weg maar zorgt ervoor dat ik iets kan eten maar mss moet ik geen halfjes meer nemen verspreid
Gewoon 3x per dag 1 zegt mijn spv' er. 1 bij opstaan, 1 bij lunch en 1 bij avondeten.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt het meestal om tot rust te komen in bad. Van hardlopen ga ik enorm hyperventileren. Maar dat is voor iedereen anders denk ik.
Do you want to be right? Or happy?
Nemain• schreef:
13-05-2020 19:43
Gewoon 3x per dag 1 zegt mijn spv' er. 1 bij opstaan, 1 bij lunch en 1 bij avondeten.
Mijn huisarts zei zonodig maar ze zei ook je mag er wel een extra pakken maar ik Ga nu maar zo doen
Alle reacties Link kopieren
Kun je geen afleiding vinden in iets anders. Leuke serie, mooi boek, een tijdschrift. Bad zou ik normaal ook zeggen maar wanneer je e.a. hebt ingenomen weet ik niet of het verstandig is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb geen bad....
Punttaart schreef:
13-05-2020 19:53
Ik heb geen bad....
Bouw een spiegel op en overleg met je behandelaar en huisarts.
Mega huilbui nu
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
13-05-2020 19:43
Gewoon 3x per dag 1 zegt mijn spv' er. 1 bij opstaan, 1 bij lunch en 1 bij avondeten.
Dit is nu denk ik ook verstandig! Verder maak een plan voor morgen en hou je daar aan.
Een voorbeeld:
Sta op zodra je wakker wordt, niet blijven liggen en ga douchen, daarna ontbijten, dan schoonmaken: stofzuigen en de badkamer bijvoorbeeld, drink dan een kop thee met fruit, ga dan wandelen of fietsen, lunchen 's middag een boodschap gaan doen of 1 1/2 meter afstand visite als dat kan, dan naar huis en koken.
Alle reacties Link kopieren
Geen halve slikken, logisch dat je daar geen effect van merkt. Gewoon je dosis slikken die is voorgeschreven. Daar heb je misschien wel baat bij. En ga wat anders doen dan je focussen op je paniek. Want daarmee maak je het alleen maar erger.
Gatinmijnsok schreef:
13-05-2020 20:01
Dit is nu denk ik ook verstandig! Verder maak een plan voor morgen en hou je daar aan.
Een voorbeeld:
Sta op zodra je wakker wordt, niet blijven liggen en ga douchen, daarna ontbijten, dan schoonmaken: stofzuigen en de badkamer bijvoorbeeld, drink dan een kop thee met fruit, ga dan wandelen of fietsen, lunchen 's middag een boodschap gaan doen of 1 1/2 meter afstand visite als dat kan, dan naar huis en koken.
Pffff dat durf ik niet... als ik wakker wordt begint het feest al meteen
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
13-05-2020 20:07
Pffff dat durf ik niet... als ik wakker wordt begint het feest al meteen
Waarom wuif je alle raad bij voorbaat al weg?
...
Shiverrr schreef:
13-05-2020 20:05
Geen halve slikken, logisch dat je daar geen effect van merkt. Gewoon je dosis slikken die is voorgeschreven. Daar heb je misschien wel baat bij. En ga wat anders doen dan je focussen op je paniek. Want daarmee maak je het alleen maar erger.
Zou dat het zijn ? Ik dacht halve is genoeg
Alle reacties Link kopieren
Sterkte to :hug:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Quaintrelle schreef:
13-05-2020 20:09
Waarom wuif je alle raad bij voorbaat al weg?
Ik wuif niks weg ik zeg hoe het voelt, weet jij hoe het voelt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven