Nieuw jaar, nieuw topic. Op naar 2019!

04-01-2018 16:44 2292 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna precies een jaar geleden opende ik hier mijn eerste topic.
In augustus 2016 ging ik naar de huisarts ivm een rare harde plek net onder mijn ribben. Nog geen 5 uur later kreeg ik te horen dat ik uitgezaaide kanker had en ben ik de medische molen ingegaan. Binnen een week was duidelijk dat ik darmkanker had, met een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en dat, als ik direct aan de chemo had, ik een kans had van minder dan 10% dat het nog te behandelen was en ik dit zou overleven. Op de dag van die uitslag brak ik en opende ik hier een topic. Met een best bizarre titel voor iemand die in het echte leven niets van knuffels (en vooral niet van vreemden) moet hebben :$
Voor iedereen die dat niet gelezen heeft: nee, het wonder heeft niet plaatsgevonden. Wel een kleiner wonder: ik ben er nog steeds en naar omstandigheden in redelijke goede gezondheid.
Het afgelopen jaar heb ik hier uitgehuild, gekankerd op de situatie en na elke nieuwe scan opgelucht verteld hoe ontzettend goed ik blijk te zijn in kanker hebben. En jullie als uitlaadklep gebruikt voor de frustraties die het oplevert als je de ene dag nog een gewone vrouw van 35 bent, moeder van 2 kinderen, een leuke baan met de ambitie nog flink hoger te komen, net een huis gekocht (de oplevering had nog niet eens plaatsgevonden) en de volgende dag een patient bent met een levensverwachting van 'misschien 2 jaar'. Wat er dan door je heen gaat is eigenlijk niet te beschrijven, dus dat ga ik hier ook niet doen.

Anyway, ik ben zo goed in kanker hebben dat het vorige topic volgeschreven is! Hier zal ik dus vrolijk en soms minder vrolijk, verder gaan. Doel is om ook 2019 te halen!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je verjaardag Anna :rose: :gift: :daisy: !
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Gefeliciteerd Anna met (wederom ) je 36e verjaardag! Ik hoop dat je lekker gegeten hebt met je man en kinderen. :gift:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!! :cheer: heb ik je al een kadootje gestuurd?
(Edit: nu wel. Een heerlijk schel carillon. Even je oren dicht houden :hihi: )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Gefeliciteerd!! Hopelijk kon je het een beetje volhouden vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Op de valreep... gefeliciteerd met je verjaardag :rose: ( ze hadden geen bosje tulpen bij de smileys)
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Oeps, precies 00:00, dus te laat ... gefeliciteerd!!!
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Oei ben te laat. Toch nog gefeliciteerd en hoop dat het etentje een succes was. En dat je komende tijd maar veel pokemon mag vangen. Veel shiny etc.

Moet even opzoeken wat dat voor spel is dat jullie spelen, maar moet even terug scrollen. Nooit van gehoord, maar wellicht goede tip voor hier thuis.
Alle reacties Link kopieren
Hoe was het gisteren Anna? Heb je een beetje kunnen genieten?
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel!

Gisteren was echt super! Ik heb de hele dag opgelet zodat ik energie had voor s avonds. Dus braaf in bed gasn liggen en echt slapen enzo.
Ik ben echt superverwend: er zijn 4 bossen bloemen bezorgd en tante van man kwam ook nog even langs met een bos (daar ben ik toch maar even voor uit bed gekomen ;-D). Heb alles alleen in hrt water gezet, want energie sparen, maar nu staan ze allemaal mooi te staan!
Eten was ook lekker en gezellig! Mijn oma was ook goed bij en zat echt te stralen :flirting:. Zo leuk!
Ook supertoffe cadeaus gekregen, waaronder een zeepmaak basisset. Dat wordt dus mijn nieuwe projectje :)
Vanochtend kwam er nog een vriendin langs, met taart (!) en zij zat ook al verheugd in die doos te grabbelen. Dus binnenkort maar even samen aan de slag.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Een dag met een gouden randje. Superfijn.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Anna, klinkt als een heerlijke dag!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Yes! Wat een mooie dag! En ik las dat je je glitterjurk aan had :sun: :cheer2: :flirting:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen dat je zo hebt genoten! :heart:
Alle reacties Link kopieren
dagje te laat Anna, maar gefeliciteerd met je verjaardag. Grappig zo'n zeepmaak basissset...hoe bedenken ze zoiets. Wel origineel
Anna,
Hoop dat je een hele fijne dag hebt gehad dinsdag. Alsnog van harte gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Alsnog van ♡ gefeliciteerd met je verjaardag. Fijn dat het etentje geslaagd was.
En dat je genoten hebt met je dierbaren
anoniem_53417 wijzigde dit bericht op 07-02-2019 21:19
19.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was de afspraak met de verpleegkundige. Ik had er al niet zo'n zin in, want het was op mijn slaaptijd en ik had vorige week gebeld om te vragen wat het doel was van de afspraak, maar daar word ik nog steeds over teruggebeld :P
Bij het aanmelden kreeg man te horen dat de afspraak een kwartier verzet was en bij iemand anders en dat ik dat had moeten weten (eh.... Nee dus). Tijdens het wachten was er een andere vrouw wiens afspraak gecanceld was zonder dat dat was doorgeven! Ik heb me zo plaatsvervangend kwaad zitten maken. Als het mijn afspraak was geweest was ik gewoon net zo lang bovenop die balie blijven zitten tot ik de arts te spreken had gekregen.
Afijn, ik kwam dus al goed gehumeurd de spreekkamer binnen. Het gesprek kwam nogal moeizaam op gang, en al snel bleek dat dit het voorbereidende gesprek was op de chemo :-?
Toen heb ik maar gezegd dat ik al anderhalve week bezig was en mijn frustratie geuit over het niet teruggebeld worden, het niet door krijgen dat de afspraak verzet was en die arme vrouw die zelfs voor niks was gekomen.
Daarna zijn we opnieuw begonnen en hadden we een heel leuk gesprek :)
En ergens heeft zij tot mij door weten te dringen: ik moet niet wachten tot ik me beter voel, als ik me niet goed voel moet ik bellen en extra medicijnen nemen, want er komt geen beter. Dit is het en hier moet ik het mee doen. En eigenlijk geeft dat besef nu ook rust.... Ik hoef nergens doorheen, ik hoef niet te wachten tot ik geen pijn meer heb, ik moet gewoon extra morfine nemen, op de fiets stappen en wat leuks gaan doen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Letterlijk pluk de dag Anna.. soms is duidelijke taal broodnodig.
Alle reacties Link kopieren
Oef, Anna, confronterend, maar ook wel goed dat ze dat heeft weten over te brengt.
Alle reacties Link kopieren
Cpnfronterend en verhelderend dus.
Geeft op een rare manier rust.

Zo ie zo s*cks alals ze afspraken verzetten, afzeggen etc zonder iets te laten weten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikkelijke kl*teziekte. Iets anders weet ik gewoon even niet te zeggen
Alle reacties Link kopieren
Is dat ook haalbaar, extra morfine en dan de deur uit om wat leuks te doen? Ik kan mij althans zo voorstellen dat de morfine van invloed is op hoe je dingen ervaart, dat je situaties anders in je opneemt dan je normaal zou doen.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Diverse keren je topic geopend om te reageren maar krijg niets zinnigs uit m’n toetsenbord gerammeld.
Alle reacties Link kopieren
Leven in het hier en nu en het beste er van maken. Het geldt voor jou Anna maar eigenlijk voor ons allemaal.

Alleen jammer dat het zulk kl. weer is. Hier word je van je fiets geblazen of weggeregend.... Hoop dat het bij jou iets beter is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven