Paniek en angst

18-07-2020 19:34 352 berichten
Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik lees wel regelmatig mee hier op het forum. Nu heb ik sinds vorig weekend, nadat het jaren is weggeweest, weer last van angst/paniekaanvallen. Als ik ze heb is het echt heel heftig. Ik heb ook wel een periode achter de rug waarin veel gebeurd is dus het is niet zo heel gek dat het nu opspeelt. Ik ben bij de huisarts geweest en die heeft me iets kalmerends voorgeschreven om even de cirkel weer te doorbreken. Ik zou graag van lotgenoten horen hoe zij weer uit zo'n periode zijn gekomen. Zijn er mensen die dit herkennen? Ik weet met mijn verstand wel dat het over gaat maar als je er midden in zit lijkt het alsof het nooit meer over gaat. En dat maakt me nog het meest angstig

Hoor graag van jullie!

Elsbels
goldster schreef:
05-08-2020 11:01
hier gaat t helaas nog niet zo goed .. de ochtend vind t zo erg . je wordt weer wakker in t wereldje huilen bang angstgedachten dat t niet meer over gaat .. de dag verder trekt t ietsje bij .. en soms blijf ik er in hangen .. loop ook veel met me ziel onder me arm wat moet ik gaan doen inspiratie weg
Ik kom vaak ook niet verder dan de bank en verplichte boodschappen momenteel. Dus hier ook ziel onder de arm gevoel, heel herkenbaar!

Ik overweeg om voor mezelf een soort dagschema te gaan creëren, wat me houvast zou kunnen geven. Misschien ook wat voor jou?
Alle reacties Link kopieren
heb dat al wel een keer gedaan .maar zelfs op t lijstje kon ik niet echt wat bedenken .soms een dag dat ik van alles doe .van hot naar her . heb een hekel aan vervelen
normaal al maar nu helemaal .. durf ook niet zo zit zoveel in me eigen gedachten als ik wat doe .. en t frusteerd me dat ik wat moet verzinnen en t niet vanzelf gaat
wil graag de dingen doen dat ik me goed voel .als mezelf hoe ik was
maar ik weet dat gaat nou eenmaal niet .. huil daar veel om wil zo graag me eigen weer zijn .. probeer te denken dat gaat nou ff niet .. komt wel weer goed
maar heb ook zoiets zou ik dit ooit vergeten blijf ik er niet inhangen misschien gaat t allang beter .maar is dat gevoel er nog niet ..kan niet terug komen lijkt wel .. zeg steeds t had niet mogen gebeuren .. wordt er iedere ochtend aan herinderd in me gedachten dat ik me weer zo angstig voel en denk komt nooit meer goed
zit dus echt in een cirkel van gedachten .. zou zo fijn zijn dat ik ochtend wakker wordt en me dingen weer gewoon ga doen zonder angst huilen en onrust

maar ga weer proberen lijstje te maken zo loop ik maar te ijsberen en een vluchtgevoel
@mallebeppie..ik snap he schuldgevoelens. Ik herken ze ook naar mijn man en kinderen. Ik zie het dan maar zo: ik ben ziek en het is ook in hun belang dat ik nu veel in mezelf investeer om beter te worden.

Bij jou dus ws ook sprake van een burn out? Schijnt dat dat heel vaak begint met paniek en angst. Je lichaam en geest crashen gewoon lijkt het. Ik heb nu zomervakantie (onderwijs) en dan kijk ik wel weer verder. Maak me nu nog niet druk om hoe dat straks moet.
Alle reacties Link kopieren
ik heb zin om op vakantie te gaan ff weg uit de sleur maar echt durven doe ik niet ..neem me hoofd mee dat weet ik en me gevoel ook ..zo moeilijk wat te doen
wil t ook voor me mannetje die er zo last van heeft .. gebruik je ook een AD
Nee, ik gebruik (nog) geen AD. Liever ook niet eerlijk gezegd. Heel wat jaren geleden een zeer slechte ervaring mee gehad. Doodziek geweest na 1 tablet. Afschuwelijke bijwerkingen ervaren, dus ik ben ontzettend huiverig daar voor.
mallebeppie schreef:
05-08-2020 18:46
Nee, ik gebruik (nog) geen AD. Liever ook niet eerlijk gezegd. Heel wat jaren geleden een zeer slechte ervaring mee gehad. Doodziek geweest na 1 tablet. Afschuwelijke bijwerkingen ervaren, dus ik ben ontzettend huiverig daar voor.
Wat naar! Dat je al zo heftig reageerde na één tablet. Snap dat je huiverig bent. Maar er zijn wel heel veel verschillende middelen en ja helaas..ze hebben allemaal.bijwerkingen. Moet zeggen dat bij mij met de sertraline wel meevalt alleen de gewichtstoename vind ik heel vervelend. Maar helaas hebben ze dat ook allemaal heb ik.me laten vertellen
Ik moet zo meteen bloed laten prikken. Pfff, ik ben nu al op van de zenuwen. In de auto er naar toe, prikken, weer naar huis. Ik word zo moe van dit soort situaties.

Als ik straks weer thuis ben, heb ik meer dan de helft van mijn dagelijkse energie al weer op gebruikt. :cry:
mallebeppie schreef:
06-08-2020 08:33
Ik moet zo meteen bloed laten prikken. Pfff, ik ben nu al op van de zenuwen. In de auto er naar toe, prikken, weer naar huis. Ik word zo moe van dit soort situaties.

Als ik straks weer thuis ben, heb ik meer dan de helft van mijn dagelijkse energie al weer op gebruikt. :cry:
Heeft dat met je huidige situatie te maken of is het voor iets anders? Vervelend dat dit je zoveel stress oplevert! Effe doorbijten maar!
Gelukkig niet flauw gevallen :D . Normaal gesproken ga ik ook niet zingend bloed prikken(moet regelmatig ivm chronische aandoening), maar is nu extra beladen, doordat ik me niet goed voel...
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi
heb de hele dag angst waar voor weet ik niet maar t gevoel is er ..vaak ook de gedachten komt niet meer goed ... huil daar dan elke keer om .. zo emotioneel dat ik ben huilen jullie ook veel

gelukkig helpt nu een lorazepam wel iets ..maar vind t zo rot dat je iedere dag in dat wereldje leeft je wordt er mee wakker


jullie ook hele dag een angst gevoel en doen jullie wel veel
goldster schreef:
06-08-2020 16:14
hoi hoi
heb de hele dag angst waar voor weet ik niet maar t gevoel is er ..vaak ook de gedachten komt niet meer goed ... huil daar dan elke keer om .. zo emotioneel dat ik ben huilen jullie ook veel

gelukkig helpt nu een lorazepam wel iets ..maar vind t zo rot dat je iedere dag in dat wereldje leeft je

jullie ook hele dag een angst gevoel en doen jullie wel veel

Nu niet zoveel meer Goldster maar heb in het begin wel heel veel gehuild. Nu elke dag wel een keertje maar niet meer de hele dag door..ik laat het maar even gaan. Het lucht meestal wel even op.
Alle reacties Link kopieren
hoe lang slik je nu je AD heb vandaag de hele dag geverfd moet me toch bezig houden al gaat t gedenk toch lekker door.. was vanmorgen echt ff boos dat ik niks te doen wist normaal kan ik rustig een dag niks doen .maar kon totaal niet op ideeen komen ..... morgen bij me zusje bbqen zie er best een beetje tegen op
enkel omdat ik me niet me zelf voel ...kan er soms best boos om worden .
huil soms ook echt ook van boosheid

heb je wel ook de hele dag dat angstige gevoel .. wordt er best bang van


wat ik ook zo erg heb is dat ik best jaloers op t moment ben als ik andere gezellig zie doen .ben nooit jaloers maar je wil zo graag ook je weer goed voelen krijg dan wel traantjes

gebruik je nog rustgevers? voor t eerst dat er vanmiddag een keer eentje hielp
was zowat huilend aan t verven was zo bang
goldster schreef:
06-08-2020 21:19
hoe lang slik je nu je AD heb vandaag de hele dag geverfd moet me toch bezig houden al gaat t gedenk toch lekker door.. was vanmorgen echt ff boos dat ik niks te doen wist normaal kan ik rustig een dag niks doen .maar kon totaal niet op ideeen komen ..... morgen bij me zusje bbqen zie er best een beetje tegen op
enkel omdat ik me niet me zelf voel ...kan er soms best boos om worden .
huil soms ook echt ook van boosheid

heb je wel ook de hele dag dat angstige gevoel .. wordt er best bang van


wat ik ook zo erg heb is dat ik best jaloers op t moment ben als ik andere gezellig zie doen .ben nooit jaloers maar je wil zo graag ook je weer goed voelen krijg dan wel traantjes

gebruik je nog rustgevers? voor t eerst dat er vanmiddag een keer eentje hielp
was zowat huilend aan t verven was zo bang
Supervervelend dat je het zo moeilijk hebt. Ik heb wel het idee dat je je nog flink aan het verzetten bent tegen de angst. Je geeft aan dat je boos wordt dat geeft aan dat je aan het strijden bent.

Ik begrijp het hoor begrijp me niet verkeerd. Maar laat het los..je voelt je klote..je huilt..je hebt misschien minder energie..het is nu even zoals het is. Je bent ziek en voelt je kl#te..niks aan te doen. Omarm het, het hoort nu even bij je.. maar zoals het gekomen is gaat het ook weer weg.

Op die app die ik heb aanbevolen staat een oefening berg meditatie..die laat je zien dat het gedachten zijn die langskomen maar die geen onderdeel zijn van je..heeft mij erg geholpen die oefening.

En als je de bbq niet ziet zitten..doe het dan gewoon even niet. Iemand die net geopereerd is gaat ook geen drukte opzoeken en als je je redelijk voelt ga je wel..vertel mensen waar je in zit..dat helpt. En als je het zat bent ga je lekker naar huis.

Hopelijk kan je hier wat mee..mijn adviezen zijn ook niet heilig natuurlijk😉
Alle reacties Link kopieren
ja ben constant in strijd .. wil t wel accepteren maar t lukt gewoon niet .kom me bed uit en zit ik in dat wereldje met me gedachten ..zo van kan ik ooit weer normaal opstaan en me dingen doen en dit vergeten ..dan spreek ik me zelf toe je bent ziek
t is er nu eenmaal dat gedenk daar aan.....maar toch krijg ik ineens die angst t komt nooit meer goed ik zeg dan komt wel goed .. haha tweestrijd dus
de somberheid laat ik nu wel gaan probeer een lach op me bekkie te toveren maar lukt t niet dan jammer probeer me wel bezig te houden en zet hard de muziek aan
maar meezingen lijkt gemaakt er hangt wat op de achtergrond ook accepteren dus haha jij knapt wel wat op he?
goldster schreef:
07-08-2020 13:36
ja ben constant in strijd .. wil t wel accepteren maar t lukt gewoon niet .kom me bed uit en zit ik in dat wereldje met me gedachten ..zo van kan ik ooit weer normaal opstaan en me dingen doen en dit vergeten ..dan spreek ik me zelf toe je bent ziek
t is er nu eenmaal dat gedenk daar aan.....maar toch krijg ik ineens die angst t komt nooit meer goed ik zeg dan komt wel goed .. haha tweestrijd dus
de somberheid laat ik nu wel gaan probeer een lach op me bekkie te toveren maar lukt t niet dan jammer probeer me wel bezig te houden en zet hard de muziek aan
maar meezingen lijkt gemaakt er hangt wat op de achtergrond ook accepteren dus haha jij knapt wel wat op he?
Ja gaat met mij de goede kant op. Merk wel dat ik af en toe nog erg onrustig ben of dat ik een onbestemd gevoel heb maar echt angstaanvallen heb ik op het moment niet.

Mijn omgeving zegt ook dat ik veel beter uit mijn ogen kijk, wat dat dan ook precies mag betekenen haha.

Toch heb ik ook nog wel een lange weg te gaan hoor..ik heb heel weinig energie en zie overal tegenop. Dat kan ook door de burn out komen natuurlijk.
Hm ik lees ook even mee. Hier ook veel last van paniek (icm oa een burnout). Gelukkig vrijwel niet meer de hyperventilatie-paniekaanvallen, maar wel de stille-dichtklap-paniek. Gezien alle beetjes helpen, wie weet pik ik hier nog tips op

En een :hug: voor de mede lotgenoten. Het is rot om er last van te hebben
Alle reacties Link kopieren
welkom brilly waar is je angst voor..

dank je wel elsbel voor je lieve berichtjes wat fijn dat t al wat beter met je gaat
hoe lang slik je nu?

vandaag ben ik bij me zus geweest gebbqt was gezellig ,maar toch gaat er steeds in me hoofd wou dat ik mezelf was .
op weg naar huis een flinke huilbui en weer de gedachte t komt nooit meer goed
wil mezelf zijn

probeer tegen mezelf te zeggen kom op meis je bent ziek accepteer het .maar bangheid overheerst zo erg dat t me maar niet lukt te stoppen met huilen
Ik herken precies die angst of het wel goed komt. Als ik ook maar even stil sta bij hoe lang ik al in dit proces zit en hoe lang het nog gaat duren, dan komt de paniek.

@goldstar eigenlijk juist heel goed toch, om tegen mezelf te zeggen, je bent ziek, mild zijn voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen
had geen zin om me bed uit te komen en geen zin de dag . en ja hoor weer vecht ik
vind dat verschrikkelijk wil gewoon zin in de dag hebben .. maar weet dat ik dat niet
kan afdwingen . en t ook bij t ziek zijn hoort .maar toch kan ik ik er niks aan doen
dat ik dat heel erg vind raak er van in paniek dat gebeurd gewoon ,
hoe moet ik dat dan accepteren oke ik heb geen zin in de dag t is er ..maar t doet toch pijn .en niet leuk raak er weer eens over stuur van .want dit ben ik niet .weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan . laat t gevoel er zijn ik zeg t steeds
maar maakt me verward bah wat erg dit allemaal waarom lukt me het toch niet
t gevoel er te laten zijn ..en gewoon me ding doen
@Goldster wat goed dat je naar de bbq bent gegaan! Overwinning voor jou. Je zat dan nog wel in je hoofd maar bent wel gegaan! Dat is toch ook weer wat waard.

Ik had gisteren een slechte dag..veel huilen, onrustig. Was erg druk om me heen en dat trek ik op het moment slecht. Ik moet echt even mezelf beschermen daarin. Maar als dan het gevoel van "het gaat nooit meer over " het wil overnemen luister ik even naar mijn verstand. Het is me eerder gebeurd en het het is toen ook over gegaan. Tijd, geduld, rust...
Ik heb trouwens laatst deze oefening gedaan..heeft me goed geholpen. Misschien ook iets voor jullie?

https://youtu.be/qNpZf9tsTNo
Alle reacties Link kopieren
vandaag weer rot op gestaan ..ik weet t niet meer lijkt wel of ik niet meer vechten wil en t bijltje er bij neer wil gooien acceptatatie t lukt me niet
gister ook best tegen gevallen voor me zelf steeds de gedachten wil me zelf zijn
lekker muziekje feestmuziek en normaal ga ik uir me dak doet nu alleen maar pijn
omdat ik er zo van hielt express mee zingen en me vrolijk denken bou dat lukt natuurlijk niet

vandaag zou ik weer naar me zus gaan ik zie nu al beelden voor me hoe ik daar gister zat .me tranen in houden en alleen maar in me hoofd
dat frusteerd wel ga ik laat de angst niet winnen maar me god wat ben ik me zelf kwijt . wil soms echt t bijltje er bij neer gooien al dat gejank van angst en wanhoop ben ik ook zat .. doe me gezin zoveel verdriet .. ik ben niet meer de vrolijke ik
ze zijn me kwijt doet pijn alleen maar in me eigen wereldje waar ik niet uit kom
had zo leuk leven lijkt voorbij weet niet meer wat ik moet doen
wil me zelf weer zijn dat is enigste wat in me om gaat ik schrijf maar ff niet meer
is alleen maar geklaag sorry .
Alle reacties Link kopieren
Elsbels84 schreef:
09-08-2020 10:43
@Goldster wat goed dat je naar de bbq bent gegaan! Overwinning voor jou. Je zat dan nog wel in je hoofd maar bent wel gegaan! Dat is toch ook weer wat waard.

Ik had gisteren een slechte dag..veel huilen, onrustig. Was erg druk om me heen en dat trek ik op het moment slecht. Ik moet echt even mezelf beschermen daarin. Maar als dan het gevoel van "het gaat nooit meer over " het wil overnemen luister ik even naar mijn verstand. Het is me eerder gebeurd en het het is toen ook over gegaan. Tijd, geduld, rust...
t is bij mij toen ook over gedaan ik lees t nog veel van 10 jaar geleden en hoop er beetje hoop uit te halen was toen vrijwel het zelfde
nu iets erger lijkt wel
kon toen accepteren leek wel
en had ook echt goede dagen nu is iedere dat t zelfde
dus nog geen vertrouwen dat ik me ook goed kan voelen
nu weer de hele ochten ib paniek angst huilen over me toeren
me gezinnetje ben ze kwijt zo voelt t had een pracht leven
en sinds januari is dat gewoon weg doet pijn heel erg groetjes en hoe je haaks
Ik zou zeggen, juist opschrijven dan! Hier kun je het even van je afschrijven toch? Hoewel ik er soms ook niet in geloof: het gaat over, echt waar! Als ik me zo moedeloos voel, probeer ik terug te denken aan een moment waarop ik me oké voelde. Dan houd ik me voor, toen dacht ik ook dat het nooit meer goed kwam, en toch had ik een goed moment daarna. Ik heb ook op een goed moment mezelf toegesproken op papier. In de trand: "nou Brilly gisteren had je een slechte dag en kon je niet geloven dat je ooit nog eens blij kon zijn , en moet je nu eens kijken, je voelt je goed, dus ook die momenten heb je"

Dat kan ik me dan ook voorhouden tijdens die paniek
Alle reacties Link kopieren
Elsbels84 schreef:
09-08-2020 10:53
Ik heb trouwens laatst deze oefening gedaan..heeft me goed geholpen. Misschien ook iets voor jullie?

https://youtu.be/qNpZf9tsTNo
Nouuu,ik heb deze net gedaan. Wat een goede!! Ik neem mij voor als doel iig 1x per dag..Heel erg bedankt🙏

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven