Psychiatrische diagnose dissociatie [Lege OP]

09-05-2020 20:27 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
.........0
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2020 08:36
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
97.70% gewijzigd
zou mooi zijn maar je bent niet de enige ..helaas
Alle reacties Link kopieren
....
anoniem_397885 wijzigde dit bericht op 15-06-2020 07:11
99.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.......
anoniem_397885 wijzigde dit bericht op 15-06-2020 07:12
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kimm811 schreef:
21-05-2020 16:26
Nog een toevoeging. Werkgever heeft aangeven absoluut geen rechtszaak te willen.
Nee, dat kan ik me voorstellen! Door je ziekte heb jij ontslagbescherming. Hij heeft je op staande voet ontslagen voor iets wat achteraf je ziekte bleek te zijn, dus dat ontslag is niet geldig. Ik denk dat jij bij een rechtszaak een heel goede kans maakt op doorbetaald thuiszitten tot einde contract. En na afloop van je contract heb je wél recht op een ziektewetuitkering, omdat je ziek uit dienst gaat.
Alle reacties Link kopieren
......
anoniem_397885 wijzigde dit bericht op 15-06-2020 07:10
98.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik heb zoiets van heel dichtbij meegemaakt.
Graag niet quoten omdat ik dit weg wil halen ivm herkenbaarheid.

Mijn vader was ernstig alcoholverslaafd en had hierdoor oa uitvalsverschiijnselen.
Hij was zo in de war dat hij zelfs z'n pincode vergat. Maar de bedrijfsarts nam het niet serieus en wilde dat hij 2 halve dagen in de week kwam werken. M'n vader was zo in de war dat hij vergat dat hij naar zn werk moest. Uiteindelijk is hij ontslagen omdat hij de afspraken niet nakwam.
Ik heb toen rechtsbijstand voor hem ingeschakeld en de advocaat die wij kregen dacht een goede kans te maken.
Maar het gebeurde toch dat de rechter oordeelde dat hij terecht ontslagen was.
Vlak na dit gebeuren werd hij gedwongen opgenomen en herkende zijn eigen kinderen niet eens meer.
Wilde dit toch even vertellen...
Alle reacties Link kopieren
.....
anoniem_397885 wijzigde dit bericht op 15-06-2020 07:12
97.20% gewijzigd
Kimm811 schreef:
21-05-2020 22:33
Helemaal eens! Ik spreek morgen de psychiater. Ik weet al van de andere 4 (GZ) psychologen dat ze me zsm willen behandelen. Met het ww scenario en dan ziektewet betekent dat ik tot augustus niet in behandeling kan. Aangezien ik in ww moet solliciteren.
Gezien de urgentie en mijn destructieve gedachten, ga mezelf niets aandoen maar soms spookt het wel in mijn hoofd. Dus zsm behandeling starten is noodzaak. Ook omdat ik in mijn dissociatie van alles doe. Werd vanochtend wakker in de schuur. Geen idee hoe of wanneer ik daar ben gekomen.
nu ben ik we heel benieuwd welke ggz jou gaat behandelen
4 psychologen wow
Alle reacties Link kopieren
.......
anoniem_397885 wijzigde dit bericht op 15-06-2020 07:13
98.57% gewijzigd
sterkte Kimm , het zal nog zwaar worden.
Alle reacties Link kopieren
.......
anoniem_397885 wijzigde dit bericht op 15-06-2020 07:13
97.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet. Ik heb zelf ook een dissociatieve stoornis en ook veel dingen gedaan die ik niet meer weet. Ook daar door opgenomen geweest maar jouw verhaal komt toch een beetje vreemd over . Hoezo 4 psychologen idd en hoezo zo snel mogelijk behandelen, je bent echt de enige niet. Waarom ben je niet opgenomen als het echt ze ernstig is en je een gevaar voor jezelf bent. Hoezo zeggen je behandelaren dat ze het knap vinden dat je het zo lang volgehouden hebt zonder grote problemen. Dat is nou juist een groot "voordeel" van een dissociatieve stoornis, dat je heel lang in staat blijft om te functioneren, dat is je overlevingsstrategie...
Bovendien ben je niet ontoerekeningsvatbaar , en ik zou dat ook niet in mijn dossier willen hebben als ik jou was. Dat blijft je de rest van je leven achtervolgen.
niks moet en alles mag
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
22-05-2020 12:48
nu ben ik we heel benieuwd welke ggz jou gaat behandelen
4 psychologen wow
En toch bestaat er iets zoals crisisopvang. Als ik goed lees heeft TO iets gedaan wat strafbaar is. Wie weet heeft dat het versneld.

Ik heb zelf ook behandeling bij een instelling gehad waar ik een hele tijd op de wachtlijst stond (andere reden wel). Anderen kwamen via de crisisdienst meteen op dezelfde behandeling binnen, zonder of met nauwelijks wachttijd. Voelde toen ook even niet eerlijk maar ik kon me nog wel bedenken dat zij er dan blijkbaar nog erger aan toe waren. Het is niet aan ons om daarover te oordelen.
Wij kwamen in de groep en individueel ook meerdere behandelaren/ psychologen tegen.
Alle reacties Link kopieren
......
anoniem_397885 wijzigde dit bericht op 15-06-2020 07:14
94.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Allesmag schreef:
22-05-2020 19:01
Ik weet niet. Ik heb zelf ook een dissociatieve stoornis en ook veel dingen gedaan die ik niet meer weet. Ook daar door opgenomen geweest maar jouw verhaal komt toch een beetje vreemd over . Hoezo 4 psychologen idd en hoezo zo snel mogelijk behandelen, je bent echt de enige niet. Waarom ben je niet opgenomen als het echt ze ernstig is en je een gevaar voor jezelf bent. Hoezo zeggen je behandelaren dat ze het knap vinden dat je het zo lang volgehouden hebt zonder grote problemen. Dat is nou juist een groot "voordeel" van een dissociatieve stoornis, dat je heel lang in staat blijft om te functioneren, dat is je overlevingsstrategie...
Bovendien ben je niet ontoerekeningsvatbaar , en ik zou dat ook niet in mijn dossier willen hebben als ik jou was. Dat blijft je de rest van je leven achtervolgen.
Ik wil je best meer vertellen maar dan in pb
Alle reacties Link kopieren
......
anoniem_397885 wijzigde dit bericht op 15-06-2020 07:14
95.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waar verblijft je zoon de overige dagen? Bij zijn vader? Is er daar wel een stabiel huishouden waar hij een eigen plek heeft?
Want wat jij hem nu (en dit gaat niet leuk klinken) te bieden hebt is een moeder die een zware psychische diagnose heeft, onlangs ontslagen is in verband met diefstal, notabene in de cel gezeten heeft, stemmingswisselingen heeft en over een jaar geen vast inkomen heeft.
Gun je zoon eens rust. Blijf zitten waar je nu zit en probeer eerst eens zaken die nu lopen (je ontslag etc.) af te ronden voordat je een grote beslissing als een ander huis gaat nemen. In jouw huidige toestand is elk ander huis prettig maar dat is niet de oplossing voor je problemen, sterker nog het zal je zorgen groter gaan maken. Want met jou zoeken 600.000 andere mensen een baan en bij jou speelt ook je psychische gesteldheid mee. Nu een ander huis kopen is niet slim. En dat bewuste huis kopen al helemaal niet.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven