Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Psychiatrische diagnose dissociatie

09-05-2020 20:27 115 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds kort deze diagnose. Veel valt op zijn plek maar ik vind het ook eng. Doe dingen die ik niet meer weet en moet in therapie waar ik zo tegenop zie. Aangezien er zoveel trauma’s zijn die ik weggedrukt heb
Iemand bekend met dissociatieve klachten?
Ja, ik.

Nog geen therapie, maar zou wel moeten. Ook ik zie er erg tegenop om 'het' trauma onder ogen te zien.
Ja ik ben ermee bekend, het kan inderdaad erg eng zijn.
Waarom zie je op tegen de therapie? Ik snap echt dat dat spannend is en dat het pittig zal worden maar als het goed werkt zul je wellicht minder of geen last meer hebben van het dissociëren en hopelijk zul je dan ook een prettiger leven hebben.

Probeer het doel voor ogen te hebben dat kan schelen in het aangaan van de trauma's. Veel sterkte.
Ze zeggen dat 1 vriend uit elke groep de potentie heeft om een moordenaar te zijn. Dus ik heb Dave van de klif gegooid voor het geval hij het was.
Ik ben al vaker in therapie geweest. Toen geen diagnose. Nu doe ik echt rare dingen als auto rijden in de nacht en dan wat kopen.
Ik ben thuis een zombie en ergens sociaal maar jaag iedereen van me af.
Heb je last van dissociatie of heb je een dissociatieve identiteitsstoornis?
De diagnostiek volgt nog verder.
Dus weet niet precies welke
Feit is wel dat ik dingen doe en op plekken kom zonder er ook maar iets van te herinneren.
Ik ben bekend met dissociatie, veel vanuit trauma, vaak in combinatie met een herbeleving, maar niet altijd. Als ik extreem vermoeid ben en dan dissocier dan weet ik ook niets meer.

Slaap je ok?
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
https://www.pods-online.org.uk/ is een UK site met veel info. Het zorgstelsel is daar totaal anders maar er staan veel praktische tips in om met jezelf om te gaan. Wat te doen bij slecht slapen, in crisis, waar moet je op letten bij therapie enz.
Ik slaap slecht. Heel vroeg wakker.
Maat doe ook nare dingen als diefstal en mensen vervelend benaderen. Zonder dat ik daar bewust van ben.
Werd door politie aangehouden voor diefstal en het is niet uit te leggen dat ik daar wel was maat ook niet. Heel erg heftig
Hier ook obv trauma. Tussen 6-8 jaar misbruikt en heb mijn moeder dood aangetroffen toen. Zelfmoord.
Nu tig jaar later dit probleem...
Oh jemig wat heftig joh :hug:
Van wat ik lees ben je wel in behandeling denk ik?

Ooit over evt een opname gedacht tot dit onder controle is?
Lijkt me niet zo veilig als je echt weg gaat terwijl je dissocieert.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Nee ben opgepakt en in de cel gezet. Daarna psychiatrische diagnostiek aangezien zowel ik als mijn omgeving zien dat het niet goed gaat en ik rare dingen doe en gaten in geheugen heb.
Denk dat maandag besloten wordt tot opname trauma behandeling. Heb veel hulpverleners om me heen gezien de urgentie.
Kimm811 schreef:
09-05-2020 21:54
Denk dat maandag besloten wordt tot opname trauma behandeling. Heb veel hulpverleners om me heen gezien de urgentie.
Geen ervaring maar wel een dikke knuffel voor jou
misskate schreef:
09-05-2020 23:03
Geen ervaring maar wel een dikke knuffel voor jou
Dankjewel!! Had dit ook nooit kunnen bedenken.... maar heb er mee te dealen en hopen dat alles weer normaal wordt
Ik kom je ook heel veel sterkte en kracht toewensen om dit traject aan te gaan. :rose:
Het wordt echt beter! Sterkte.
Life is owl you need!
Ik hoop het. Door alles ben ik ontslagen en dat is zuur. Krijg geen ww heb dus naast dit ook nog een financieel probleem.
Kimm811 schreef:
09-05-2020 23:26
Ik hoop het. Door alles ben ik ontslagen en dat is zuur. Krijg geen ww heb dus naast dit ook nog een financieel probleem.
Waarom krijg je geen ww? Ben je op staande voet ontslagen ?
Life is owl you need!
Quaintrelle schreef:
09-05-2020 23:37
Waarom krijg je geen ww? Ben je op staande voet ontslagen ?
Nee ik werkte als zelfstandige voor ik aan deze baan begon. Heb dus maar recht op 3 maanden ww. Maar dan moet ik in behandeling en kan dus niet solliciteren. Moet nog even checken hoe dat zit.
kimm811 wijzigde dit bericht op 10-05-2020 00:28
Reden: Toevoeging
17.23% gewijzigd
Als het verslag maandag klaar is, ga ik overleggen of er geen ziektewet mogelijk is ipv ontslag. Heb een advocaat gevraagd mee te kijken.
Kimm811 schreef:
09-05-2020 21:53
Nee ben opgepakt en in de cel gezet. Daarna psychiatrische diagnostiek aangezien zowel ik als mijn omgeving zien dat het niet goed gaat en ik rare dingen doe en gaten in geheugen heb.

Wat eng zeg! Is het balletje qua diagnostiek gaan rollen toen je opgepakt bent?
Klopt! Ik wist wel dat ik anders was. Maar nu diagnostiek gehad en deze diagnose. Ze zitten ‘bovenop’ me en moet een intensieve behandeling krijgen.
Kimm811 schreef:
10-05-2020 00:31
Als het verslag maandag klaar is, ga ik overleggen of er geen ziektewet mogelijk is ipv ontslag. Heb een advocaat gevraagd mee te kijken.
Slim! Ik hoop dat dat lukt. Meestal wil hulpverlening daarin wel wat betekenen.
Life is owl you need!
Quaintrelle schreef:
10-05-2020 01:08
Slim! Ik hoop dat dat lukt. Meestal wil hulpverlening daarin wel wat betekenen.
In dat verslag komt sowieso te staan dat ik ziek ben. Niet toerekeningsvatbaar voor dingen die buiten mijzelf om gebeuren. En dat ik een langdurige behandeling nodig heb. Dat staat haaks op wat werkgever wil. Ontslag door zaken die ik niet eens weet maar wel gebeurd zijn.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven