Pluk de dag (deel 3)

09-02-2019 11:18 3906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor degenen die mij nog niet kennen: ik ben AnnA, 38 en moeder van 2 kinderen van 8 en 9.
3 jaar geleden waren ik en mijn kinderen 3 jaar jonger :), was ik druk bezig met het opbouwen van een carrière en hadden man en ik net ons eerste huis gekocht. En toen... was ik die vrouw die naar de dokter ging. Meteen 'voor de zekerheid' doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar het gezicht van de echomeneer genoeg verried om mijn man te bellen (die voor werk in het buitenland zat) om terug naar Nederland te komen. En inderdaad. Binnen een week sloot de diagnose zich: ik had uitgezaaide darmkanker, het grootste probleem was een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en als ik niets zou doen zou ik binnen 6 maanden letterlijk dood neervallen. Oef. Als ik wel iets zou doen zou ik misschien nog 2 jaar leven. nogmaals oef.
Inmiddels zijn we een aantal chemo's, ruim 2 jaar ( :yes: ) en 2 topics verder. En ik ben er nog!
Afgelopen week is duidelijk geworden dat 'dit het is'. Ik moet niet wachten tot ik me weer beter voel, ik moet niet wachten tot de chemokuur is afgelopen en dan wat leuks gaan doen. Ik moet het nu doen.
Aangezien de titel van het vorige topic (op naar 2019) inmiddels achterhaald en gehaald is, leek dit me een mooi moment voor een nieuw topic. Een topic waarin ik iedereen die het wil lezen ga vervelen over kwaaltjes en huilbuien, maar ook 1 die een stok achter de deur is om elke dag op te schrijven wat ik die dag voor leuks heb gedaan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze ook: https://www.beautylab.nl/bout-buikwind-darmgas-ruft/

Nu hou ik op hoor, heb buikpijn van het lachen :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je toch een nieuw topic hebt aangemaakt. Op naar heel veel mooie momenten met je gezin !
Alle reacties Link kopieren Quote
salie-thee schreef:
09-02-2019 11:55
Haha Anna, ik zie de cupcakes al in bad drijven. :rolling:
Er dreef al wat anders in dat bad :rofl:
Happy new topic Anna! En pluk de... inderdaad.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren Quote
Lillybit schreef:
10-02-2019 14:16
Pluk de poep dag. :proud:
:D
Happy New Topic, Anna!
Alle reacties Link kopieren Quote
Happy new topic. Ik lees weer mee. Ik vind je een prachtmens Anna :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Pluk de dag Anna, wat een passend uitgangspunt. Ik lees ook in dit topic graag met je mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op naar nog veel mooie momenten! :sun:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Anna

Gevonden. En hoop dat je veel leuke dingen kunt doen en opschrijven.

Over gene en rare verhalen. ......... maar als ik er weer aan denk krijg ik de slappe lach.
vlinderplant wijzigde dit bericht op 11-02-2019 07:24
Reden: Te genant om lang te laten staan.....
48.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh god, was het echt de bedoeling dat je dat rietje in je kont stak? (O) (O) Lijkt me nog link ook, gezien het risico op beschadigingen!
:jump: (vond deze wel passend)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Happy new topic Anna! Ik schrijf niet veel, maar volg je al sinds je het eerste topic opende. Ik denk regelmatig aan je en heb bewondering voor hoe jij en je familie met de situatie omgaan :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Een rietje? Serieus?
:rofl:
Dit is dus echt wel een van de redenen waarom er in ziekenhuizen alleen maar 1persoonskamers zouden moeten zijn.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ik pluk met je mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve zus heb je. :heart:

Mooi motto! Op naar hopelijk nog veel leuke dingen.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Leighton schreef:
10-02-2019 16:34
Dit verhaal kan ik zo om lachen tot tranen aan toe :rofl:

https://annalindthomas.com/the-fart-tha ... y-destiny/
:HA: :rofl: :rofl:

AnnA, blij dat ik je nieuwe topic gevonden heb. Op veel mooie momenten :daisy:
Lieve Anna, ik heb je topic(s) niet gelezen. Ben in zoverre een nieuweling voor wat betreft jouw verhaal.
Ik heb je op dit forum leren kennen als prettige forummer, die waardevolle bijdrages schrijft en ik las nergens negativiteit of gelatenheid ten aanzien van het leven. Als buitenstaander, onwetend wat jouw verhaal is, zou ik derhalve nooit hebben bedacht wat jouw tragiek is. Wat ontzettend knap. Dat geeft weer hoe krachtig jij bent. Zet ‘m op!
Gevonden :cheer2:
Wat een goede topic titel.

Pluk de dag vandaag, komt er binnenkort weer een rekenles op school?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooie titel Anna

Ik hoop dat je nog heel veel geluksmomentjes mag beleven
Ik kijk alweer reikhalzend uit naar een nieuw avontuur van AnnA_C.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hands up voor zus Anna!
Hands up voor Anna die dit gewoon opschrijft. Omdat het nou eenmaal gebeurd is.

Nieuw topic met nieuwe tranen en dan hopelijk heel veel van het lachen.

:sun: :redrose:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, lachen jullie maar....

Gisteren ook nog 2 potjes pandemic legacy gedaan met man.
VAnochtend in de zon een shinx gevangen en geëvolueerd en naar de bakker en de Albert Heijn geweest.
Er wordt hier volop geplukt dus!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, en waar ik ook heel blij van word: de zon schijnt en jongste is buiten spelen met een vriendje.
Oudste is sporten en man blijft kijken. Het is 4 uur en er hangt niemand voor de PlayStation of zeurt er over :yes:
Man heeft gisteren trouwens een beslisboom gemaakt voor de vraag ‘mag ik tabletten?’. Kunnen de jongens alle logische ‘nee’s er vast uitfilteren voordat ze de vraag stellen. Nog niet gebruikt, maar de jongens zijn echt razend enthousiast :) . Ze houden wel van regels en duidelijkheid :)

Ik ben al wel weer aan het rekenen, maar ik maak me er nu een beetje makkelijk van af. Ze zijn opgegeven voor de kangoeroewedstrijd, dus totdat ik weer een beetje energie heb oefenen we gewoon oude versies. Enige vereiste voorbereiding is printen, lekker makkelijk.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar dat is toch ook helemaal prima! Je hebt ze al zoveel leuks (en ingewikkelds voor mij) weten voor te leggen.
Prachtige OP trouwens. Ik ben er weer bij op je nieuwe topic. :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind je zo stoer Anna! Je komt over als een prachtig mooi mens. Ik heb bewondering voor je!

Dat je nog maar heeeeeeeel lang van je gezin en het leven mag genieten :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi :)

Fijne titel, da's ook mijn motto!
Fijne dag, Anna!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven