Pluk de dag (deel 3)

09-02-2019 11:18 3906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor degenen die mij nog niet kennen: ik ben AnnA, 38 en moeder van 2 kinderen van 8 en 9.
3 jaar geleden waren ik en mijn kinderen 3 jaar jonger :), was ik druk bezig met het opbouwen van een carrière en hadden man en ik net ons eerste huis gekocht. En toen... was ik die vrouw die naar de dokter ging. Meteen 'voor de zekerheid' doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar het gezicht van de echomeneer genoeg verried om mijn man te bellen (die voor werk in het buitenland zat) om terug naar Nederland te komen. En inderdaad. Binnen een week sloot de diagnose zich: ik had uitgezaaide darmkanker, het grootste probleem was een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en als ik niets zou doen zou ik binnen 6 maanden letterlijk dood neervallen. Oef. Als ik wel iets zou doen zou ik misschien nog 2 jaar leven. nogmaals oef.
Inmiddels zijn we een aantal chemo's, ruim 2 jaar ( :yes: ) en 2 topics verder. En ik ben er nog!
Afgelopen week is duidelijk geworden dat 'dit het is'. Ik moet niet wachten tot ik me weer beter voel, ik moet niet wachten tot de chemokuur is afgelopen en dan wat leuks gaan doen. Ik moet het nu doen.
Aangezien de titel van het vorige topic (op naar 2019) inmiddels achterhaald en gehaald is, leek dit me een mooi moment voor een nieuw topic. Een topic waarin ik iedereen die het wil lezen ga vervelen over kwaaltjes en huilbuien, maar ook 1 die een stok achter de deur is om elke dag op te schrijven wat ik die dag voor leuks heb gedaan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
frans3 schreef:
13-08-2019 19:00
Anna had het zo leuk gevonden! Het is net of we nu een verrassingsfeestje (ivm crematie even goed op de dubbele r letten ;-D ) voor haar organiseren. Maar dan zonder dat zij komt... :|
Frans, ik weet zeker dat jullie AnnA’s aanwezigheid heel erg gaan voelen morgen. Net als het gemis dat ze er niet meer is, maar probeer die aanwezigheid maar te omarmen.
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en een afscheid waarop je met een traan, maar ook met een glimlach op terug kunt kijken.
Ik zit 1500 km van jullie vandaan, maar in gedachten heel dicht bij jullie en ik ga morgen mijn Citronella-kaars branden voor AnnA!
Dikke knuffel voor jou,
Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Heel veel sterkte/succes morgen.

In gedachten ben ik bij jullie, misschien vreemd om dat te zeggen tegen een vreemde.
Jullie doen echt alles wat jullie kunnen. Heel veel sterkte met elkaar morgen om alles te dragen.
frans3 schreef:
13-08-2019 19:00
Het is net of we nu een verrassingsfeestje (ivm crematie even goed op de dubbele r letten ;-D ) voor haar organiseren.
.
;-D

Wat mooi dat jullie alles zo voor haar aan het voorbereiden zijn. Ik herken het wel van toen een naaste van mij overleed, het afscheid was zo dubbel. Pijnlijk omdat het echt afscheid was, maar het was zo mooi om stil te staan bij zijn leven en het was ook echt een mooi afscheid.

Veel sterkte morgen voor jullie allemaal :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve Frans, Het is al gezegd maar in je schrijven herken ik helemaal het mooie karakter van Anna; altijd de kaarsjes aansteken in de duisternis.

Ik wens jullie morgen een mooi afscheid waarbij jullie de warmte en liefde voor Anna met elkaar kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat Anna morgen een prachtig afscheid mag krijgen. En dat het voor jullie behalve verdrietig ook goed voelt.

Ook ik denk morgen aan jullie. Sterkte x
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook zo blij dat er hier nog volop wordt geschreven.
Zoals een ander net al schreef; ik word ook regelmatig geïnspireerd door AnnA door te blijven plukken als ik moe ben of ergens geen zin in heb.
En achteraf ben ik dan zo blij.

Wat ben je dan bijzonder, dat ze zoveel mensen iets mee heeft gegeven voor de rest van hun leven.

Heel veel sterkte morgen bij het vieren van haar leven en het afscheid
Heel veel sterkte Frans :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat lief Frans dat je met AnnA meegaat morgen en de dienst zelf gaat doen. Je bent een superzus! Ik wens jullie allemaal een mooi afscheid van AnnA.
Ik blijf aan haar en jullie denken! :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve Frans,

Dank je wel dat je ons steeds een update geeft.
Wat anderen ook al schreven, je schrijft net zo als je zusje :rose: . Een lach en een traan.
Mooi dat je gaat spreken tijdens het afscheid. Ik heb het tijdens de dienst van mijn oma gedaan. Moeilijk maar ik vond het ook heel fijn om te doen. Laatste eer aan mijn :heart: oma.

Heel veel sterkte morgen en voor de tijd erna. Natuurlijk ook voor haar zoons, man, ouders en iedereen die ze lief had.

:hug: :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte morgen Frans :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte morgen Frans! Ik denk aan jullie
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Lieve Frans,

Dank voor de updates. Die dienst morgen wordt prachtig! En verdrietig. Hoe naar is het dat jullie dit niet meer met haar kunnen nabespreken.

Gaat het (naar omstandigheden) goed met haar man en de jongens?

Heel veel sterkte morgen. Ik denk aan jullie en zal een kaars branden. Voor Anna, en voor jullie allemaal.

:heart:
Eidde schreef:
13-08-2019 20:15
Mooi hoe jullie beide altijd een lach door de tranen mengen. Een gave.

Sterkte morgen.
+1

:hug:
Lieve Frans, heel veel sterkte morgen voor jou, Anna’s mannen, jullie ouders en iedereen die ze lief had. Ik denk veel aan jullie, ik hoop dat jullie je een heel klein beetje gedragen voelen door alle mensen die dat doen.
Hier zal morgen ook een kaars branden voor Anna. :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo fijn dat hier nog zo veel wordt geschreven, maar wat is het stil zonder Anna. :cry:

Frans, ik vind je ontzettend dapper dat je morgen de dienst gaat doen. Nogmaals heel veel sterkte.
Ik ben bij jullie in gedachte. :redrose:
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Heel veel sterkte morgen. Ik denk aan jullie :redrose:
Lieve Frans,

Dank je wel voor je prachtige posts. Je bent net zo bijzonder als je zus. Jullie zijn elke dag in mijn gedachten, wat heeft AnnA iedereen veel geleerd met haar mooie schrijfstijl.

Alle sterkte morgen en daarna. We zijn er voor jou als je dat nodig hebt.

Dag lieve AnnA, wat is het stil zonder jou :redrose:
anoniem_64dcff65e41cc wijzigde dit bericht op 14-08-2019 01:35
Reden: tikfout
0.62% gewijzigd
Jihoe schreef:
13-08-2019 22:35
Wat ben je dan bijzonder, dat ze zoveel mensen iets mee heeft gegeven voor de rest van hun leven.
:heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel sterkte vandaag. We denken aan jullie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag Anna :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte vandaag voor jullie allemaal. Het wordt ongetwijfeld een Anna-waardig ‘verrassingsfeestje’ :redrose:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte vandaag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte vandaag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve Frans en familie,

Weet dat er tientallen mensen van hier vandaag in gedachten bij jullie zijn.

Heel veel sterkte vandaag.

:redrose:
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven