Paniek door de herbelevingen - deel II

23-12-2016 22:17 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Op 26 nov 2016 opende ik een topic in verband met paniek klachten, herbelevingen en veel angsten ten gevolge van meerdere trauma's wat zich uit in PTSS. Inmiddels hebben anderen het topic ook gevonden en ervaar ik een enorme steun van andere forummers om deze moeilijke tijd door te komen; voor, tijdens en hopelijk ook nog na de emdr therapie. De steun die ik hier ontvangen heb afgelopen weken is hartverwarmend en zeer divers, wat het een enorm waardevol topic maakt; bedankt lieve schrijvers!

Van herkenning tot troostende woorden en van afleiding tot Rituals pakketten, alles passeert de revue, en zorgt er tevens voor dat het topic voelt als een warm bad (hoe toepasselijk) en vandaar deel 2. De originele post was:



Sinds enige tijd lees ik mee op het forum en ik heb nu zelf een account aangemaakt, omdat ik graag van me af wil schrijven en hoop dat er nog goede tips gegeven worden waar ik zelf niet aan denk nu.



Het delen van mijn verhaal laat ik voor nu achterwege, een lange OP zal niemand lezen. Waar het om gaat is dat ik in mijn leven traumatische gebeurtenissen meegemaakt heb; ik ben als kind misbruikt, mishandeld en verwaarloosd (binnen ons gezin de laatste 2, het eerste door een ander persoon).



Afgelopen maand heb ik wederom wat vervelends meegemaakt, ik heb inmiddels een stabiele relatie, ben nu bijna 30 jaar en was in verwachting van ons eerste kindje, uitgelopen op een miskraam.



Op zich ben ik het verdriet van de miskraam redelijk aan het verwerken. Maar door deze gebeurtenis ben ik erg getriggerd, op meerdere gebieden. Daardoor beland ik weer in herbelevingen en nachtmerries en die maken mij vreselijk angstig. Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan en valkuilen liggen op de loer. Ik wil dit graag op een goede manier aanpakken, maar hoe?! De eetbuien, het overgeven, snijden, dissociëren, etc. wil ik niet meer, daar ben ik al twee jaren van af. Maar de drang is zo groot, wat zou het opluchten.



Hulp krijg ik van een psycholoog en ik start binnenkort weer met EMDR, waar ik heel angstig voor ben, maar vast zal helpen. Tot die tijd zijn er ontelbaar veel momenten waarop ik in paniek ben, en niet wil terugvallen in het vroegere gedrag. Maar wat is het alternatief??



Bedankt voor het lezen, als het niet duidelijk is, spijt me dat, ik denk het zo goed geschreven te hebben.



Link naar het vorige topic:

Paniek door de herbelevingen
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
Ontbang graag een schup onder mijn hol zodat ik ff naar buiten ga. Brood, krant, rituals... the bare necessities zeg maar.



Goed geoefend Knuf!!!



Vooral de communicatie erover. Super.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Elmervrouw Je bent zo lief



Sorry dat ik hier zoveel typ hoor.. jullie hebben me wel een beetje overtuigd dat ik hier mag schrijven maar ik kan ook overdrijven natuurlijk sorry daarvoor!
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
quote:hanke321 schreef op 24 december 2016 @ 12:58:

Ontbang graag een schup onder mijn hol zodat ik ff naar buiten ga. Brood, krant, rituals... the bare necessities zeg maar.







Goed geoefend Knuf!!!



Vooral de communicatie erover. Super.

Dank je Hanke en nu hup, naar buiten!

Het is minder koud dan gedacht!

En daarna een goede beloning, lekker je kerstpuzzel maken
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
Yep. Aangekleed en al. Heb zin om te lopen dus laat mijn fiets staan...



Nog snel tanden poetsen. Doei
Alle reacties Link kopieren
Topper
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
Doei, Hanke!



Knuf, ik schrijf ook veel.... vind je dat erg?

En het is nog wel jouw topic
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Knuffel, super goed dat je geoefend hebt!! Je vriend heeft gelijk, je moet oefenen met die oefening. Als je het al kon, hoefde je er niet mee te oefenen, hè. Ik hoop dat je doorzet, want ik gun je dat je je fijn gaat voelen als je vriend je aanraakt en dat het veilig voor je is. Enne... laat je vriend maar helpen met de appjes en andere regel- en doe dingen voor het bezoek van zijn zus vandaag en familie morgen. Het is zijn zus en zijn familie per slot van rekening, dus dat doet hij vast graag voor je.



Hier inmiddels alles in huis qua cadeautjes en eten voor het weekend, op één ding na. Omdat het droog en niet zo koud is, ga ik denk ik maar naar de verre supermarkt lopen zometeen. Waar 'toevalligerwijs' ook een rituals om de hoek zit .... ;) En een HEMA, kan ik ook een nieuw pannetje kopen. Eerst even lunchen en de was ophangen, als 'ie klaar is.



Bedankt voor de knuffels, lieverds. Het gaat hier al iets beter. Het idee van Hanke om ook een plan te bedenken voor na het kerstbezoek morgen (Knuffel, het is alleen morgen voor mij) vind ik een heel goed idee. Ik bereid me altijd wel mentaal voor op zulke bezoekjes (wat ik vreselijk vind als ik het zo opschrijf, maar het is nu eenmaal zo), maar ik had nog nooit aan een strategie voor erna gedacht. Meestal dronk ik dan genoeg om een beetje dronken te zijn (ook dit vind ik niet zo fraai om over mezelf te moeten schrijven), en ging ik daarna vroeg naar bed zodat de dag maar over is. Maar ik ga nu nadenken over een constructiever plan. Morgen lukt dat niet, maar vandaag misschien wel. Bedankt!
Ah hier zitten jullie! Ik was jullie kwijt



Hier op de bank eindelijk, alles kerstklaar. Gisteren nog even de stad in gedoken met een vriend, maar dat werd natuurlijk net iets te laat en ik voel me niet echt fit (heeft echt niets te maken met het aantal wijntjes dat ik heb gedronken ) maar de kerstboodschappen had ik al binnen sinds een paar dagen, dus vandaag het huis een beetje aan kant gemaakt en nu doe ik hélemaal niets meer. Nou ja, misschien een dutje
Alle reacties Link kopieren
Elmervrouw nee dat vind ik niet erg, ik vind het alleen moeilijk altijd te reageren, soms zijn er zoveel emoties dan is dat moeilijk. Maar de herkenning van jouw berichten vind ik fijn hoor!



Tobbert wat goed van je, na zo'n start van de dag de draad zo goed op kunnen pakken, top hoor!

Ik ben benieuwd wat je bij de Rituals gaat kopen. Het is mij in elk geval gelukt! Ik werd best hebberig eenmaal in de winkel Vriend zei: je mag hier best nog wel een keer naar toe hoor, ik wist niet dat je dat zo leuk vond, dan doen we dat toch vaker

Nu 70€ armer maar ook een tas vol, voelt echt als een mega overwinning want ik moest 2 keer zeggen dat het geen kadootjes waren, ben nu nog hyper ervan



Wat betreft de oefening.. moet even veel moed bij elkaar rapen om het nog een keer te doen..



Bedankt voor je tips over kerst. Ik bedacht me daardoor dat ik heel erg het gevoel heb er alleen voor te staan, maar dat dat niet hoeft. Vriend heeft al aangegeven me te willen helpen, het hoort ook niet bij nu, het heeft te maken met oude ervaringen... hoop dat ik mooie nieuwe kan maken



Slim om vast na te denken over een constructief plan voor morgenavond en daarna. Ik vond het ook een fijne eye opener van Hanke. Ik heb nog niet iets kunnen bedenken maar we hebben nog ff de tijd.

Fijne middag Tobbert
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
Rhae haha dat klinkt goed, ik heb ook nog 2 uurtjes rust voordat iedereen komt en we weggaan, een dutje klinkt wel als een goed idee

(voel me nu wel een bejaarde met dit berichtje )
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Wat een goede oefening Knuf, met je vriend. En wat fijn dat hij met je meedenkt. Ik hoop dat je de komende dagen een beetje doorkomt, maar ik denk van wel.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Rhae

Moest zonet wel even huilen omdat ik besefte hoeveel ik mezelf altijd ontzeg en hoe moeilijk het is om goed voor mezelf te zorgen, mezelf iets te gunnen terwijl dat eigenlijk iets is wat sommige anderen van hun ouders misschien wél meekrijgen.. ? even de ontlading na de Rituals aankopen denk ik...

Mijn gedachten zijn zich wel aan het voorbereiden op het bezoek straks en zoeken uitvluchten maar ik hou me sterk
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer thuis! Ook moe want op gegeven moment kwamen de prikkels wat te hard binnen. Verder heb ik al lopend kerstliedjes lopen galmen.



Het scoren van rituals is gelukt. De seizoens uitgave mocht aan deze winkel niet geleverd worden. De witte rice lotus was uitverkocht aldus de verkoopster. Maar toen ik bij de kassa met de groene bao stond, zag ik in mijn ooghoek de mini versie. Zo ging ik met 2 kado verpakkingen het pand uit.



Nu lunchen en rust.




Twee keer een dansje! Voor het aaien en voor de Rituals!!



Hier druk ja, nu pauze, koffie en sigaret en weer door! ( en broodje kroket MET mayonaise )
Alle reacties Link kopieren
Vroegah at ik kroketten met ketchup
Alle reacties Link kopieren
Werk ze pruttel!
Alle reacties Link kopieren
Wauw super goed gedaan Hanke!!

Nu lekker even bijkomen



Bedankt Pruttel oftewel miss positief

Werk ze!
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Pfffff, nog meer koffie, heb een inkakker
Alle reacties Link kopieren
Haha koffie doet dan wonderen Pruttel

Nog ff volhouden & dan lekker vrij!



Ik heb kerstjurkje aan voor straks, met panty. Vriend vindt me 'om op te vreten', gedachten zijn woest (je vraagt erom verkracht te worden zeggen ze, je mag er niet vrouwelijk of mooi uitzien, doe een broek aan Of: je ziet er te dik uit, dit mag allemaal niet, gedraag je, luister naar ons!!).

Maar ik laat ze lekker lullen, ook al maken ze me een beetje bang
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Knuf, dress to impress heet dat.



Je bent vast hardstikke mooi



Niemand vraagt er ooit om om verkracht te worden, dus in dat opzicht zijn ze een beetje raar aan het kletsen hoor.... En dik? Al was het zo, dan nog mogen dikke mensen ook een jurkje aan. Ik vind de gedachten een beetje vreemde dingen roepen vandaag.



Blij dat jij beter weet en ze mooi laat kletsen!
Alle reacties Link kopieren
Ahh wat lief van je Pruttel

Ja, ze zijn wat onsamenhangend aan het worden he, kunnen moeilijk op tegen al die dingen die ik doe (3 dingen per dag, pilletjes, therapie, oefening, het breken van steeds meer regels ).

Ik schaam me wel voor wat ze zeggen, misschien moet ik het hier niet meer neerzetten.. maar vaak helpt het toch... in mijn hoofd lijkt het zo enorm realistisch en als ik het met jullie deel vermindert dat de lading al met 20% of zo... beetje vaag verhaal sorry
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Niet vaag, heel helder en juist blijven schrijven, zodat je een realitycheck hebt als je twijfels krijgt
Alle reacties Link kopieren
dank je wel Pruttel

Je lieve berichtjes blijven me raken

Ben vandaag in een emotionele bui sowieso al vind het heel lief wat je zegt
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
voor jurkjes en rituals
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, een nieuw topic!

Een hele mooie OP knuf!



voor iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven