Mooi weer

20-04-2018 16:48 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle duidelijkheid: ik ben heel erg blij mpet het zonnetje, het mooi weer maakt iedereen happy en het is heel fijn.

MAAR ik heb het gevoel dat je nu wel MOET op een terrasje zitten, of wel MOET naar zee gaan of op weekend gaan, of tenminste een barbecue doen met vrienden, en noem maar op..
Het lijkt ook op Facebook alsof iedereen met grote bendes vrienden allerlei uitstappen doet en dat dit precies een must is.
Ikzelf kan genieten van mijn eigen tuin, of maak graag een wandeling met de hond ofzo. Mara dan heb ik zo precies het gevoel dat ik mijzelf tekort doe of dat ik niet voldoende geniet ervan en dan wordt ik vrij neerslachtig :-(.
Als ik mezelf dan verplicht om een terrasje te gaan doen, vind ik het weer tijdverlies en voel ik mij schuldig dat ik niks in het huishouden gedaan heb.

Pfff... hoop dat jullie beetje begrijpen wat ik bedoel?
Alle reacties Link kopieren
We plaatsen alleen de leuke dingen op fb en insta. Haha, plaatste laatst een vakantiefoto van 4 jaar terug, reageerde iedereen: fijne vakantie! Zo word je dus genept.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je ‘the fear of missing out’?
Madeliefjees schreef:
20-04-2018 17:50
We plaatsen alleen de leuke dingen op fb en insta. Haha, plaatste laatst een vakantiefoto van 4 jaar terug, reageerde iedereen: fijne vakantie! Zo word je dus genept.
:HA:
Grappig, zouden meer mensen moeten doen. Of van een zonovergoten terras met een heerlijke maaltijd voor je neus als het grauw en grijs is buiten in het hele land.
Kijken wie het opvalt... goeie actie! :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Ik lig nu ook lekker op de slaapkamer tv te kijken, net even geslapen, was zo moe.
Heerlijk juist. Jammer dan, dat het mooi weer is haha.
Gesport, gewerkt, ik was moe. :lmao:
Lekker de balkondeuren open op de slaapkamer; vogels, eenden bij het water hoor je...

Ik voel me echt niet geroepen om perse te genieten tussen de massa mensen, hou ook niet van drukte.
Iedereen geniet op zijn eigen manier!

Ben blij dat het weekend is en ook ik heb huishoudelijke klusjes te doen haha....
Je bent echt de enige niet. Relax en doe alles in je eigen tempo.
Als ik de dingen niet heb gedaan die ik wil doen, baal ik daar ook van, zoals vorig weekend gebeurde, nu "moet" ik het dit weekend doen :rolling:
Vermoeiende eigenschap maar ja....haha.
Ja, ontluikende blaadjes en stralend blauwe luchten kunnen onrustig maken.
Terwijl je eigenlijk licht euforisch bent, zoals een koe die na de winter voor het eerst de wei in mag, maar je staat te dweilen dat voelt een beetje raar.

Ik heb vanmiddag geprobeerd om de ramen te wassen, maar ik kwam niet verder dan wat vensterbanken want ik heb een baby van 10 weken en die wilde niet slapen.

Ik moest nog wat boodschappen doen, maar toen ik buiten kwam was het eigenlijk te heet en wederom een huilende baby.

Ik denk maar zo: het huis ziet er zo veel vrolijker uit vanbinnen dan tijdens die donkere druilerige dagen, ik geniet van de heerlijke koelte hierbinnen, van het uitzicht en van een schone was en ik maak lekker zelf uit waar ik van geniet!
Waar ik erg van geniet met dit weer is dat de ramen weer open kunnen en het gezellige getjilp van de vogeltjes.

En dat ik de baby in bad kan doen zonder dat hij het koud krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Terwijl “heel Nederland” lekker buiten in de tuin zat, zat ik vandaag binnen te luisteren naar de herrie van de bouwvakkers die mijn tuin in beslag hebben genomen. Alles ook hermetisch afgesloten, want stof van schuren en zagen hou je toch liefst zoveel mogelijk buiten.

Toch heb ik een heerlijke dag gehad! Echt zo’n zonnig vrijdaggevoel en ik heb genoten van het niets doen. Het is maar net wat je er zelf van maakt!
Begrijp ik helemaal, en dat is ook een van de redenen dat ik 'mooi weer' slecht trek.

Ik vind het lastig. Uiteraard WEET ik dat ik niks moet, maar je zit gewoon niet rustig en knus voor de buis, zoals in de winter. Om nog maar niet te spreken van de warmte in huis waardoor dat ook niet comfortabel is.
Ik voel me extra eenzaam in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Totaal geen last van. Je legt het jezelf op.
Ik heb vanmiddag lekker even geslapen op de bank, en nu lig ik op het dakterras met een gin tonic en een tijdschrift. Oh en mijn man haalt nu een ijsje voor me. Ik mis hier niks!
Moet niks. Poepen wel.
CarrieM schreef:
20-04-2018 19:08
Totaal geen last van. Je legt het jezelf op.
Ik heb vanmiddag lekker even geslapen op de bank, en nu lig ik op het dakterras met een gin tonic en een tijdschrift. Oh en mijn man haalt nu een ijsje voor me. Ik mis hier niks!
Zo wat een geweldig leven heb jij.
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
20-04-2018 17:31
Dit gevoel is doodnormaal en deze tijd van het jaar + de najaarstijd zijn niet voor niks pieken in het aantal zelfmoorden. Familieleden werkzaam in branches waar ze hiermee te maken krijgen zien dit ieder jaar weer bevestigd. Ook fb staat erom bekend dat het een enorme depressie onder mensen (met name jongeren) veroorzaakt. Of althans, o.a. facebook is een belangrijke factor. "de zon schijnt dus ik móet daarvan genieten" "het is kerst dus ik móet daar met partner of familie wat leuks van maken" etc.

Geen leuk gevoel, wel redelijk normaal.
Herkenbaar dit ja :(
Alle reacties Link kopieren
Heb hier ook best last van.

Het is als mens moeilijk om je een voorstelling te maken van hoeveel anderen er NIET op een terras zitten, niet een weekend weg zijn of op het strand zitten.

Dat werkt een beetje hetzelfde als de psychologische gedachte achter loterijen : Mensen zijn niet in staat om zich écht te beseffen hoe veel mensen daadwerkelijk meedoen en hoe klein hun kans eigenlijk is. Als je het niet voor je ziet, is het lastig om daar een beeld bij te vormen.

Je reageert gevoelsmatig op wat je ziet. Je ziet volle terrassen, en hebt het gevoel dat jij een van de weinigen bent die niet op een terras zit. Dat is echt niet zo. Een groot deel van de mensen zit ook niet op een terras, op het strand, etc.

Maar zoals gezegd herken ik het wel. Heb daarom ook een beetje een haat-liefde verhouding met de zomer. Ik vind dit weer fantastisch, maar het confronteert me ook meer met mijn eenzaamheid. Ik heb geen relatie en de meeste van mijn vriendinnen zijn ver weg gaan wonen in de omgeving waar hun vriend vandaan komt. Ik heb daarom regelmatig niemand om even een terrasje mee te pakken ofzo.

Ik vermaak me verder wel. Ga straks een eind racefietsen, heerlijk met de ondergaande zon en straks in het donker met die zwoele avond. Maar confronterend is het soms wel.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt jezelf depri. Met dit mooie weer vind ik het juist fijn dat ik kan doen wat ik wil. Vandaag was dat na mijn werk (was heel vroeg klaar) heerlijk in de tuin zitten. En nu zit iedereen hier buiten en ben ik naar binnen verkast, want dat vind ik nu fijner. Soms ga ik met mooi weer op pad, maar veel vaker geniet ik van de tuin. En soms ga ik ondanks het mooie weer het huishouden doen en vind ik dat ook niet eens erg.

Deze week heb ik bijna niks binnen gedaan, ondanks dat het een zooitje was/is. Komt maandag wel weer als het weer regent. Met slecht weer heb ik de keuze niet om alles te doen wat ik wil, dan is alleen binnen zitten een optie. Dus het weer was vandaag geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Mario_Ritcher schreef:
20-04-2018 19:47
Zo wat een geweldig leven heb jij.
Zeker weten! :-D
Alle reacties Link kopieren
Dimsumm schreef:
20-04-2018 20:27
Heb hier ook best last van.

Het is als mens moeilijk om je een voorstelling te maken van hoeveel anderen er NIET op een terras zitten, niet een weekend weg zijn of op het strand zitten.

Dat werkt een beetje hetzelfde als de psychologische gedachte achter loterijen : Mensen zijn niet in staat om zich écht te beseffen hoe veel mensen daadwerkelijk meedoen en hoe klein hun kans eigenlijk is. Als je het niet voor je ziet, is het lastig om daar een beeld bij te vormen.

Je reageert gevoelsmatig op wat je ziet. Je ziet volle terrassen, en hebt het gevoel dat jij een van de weinigen bent die niet op een terras zit. Dat is echt niet zo. Een groot deel van de mensen zit ook niet op een terras, op het strand, etc.

Maar zoals gezegd herken ik het wel. Heb daarom ook een beetje een haat-liefde verhouding met de zomer. Ik vind dit weer fantastisch, maar het confronteert me ook meer met mijn eenzaamheid. Ik heb geen relatie en de meeste van mijn vriendinnen zijn ver weg gaan wonen in de omgeving waar hun vriend vandaan komt. Ik heb daarom regelmatig niemand om even een terrasje mee te pakken ofzo.

Ik vermaak me verder wel. Ga straks een eind racefietsen, heerlijk met de ondergaande zon en straks in het donker met die zwoele avond. Maar confronterend is het soms wel.
Even een update:

Net terug van mijn rondje wielrennen (uiteindelijk 2,5 uur geworden), en wat heb ik genoten!

Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en een onverlicht pad in gedoken die langs de rand van een groot meer loopt. Pikkedonker, alleen het licht van mijn fiets. Ergens in het midden zag ik opeens een bankje aan het water, uitkijkend over het meer. Gestopt, op dat bankje gaan zitten, wijds uitzicht over het meer, heel in de verte nog een klein beetje oranje/lichtblauwe lucht. Geluid van vogels, zomeravond geur: Echt een wauw-gevoel.

Kwam tot de conclusie dat ik eigenlijk nooit zo van deze avond had kunnen genieten als ik bijvoorbeeld met vriendinnen het terras op was gegaan. IK vind ze erg aardig, maar moet ook eerlijk zijn : Iedereen heeft het toch bijna alleen maar over zichzelf. Dit was echt puur genieten. Toen ik op dat bankje zat heb ik wel 20 keer ''wauw'' tegen mijzelf gezegd.

Wat ik hiermee wil aangeven : Doe gewoon IETS. Geniet gewoon, al is het maar van iets kleins. Het is inderdaad lastig om dat gevoel dat aan je vreet dat jij ''alleen'' iets doet terwijl het lijkt (nadruk op lijkt) alsof alle anderen iets sociaals doen uit te zetten, maar het enige dat je kunt doen is dit negeren.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen voor de reacties!
Ik heb jullie tips proberen op te volgen dit weekend, en het is me min of meer ook gelukt :-)..
Alle reacties Link kopieren
Ik was het hele weekend aan het werk, geen terras of strand gezien hoor. Er MOET helemaal niks he?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
23-04-2018 12:45
Ik was het hele weekend aan het werk, geen terras of strand gezien hoor. Er MOET helemaal niks he?
Neen dat weet ik wel, kan er ook niet aan doen dat ik met dat gevoel kamp :'-(
CarrieM schreef:
20-04-2018 19:08
Totaal geen last van. Je legt het jezelf op.
Ik heb vanmiddag lekker even geslapen op de bank, en nu lig ik op het dakterras met een gin tonic en een tijdschrift. Oh en mijn man haalt nu een ijsje voor me. Ik mis hier niks!
Gin tonic is wel een beetje een wannabe-drankje dat door Instagramwannabees wordt gedronken :) Iets drinken, omdat het ‘hip’ is. Je bent ook aan de gemberthee zeker? :)

TO, hoe leuk en fijn hebben die mensen het nou eigenlijk die aan de lopende band op Facebook berichten moeten plaatsen? Als ze het zo leuk hebben, dan denken ze niet aan foto’s voor sociale media.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven