misselijkheid

08-12-2018 15:13 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik kamp al bijna 2 maanden met dagelijkse misselijkheid.

Na diverse onderzoeken komen we uit op geen diagnose. Maagonderzoek bloedonderzoek echo bovenbuik organen. Dokter zegt gevolg van angststoornis daar ga ik binnenkort voor in therapie

Ik vroeg me af of meerdere mensen zijn die te kampen hebben met misselijkheid en geen slechte eetlust. Ben wel tig x bij de dokter geweest en heeft me doorgestuurd naar de psycholoog

Ik vind het het echt een belemmering want ik word er zo depressief van. Soms is de misselijkheid zo erg dat ik er zelfs van moet overgeven.

Ik ben aan de AD en krijg oxazepam voor de rust.

Ik word er gek van! Hoe kom ik er vanaf de dokter zegt als je angst minder word maar die is al minder en heb nog steeds dagelijks misselijkheid.
Ergens kan ik ook niet bij neerleggen dat het psychisch is. Ervaringen hiermee?
Is de misselijkheid geen bijwerking van de AD?
zwanger ?
Ik heb ook een periode gehad waarin ik heel misselijk was terwijl er daarvoor geen aanleidingen waren ontstaan. Dit is allemaal geleidelijk over gegaan, maar kijk zeker of je iets kortgeleden hebt aangepast (bv. de pil met zwaardere hormonen?).

Misschien helpt meditatie jou ook, niet om direct de misselijkheid te doen verdwijnen. Wel om dichter bij jezelf te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee weken geleden volledig ingestort en had daar toen vreselijke paniekaanvallen bij.
Toen die op hun hevigst waren werd ik soms ook misselijk en verder is mijn eetlust ook ver te zoeken.
Bij mij is de misselijkheid dus niet zo erg als bij jou maar ik herken het wel een klein beetje.
Alle reacties Link kopieren
Redelijk herkenbaar. Loop al met dagelijkse misselijkheid sinds de bevalling van de jongste (nu 11 maanden!). Inderdaad allerlei onderzoeken laten doen en op een lage b12 waarde na niets uit gekomen. De arts zag de b12 ook niet als een mogelijke oorzaak. Echo gehad, scopie gehad, bloedonderzoek en getest op helicobacter bacterie. Heb nu symptoombestrijding aan medicijnen (maagbeschermers en domperidon tegen de misselijkheid) maar deze doen de truc ook niet. As maandag naar een internist want het belemmerd mij zodanig dat ik regelmatig plat moet en dat gaat niet zomaar met twee kleine kinderen. Veel herkenning dus maar helaas ook geen oplossing...
Succes!! Hopelijk gaat het met therapie uiteindelijk toch beter en anders door blijven zoeken! Weet hoe vervelend het is.
Ja, kennis was ook misselijk en gaf vaak over. Was inderdaad psychisch. Na verloop van tijd na starten medicatie hiervoor ging het over.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 08-12-2018 19:36
4.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wel ervaring met langdurige misselijkheid en overgeven.
Ik heb daar medicatie voor gehad wat enigzins hielp.

Verschil is dat bij mij duidelijk is wat er aan de hand was (en het over zou gaan).
Als wordt aangegeven dat het (waarschijnlijk) samenhangt met je psychische klachten, is het wellicht wel een idee om om medicatie te vragen voor de time being. Mijn ervaring is dat je psychische gesteldheid er ook niet beter op wordt als je je langdurig zo ziek voelt (Ik zat door de misselijkheid tegen het depressieve aan) en je dan ook in een negatieve spiraal kan komen. Dat lijkt me sowieso niet bevorderlijk.

P.s. je bent niet zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Rowiee_17 schreef:
08-12-2018 18:53
Redelijk herkenbaar. Loop al met dagelijkse misselijkheid sinds de bevalling van de jongste (nu 11 maanden!). Inderdaad allerlei onderzoeken laten doen en op een lage b12 waarde na niets uit gekomen. De arts zag de b12 ook niet als een mogelijke oorzaak. Echo gehad, scopie gehad, bloedonderzoek en getest op helicobacter bacterie. Heb nu symptoombestrijding aan medicijnen (maagbeschermers en domperidon tegen de misselijkheid) maar deze doen de truc ook niet. As maandag naar een internist want het belemmerd mij zodanig dat ik regelmatig plat moet en dat gaat niet zomaar met twee kleine kinderen. Veel herkenning dus maar helaas ook geen oplossing...
Succes!! Hopelijk gaat het met therapie uiteindelijk toch beter en anders door blijven zoeken! Weet hoe vervelend het is.
Ik weet niet maar toen ik B12 tekort had was misselijkheid 1 van de heftigste symptomen... zou daar toch maar eens actie op ondernemen. Bij mij verdween het binnen 2 maanden toen ik 2x per week injecties kreeg. Zeg niet dat het bij jou zo is maar dat b12 tekort geen oorzaak is van misselijkheid is zeker niet waar, het is absoluut een symptoom daarvan.
Alle reacties Link kopieren
M0RIARTY schreef:
08-12-2018 20:15
Ik weet niet maar toen ik B12 tekort had was misselijkheid 1 van de heftigste symptomen... zou daar toch maar eens actie op ondernemen. Bij mij verdween het binnen 2 maanden toen ik 2x per week injecties kreeg. Zeg niet dat het bij jou zo is maar dat b12 tekort geen oorzaak is van misselijkheid is zeker niet waar, het is absoluut een symptoom daarvan.
Zoals ik het las begreep ik dat ook, maar mijn dokter dacht van niet. Ik had ook wel al de instelling dat als er niks uit de andere lopende onderzoeken zou komen dat ik me door wilde laten verwijzen en dit daar nog eens aan te kaarten. Ben benieuwd dus wat de internist ervan zegt.
Wat waren andere klachten bij je b12 tekort?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ben niet zwanger. Voel me wel vreselijk kut hieronder.
Misselijkheid komt niet door de AD ik had het ervoor al.

Had wel de helicobacter bacterie antibiotica voor gehad.

Ben bang ernstige ziekte te hebben. Ze gooien het op angst depressie etc maar is dat wel zo vraag ik me af.
Ben trouwens een redelijke hypochonder. Maak me hierdoor nog drukker.

Het leven valt me zwaar ik geniet niet meer. Elke dag is een zware dag
Alle reacties Link kopieren
Ook een tijd gehad, en 'gevolg van een angststoornis' klinkt inderdaad logisch.
Ik werd zó bang om misselijk te worden, dat ik er misselijk van werd. Ik kon bijvoorbeeld niet meer uit eten: daar werd ik misselijk van. Ooit halverwege een film in de bioscoop naar huis moeten gaan, omdat ik zó ontzettend misselijk was. Eenmaal thuis was er niet meer zo veel aan de hand.

Ik moe(s)t helaas maandenlang wachten op hulp van de SGGZ, maar inmiddels is de misselijkheid al heel ver voorbij. Ik ben vooral níet binnen gebleven en ben júist de activiteiten gaan doen waarbij ik misselijk werd, maar dan in een erg ontspannen setting. Kan nu weer relaxt uit eten!
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Rowiee_17 schreef:
09-12-2018 12:41
Zoals ik het las begreep ik dat ook, maar mijn dokter dacht van niet. Ik had ook wel al de instelling dat als er niks uit de andere lopende onderzoeken zou komen dat ik me door wilde laten verwijzen en dit daar nog eens aan te kaarten. Ben benieuwd dus wat de internist ervan zegt.
Wat waren andere klachten bij je b12 tekort?
Belachelijk moe, zenuwpijn, hoofdpijn, hartkloppingen, vergeetachtig, concentratieproblemen, prikkelbaarheid, altijd koud, haaruitval, spiertrekkingen, spierkrampen, wazig zien, oorsuizen, lichte afasie, uitvalsverschijnselen (enkele vingers).
Dat was het wel denk ik.
Meeste is weg door langdurig (>2 jaar) 2x per week injecteren. Aantal klachten zullen helaas niet meer weggaan doordat het tekort te ernstig was en te laat ontdekt.
Alle reacties Link kopieren
Waar kan ik het beste mijn b12 laten checken? Denk niet dat mijn huisarts dit laat uitvoeren.

Soms denk ik zit die bacterie er nog maar dat denk ik niet want de grootste klachten zijn weg. Maagzuur vol gevoel nare smaak etc

Nu heb ik last van slecht slapen vermoeid slechte concentratie doemdenken hypochondrisch lichte hoofdpijn geen eetlust eet weinig heb van de dieetiste drinkvoeding gekregen omdat ik anders teveel afval. Slik AD en 2x per dag oxazepam.
Lig over het algemeen veel op bed krijg niks uit handen ben veel moe alles lijkt me uitzichtloos. Dit komt nooit meer goed
Alle reacties Link kopieren
Kan alleen via huisarts of ziekenhuisarts ben ik bang fresubin. En ik denk dat jouw klachten wel aan elkaar te relateren zijn en niet perse aan een vitamine tekort. Doordat je slecht slaapt ben je vermoeid, slechte concentratie en geen eetlust, waardoor je te weinig eet en hoofdpijn krijgt, afvalt en moe wordt. Probeer die cyclus te doorbreken.
Alle reacties Link kopieren
Rowiee_17 schreef:
08-12-2018 18:53
Redelijk herkenbaar. Loop al met dagelijkse misselijkheid sinds de bevalling van de jongste (nu 11 maanden!). Inderdaad allerlei onderzoeken laten doen en op een lage b12 waarde na niets uit gekomen. De arts zag de b12 ook niet als een mogelijke oorzaak. Echo gehad, scopie gehad, bloedonderzoek en getest op helicobacter bacterie. Heb nu symptoombestrijding aan medicijnen (maagbeschermers en domperidon tegen de misselijkheid) maar deze doen de truc ook niet. As maandag naar een internist want het belemmerd mij zodanig dat ik regelmatig plat moet en dat gaat niet zomaar met twee kleine kinderen. Veel herkenning dus maar helaas ook geen oplossing...
Succes!! Hopelijk gaat het met therapie uiteindelijk toch beter en anders door blijven zoeken! Weet hoe vervelend het is.
11 maanden! Wat lang. Ben je dagelijks misselijk? Hoe zit dat dan met je eetlust. Ik merk dat ik nog dieper erg zak in mijn depressie en angst door de misselijkheid. Heb nergens fut voor.
Alle reacties Link kopieren
Fresubin schreef:
11-12-2018 09:02
11 maanden! Wat lang. Ben je dagelijks misselijk? Hoe zit dat dan met je eetlust. Ik merk dat ik nog dieper erg zak in mijn depressie en angst door de misselijkheid. Heb nergens fut voor.
Voordat ik medicijnen kreeg tegen misselijkheid viel ik inderdaad in een rap tempo af. Sinds dat ik de medicijnen heb kan ik wel gewoon eten gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Waar ik aan zat te denken is je ademhaling.
Het kan zijn dat jouw ademhaling erg gericht is naar het gebied net boven je navel.
Als dat zo is zou kunnen proberen lager te gaan ademhalen.
Laag naar je buik toe. Je kunt dit oefenen door je beide handen op je onderbuik te leggen en hiermaar toe te ademen. Je moet dit veelvuldig oefenen wil je het je meer eigen maken.
Wellicht kan het helpen in verlichten van je misselijkheid.
Ik hoop het
Ik word misselijk van stress en spanning. Zelfs kleine spanningen, dingen die me dwars zitten, soms is de misselijkheid ook letterlijk weg als ik gehuild heb of heb besproken wat me dwarszit. Het duurde heel lang voor ik echt kon geloven dat emoties en spanningen zo’n serieuze kwaal konden veroorzaken, ik heb er ook wel eens door moeten overgeven en ben er ooit eens 8 kilo door afgevallen, en ben er enorm door gaan vermijden. Nu vermijd ik niet meer en is het ook beter geworden, als je onder hoge psychische spanning staat en je weet dat je maag je zwakke plek is, is tijdelijke medicatie om de spanning te verlagen heel raadzaam om je leven wat draaglijker te maken (is mijn ervaring).
Bij mij gaat het nu een stuk beter nu ik weet dat het psychisch is en de do’s en don’ts weet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven