Mijn angst knop is weer aan hoe weer uit ?

13-05-2020 18:48 251 berichten
Met een risico dat sommige mij een zeurpiet vinden maar dat is dan zo,

Ik heb zondag een hele erge paniekaanval gehad en zit ik in de angst constant mijn lijf trilt enorm, ik zweet als een otter en ben heel de tijd bang.

De meeste mensen hebben toch een paniekaanval en s het daarna weer over?

Dus wat is dit nou...voor gezeik ik heb al wel oxazepam maar is ook geen wondermiddel helaas.

Ik loop iedere dag een eind ik moet van mezelf wat eten maar mijn lijf is geblokkeerd lijkt het.

Ik doe ontspannings oefeningen

Morgen naar de accupuctuur en maandag weer naar therapie

Wie oh wie kent dit en heeft goede tips?

Alvast heel erg bedankt 🙏
Punttaart schreef:
14-05-2020 23:04
Nu heb ik iets waar me heel druk om maak, sprak net een kennis en die zei ik denk dat je ad niet meer werkt , dat had Pietje Puck ook ik gelijk weer in de paniek
Die is arts?
Klote dag vandaag werd wakker met veel paniek en werd een aanval,
Weggeweest even maar de angst bouwde zich alweer 😩
Ik word echt moedeloos van die paniek en angst wat een ellende.

Iemand nog goede raad en geruststelling
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu lekker gaan slapen en morgen weer een nieuwe dag. Misschien is die wel beter.
Shiverrr schreef:
23-05-2020 23:29
Ik zou nu lekker gaan slapen en morgen weer een nieuwe dag. Misschien is die wel beter.
Ben heel onrustig lig wel in bed
Ben erg emotioneel kan alleen maar janken bah
Niemand? Ik ben erg angstig k had man gebeld maar die reageerde heel bot
He punt taart, zie je bericht nu pas. Hopelijk ben je nog in slaap gevallen en is vandaag beter. Ik kan helaas niet zoveel zeggen wat jouw paniek minder maakt, dus wilde je enkel laten weten dat ik je lees. Ga je binnenkort weer naar therapie?

Ik snap je laatste zin niet helemaal, had je je man gebeld die bot reageerde?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle pagina's gelezen, dus misschien staat deze oefening er al wel tussen. Maar wat mij wel soms wel helpt is de 5,4,3,2,1-oefening.

Maakt niet uit waar je bent, benoem:

5 dingen die je nu kunt zien
4 dingen die je nu kunt aanraken
3 geluiden die je nu kunt horen
2 geuren die je nu kunt ruiken
1 smaak die je nu kunt proeven

Met die concrete zintuigelijke ervaringen breng je jezelf terug in je eigen wereld, in plaats van dat je je laat meeslepen door razende gedachten.
Wat een nacht tot 5 uur paniek gehad en ermee in slaap gevallen en vandaag gaat het gewoon door ik weet niet wat te doen

Morgen gelukkig therapie

Maar het zal toch af moeten nemen ?

Redelijk week gehad en nu dit
Alle reacties Link kopieren
Afleiding zoeken. Candy crush, serie kijken op tv, poetsen, lopen.

Zoek iets waarvan jouw gedachten afgeleid raken.
Subnautica schreef:
24-05-2020 19:13
Afleiding zoeken. Candy crush, serie kijken op tv, poetsen, lopen.

Zoek iets waarvan jouw gedachten afgeleid raken.
Ik probeer het maar ben echt totaal bevroren jesus



Ken jij dit ?
kaatje71 schreef:
24-05-2020 15:40
He punt taart, zie je bericht nu pas. Hopelijk ben je nog in slaap gevallen en is vandaag beter. Ik kan helaas niet zoveel zeggen wat jouw paniek minder maakt, dus wilde je enkel laten weten dat ik je lees. Ga je binnenkort weer naar therapie?

Ik snap je laatste zin niet helemaal, had je je man gebeld die bot reageerde?
Mijn man reageerde heel kortaf

Ken je zulke dagen periodes ook kaatje stijf van de angst en paniek?
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
24-05-2020 19:17
Ik probeer het maar ben echt totaal bevroren jesus



Ken jij dit ?
Ja ik ken dit. Het is heel naar ik weet het. Probeer je voor te houden dat het angst is en niet meer dan dat.

Welke bezigheden helpen je normaalgesproken om te ontspannen?
Subnautica schreef:
24-05-2020 20:01
Ja ik ken dit. Het is heel naar ik weet het. Probeer je voor te houden dat het angst is en niet meer dan dat.

Welke bezigheden helpen je normaalgesproken om te ontspannen?
Heeeey wat een geruststelling voor me ik denk heel de tijd is niet normaal dit. Straks gaat het nooit meer over enzo....
Uhm wandelen met de hond tv kijken maar zo geen focus de paniek golft door me heen de hele tijd en dan ben ik weer bang dat het een aanval wordt. Ik ben zo bang en waarvan? Dit gevoel dus.

Ik slik ad en dat lijkt niet veel te doen maar huisarts zegt terugvallen horen erbij.
Al 3 weken zo in de angst
Alle reacties Link kopieren
Slik je nu wel je afgesproken dosis oxazepam?

En probeer eens om te gaan kleuren bijv. Dat helpt mij echt bij paniek. Een mandala kleuren. Rustgevend patroon kleuren en niet verder hoeven denken welke kleur je iets geeft.
Shiverrr schreef:
24-05-2020 20:20
Slik je nu wel je afgesproken dosis oxazepam?

En probeer eens om te gaan kleuren bijv. Dat helpt mij echt bij paniek. Een mandala kleuren. Rustgevend patroon kleuren en niet verder hoeven denken welke kleur je iets geeft.
Ja slik er 3 per dag kleuren heb ik niet maar eens halen , ken jij ook zulke weken periodes?
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
24-05-2020 20:31
Ja slik er 3 per dag kleuren heb ik niet maar eens halen , ken jij ook zulke weken periodes?
Oke dat is iig wel goed dat je nu wel je afgesproken dosis neemt.

Ik heb vroeger veel paniek gehad en toen wist ik er ook niet goed mee om te gaan. Nu heb ik het wel eens als er een bepaald situatie op doet. Maar bij mij helpt kleuren heel goed. Het verminderd echt de paniek bij mij. Heb hierdoor ook regelmatig een pilletje kunnen voorkomen. Ik heb zwaardere medicijnen dan oxazepam ervoor en door deze pillen komt de paniek niet. Maar deze zijn dan ook alleen als het te heftig is om er mee om te kunnen gaan. Je zou misschien ook kunnen vragen of de dosis omhoog mag, omdat de paniek erdoor komt. Maar ik weet niet hoe makkelijk jouw psychiater daar mee is.

Maar misschien vind jij kleuren niks hoor. Maar zoek dan iets anders wat je helpt. Al staat kleuren er wel om bekend dat het rustgevend is, vandaar de tip.
Nee omhoog wil ze niet, maar als je er goed mee leert omgaan scheelt dus ook een boel bij jou ?

Ik laat me er nog zo ongekend door verlammen en bang maken
Alle reacties Link kopieren
Ja dat scheelt heel veel. In begin zat ik maar een beetje en lag de focus op de angst. En dan voel je van alles in je lichaam, wat de paniek versterkt. Dan kon ik niks van de angst dacht ik. Nu heb ik angst, maar ik ga iets doen. Of met iemand praten of ik ga kleuren. Werkt dat niet, dan pak ik medicijnen, welke is afhankelijk van hoe erg het is. En dan blijf ik daarna ook gewoon bezig. Dus niet gaan zitten en wachten tot het pilletje gaat werken, want dan werkt het voor je gevoel nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat je zo worstelt. Toen mij werd verteld dat het een teken kan zijn dat de therapie begint te werken stelde dat mij gerust. Misschien geldt dit voor jou ook?

Dit gevoel kan een teken zijn dat je psyche veranderingen doormaakt, deels op onbewust niveau.

Terugkijkend ben ik na die periode van angst erg gaan veranderen.

Het is heel erg beangstigend als je gevoelens gaat ervaren die je bewustzijn nog niet kan verwerken. Daar kan het mee te maken hebben.

De angst wordt minder als je je er aan overgeeft. Misschien klinkt dit raar maar ik probeerde te berusten in het gevoel/de angst dat ik dood aan het gaan was en dat hielp uiteindelijk beter dan afleiding. Zie de angst niet als iets dat beheerst of getemd of onderdrukt moet worden. Het mag er zijn en zal zijn weg moeten vinden in je leven.

Een bijwerking van ad kan het ook zijn.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Je zegt dat je niets kunt doen, maar dat vind ik best onzinnig. Met paniek kun je best dingen doen en juist beweging helpt vaak goed. Loop 30 keer de trap op en af, dan is in ieder geval een flink deel van de adrenaline verbruikt.
Nee, het is niet leuk, met paniek dingen doen. Maar op de bank zitten met paniek is nog naarder, vind ik. Iets gaan doen geeft toch nog wat afleiding.
Alle reacties Link kopieren
@Avage: Ik vind je overgeven aan de angst niet helpen. Tenminste stel ik krijg paniek en ik blijf op de bank zitten en wachten tot het overgaat. Ik ga op alles letten 'ohnee ik voel mn hart sneller kloppen' of 'ohnee het lijkt alsof ik geen lucht krijg'. Terwijl met afleiding let je er minder op. Dus ligt je focus ook anders. Maar wellicht dat dit voor iedereen anders is.
Alle reacties Link kopieren
Shiverrr schreef:
25-05-2020 08:27
@Avage: Ik vind je overgeven aan de angst niet helpen. Tenminste stel ik krijg paniek en ik blijf op de bank zitten en wachten tot het overgaat. Ik ga op alles letten 'ohnee ik voel mn hart sneller kloppen' of 'ohnee het lijkt alsof ik geen lucht krijg'. Terwijl met afleiding let je er minder op. Dus ligt je focus ook anders. Maar wellicht dat dit voor iedereen anders is.

Ik lees het meer als accepteren dat het er is en daarmee toch doorgaan (met leven). Dus niet afleiding zoeken om het niet meer te voelen/weg te stoppen, maar accepteren dat je je zo angstig voelt én toch je normale ritme aanhouden (opstaan, douchen, ontbijten, werken/schoonmaken/sporten/...).
Dank jullie wel voor jullie berichtjes! Ik werd vanochtend al wakker met zoveel angst durfde niet naar therapie, heb een vriendin gebeld en zij ging mee gelukkig.

Daarna zelf nog naar de stad geweest ging best goed en dan kom ik thuis en begint het weer de adrenaline spuit door me heen met moeite staan koken zo trilde ik.

Nu gewandeld en gedoucht en in bed

De angst accepteren dat is het wel denk ik dat het er nu is maar dat vind ik heel moeilijk, want ik wil me weer mezelf voelen !
Psycholoog zei ook doorbijten en acceptatie en me niet van de wijs laten brengen door de paniek met m’n angstgedachtes.
Ik denk heel de tijd ik kan het niet aan, het gaat nooit meer weg en dadelijk moet ik de crisis dienst bellen 🙁 gedachtes waar je angdt door voelt zijn angstgedachtes.

Maar wat vind ik dat moeilijk
Vandaag de hele dag vreselijk ik hyperventileer als een malle ik heb gewandeld gedoucht trillend en zwetend en zo benauwd

Jeetje nu in bed en zo bang dat het zo blijft :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven