Psychiatrische diagnose dissociatie [Lege OP]

09-05-2020 20:27 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
.........0
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2020 08:36
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
97.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
16-05-2020 18:20
Ik heb even gegoogled als jouw gedrag voortkomt uit jouw psychische gesteldheid dan is dat een ziekte en mag een werkgever jou niet ontslaan. Een rechter zal daar dan ook niet in meegaan. Je staat echt sterk. Probeer je daar niet te druk over te maken. Je hebt genoeg aan je hoofd, het is niet niks allemaal. Het is jou ook niet aan te rekenen, je doet dit niet bewust en het is jou dus ook niet verwijtbaar. Het is goed voor te stellen dar dit als een nachtmerrie voelt, maar het zal echt beter gaan straks. Je hebt hulp nu en bent echt in goede handen als ik het zo hoor. Je hoeft het niet meer alleen te doen. :hug:
Dankjewel! Had zelf ook al wel wat rondgekeken online. Maar vond er wat wisselende uitkomsten.
Mag je de link hier plaatsen welke jij hebt gezien?
Alle reacties Link kopieren
Kimm811 schreef:
16-05-2020 18:46
Dankjewel! Had zelf ook al wel wat rondgekeken online. Maar vond er wat wisselende uitkomsten.
Mag je de link hier plaatsen welke jij hebt gezien?
https://ontslag.nl/nieuws/geen-ontslag- ... problemen/

Verder weet ik dat een kennis van mij op staande voet was ontslagen omdat hij positief testte op een drugstest. Ook hij had een advocaat ingeschakeld en werd met terugwerkende kracht ziek gemeld. Als werknemer sta je in Nederland gewoon sterk.

Ik denk echt dat je je niet te druk hoeft te maken. Ik weet natuurlijk niet wat jr gedaan hebt en dat gaat mij ook niets aan natuurlijk.
...
Alle reacties Link kopieren
De werkgever wil geen rechtszaak want als hij verliest ga ik ziek uit dienst en dat kost hem veel. Hij wil dus onderhandelen. Mooi begin. Morgen opnieuw psych screening, daarna volgt behandelplan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet akkoord gaan met ontslag ook niet na onderhandelen. Akkoord gaan met je ontslag tijdens ziekte daarmee kun je niet bij het UWV aankomen. Dan krijg je geen uitkering.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kimm811 schreef:
18-05-2020 17:33
De werkgever wil geen rechtszaak want als hij verliest ga ik ziek uit dienst en dat kost hem veel. Hij wil dus onderhandelen. Mooi begin. Morgen opnieuw psych screening, daarna volgt behandelplan.
Maar je bent toch ziek ? Wat zegt je advocaat ?
...
Alle reacties Link kopieren
Die wil duidelijk op papier dat ik ontoerekeningsvatbaar was. Dus morgen na alle gesprekken mogen advocaat en psych samen overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Zou dan ww worden en in ziektewet tijdens ww
Alle reacties Link kopieren
Kimm811 schreef:
18-05-2020 18:26
Zou dan ww worden en in ziektewet tijdens ww. Ze hebben me beter gemeld zodat ik ww kan krijgen. Loon stop gezet en niks meer.
Alle reacties Link kopieren
Dus een aantal opties:
Als uit psych onderzoek diagnoses bevestigd worden. Moet daar ook de conclusie ontoerekeningsvatbaar bij staan.
Dan wil ik het wel voor laten komen.
Maar.... er is ook een kans dat ik die zaak niet win, of deels en dan moet ik veeel betalen.
Dus ik ben flink aan het denken
Alle reacties Link kopieren
Ziekte is een uitsluitingsgrond voor de WW, dat krijg je dus niet wanneer je ziek bent.
Daarnaast gaat jouw werkgever die rechtszaak niet aan, niet omdat geld kost maar omdat de rechter niet akkoord gaat met een ontslag tijdens ziekte. Je bent namelijk tijdens de eerste 104 weken van de ziekte beschermd tegen ontslag.

Heb je zelf wel een advocaat?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-05-2020 18:34
Ziekte is een uitsluitingsgrond voor de WW, dat krijg je dus niet wanneer je ziek bent.
Daarnaast gaat jouw werkgever die rechtszaak niet aan, niet omdat geld kost maar omdat de rechter niet akkoord gaat met een ontslag tijdens ziekte. Je bent namelijk tijdens de eerste 104 weken van de ziekte beschermd tegen ontslag.

Heb je zelf wel een advocaat?
Zeker wel. Maar die wil 100% zekerheid dat ik helemaal ontoerekeningsvatbaar was. Is best wel heftig wat er gebeurd is
Alle reacties Link kopieren
Ben je al bij de bedrijfsarts uitgenodigd?

Daar hoort een zieke medewerker namelijk thuis en alleen iemand met een medische achtergrond mag dat bepalen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-05-2020 18:42
Ben je al bij de bedrijfsarts uitgenodigd?

Daar hoort een zieke medewerker namelijk thuis en alleen iemand met een medische achtergrond mag dat bepalen.
Jammer dat ik niet wat meer inhoudelijk kan vertellen. Wegens herkenning.
Ben via GGD arts en reclassering bij GGZ gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ok, maar de bedrijfsarts gaat over het advies richting de werkgever en niet je behandelaars.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Er was een vaststellingsovereenkomst
Staande voet werd geschrapt en ik zou beter gemeld worden en dat ww. Echter heeft mijn adv zekerheid nodig om te winnen. Dat iemand op papier zet en vertelt dat dit allemaal onbewust gebeurd is. Anders kan de rechter wel vinden dat ik ziek ben maar dat ik niet volledig ontoerekeningsvatbaar was
Alle reacties Link kopieren
Heb een jaarcontract tot oktober
Alle reacties Link kopieren
Kimm811 schreef:
18-05-2020 18:51
Er was een vaststellingsovereenkomst
Staande voet werd geschrapt en ik zou beter gemeld worden en dat ww. Echter heeft mijn adv zekerheid nodig om te winnen. Dat iemand op papier zet en vertelt dat dit allemaal onbewust gebeurd is. Anders kan de rechter wel vinden dat ik ziek ben maar dat ik niet volledig ontoerekeningsvatbaar was
Wat Viva Amber zegt klopt. Je hebt toch ook een bedrijfsarts nodig voor ziektewet. Daarbij kan een psychologisch onderzoek ondersteunend werken voor het advies van de bedrijfsarts en zeker bij een rechtszaak mocht de bedrijfsarts er niets mee doen.

Zekerheid dat je een rechtszaak kan winnen vind ik wat raar gedacht van je advocaat. Maar daar weet ik het fijne niet van.
...
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
18-05-2020 18:59
Wat Viva Amber zegt klopt. Je hebt toch ook een bedrijfsarts nodig voor ziektewet. Daarbij kan een psychologisch onderzoek ondersteunend werken voor het advies van de bedrijfsarts en zeker bij een rechtszaak mocht de bedrijfsarts er niets mee doen.

Zekerheid dat je een rechtszaak kan winnen vind ik wat raar gedacht van je advocaat. Maar daar weet ik het fijne niet van.
Hij wil meer duidelijkheid over de psychische staat en daarop kan hij beter inschatten welke kant het opgaat.
Nee bedrijfsarts heb ik nog niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
18-05-2020 18:59
Wat Viva Amber zegt klopt. Je hebt toch ook een bedrijfsarts nodig voor ziektewet. Daarbij kan een psychologisch onderzoek ondersteunend werken voor het advies van de bedrijfsarts en zeker bij een rechtszaak mocht de bedrijfsarts er niets mee doen.

Zekerheid dat je een rechtszaak kan winnen vind ik wat raar gedacht van je advocaat. Maar daar weet ik het fijne niet van.
Hij wil meer duidelijkheid over de psychische staat en daarop kan hij beter inschatten welke kant het opgaat.
Nee bedrijfsarts heb ik nog niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment moet je niet akkoord gaan met een betermelding en ontslag. Je krijgt namelijk geen ww wanneer je nog ziek bent. Je krijgt t/m oktober ook geen ziektewet want je werkgever is verplicht om je tijdens ziekte door te betalen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
https://www.uwv.nl/particulieren/werklo ... -uitkering
Alle reacties Link kopieren
Dus ziekmelding tijdens ww kan.
Aangezien ontslag in eerste instantie op staande voet was, hoeft er geen bedrijfsarts bij. Eigenlijk willen ze terug naar de eerst gemaakte constructie. Mogelijk ga ik daar wel in mee, maar dan wel met uitbetaling van salaris,, vak dagen en vak uren, eindejaarsuitkering.
En liefst ook de kosten van mijn advocaat.
Zodat ik zonder geldzorgen kan beginnen aan herstel. Vind het ook niet leuk voor ze, maar ik ben degene die ziek is...
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-05-2020 18:34
Ziekte is een uitsluitingsgrond voor de WW, dat krijg je dus niet wanneer je ziek bent.
Daarnaast gaat jouw werkgever die rechtszaak niet aan, niet omdat geld kost maar omdat de rechter niet akkoord gaat met een ontslag tijdens ziekte. Je bent namelijk tijdens de eerste 104 weken van de ziekte beschermd tegen ontslag.

Maar ik heb een jaarcontract. Dus in okt zijn ze van me af. Maar denk dat ze dan uwv moeten betalen?? Dus willen ze dat ik beter met ontslag ga en dan weer ziek tijdens ww. Wat wel kan..

Heb je zelf wel een advocaat?
Ja die heb ik.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-05-2020 18:34
Ziekte is een uitsluitingsgrond voor de WW, dat krijg je dus niet wanneer je ziek bent.
Daarnaast gaat jouw werkgever die rechtszaak niet aan, niet omdat geld kost maar omdat de rechter niet akkoord gaat met een ontslag tijdens ziekte. Je bent namelijk tijdens de eerste 104 weken van de ziekte beschermd tegen ontslag.

Maar ik heb een jaarcontract. Dus in okt zijn ze van me af. Maar denk dat ze dan uwv moeten betalen?? Dus willen ze dat ik beter met ontslag ga en dan weer ziek tijdens ww. Wat wel kan..

Heb je zelf wel een advocaat?
Ja die heb ik.
Alle reacties Link kopieren
Vergis je niet! Je was ziek tijdens je ontslag. Dat maakt je ontslag ongeldig, immers door je ziekte heb je ontslagbescherming. Je bent ziek als je ww aanvraagt, dus wordt die aanvraag wordt afgewezen omdat je 1. niet in staat bent om te werken door je ziekte en 2. een werkgever hebt (ongeldig ontslag, dus geen ontslag).
Door akkoord te gaan met welk voorstel dan ook waarmee je vóór de afloop van je contract, kom je niet in aanmerking voor een uitkering. Om de heel simpele reden dat je werkgever in die periode verantwoordelijk is voor de doorbetaling van je salaris. Tenzij je NIET ziek bent, en hier komt de bedrijfsarts om de hoek kijken. Die kan namens je werkgever kijken of je misschien toevallig toch niet ziek bent, of dat je aangepast kan werken en dat soort zaken.
Houd je ziekmelding in stand! Vraag zelf om een beoordeling door de bedrijfsarts. Met je werkgever hoef je geen andere dingen te bespreken dan "ik ben ziek", de rest bespreek je met de bedrijfsarts. Die heeft trouwens een geheimhoudingsplicht en zal niet je ziekte en behandeling bespreken met de werkgever, maar alleen de beperkingen die dat oplevert en op welke termijn verbetering te verwachten is.
Ga niet zelf googelen, de kans op verkeerd interpreteren is groot. Laat je goed voorlichten over elke stap die je neemt, doe geen toezeggingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven