Nooit zin om van huis te gaan, herkenbaar?

20-01-2020 13:33 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd weet ik niet goed wat ik uit dit topic hoop te halen, ik weet alleen dat ik me al ongelofelijk lang afvraag of er meer mensen zijn die hetzelfde hebben als onderstaande. En wie weet levert dit topic me wel iets op wat ik me nu nog helemaal niet voor kan stellen.

Al zo lang ik me kan herinneren heb ik nooit zin om van huis weg te gaan (of ergens naartoe te gaan). Als ik eenmaal ergens ben en ik heb het naar mijn zin dan kan ik best langer blijven dan ik van plan was maar ik heb er van tevoren nooit (als in echt nooit) zin in en ik ben altijd blij als ik weer thuis ben (hoe leuk het ook was). Als ik met iemand afgesproken heb hoop ik op de dag zelf (vaak ook al in de dagen ervoor) eigenlijk altijd dat die ander nog afzegt.

Als ik goed in mijn vel zit zijn er wel een paar dingen waar ik van kan voelen dat ik er zin in kan hebben om dat 'morgen' te gaan doen maar als het eenmaal 'morgen' is dan is die zin echt helemaal weg en zie ik er weer tegenop om weg te gaan.

Ik heb er inmiddels wel redelijk mijn weg in weten te vinden in de zin dat dingen die moeten gewoon moeten dus ik mag balen dat ik weg moet maar ik ga wel. Ook kan ik bij leuke optionele dingen beredeneren dat ik het bijna altijd leuk vind als ik er eenmaal ben (en het goed voor me is) en dat ik het maar accepteer dat ik geen zin heb (eigenlijk gewoon echt niet wil) en toch ga. En dat ik heel weinig behoefte heb om weg te gaan, dus dat als het echt niet hoeft en ik er echt niks leuks in zie ik het van mezelf ook niet hoef.

Maar leuk is anders. Ik vind het helemaal niet leuk altijd maar die (enorme) drempel te voelen, wat ik ook doe, gedaan of geprobeerd heb. Nou staat dit niet op zichzelf, ik heb wat diagnoses en misschien komt het daar vandaan maar dat weet ik niet, ik ben het nooit in informatie tegengekomen. Ik ben dus vooral heel erg benieuwd of er iemand is die dit van zichzelf herkent.
Alle reacties Link kopieren
Ja, herkenbaar!! Dus ik lees even mee
Alle reacties Link kopieren
ik heb het niet voor een werkdag (gelukkig niet), wel voor vakanties bijvoorbeeld.
Paar dagen ervoor nog niks aan de hand, maar de avond ervoor, ben ik geneigd alles te annuleren
Het komt weer goed, maar dan overvalt me even een enorm: Waarom Wil Ik Dit?!-gevoel
Alle reacties Link kopieren
Ja heel herkenbaar! Ik heb geen zin in sociale dingen, ik hou van mijn huis en thuis zijn!

Ik kan ook echt klagen als ik teveel sociale dingen heb dat ik nooooit thuis ben en waarom ik dan überhaupt een huis heb als ik er toch nooit ben. Dit gaat dan over twee sociale afspraken buiten de deur naast een fulltime baan.

Ik herken ook dat ik nooit teleurgesteld ben als iemand een afspraak afzegt. Altijd opluchting.

Het is verder niet zo dat ik niet sociaal ben ofzo. Ik heb denk ik 6 goede vrienden waar ik veel mee bel, afspreek etc.
Verder ook redelijk wat kennissen.
Vooral bij avondafspraken, zeker als het donker is. In de zomer heb ik er minder moeite mee om om 19 uur nog weg te gaan omdat het dan nog gewoon als overdag voelt.
Alle reacties Link kopieren
ik voel me eerder eenzaam tussen een hoop mensen op een of ander event dan dat ik thuis alleen ben met tv en kat. dusja ge zou kunnen zeggen dat het normaal is, niet iedereen heeft behoefte aan veel volk.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het alleen als ik moest gaan werken vroeger. Verder heb ik er geen last van en ga ik graag regelmatig weg. 3 weken op vakantie vind ik eigenlijk nog te kort.
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
20-01-2020 13:48
Ja heel herkenbaar! Ik heb geen zin in sociale dingen, ik hou van mijn huis en thuis zijn!

Ik kan ook echt klagen als ik teveel sociale dingen heb dat ik nooooit thuis ben en waarom ik dan überhaupt een huis heb als ik er toch nooit ben. Dit gaat dan over twee sociale afspraken buiten de deur naast een fulltime baan.

Ik herken ook dat ik nooit teleurgesteld ben als iemand een afspraak afzegt. Altijd opluchting.

Het is verder niet zo dat ik niet sociaal ben ofzo. Ik heb denk ik 6 goede vrienden waar ik veel mee bel, afspreek etc.
Verder ook redelijk wat kennissen.
Dat niet teleurgesteld zijn bij afzegging herken ik enorm! Ik heb er vooral in de winterperiode last van. Ik wil na het werk helemaal niets meer ondernemen, liever lekker op de bank hangen. Ik plan ook amper wat nu, omdat ik weet dat ik er zó tegenop ga zien.

Ik kijk ook enorm op tegen een werkdag. Elke ochtend vind ik het verschrikkelijk om te moeten gaan. Eenmaal op het werk gaat het wel, maar het idee dat ik 8 uur later in het donker pas weer thuis kom, vreselijk.
heel herkenbaar! Hoe het komt weet ik eigenlijk niet.
Wat redbulletje zegt herken ik ook, in de winter heb ik minder zin om de deur uit te gaan s avonds dan in de zomer.

We gaan in ieder geval nooit meer naar verjaardagen, want dat vind ik echt heel vreselijk :(

Met vakanties heb ik er trouwens geen last van, daar heb ik altijd zin in. En naar mijn werk gaan vind ik prima.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het ook wel een beetje herkenbaar. Niet fijn voor jou, wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ben graag thuis. Ik plan mijn leven niet al te vol met sociale activiteiten, om dezelfde reden. Als ik er ben, zit ik heus niet te mokken of zo, maar ik ben gewoon niet zo'n sociale vlinder. Beetje introvert van aard.
Ik heb een baan waarbij dat lastig is, dus ik heb geleerd om prima om te kunnen gaan met sociale situaties. Maar het kost me wel energie, het is niet iets wat me energie oplevert. Ik ben ook geen groepsmens.
Ik heb geen diagnoses, vind mezelf niet asociaal. Ik ben best een aardig mens, maar dus wel herkenbaar.
Ik ken mezelf vrij goed, en houd rekening met mijn eigen grenzen. Desondanks zou ik deze eigenschap liever niet hebben.
Ik was vroeger ook altijd heel erg blij als iemand een avondafspraak af belde. Inmiddels hou ik er zelf rekening mee dat ik in het winterseizoen gewoon nog een stuk minder sociaal ben dan in de zomer. Heb ook veel liever een terrasafspraak om te gaan lunchen.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook. Feestjes en verjaardagen vind ik verschrikkelijk, ik ga naar een paar per jaar. Eerder voelde ik me altijd verplicht maar ik vind het echt niets aan dus ik blijf nu gewoon thuis. Ik heb nu ook al voorgenomen volgens jaar met oud en nieuw lekker thuis te blijven :)
Alle reacties Link kopieren
Afmeldingen voor feestjes, naar de bios, etentjes vind ik wel vreselijk stom
Daar heb ik me dan lekker op ingesteld, geen zin om zelf te koken etc
En dan word me een leuke avond door de neus geboord
lilalinda schreef:
20-01-2020 14:10
Afmeldingen voor feestjes, naar de bios, etentjes vind ik wel vreselijk stom
Daar heb ik me dan lekker op ingesteld, geen zin om zelf te koken etc
En dan word me een leuke avond door de neus geboord
Ik heb dat echt andersom. Zelfs als het iets was wat ik zelf ook leuk vond. Maar dat voelt dan echt als schoolziek zijn, lekker op de bank kunnen kruipen met snacks en een goeie serie.
Ik moet ook altijd een doel hebben om het huis uit te gaan anders blijf ik thuis. En soms stel ik de supermarkt nog maar een dagje uit omdat ik nog wel iets heb waar ik iets mee kan. Nu ik werkzoekende ben kom ik dus niet meer dagelijks buiten en ik heb me al vaak voorgenomen om toch dagelijks te gaan wandelen maar dat komt er steeds niet van. Sociale dingen op z'n tijd leuk maar ben ook altijd weer blij als ik thuis ben en rust heb.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-01-2020 14:11
Ik heb dat echt andersom. Zelfs als het iets was wat ik zelf ook leuk vond. Maar dat voelt dan echt als schoolziek zijn, lekker op de bank kunnen kruipen met snacks en een goeie serie.
hmmm nee, ik ben wel graag bezig, een avond op de bank, voelt voor mij niet als schoolziek, maar als straf :)
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Ben graag thuis, zonder verplichtingen. En als ik in een “euforische” bui een keer een afspraak heb gemaakt, heb ik daar 9,5 van de 10 keer geen zin in. En als er dan afgezegd wordt, gaat de vlag uit en de joggingbroek aan. Maar is dat nou echt zo erg dan? Dat je graag op jezelf bent en niet graag in (groot) gezelschap?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Gefeliciteerd, je bent introvert. Net zoals eenderde van de mensen. ;-)


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Echt heel erg herkenbaar. De enige plek waar ik echt oplaad is thuis, gewikkeld in een dekentje, met een kop thee, kat, en boek of serie. De rest kost energie, ook als ik het wel leuk vind of er achteraf met glimlach op terug kijk. Ik doe desondanks genoeg, maar zie er echt altijd tegenop. Heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Deels herkenbaar, al is het in de loop van de jaren wel beter geworden.
Ik ben inderdaad introvert, en helemaal in de winter blijf ik het liefst binnen met een dekentje, thee en chocolade.

Maar toch als ik geen zin heb om bijv met vrienden uit eten te gaan, kan ik me wel bedenken dat het hartstikke gezellig gaat worden en dat het leven toch ook saai is als ik altijd alleen maar thuis ben, dus dan kan ik er ook wel echt zin in krijgen.
Sommige verplichte nummertjes, zoals verjaardagen skip ik wel het liefst.

En ik weet dat ik nooit iemand zal worden die zijn hele weekend vol plant, word er soms al moe van als ik andere vriendinnen hoor over hun overvolle agenda en 3 a 4 dingen op een dag gepland..
Herkenbaar :D En ik houd van feestjes en gezelligheid dus daar ligt het niet aan. Maar het optutten, aankleden, je lekkere warme knusse huis uitmoeten.. Bij afzegging heb ik dus een dubbel gevoel. Yeah lekker op de bank en Jammer ik had er zin in gehad.
Vind afzeggingen nooit erg eigenlijk, lekker met de gebakken cake helemaal voor mij alleen op de bank met netflix :rofl:
Ik vind het wel altijd leuk als mensen plotseling aan komen waaien.. Dubbel dus.
Alle reacties Link kopieren
Andersom geldt het trouwens bij mij ook. Ik ga niet graag het huis uit, maar ik heb liever ook geen mensen in mijn huis. En al helemaal niet zonder afspraak! Zoals RikM al aangaf, je bent vast introvert of hebt hier trekjes van. Niets mis mee toch?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
RikM schreef:
20-01-2020 14:19
Gefeliciteerd, je bent introvert. Net zoals eenderde van de mensen. ;-)


Afbeelding
Ja, dat ziet er zo'n beetje uit als mijn weekend. Ik haat dan ook de vraag: "En wat ga je doen dit weekend?" omdat ik 9 van de 10x niks heb. En juist als ik dan wel eens wat heb vraagt men er niet naar :facepalm:

Maar ik moet toegeven dat het wel eens eenzaam voelt terwijl ik wel graag alleen ben.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-01-2020 13:50
Vooral bij avondafspraken, zeker als het donker is. In de zomer heb ik er minder moeite mee om om 19 uur nog weg te gaan omdat het dan nog gewoon als overdag voelt.
Dit. Ik heb me nu voorgenomen om in de winter zo min mogelijk ‘s avonds af te spreken. Maar als je het altijd hebt, zoals TO, kan dat natuurlijk niet zomaar, dan kun je nooit meer iets doen.
Alle reacties Link kopieren
O ja heel herkenbaar.

En ik weet dat als ik dan ga dat ik me vaak wel vermaak maar ik heb van te voren altijd zin om af te zeggen. Sjaak afhaak zeg maar.

Ik heb ook niet graag bezoek en bellen doe ik ook al niet graag. App me maar als je iets wil ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven