Narcisten die huilen uit blijdschap

07-12-2012 18:43 398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiii,



Sorry dat ik weer een forum open, maar ik vraag mij af of narcisten toch wel dankbaar kunnen zijn.

Mijn partner moest op zijn verjaardag huilen( half jaar terug), omdat ik een taart voor hem had laten maken.

Gister hadden wij het over en toen had hij mij verteld dat hij emotioneel werd. Ik zag dat hij op zijn verjaardag in schok was en mij heel raar aankeek en niet wist wat hij moest doen toen ik met de taart aankwam.

Tijdens het gesprek ging ik hem toen vragen stellen, waarom etc...

Toen zij hij dat hij het niet had verwacht. En hij begon een beetje te vertellen. Ik had nooit zo'n '' diep''' gesprek met hem gevoerd.



Daarna wilde hij er niet meer over hebben, toen zei hij jaa maarja vies weer he en begon de narcisme weer boven te komen...



Mijn vraag is waarom huilt een narcist uit blijdschap? Heeft dat weer met zichzelf te maken of dacht hij eindelijk iemand die voor mij gaat ofzo iets?
Alle reacties Link kopieren
Amen!
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar Mali, omdat je echt Dankbaar bent, of om jezelf. That's the question. Denk ik....
Een narcist heeft weinig positieve kanten. De hele wereld draait om hem en hij doet alles om de wereld naar zijn hand te zetten.

Ieder mens die de DSM IV leest kan zichzelf 100 etiketjes opplakken.

Daarom zijn er mensen die er voor geleerd hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:downnnn schreef op 07 december 2012 @ 20:24:



En nee, wij hebben bij psychologie niet zo uitgebreid over narcisme gehad.en wat voor psychologie heb je dan gehad en bij welke opleiding?
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 07 december 2012 @ 20:35:

Een narcist heeft weinig positieve kanten. Vindt hij zelf he-le -maal niet!
Alle reacties Link kopieren
als iemand echt een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft, dan draait alles om die persoon ja
quote:helena2 schreef op 07 december 2012 @ 20:37:

[...]



Vindt hij zelf he-le -maal niet!Dat is zo heerlijk aan narcist zijn, een geweldig gevoel van zelfvertrouwen
Alle reacties Link kopieren
Goed, zullen we er over ophouden. Ik ben er klaar mee. Of ben ik nu een narcist omdat ik er klaar mee ben en het me niets kan schelen wat jullie er van vinden?



Kortom label me ff, Thanks!
quote:downnnn schreef op 07 december 2012 @ 20:24:

Als hij alle kenmerken bezit, mensen op forums vertellen exact hetzelfde wat hun partners of anderen zeggen. Dan ga je er zeker van uit dat hij een narcist is.

En ook zomaar boos worden, stemmingswisselen. Ik voel het en ik weet het gewoon.



De psychologe heeft het mij ook gezegd dat hij t is. Ik heb heus wel onderzoek verricht en ook nog aan een professional.



En als er veel dingen zijn die door de narcisme worden geuit,dan ga je twijfelen of het je partner is of dat het door de narcisme is.

Daarom die vraag van mij.



En nee, wij hebben bij psychologie niet zo uitgebreid over narcisme gehad.

Zinn psycholoog? Of is de diagnose gesteld zonder hem maar 1 moment gesproken te hebben?

En is alles gebaseerd op de kenmerken die jij aandraagt, de kenmerken die jou extra opvallen omdat jij er van overtuigd bent dat jij narcist is?



Sommige mensen hebben geen etiketje, maar gewoon een kutkarakter.
Alle reacties Link kopieren
Precies! Hij heeft nergens last van hoor! Ja, van anderen. Die hem steeds voor de voeten lopen. Zo lastig.

Of die steeds maar diepe gespekken willen over een traantje en een taart. Van een half jaar geleden. God, wat vindt hij die irritant!
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 07 december 2012 @ 20:41:





Sommige mensen hebben geen etiketje, maar gewoon een kutkarakter.



Waar.

Duurde heel lang voordat mijn behandelaar daar achter was trouwens
quote:Liselore3punt0 schreef op 07 december 2012 @ 20:36:

[...]



en wat voor psychologie heb je dan gehad en bij welke opleiding?Ik gok toegepaste psychologie bij Fontys of Inholland . Niets mis met toegepaste maar om te zeggen dat ze een sterke theoretische basis hebben daar, nee. Het is voornamelijk praktijkgericht.
Overigens helemaal akkoord met de stelling dat sommige mensen geen etiketje hebben maar gewoon een rotkarakter en dat iedereen een narcist is in meer of mindere mate.
quote:Istar_ schreef op 07 december 2012 @ 20:35:

Een narcist heeft weinig positieve kanten. De hele wereld draait om hem en hij doet alles om de wereld naar zijn hand te zetten.

Ieder mens die de DSM IV leest kan zichzelf 100 etiketjes opplakken.

Daarom zijn er mensen die er voor geleerd hebben.En dit.
quote:fru1t3lla schreef op 07 december 2012 @ 22:00:

[...]





En dit.Zie je, ik heb altijd gelijk.





quote:Istar_ schreef op 07 december 2012 @ 22:02:

[...]

Zie je, ik heb altijd gelijk.





Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 07 december 2012 @ 20:35:

Ja, maar Mali, omdat je echt Dankbaar bent, of om jezelf. That's the question. Denk ik....Ik kan janken om alles
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Dus ook van dankbaarheid
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 07 december 2012 @ 22:07:

Dus ook van dankbaarheid

Dan ben je gewoon een hulie hoor.



Of je bent een narcist die doet alsof-ie huilie is om aandacht te genereren
Alle reacties Link kopieren
Als het maar aandacht is hè.
quote:Zusenzoo schreef op 07 december 2012 @ 22:12:

Als het maar aandacht is hè.Maar dan vooral om op dat voetstuk geplaatst te worden. De kunst is dus om te zorgen dat je niet als een échte huilie overkomt.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat lukt mij natuurlijk wel.
Evenaar mij maar eens. Dan ben je pas écht goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 07 december 2012 @ 22:11:

[...]



Dan ben je gewoon een hulie hoor.



Of je bent een narcist die doet alsof-ie huilie is om aandacht te genereren Ssst, don't blow my cover...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven