Neurodiversiteit --> Algemeen topic ❤

22-02-2023 11:16 2102 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

OP met info
= 6e reactie op pagina 1
philó wijzigde dit bericht op 07-03-2023 12:45
93.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
18-03-2023 14:22
Ik heb mezelf dus wel in de vernieling geholpen. :roll:

Iets met antikalk in douchecabine en douchebak spuiten en dat natuurlijk geheel vergeten.

En er zijn cijfers over adhd-ers, ze zijn gevaarlijker in verkeer, krijgen veel vaker allerlei ongelukken ( met blijvende schade) en gaan ook eerder dood, door dat soort ongelukken en co-morbiteit. :-|
Oh damn, ik wist idd dat je met een onhandige actie onderuit was gegaan, maar dat is echt niet niks joh! Yikes O_O Is de prognose wel een beetje ok, want je bent al een behoorlijke tijd onderweg.

En ja, dat had ik ook begrepen, daarom benoemde ik het ook dat het een wonder is dat ik nog leef al met al. :whistle:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren Quote
Streepseltje schreef:
18-03-2023 20:55
Helaas, zo werkt het voor mij ben ik bang niet... Mijn (weet-ik-het-hoeveelste) psycholoog zei eens: 'Ik zou het bijzonder vinden als er op de hele wereld 10 mensen met dezelfde problemen als jij rondlopen.' Dat deed wel even pijn en ik ben een gezegend mens dat ik al in mijn twintiger jaren de juiste hulpverleners heb gevonden, dit had ook veel later kunnen zijn! Ik heb heel wat lotgenoten ontmoet in de psychiatrie, veel opnames en gedoe, maar vooralsnog geen gelijke. Maar ik ben nu wel tevreden met mijn leven, weet voor een groot deel waar mijn beperkingen liggen en weet wat ik zou willen. Wat er mogelijk is moeten we tegen die tijd maar even zien.
Als je het wel fijn vindt om mee te praten, dan "verzin" je toch gewoon je comorbiditeiten? Wij hoeven niet precies te weten wat je hebt, wat je hulpmiddelen zijn en als ze niets toevoegen aan het verhaal, laat je ze gewoon weg.
Het gaat niet om wat je allemaal hebt, maar om wie je bent.

Ik probeer ook wel eens niet helemaal eerlijk te zijn omdat ik anders te herkenbaar ben, maar ik heb helaas het geheugen van een vis, dus 3 posts verder zou ik dan alweer vergeten zijn dat ik geen broertje, maar een zusje had verzonnen. Hahah.

Het mooie van dat je psycholoog denkt dat er niet meer dan 10 dezelfde als jij zijn, is dat jij dus écht een unicorn bent! Je moet je alleen bedenken of je er 1 met glitters bent of een rainbow ;-).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was vanmiddag met mijn moeder aan het bellen en het gesprek werd te saai, dus ik wilde ondertussen ff TikTokken, kon ik toch mijn telefoon niet vinden........

Of mijn bril kwijt zijn, die ik op heb


Ik moet overigens wel zeggen dat dingen kwijt zijn mij niet echt vaak gebeuren, ik heb een soort terugspoelknop in mijn hoofd en weet dus dan precies waar ik gelopen heb en waar ik iets heb achtergelaten. Behalve dan als ik speciaal bedenk dat ik een "perfecte" plek voor iets heb, zodat ik het makkelijk terug kan vinden vind ik het echt nooit meer terug. Dat ik dat bedacht weet ik nog precies, weet ook waar ik stond op dat moment, maar wat nou de plek was........

Ik weet ook altijd of mijn man de deur op slot gedaan heeft of niet, dat "hoor" ik dan terug. Ik kan dus ook de geluidsband terugspoelen. Of een gevoel terughalen (om te checken of ik suiker in mijn koffie had gedaan of niet).

Ik vergeet wel regelmatig dingen, laptop niet mee naar mijn werk (de tas dan wel en dan onderweg naar de auto al denken, wat is hij licht), oordoppen niet mee naar het werk, dus alle overleggen via de laptopspeakers. Ik heb soms tijd over op mijn werk, maar ik moet wel bereikbaar zijn, dus ik neem regelmatig mijn studie mee, behalve op de dagen dat ik weet dat ik geen drol te doen heb.........

Ik vergeet nooit een verjaardag, kan dagen van te voren daar al aan denken, behalve op de dag zelf, dan denk ik er dus niet meer aan, de dag daarna daarentegen weer wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
AeonOfWinter schreef:
20-03-2023 19:46
Oh damn, ik wist idd dat je met een onhandige actie onderuit was gegaan, maar dat is echt niet niks joh! Yikes O_O Is de prognose wel een beetje ok, want je bent al een behoorlijke tijd onderweg.

En ja, dat had ik ook begrepen, daarom benoemde ik het ook dat het een wonder is dat ik nog leef al met al. :whistle:


Ik kan echt heel goed autorijden, heb ook alles in de gaten, zie reeën vanuit de diepste krochten van het bos al aankomen.

Lopen kan ik dan weer niet, ik ga geregeld op mijn giechel, een hobbeltje in de weg, kledder daar lig ik. Wandelen met mijn man in het bos, boomwortel, gegarandeerd dat ik dan op mijn snuit ga. Stilstaan, ik ga door mijn enkel. Gewoon bewegen is niet echt mijn ding.
Denk dat dat ook komt doordat ik hypermobiel ben (is comorbiditeit bij ADHD las ik laatst). Loop ook rustig 4 keer per dag tegen het scheidingsding tussen de bureaus aan die net 4 cm te ver uitsteekt. Of tegen deurposten die al 5 jaar in mijn huis op dezelfde plek zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, ze hebben de hernia's geopereerd maar de zenuw was zo beschadigd en zal niet meer helen, dus chronische zenuwpijn en uitval in een been en voet is ook voor altijd. Rugklachten ook.
Helaas. :-|

Ik kan een neuromodulatie laten plaatsen, ter verlichting en dus hopelijk wat minder medicatie en niet meer prf met stroomschokjes elke 4 maanden en herstel daarvan, minder manueel therapie ect.

Maar is risicovol en kan ook soms helemaal niets helpen, als wel helpt tegen de pijn is altijd maar deels, nooit helemaal. Maar kan wel waard zijn...

Mag dan aantal dingen niet, maar kan nu ook amper wat. Er kunnen geen mri's meer gedaan worden daarna, en dat is met die kleine uitstulping niet zo handig.

Het is 2x een operatie ( een grote en een kleinere ingreep) maar dat mijn lichaam kan nu niet aan. Ik zou afgelopen november aan de beurt zijn.. Maar ging gewoon niet, had dat jaar al 2 operaties gehad en 2 corona, longklachten en griepen en dat afvallen van maagverkleining, geen fut voor wat dan ook. En dan burnout vand e adhd erbij.

Is echt te veel risico en het herstel is voor een fitter mens al best lang en moeizaam.
Mijn hoofd kon ook echt niet aan toen. Zou eerst na deze zomer terug traject in aan, maar heb overlegd en als ik het dan nog echt wil word het begin 2024, niet eerder.
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 20-03-2023 23:47
16.53% gewijzigd
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb altijd blauwe plekken, nu ook weer armen vol en schenen, ook zo'n mooie plek, traptredes, kastdeurtjes, keukenlades die ik open laat staan en dan omdraai en er weer vol tegen aan beuk. En stofzuiger steeds in mijn kuiten, als ik trek er aan tijdens stofzuigen. Van de trap vallen, soms echt van boven aan... antislipsokken en strips hebben we nu dus, want ik voel dus links van mijn linkervoet niets meer. Nog meer kans op vallen, is ook al meer gebeurt sinds douche ongeluk. Ik heb nu weer een uitstulping maar is heel klein, kunnen ze niets mee nu.

Ook al meerdere tenen gebroken tegen mijn zware houten tafels en kasten. :roll:

Mijn 2 meiden hebben het ook. :roll:
Ook gevaren op de fiets, heeft ook met het ontwikkelen van bepaald inzicht en inschatten van gevaar te maken, bepaald deel van hersenontwikkeling loopt vaak achter bij kinderen soms wel tot 30% op hun leeftijdsgenoten. En trekt nooit helemaal bij. Weet ik uit ervaring. :roll: :facepalm:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daarom moet je ook een Dyson kopen (nou niet een dyson, want die gaan heel snel stuk, maar een steelstofzuiger), dan blijven je kuiten vrij van blauwe plekken.

Wij hebben daarom nu vloerbedekking op de trap, vind het goor, maar het is met mijn kunsten wel veiliger!

Heftig van die pijnklachten, hopelijk gaat het ooit toch beter!! Ik ben er 2 keer aan geopereerd en ik heb nu nauwelijks nog last, behalve van een doof stuk op mijn been en de buitenkant van mijn voet die gevoelloos is.
Is er geen ander ziekenhuis die ander soortige operaties uitvoert?

Mijn dochter komt ook altijd met blauwe flatsen terug, weet ook nooit meer waar dat door komt.

Een gevaar op de fiets ben ik dan weer niet, deels omdat ik bijna nooit fiets, en deels omdat ik veel te onhandig ben en ik dus heel erg beducht ben op gevaar op de fiets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een heftige dingen fysiek dames. Ik had geen idee dat dit zo doorwerkte. :hug:
Hecamel schreef:
20-03-2023 23:00
.... Loop ook rustig 4 keer per dag tegen het scheidingsding tussen de bureaus aan die net 4 cm te ver uitsteekt. Of tegen deurposten die al 5 jaar in mijn huis op dezelfde plek zitten.
Dit doe ik ook, maar met een andere oorzaak. Ik ben wat ze noemen 'latent scheel'. Misschien nog de moeite waard om dat te laten checken, kan bij de opticien.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren Quote
Hecamel schreef:
20-03-2023 23:51
Daarom moet je ook een Dyson kopen (nou niet een dyson, want die gaan heel snel stuk, maar een steelstofzuiger), dan blijven je kuiten vrij van blauwe plekken.

Wij hebben daarom nu vloerbedekking op de trap, vind het goor, maar het is met mijn kunsten wel veiliger!

Heftig van die pijnklachten, hopelijk gaat het ooit toch beter!! Ik ben er 2 keer aan geopereerd en ik heb nu nauwelijks nog last, behalve van een doof stuk op mijn been en de buitenkant van mijn voet die gevoelloos is.
Is er geen ander ziekenhuis die ander soortige operaties uitvoert?

Mijn dochter komt ook altijd met blauwe flatsen terug, weet ook nooit meer waar dat door komt.

Een gevaar op de fiets ben ik dan weer niet, deels omdat ik bijna nooit fiets, en deels omdat ik veel te onhandig ben en ik dus heel erg beducht ben op gevaar op de fiets.
Er valt niets te opereren meer, helaas. Het is bij mijn de zenuw zelf die niet meer heelt.
Ben bijna 6 jaar verder na laatste operatie aan die hernia's en de zenuw gaat niet meer helen, die kans is nul.

Vandaar de neuromodulatie, die mag je alleen als er geen opties meer tot opereren zijn.
En je rug goed genoeg is en je niet te oud bent ect.
Die kan voor wat verlichting zorgen qua pijn, geen garanties helaas, maar wil wel proberen. Volgend jaar. :lol:
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 21-03-2023 08:00
16.36% gewijzigd
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
AeonOfWinter schreef:
20-03-2023 19:46
Oh damn, ik wist idd dat je met een onhandige actie onderuit was gegaan, maar dat is echt niet niks joh! Yikes O_O Is de prognose wel een beetje ok, want je bent al een behoorlijke tijd onderweg.

En ja, dat had ik ook begrepen, daarom benoemde ik het ook dat het een wonder is dat ik nog leef al met al. :whistle:
:lol: :lol:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
...
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 22-03-2023 21:22
Reden: Voor de zekerheid, aantal weten ik op viva zit.
99.44% gewijzigd
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hecamel schreef:
20-03-2023 23:00
Ik kan echt heel goed autorijden, heb ook alles in de gaten, zie reeën vanuit de diepste krochten van het bos al aankomen.

Lopen kan ik dan weer niet, ik ga geregeld op mijn giechel, een hobbeltje in de weg, kledder daar lig ik. Wandelen met mijn man in het bos, boomwortel, gegarandeerd dat ik dan op mijn snuit ga. Stilstaan, ik ga door mijn enkel. Gewoon bewegen is niet echt mijn ding.
Denk dat dat ook komt doordat ik hypermobiel ben (is comorbiditeit bij ADHD las ik laatst). Loop ook rustig 4 keer per dag tegen het scheidingsding tussen de bureaus aan die net 4 cm te ver uitsteekt. Of tegen deurposten die al 5 jaar in mijn huis op dezelfde plek zitten.
Hahaha, ja herkenbaar. :lol:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
@lucifee :| wat een lijst!
Wat goed dat je zus, vriendin en man het opnamen voor jullie :heart: die zijn het dus ook hartstikke beu om deze opmerkingen te horen.
Waarom bemoeien deze mensen zich überhaupt met school van je kinderen?
Op de volgende verjaardag zou ik gewoon zeggen als ze vragen naar school, daar geven we geen antwoord meer op aangezien jij niet begrijpt hoe het is voor ons.
Klaar.
(Ik zit me hier gewoon boos te maken 😬)
Even een andere vraag, hoe bevalt de maagverkleining? Hoe kwam dat allemaal tot stand, eigenlijk? Lang overgewicht en je kan natuurlijk niet sporten met de pijn die jij hebt en toen de beslissing gemaakt? Zoiets?
Je hoeft hier geen antwoord op te geven, hè :D ik ben gewoon heel nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren Quote
AirMaxlover schreef:
21-03-2023 08:07
@lucifee :| wat een lijst!
Wat goed dat je zus, vriendin en man het opnamen voor jullie :heart: die zijn het dus ook hartstikke beu om deze opmerkingen te horen.
Waarom bemoeien deze mensen zich überhaupt met school van je kinderen?
Op de volgende verjaardag zou ik gewoon zeggen als ze vragen naar school, daar geven we geen antwoord meer op aangezien jij niet begrijpt hoe het is voor ons.
Klaar.
(Ik zit me hier gewoon boos te maken 😬)
Even een andere vraag, hoe bevalt de maagverkleining? Hoe kwam dat allemaal tot stand, eigenlijk? Lang overgewicht en je kan natuurlijk niet sporten met de pijn die jij hebt en toen de beslissing gemaakt? Zoiets?
Haha, niet doen hoor, het is ook een generatiedingetje denk ik, wij zijn wat minder rigide mbt school en werken en maar normaal 'doen' en dit soort aandoeningen en zelf wat inlezen als je iemand in je kring hebt die welke ziekte of aandoening of beperking heeft, tenminste dat idee heb ik. ;-)
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, niet lang overgewicht, pas sinds val zo erg, daarvoor had ik maat 40 na de bevallingen, niet dun maar ook echt niet dik. :lol:
Ineens werd ik binnen 5 jaar 30 kilo dikker, welk dieet ik ook probeerde. En ik vergat vaak te eten en dan in de avonden onwijs trek, dat patroon is al ongezond en zeer adhderig bleek later. :lol:

Bleek bij amc dat ik metaboolsyndroom te hebben en insulineresistent te zijn geworden door bepaalde medicatie, amc geweest ervoor. Daar kan je niets aan doen behalve opereren aan de maag.

Was net niet dik genoeg, maar als je echt bepaalde lichamelijk klachten hebt en je hebt al allerlei diëten geprobeerd dan kan je ook in aanmerking komen bij net te laag bmi. En die had ik. :lol:

Het heeft niets gedaan voor de zenuwpijn maar ik kan wel iets langer lopen zonder meteen ook nare rugpijn te hebben erbij. En is natuurlijk gezonder.
En door de sleeveoperatie (ik wilde geen bypass ivm medicatieopname die goed moet blijven en ik wilde ook geen kans op dumpingen) is metaboolsymdroom en insulineresisterntie geheel verdwenen. Hormonen in je maag die door operatie soort van gereset worden.

Ik gebruik ondertussen andere en minder medicatie dus kans dat weer metaboolsydroom krijg is klein. En bijna 40 kilo lichter. Maar moet nu stoppen met afvallen anders krijg ik bijvoeding. :roll: En nu slik ik adhd medicatie.. bijwerking minder honger. :roll:

Dus moet echt met alarmen en kaart al mijn eten bijhouden en nemen, ik kan niet ergens 2x een portie nemen, dus als ik eetmoment vergeet, kan ik dat nergens inhalen. Of ik moet uren later gaan slapen. :lol:

Zo, nu over een ander graag :lol:
En ik ga even eten en medicatie nemen, beiden nog niet gedaan, iets met afleiding van forum. :lol: :lol:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hecamel schreef:
20-03-2023 22:58
Ik was vanmiddag met mijn moeder aan het bellen en het gesprek werd te saai, dus ik wilde ondertussen ff TikTokken, kon ik toch mijn telefoon niet vinden........

Of mijn bril kwijt zijn, die ik op heb



Ik moet overigens wel zeggen dat dingen kwijt zijn mij niet echt vaak gebeuren, ik heb een soort terugspoelknop in mijn hoofd en weet dus dan precies waar ik gelopen heb en waar ik iets heb achtergelaten. Behalve dan als ik speciaal bedenk dat ik een "perfecte" plek voor iets heb, zodat ik het makkelijk terug kan vinden vind ik het echt nooit meer terug. Dat ik dat bedacht weet ik nog precies, weet ook waar ik stond op dat moment, maar wat nou de plek was........

Ik weet ook altijd of mijn man de deur op slot gedaan heeft of niet, dat "hoor" ik dan terug. Ik kan dus ook de geluidsband terugspoelen. Of een gevoel terughalen (om te checken of ik suiker in mijn koffie had gedaan of niet).

Ik vergeet wel regelmatig dingen, laptop niet mee naar mijn werk (de tas dan wel en dan onderweg naar de auto al denken, wat is hij licht), oordoppen niet mee naar het werk, dus alle overleggen via de laptopspeakers. Ik heb soms tijd over op mijn werk, maar ik moet wel bereikbaar zijn, dus ik neem regelmatig mijn studie mee, behalve op de dagen dat ik weet dat ik geen drol te doen heb.........

Ik vergeet nooit een verjaardag, kan dagen van te voren daar al aan denken, behalve op de dag zelf, dan denk ik er dus niet meer aan, de dag daarna daarentegen weer wel.
:lol:

Haha, ik heb dat allemaal maar geen terugspoelknop, dus ik weet dat soort dingen dus helaas ook niet meer. :lol:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleinezon schreef:
21-03-2023 06:24
Wat een heftige dingen fysiek dames. Ik had geen idee dat dit zo doorwerkte. :hug:



Dit doe ik ook, maar met een andere oorzaak. Ik ben wat ze noemen 'latent scheel'. Misschien nog de moeite waard om dat te laten checken, kan bij de opticien.
Ik ben niet latent scheel (loop al een jaar of 5 bij de opticien), ik ben gewoon een gevaar op de route van mijn bureau naar mijn werk. Of door mijn huis. Ben dan in gedachten en kijk gewoon niet om me heen.
Mijn kind slikt nu bijna 6 weken zijn antidepressiva.

Hij is nog steeds wel erg moe. Ik vraag mij af of dat echt afneemt.
Psychiater had gezegd dat de meeste mensen na 4-6 weken zich afvroegen waarom ze niet veeeeel eerder met dit middel waren begonnen, maar kind heeft dit gevoel niet echt.

Wel heb ik het gevoel dat het voor zijn depressie lijkt te helpen:

*KNIP*

Ik vind kind ook wat gedweeer.

Kind laat ADD diagnose nog niet los dus hij brengt dit elke keer op tijdens zijn therapieafspraken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hecamel schreef:
20-03-2023 22:52
Als je het wel fijn vindt om mee te praten, dan "verzin" je toch gewoon je comorbiditeiten? Wij hoeven niet precies te weten wat je hebt, wat je hulpmiddelen zijn en als ze niets toevoegen aan het verhaal, laat je ze gewoon weg.
Het gaat niet om wat je allemaal hebt, maar om wie je bent.

Ik probeer ook wel eens niet helemaal eerlijk te zijn omdat ik anders te herkenbaar ben, maar ik heb helaas het geheugen van een vis, dus 3 posts verder zou ik dan alweer vergeten zijn dat ik geen broertje, maar een zusje had verzonnen. Hahah.

Het mooie van dat je psycholoog denkt dat er niet meer dan 10 dezelfde als jij zijn, is dat jij dus écht een unicorn bent! Je moet je alleen bedenken of je er 1 met glitters bent of een rainbow ;-).
Ja, dat vind ik dus heel moeilijk... Ik wil niet iemand verzinnen die ik niet ben, ik ben al genoeg van mezelf haha. Ik ben wel een rainbowunicorn denk ik. Ben gek op regenboog. Maar ook met mijn autisme, ik ben over het algemeen eerlijk. En ik heb dus de keuze tussen eerlijk zijn hier of niet meedoen. Ook het zwart-wit is bij mij van toepassing, het is het een of het ander. Maar misschien een goede om te gaan oefenen met grijstinten :)

Hoort meer slaap nodig hebben ook bij autisme? Ik functioneer het beste op minimaal 9 uur slaap en als ik minder dan 6 uur maak 's nachts kun je me overdag opdweilen. Mijn slaap is kwalitatief niet zo goed, dat heeft er vast wel mee te maken... Ik vind het zo ingewikkeld soms
Alle reacties Link kopieren Quote
Streepseltje schreef:
21-03-2023 21:13
Ja, dat vind ik dus heel moeilijk... Ik wil niet iemand verzinnen die ik niet ben, ik ben al genoeg van mezelf haha. Ik ben wel een rainbowunicorn denk ik. Ben gek op regenboog. Maar ook met mijn autisme, ik ben over het algemeen eerlijk. En ik heb dus de keuze tussen eerlijk zijn hier of niet meedoen. Ook het zwart-wit is bij mij van toepassing, het is het een of het ander. Maar misschien een goede om te gaan oefenen met grijstinten :)

...
De boel verdraaien is hier een algemene voorwaarde hoor! ;-)
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren Quote
Streepseltje schreef:
21-03-2023 21:13
Ja, dat vind ik dus heel moeilijk... Ik wil niet iemand verzinnen die ik niet ben, ik ben al genoeg van mezelf haha. Ik ben wel een rainbowunicorn denk ik. Ben gek op regenboog. Maar ook met mijn autisme, ik ben over het algemeen eerlijk. En ik heb dus de keuze tussen eerlijk zijn hier of niet meedoen. Ook het zwart-wit is bij mij van toepassing, het is het een of het ander. Maar misschien een goede om te gaan oefenen met grijstinten :)

Hoort meer slaap nodig hebben ook bij autisme? Ik functioneer het beste op minimaal 9 uur slaap en als ik minder dan 6 uur maak 's nachts kun je me overdag opdweilen. Mijn slaap is kwalitatief niet zo goed, dat heeft er vast wel mee te maken... Ik vind het zo ingewikkeld soms
Wie je bent verandert niet door een aantal dingen te veranderen, als je krukken gebruikt, maak je daar een rollator van of een wandelstok. Als je een hernia hebt, maak je daar rugklachten van. Je hoeft je hele zelf niet te veranderen om onherkenbaar te worden. En het is een hele goede om te gaan oefenen met grijs, wellicht herken je het dan ook eerder.
Hier gaat het niet om je uiterlijke kenmerken om eerlijk over te zijn, maar om je innerlijk en daar hoef je niets aan te veranderen, want je bent een rainbowunicorn!!!!!. Maar om jezelf wat minder herkenbaar te laten zijn, kan je je uiterlijke dingen aanpassen.

Volgens mij is dat bij iedereen zo, ik slaap al jaren ontzettend slecht, maar heb geen autisme. Bij mij ligt de grens op 3 uur per nacht, dan kan ik tot een uur of 14.00 nog functioneren, maar daarna is het voorbij. En dan heel fijn in de avond rond een uur of 20.00 is mijn slaap weer weg en gaan we rustig zo nog een paar nachten door.
Dus of het een autisme ding is kan ik niet zeggen, wel kan ik zeggen dat niemand er goed op gaat op weinig slaap.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jezus Luci, je hebt het echt flink voor je kiezen gehad o_o

De constant blauwe plekken herken ik ook ja. Heb ooit wel eens collega's gehad die gekscherend vroegen of ik thuis soms mishandeld werd gezien de blauwe plekken, gekneusde ribben, gat in mijn kin en andere ongein. Euhhh, nee dat heb ik mijn hele leven al (wist toen nog niet dat ik ADHD heb)

Hier gaat slapen al een paar dagen weer eens ruk, vandaar dat ik nu ook nog steeds klaar wakker ben. Het is wat het is. :sheep:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren Quote
@aenofwinter Hoe laat viel je nog in slaap? Ik kan je de hand schudden, lag ook wakker tot heel laat. Had erg last van m’n allergieën, gemene jeuk en ik voelde alles om m’n huid. Op zo’n moment kan ik er (om heel overdreven te doen) zelfs om een pluisje erop de kriebels krijgen.
Kom de dag wel door; maar had dit wel graag anders gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Felidaes schreef:
21-03-2023 11:53
Mijn kind slikt nu bijna 6 weken zijn antidepressiva.

Hij is nog steeds wel erg moe. Ik vraag mij af of dat echt afneemt.
Psychiater had gezegd dat de meeste mensen na 4-6 weken zich afvroegen waarom ze niet veeeeel eerder met dit middel waren begonnen, maar kind heeft dit gevoel niet echt.

Wel heb ik het gevoel dat het voor zijn depressie lijkt te helpen:

*KNIP*

Ik vind kind ook wat gedweeer.

Kind laat ADD diagnose nog niet los dus hij brengt dit elke keer op tijdens zijn therapieafspraken.
Ik vind beetje moeilijk om er op te reageren zo even snel, en misschien zit ik er totaal naast en ben ik aan het spiegelen. :-D

Maar als hij inderdaad add heeft ( is er een diagnose of wil hij getest worden? ) en daar ws depressies van krijgt door de onbehandelde add, dus door steeds nieuwe burnouts, zoals bij mij het geval was, dan word de verkeerde kwaal met verkeerde middel behandeld. Sowieso word hij dan behandeld in de verkeerde volgorde.
Wat vaak gebeurt maar waar nu best vaak van blijkt dat de add/adhd eerst bekijken en mensen daar mee helpen, het enige is wat echt werkt op lange termijn.

Sowieso als hij na 6 weken niet denkt, dit werkt voor mij, dan is dit niet de ad of dosis voor hem. Hij moet zich goed voelen, want anderen fijn vinden aan hem als hij er op zit, zou niets moeten uitmaken in dit geval.

Ik zou terug gaan en vragen om andere behandeling/richting/andere ad of dosis, en misschien zelfs wel een andere behandelaar gaan zoeken.
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 22-03-2023 08:25
5.45% gewijzigd
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik me bij dit feest der herkenning aansluiten?
50+, sinds 2010 diagnose adhd en slik ritalin indien nodig.⁷

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven