Paniekaanvallen zoveel?

11-02-2019 08:27 138 berichten
Hallo allemaal,

Net voor de kerst overviel me een afschuwelijk iets, ik werd zo beroerd braken zweten, klappertanden en mijn hele lijf schudde ik dacht echt ik dood ging.

Nou ja lang verhaal kort, huisarts geweest en conclusie paniekaanval.

Oxazepam gekregen en verwijzing voor psycholoog, waar ik inmiddels 2 x ben geweest.
Alleen het gevoel wil niet weggegaan heb toch bijna iedere dag paniekaanvallen en als ik ze niet heb voel ik me heel naar. Ook naar man en dochter toe voel ik me schuldig want gezellig ben ik niet....

Volgens huisarts is het teken van overbelasting en zal de intensiteit afnemen,

Iemand ie dir ook heeft meegemaakt en werd het minder,?
rascalles schreef:
14-03-2019 07:52
Het boek is een jaar lang mijn bijbel geweest 😎. Zelfs toen ik hem eigenlijk niet meer nodig had ging ie nog mee op vakantie .

Nee , ik heb mijn man niet verteld. Ik kreeg alleen al meer angst van het idee dat ik het hem zou vertellen. Ik heb het met mijn psych besproken.

Ik deed zeker in het begin niet “ gewoon” alles. Ik durfde de deur amper nog uit , had vreselijk veel last van depersonalisatie en werd daar alleen maar nog veel veel angstiger van. Het was een vreselijke tijd en het heeft me zeker een jaar gekost om er overheen te komen. Geef het tijd . Je zult ook in het boek lezen dat het tijd kost, een gebroken been of arm kost ook tijd en dat accepteren we allemaal maar mer dit zijn we de hele dag alleen maar bezig met hoe er zo snel mogelijk vanaf te komen.

Wat mij hielp is het boek , me concentreren op andere dingen ( ga maar bomen of fietsen tellen als je buiten bent en je gedachten nemen de overhand) rust en je niet meer verzetten tegen hoe je je voelt. In het begin voelt dat heel ingewikkeld maar je zult merken dat dat steeds beter gaat. Echt, ik heb echt heel heel diep gezeten , dacht dat ik gek werd en het nooit meer over zou gaan. En het gaat nu goed met mij. Beter dan ooit . Ik was altijd al angstig , van therapie naar therapie en medicatie geprobeerd . Niets hielp. Ik ben ontzettend blij dat ik niet weer naar de pillen heb gegrepen die periode. Ik verslond het boek en de site van anxiety no more en andere sites voor herkenning en ging elke week naar therapie. Ik heb heel veel geleerd die periode.
Dank je wel voor je fijne ufitgebrede antwoord, want het voelt heel eenzaam.
Hoe kwam jij de dagen door want ik durf ook niet veel op het moment en kan enorm tegen de dag opzien! Heb veel moeite om het huishouden te doen boeit me geen reet maar goed weinig afleiding.
Moest jij ook zoveel huilen ervan?
Kan een paniekaanval uren duren....weet het niet meer al vanaf 22.00 in de paniek
Alle reacties Link kopieren
Ben je alleen? Kan je iemand bellen?
Ben toevallig alleen dit wekend man en dochter zijn er niet
Alle reacties Link kopieren
Weet je ook wat deze paniekaanval triggerde?
Geen idee het begon ik dacht ik ga douchen en naar bed nou daar begon het
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je normaal gesproken fijn om te doen om te ontspannen?
Heb al de hele trukendoos losgetrokken ontspaningsoef bewegen lezen spelletje doen, oxazepam ingmomen niks helpt lijkt het vreselijk
Alle reacties Link kopieren
Vind je het fijn om zo even te kletsen of wilde je alleen een antwoord op je vraag.

Als je iemand wilt bellen, dan zou je naar www.deluisterlijn.nl kunnen gaan voor het telefoonnummer.
Nou vroeg me af of dit zo kan urenlang.....
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan. Ik heb dagenlang paniekaanvallen weggepuft alsof het weeën waren. Ze kunnen geen kwaad hè, no worries. Probeer te slapen.
Alle reacties Link kopieren
Oké, het kan inderdaad wel uren duren (helaas). Probeer je aan die oxazepam over te geven en wat rust te pakken. Ik weet niet waar je bent, misschien kan je een klein lampje aan doen en in bed gaan liggen. Even een koud washandje over je gezicht en nek .....

Sterkte!
rascalles schreef:
17-03-2019 03:12
Ja dat kan. Ik heb dagenlang paniekaanvallen weggepuft alsof het weeën waren. Ze kunnen geen kwaad hè, no worries. Probeer te slapen.
Thx voor de geruststelling ik wist het niet meer raakte nogal hysterisch .....
viva-life22 schreef:
17-03-2019 03:20
Oké, het kan inderdaad wel uren duren (helaas). Probeer je aan die oxazepam over te geven en wat rust te pakken. Ik weet niet waar je bent, misschien kan je een klein lampje aan doen en in bed gaan liggen. Even een koud washandje over je gezicht en nek .....

Sterkte!
Ervaring mee? Tjee wat een ellende zeg kon alleen nog maar huilen zoeveel angste en het is nog niet helemaal weg ....
Tv nog steeds aan kan nog niet slapen ... zou ik nou er ook mee wakker worden?

En dat gehuil hoort dat erbij voel me echt wanhopig maar normaal niet zo emotioneel eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je?
viva-life22 schreef:
17-03-2019 12:50
Hoe gaat het nu met je?
Kapot eigenlijk en wel bang voor weer zoveel paniek. Dus ontusrig
Alle reacties Link kopieren
Bel alsjeblieft iemand waar je naar toe kunt of die bij jou kan komen. Zodat je niet weer alleen bent vannacht. En neem nu/op tijd een oxazepam in.
viva-life22 schreef:
17-03-2019 19:36
Bel alsjeblieft iemand waar je naar toe kunt of die bij jou kan komen. Zodat je niet weer alleen bent vannacht. En neem nu/op tijd een oxazepam in.
Het is alweer begonnen...
Probeer tv te kijken maar is mijn leven nu angst en paniek?
Alle reacties Link kopieren
Heb je het boek al binnen?
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend naar! Het voelt nu als angst en paniek, maar dat is niet je leven.

Heb je inmiddels al contact met iemand gehad? Je man, een vriendin, je moeder etc.
Rascalles boek nog niet binnen hoop morgen

Viva ja man is op zakenreis wel verteld maar zit ver weg
Heb jij zelf ervaring? Net paar uurtjes geslapen en nu alweer angst wat eerg dit
Het lijkt wel of mijn lijf in een verkeerde stand staat.
Als ik eraan denk dat zo blijft raak ik nog meer in paniek
Alle reacties Link kopieren
Hai Punttaart,
ik schrijf hier momenteel niet veel omdat mijn leven nogal overhoop ligt, maar ik heb momenteel soortgelijke aanvallen en wil je graag heel veel sterkte en steun wensen.
Ik heb geen ervaring met dat boek, maar hoop voor jou dat het snel arriveert en dat jij er ook veel aan zal hebben. Misschien bestel ik hem ook wel. :)

Probeer in ieder geval te blijven denken 'dit gáát over, dit gáát weg, dit kan letterlijk niet eeuwig duren'.
Kleine tip die ik jaren geleden hier kreeg van een lieve forummer waarvan ik de naam niet meer weet; als het heel erg is, ga op je rug liggen en ga met je benen in de lucht fietsen. Even wat energie (en dus spanning) eruit. Het zal niet alles wegnemen, maar misschien helpt het een beetje.

:hug:
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Zireael schreef:
18-03-2019 23:56
Hai Punttaart,
ik schrijf hier momenteel niet veel omdat mijn leven nogal overhoop ligt, maar ik heb momenteel soortgelijke aanvallen en wil je graag heel veel sterkte en steun wensen.
Ik heb geen ervaring met dat boek, maar hoop voor jou dat het snel arriveert en dat jij er ook veel aan zal hebben. Misschien bestel ik hem ook wel. :)

Probeer in ieder geval te blijven denken 'dit gáát over, dit gáát weg, dit kan letterlijk niet eeuwig duren'.
Kleine tip die ik jaren geleden hier kreeg van een lieve forummer waarvan ik de naam niet meer weet; als het heel erg is, ga op je rug liggen en ga met je benen in de lucht fietsen. Even wat energie (en dus spanning) eruit. Het zal niet alles wegnemen, maar misschien helpt het een beetje.

:hug:
:hug: voor jou een dikke knuffel wat is het kut he
Voel jij je ook hele dagen zo angstig? Wat doe jij de dag het lijkt wel of mijn lijf niksmeer kan
Nou begin ernstig te twijfelen over dat weggaan ik begin mgoedeloos te worden.
Ik mis mijn oude leven enorm heb het gevoel datvde wereld doordraait zonder mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven