Paniekaanvallen en angst rondom werk

12-04-2026 17:14 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Edit dit topic gaat nadrukkelijk niet over een carrièreswitch maar over wat werk doet met mijn welzijn en hoe ik me staande kan houden.

Ik sta onder behoorlijk hevige druk qua werk. Ik werk als ZZP'er. Werkdruk is hoog, daardoor ging ik steeds meer fouten maken. Nu dreigt een van mijn opdrachtgevers failliet te gaan. Er wordt overal bezuinigingd, dus in de eerste instantie op freelancers. Dus ik stel allerlei ideeën voor, worden die vervolgens door de vaste medewerkers opgepakt in plaats van dat ik er zelf mee aan de slag kan. Dat gaat heel slinks - meerdere mensen zijn op die manier aan de kant gezet. Ik solliciteer, maar krijg enkel afwijzingen.

Gisteren ging ik uit, ik kon echt niet genieten en dacht alleen maar aan de onzekerheid qua werk en de financiële stress die daarmee gepaard gaat. Ik kamp met paniekaanvallen, soms is een mail met kritiek al voldoende om in tranen uit te barsten. Er hangt ook een hele gespannen sfeer door het dreigende faillissement. Ik ben daar heel gevoelig voor.

Elke dag heb ik hoofdpijn en droom zelfs over dat werk. De afgelopen twee jaar heb ik heel wat uren gemaakt, wekelijks zo'n vijftig, maar nu dreig ik alles te verliezen. Ik pieker veel. Het verlamt me ook. Hoe kan ik hiermee omgaan?
ravena wijzigde dit bericht op 12-04-2026 17:28
6.78% gewijzigd
In je topic freelancer staan tips. Ik zou eerst eens daar antwoorden.
Misschien heb je iets aan de reacties in dit topic? Is een beetje vergelijkbare problematiek:

werk-studie/opdrachtgever-gaat-mogelijk ... #p35504498
Graftak!
Redhead70* schreef:
12-04-2026 17:17
In je topic freelancer staan tips. Ik zou eerst eens daar antwoorden.
Maar dat gaat concreet over een carriereswitch/vacatures. Zoals het nu gaat, lukt dat dus niet.
Ravena schreef:
12-04-2026 17:19
Maar dat gaat concreet over een carriereswitch/vacatures. Zoals het nu gaat, lukt dat dus niet.