Psychiatrische diagnose dissociatie [Lege OP]

09-05-2020 20:27 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
.........0
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2020 08:36
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
97.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kimm811 schreef:
10-05-2020 01:28
In dat verslag komt sowieso te staan dat ik ziek ben. Niet toerekeningsvatbaar voor dingen die buiten mijzelf om gebeuren. En dat ik een langdurige behandeling nodig heb. Dat staat haaks op wat werkgever wil. Ontslag door zaken die ik niet eens weet maar wel gebeurd zijn.
Dan heb je best kans dat het ontslag wordt omgezet in ziektewet.

Een kennis van mij werd op staande voet ontslagen na een drugscontrole. Dat werd dankzij advocaat ook omgezet in ziektewet.

Fijn dat je zo een verslag krijgt. Zou echr fijn zijn als ze het omzetten naar ziektewet qua inkomsten.
...
Alle reacties Link kopieren
De GZ psycholoog en psychiater waren verbaasd dat ik zolang een erg verantwoordelijke baan heb gehad. Dat ik altijd goed gefunctioneerd heb en ik nu keihard gestraft word voor mijn ziek zijn. Dus ik hoop dat het lukt, anders nog de optie om naar rechter te stappen. Maar dat ga ik natuurlijk bespreken met advocaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kimm811,

Ik heb een mildere vorm van een disscociatie stoornis. Bij mij gebeurt het tijdens enorme stress. Dan zit ik op mijn werk, bv op de wc, en kan dan qua gevoel overal zijn, heb dan even geen idee waar ik eigenlijk ben, ik besef nog net dat ik echt op mijn werk op de wc zit, maar heb het gevoel dat ik ieder moment weg kan vallen en niks meer weet. Ik heb dit meegenomen in mijn eigen therapie. Bij mij komt het voort uit ASS en vreselijk overprikkeld en overvraagd zijn. Dan schakelt mijn brein gewoon bijna uit. Heel eng om mee te maken.

Sterkte met jouw traject, ik schrik ervan dat het nog verder kan gaan dat je niet meer bewust bent van wat je doet. Al kan ik het me aan de andere kant best voorstellen, want je bent op zo’n moment echt bijna buiten jezelf.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd wel symptomen gehad nu ik weet wat er met me aan de hand is.
Mijn gedrag en stemming kunnen zo sterk wisselen. Mijn valkuil, maar ergens ook kracht, is dat is altijd door wil gaan. Dus alle ballen hoog. Wat me uiteindelijk enorm opgebroken heeft. Het is echt zwaar nu, moet dit gaan accepteren en eraan werken. De onzekerheid mbt ontslag. Daarbij komt nog dat er uiteraard over geroddeld wordt. De reden van ontslag en waarom ik een paar dagen vast heb gezeten. Voelde me echt een crimineel. Terwijl ik altijd zo mijn best deed en nooit met politie of justitie in aanraking ben geweest. Tot nu.
Als er niks gebeurt aan behandeling ben ik bang dat ik in een waas iets doe waardoor ik echt vast kom te zitten. Dat is eng....
Alle reacties Link kopieren
Kimm811 schreef:
10-05-2020 02:22
Ik heb altijd wel symptomen gehad nu ik weet wat er met me aan de hand is.
Mijn gedrag en stemming kunnen zo sterk wisselen. Mijn valkuil, maar ergens ook kracht, is dat is altijd door wil gaan. Dus alle ballen hoog. Wat me uiteindelijk enorm opgebroken heeft. Het is echt zwaar nu, moet dit gaan accepteren en eraan werken. De onzekerheid mbt ontslag. Daarbij komt nog dat er uiteraard over geroddeld wordt. De reden van ontslag en waarom ik een paar dagen vast heb gezeten. Voelde me echt een crimineel. Terwijl ik altijd zo mijn best deed en nooit met politie of justitie in aanraking ben geweest. Tot nu.
Als er niks gebeurt aan behandeling ben ik bang dat ik in een waas iets doe waardoor ik echt vast kom te zitten. Dat is eng....
Ze gaan vast op zoek naar een therapie die passend voor je is. Dan houden ze ook rekening met je window of tolerance. https://www.psychologievandaag.com/wp-c ... andaag.jpg

Het moet ongelooflijk moeilijk zijn als je zoveel niet weet en zelfs in de gevangenis hebt gezeten. Ik snap ook wel dat je op ziet tegen therapie. Echter een goede trauma therapie gaat je echt verder helpen met je klachten. :hug:
...
Alle reacties Link kopieren
Ja voelde me echt een crimineel.
Geluk is dat ik adequate hulpverleners heb die zien dat er iets echt mis is waardoor ik rare dingen doe zonder besef.
Het is in mijn optiek bijna niet voor te stellen dat je ontslag doorgezet wordt als je zo ziek bent en echt therapie nodig hebt.
Die onzekerheid heb ik ook last van.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kim, wat een verhaal, je typt er heel nuchter over maar het zal van binnen razen. Dit is heel veel om te verwerken, ik wens je alle kracht toe die je daarvoor nodig hebt.

Ik heb ervaring met uitvallen door heftige psychische klachten. Toen ik de opname en een jaar van depressie achter de rug had en begon met reintegreren, zei het testbureau waar mijn werkgever me naartoe stuurde dat ik nooit meer zou kunnen functioneren. Inmiddels is het ongeveer zes jaar later, en ik functioneer nog steeds, op bepaalde gebieden zelfs beter dan voorheen.

Ik schrijf dit omdat ik hoop dat je vertrouwen kunt blijven houden in jezelf. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang geleden ben je ontslagen?

Met een nieuwe diagnose kun je je namelijk wellicht wel met terugwerkende krachten melden bij het UWV voor de ziektewet(vangnet).
Het komt wel vaker voor dat mensen door verwardheid tijdelijk het overzicht kwijt raken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-05-2020 08:24
Hoe lang geleden ben je ontslagen?

Met een nieuwe diagnose kun je je namelijk wellicht wel met terugwerkende krachten melden bij het UWV voor de ziektewet(vangnet).
Het komt wel vaker voor dat mensen door verwardheid tijdelijk het overzicht kwijt raken.
Recent. Ik heb de vaststellingsovereenkomst nog niet getekend en dus nog een paar dagen om het ontslag te laten vernietigen.
Hopelijk gaat werkgever daar ( via advocaat en met GGZ verslag) mee akkoord. Anders kan ik beslissen het via de rechter aan te vechten....
Alle reacties Link kopieren
Castorp schreef:
10-05-2020 07:52
Hoi Kim, wat een verhaal, je typt er heel nuchter over maar het zal van binnen razen. Dit is heel veel om te verwerken, ik wens je alle kracht toe die je daarvoor nodig hebt.

Ik heb ervaring met uitvallen door heftige psychische klachten. Toen ik de opname en een jaar van depressie achter de rug had en begon met reintegreren, zei het testbureau waar mijn werkgever me naartoe stuurde dat ik nooit meer zou kunnen functioneren. Inmiddels is het ongeveer zes jaar later, en ik functioneer nog steeds, op bepaalde gebieden zelfs beter dan voorheen.

Ik schrijf dit omdat ik hoop dat je vertrouwen kunt blijven houden in jezelf. Heel veel sterkte!
Dankjewel voor je bemoedigende woorden. Het ‘nuchter’ erover praten is een verdedigingsmechanisme om er niet aan onderdoor te gaan. Mogelijk past het ook bij de diagnose.
Ik ga er helemaal voor om een fijner en stabieler leven te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer het dienstverband nog bestaat: meld je ziek en vraag om een gesprek met de bedrijfsarts. Is je loon stop gezet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kimm811 schreef:
10-05-2020 09:00
Dankjewel voor je bemoedigende woorden. Het ‘nuchter’ erover praten is een verdedigingsmechanisme om er niet aan onderdoor te gaan. Mogelijk past het ook bij de diagnose.
Ik ga er helemaal voor om een fijner en stabieler leven te krijgen.
Dat herken ik. Een zeer nuttig mechanisme om dankbaar voor te zijn. Het is vaak wel enorm hardnekkig, het wil je nog helpen als het dat niet meer kan, en dan staat het herstel in de weg. Maar dat is van later zorg, hopelijk kun je je eerst richten op de praktische zaken, zodat je je kans om te breken onder zo veilig mogelijke omstandigheden kunt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-05-2020 09:00
Wanneer het dienstverband nog bestaat: meld je ziek en vraag om een gesprek met de bedrijfsarts. Is je loon stop gezet?
Ja loon is per direct stop gezet. Staande voet is een vaststellingsovereenkomst geworden. Echter blijkt nu dat er een behoorlijk heftige diagnose achter mijn handelen zit. Wat de situatie hopelijk anders maakt, aangezien ik niet toerekeningsvatbaar was.
Ik weet ook bijna niks meer en snapte er ook niks van. Nu valt alles op zijn plek en snap ik ook waarom mijn leven zo moeizaam ging...
Alle reacties Link kopieren
Kimm811 schreef:
10-05-2020 09:13
Ja loon is per direct stop gezet. Staande voet is een vaststellingsovereenkomst geworden. Deze Heb ik nog niet ondertekend. Echter blijkt nu dat er een behoorlijk heftige diagnose achter mijn handelen zit. Wat de situatie hopelijk anders maakt, aangezien ik niet toerekeningsvatbaar was.
Ik weet ook bijna niks meer en snapte er ook niks van. Nu valt alles op zijn plek en snap ik ook waarom mijn leven zo moeizaam ging...
Alle reacties Link kopieren
Nog geen oog dicht gedaan. Blij dat het weekend voorbij is. Stap voor stap maar het verslag psych komt vandaag en dat is spannend. En ook hoe advocaat erop reageert.
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte vandaag. Hopelijk kom je vanavond weer in slaap!
Wat heftig allemaal.

Ik ben bekend met dissociatie, maar niet op een manier waarbij ik nog dingen doe en daar niet bij ben.

Het is of in de vorm van derealisatie of depersonalisatie, dat de wereld niet echt lijkt, een droom, of dat ik niet echt lijk. Soms wel dat mijn brein zich helemaal uitschakeld maar dan ben ik ook niet in staat om te bewegen ofzo, dus dan zit ik in de praktijk voornamelijk voor me uit te staren. Na traumabehandeling heb ik er een stuk minder last van.

Wel ontzettend fijn voor je dat je nu hulp gaat krijgen, en wat verschrikkelijk dat je nu in dit proces zit met je werkgever. Vraag daar ook even naar bij de GGZ instelling waar je onder behandeling bent, of die daar ook hulp bij kunnen bieden.

Blijf ademen, probeer veilig te blijven :hug:
Alle reacties Link kopieren
Kogel door de kerk. Verzoek tot terugdraaien ontslag ligt bij werkgever.
Hoop zo dat geen rechtszaak wordt.
Mijn GZ psych heeft aangeboden ook haar bevindingen voor rechter te vertellen. Heel fijn.
Verwachte behandelduur obv eerste voorlopige diagnose is 12 tot 24 Maand
Behandelduur bedoel je wachttijd of echt de duur van de behandeling? Ik mag hopen dat je nu wel meteen in behandeling kunt?

Hoe voel je je nu, kan je je alweer wat beter ontspannen?
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
16-05-2020 14:52
Behandelduur bedoel je wachttijd of echt de duur van de behandeling? Ik mag hopen dat je nu wel meteen in behandeling kunt?

Hoe voel je je nu, kan je je alweer wat beter ontspannen?
Nee gaat echt om de duur van de behandeling. Alle hulpverleners zijn erg actief. Deze week weer 3 gesprekken met psychiater, GZ psycholoog en trauma arts. Daarna volgt een plan en begint de behandeling.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop voor je dat de werkgever akkoord gaat kimm. Rechtzaak zit je nu natuurlijk niet op te wachten. Laten we van het positieve uitgaan. Ik denk dat je wel sterk staat hoor. Hoe gaat het nu met je ?
...
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
16-05-2020 17:23
Ik hoop voor je dat de werkgever akkoord gaat kimm. Rechtzaak zit je nu natuurlijk niet op te wachten. Laten we van het positieve uitgaan. Ik denk dat je wel sterk staat hoor. Hoe gaat het nu met je ?
Het gaat vandaag redelijk. Maar heb ook dagen van veel piekeren.
Als de werkgever niet akkoord gaat, is hij echt gevoelloos. Ik zou dan mijn huis moeten verkopen en in de bijstand. En 2 jaar therapie.
Heeel hard na 25 jaar gewerkt te hebben....
Alle reacties Link kopieren
Dat zou zeer zacht gezegd superkut zijn, maar zelfs als het gebeurt: het is niet onoverkomelijk. Ik ben heel blij voor je dat je 'op tijd' de kans krijgt voor behandeling, en dat je inderdaad niet eerst buiten je schuld iets gedaan hebt wat je jezelf nooit zou kunnen vergeven. Veel sterkte weer!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar allemaal Kimm811, ik hoop dat je niet alles verliest wat je allemaal hebt opgebouwd. Heel veel sterkte.
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Kimm811 schreef:
16-05-2020 17:27
Het gaat vandaag redelijk. Maar heb ook dagen van veel piekeren.
Als de werkgever niet akkoord gaat, is hij echt gevoelloos. Ik zou dan mijn huis moeten verkopen en in de bijstand. En 2 jaar therapie.
Heeel hard na 25 jaar gewerkt te hebben....
Ik heb even gegoogled als jouw gedrag voortkomt uit jouw psychische gesteldheid dan is dat een ziekte en mag een werkgever jou niet ontslaan. Een rechter zal daar dan ook niet in meegaan. Je staat echt sterk. Probeer je daar niet te druk over te maken. Je hebt genoeg aan je hoofd, het is niet niks allemaal. Het is jou ook niet aan te rekenen, je doet dit niet bewust en het is jou dus ook niet verwijtbaar. Het is goed voor te stellen dar dit als een nachtmerrie voelt, maar het zal echt beter gaan straks. Je hebt hulp nu en bent echt in goede handen als ik het zo hoor. Je hoeft het niet meer alleen te doen. :hug:
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven