Raar gevoel als je TV serie eindigt

30-03-2026 08:42 62 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit weekend was het derde en laatste seizoen van een televisie serie die ik al een paar jaar volg op Netflix. In de laatste minuten van de laatste aflevering in the endcredits, kreeg ik opeens zo'n beladen en verdrietig gevoel. Als of er een deel van mijn leven over was gegaan, terwijl het maar in feite een domme soap was. Ik was er gisteren de hele middag melancholisch door. Kent iemand dit gevoel? Heeft het een naam?
Moiren schreef:
30-03-2026 13:00
Ja natuurlijk, allemaal ;)
Haha oké. Ik ga niet zo snel dus ik kan even vooruit.
.
Ditishet25 schreef:
30-03-2026 13:53
Haha oké. Ik ga niet zo snel dus ik kan even vooruit.
Ik ben jaloers op je! Gewoon nog allemaal verse boeken over Fitz.
Vergeet de reeks over de levende schepen niet hè. Die geven uiteindelijk weer mooie verbanden.
Everything is possible for the one who believes.
Moiren schreef:
30-03-2026 13:58
Ik ben jaloers op je! Gewoon nog allemaal verse boeken over Fitz.
Vergeet de reeks over de levende schepen niet hè. Die geven uiteindelijk weer mooie verbanden.
Die heb ik heel lang geleden wel gelezen maar ik denk wel 20 jaar dus die kunnen best opnieuw. En de wilde regenlanden moet ik ook nog lezen.

Sorry TO beetje off topic.
.
Ik had vroeger meer toen er nog geen streaming was. Dat je jaren een serie volgde en tussen in steeds moest wachten. Bij het laatste seizoen echt een leeg gevoel erna.

Nu volg ik eigenlijk niks meer of ik kijk alles in 1 keer dan is het ook niet zo sterk dat gevoel.
Ditishet25 schreef:
30-03-2026 14:09
Die heb ik heel lang geleden wel gelezen maar ik denk wel 20 jaar dus die kunnen best opnieuw. En de wilde regenlanden moet ik ook nog lezen.

Sorry TO beetje off topic.
Dan heb je de boeken van Fitz en de Nar ook nog niet gelezen?
Moiren schreef:
30-03-2026 14:15
Dan heb je de boeken van Fitz en de Nar ook nog niet gelezen?
Nee klopt alleen de boeken van de zieners. Daarna kreeg ik kinderen. Die heb ik nog steeds maar ze zijn nu een stuk groter en doen ook vaak hun eigen ding waardoor ik meer tijd heb om te lezen.
Maar ja er moet ook genetflixt blijven.
.
Ik heb met kind gewoon doorgelezen ;) Het scheelde wel dat er steeds veel tijd tussen de boeken zat.
Haha, ik ben The Golden Girls weer helemaal aan het kijken (op Disney)
Voel me dan een beetje weemoedig, omdat alle dames inmiddels overleden zijn.
Zelfde met Inspector Morse en Poirot. Alle 3 series waar ik enorm van geniet.

Met een boekenreeks herken ik het gevoel ook. Dat het verhaal af is zeg maar
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
30-03-2026 14:28
Haha, ik ben The Golden Girls weer helemaal aan het kijken (op Disney)
Voel me dan een beetje weemoedig, omdat alle dames inmiddels overleden zijn.
Zelfde met Inspector Morse en Poirot. Alle 3 series waar ik enorm van geniet.

Met een boekenreeks herken ik het gevoel ook. Dat het verhaal af is zeg maar
Ik hoorde dat Betty en Bea een hekel aan elkaar hadden achter de schermen. Nu kijk ik er heel anders naar.
Lila-Linda schreef:
30-03-2026 09:19
Ik had het heel erg toen de schrijfster van 1 van mijn favoriete boekenseries overleed. Dan kan er dus echt nooit meer een nieuw deel komen
Bah
Oh dat had ik toen mijn grote muzikale held in 2016 veel te jong overleed. Nooit meer nieuwe muziek,
Heel herkenbaar. Had ik heel erg bij The Handmaids Tale. Gelukkig komt er nog 1 seizoen.....
Carpe Diem!
Jup, heel herkenbaar. Ik heb het met Outlander. Pas in september vorig jaar gaan kijken en alles gebinged. Alles stond er toen op met uitzondering van seizoen 7 en 8. Toen wij eenmaal bij waren met kijken verscheen eerst de eerste helft van seizoen 7 en vervolgens de tweede helft van seizoen 7. We konden dus meteen door. Daarna stopte het echter want seizoen 8 zal eerst nog worden uitgezonden op een Amerikaanse streamingsdienst voordat het op Netflix komt. Ziggo-gebruikers kunnen het seizoen wel al bekijken in Nederland zonder (illegale) kunstgrepen, maar ik heb geen abonnement bij Ziggo, dus mijn vriend en ik zeggen wel eens gekscherend dat we bij mensen met een Ziggo abonnement een home invasion gaan organiseren of dat we met een telescoop in de tuin gaan liggen 🤪😁😬
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Heel herkenbaar.

Ik zat jaren te wachten op het nieuwe boek in de reeks shopaholic van Sophie Kinsella. Elke keer keek ik of ze al een nieuw boek geschreven had.

Toen bleek dat de schrijfster overleden is onlangs. :cry:
misspatrice schreef:
30-03-2026 14:46
Heel herkenbaar. Had ik heel erg bij The Handmaids Tale. Gelukkig komt er nog 1 seizoen.....
Echt?
Ik dacht dat het al compleet was.
Elegantic schreef:
30-03-2026 09:10
Herkenbaar ja! Ik had het best erg toen Game of Thrones eindigde, mede ook wel doordat het einde zo slecht was. Daar kan ik af en toe nog steeds wel mee zitten, zo zonde.
Hetzelfde hier. Ook bij Lost trouwens.

Ik ben er altijd wel snel overheen maar herken het verhaal uit de Op wel.
Net of je afscheid neemt van vrienden of zo.
Amarens schreef:
30-03-2026 15:07
Heel herkenbaar.

Ik zat jaren te wachten op het nieuwe boek in de reeks shopaholic van Sophie Kinsella. Elke keer keek ik of ze al een nieuw boek geschreven had.

Toen bleek dat de schrijfster overleden is onlangs. :cry:
Dat had ik met Mo Hayder. Bleek ze al jaren overleden te zijn.
Queenie_70 schreef:
30-03-2026 14:29
Ik hoorde dat Betty en Bea een hekel aan elkaar hadden achter de schermen. Nu kijk ik er heel anders naar.
Jaaah, daar kwam ik laatst ook achter. Niet leuk idd :cry:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Over Game of Thrones. Ik heb dat dus nooit gekeken. Niet omdat ik me geen geweldige serie lijkt maar omdat iedere keer toen ik wat meer tijd had om ervoor te gaan zitten ik iedere keer dacht van ik moet zoveel inhalen, misschien eerst een kortere serie kijken. En tja... Maar nu heb je ook "A knight of the seven kingdoms" op HBO. Misschien daar aan beginnen sinds zich dat afspeelt voor de andere serie.
Graze schreef:
30-03-2026 15:39
Over Game of Thrones. Ik heb dat dus nooit gekeken. Niet omdat ik me geen geweldige serie lijkt maar omdat iedere keer toen ik wat meer tijd had om ervoor te gaan zitten ik iedere keer dacht van ik moet zoveel inhalen, misschien eerst een kortere serie kijken. En tja... Maar nu heb je ook "A knight of the seven kingdoms" op HBO. Misschien daar aan beginnen sinds zich dat afspeelt voor de andere serie.
Misschien even de tijdlijn googelen als je gaat beginnen dan weet je gelijk waar je zit in vergelijking met Game of Thrones. Volgens mij speelt de A knight of the seven kingdoms 50 jaar voor Game of Thrones af en iets van 70 jaar na The House of The Dragon.
misspatrice schreef:
30-03-2026 14:46
Hoe kom je daar nou bij? Het is echt klaar hoor.
On topic; heel herkenbaar. Mijn favoriete series heb ik twee keer gekeken, maar het wordt nooit meer hetzelfde. Ben altijd jaloers op mensen die nog moeten beginnen.
Ik heb het ook bij EK (en in minder mate WK- voetbaledities, als de finale voorbij is. Dat je dan echt in een gat valt.
Nothing happens for a reason
Moiren schreef:
30-03-2026 15:26
Dat had ik met Mo Hayder. Bleek ze al jaren overleden te zijn.

Jammer hè?

Ik hoop dat de boekenreeks van Sophie Kinsella wordt voortgezet door iemand anders, een andere schrijver, maar ik ben bang van niet. Ik snapte al niet dat ze zo lang op zich liet wachten, jaren en jaren, ik wist ook niet dat ze ziek was en toen opeens las ik dat ze overleden is. :cry:
Ik had het trouwens recent wel toen ik desperate housewives helemaal opnieuw had gekeken. Dat zijn 8 seizoenen en 24afl per seizoen. Ik miste ze een tijdje gewoon toen ik klaar was.
.
juliet64 schreef:
30-03-2026 16:02
Hoe kom je daar nou bij? Het is echt klaar hoor.
Vanaf woensdag 8 april op Disney+! Het verzet in Gilead is nog lang niet uitgespeeld, want het verhaal van The Handmaid's Tale gaat verder in The Testaments. Binnenkort duik je opnieuw in een wereld waar religie en macht hand in hand lopen en vrouwen nog steeds weinig te zeggen hebben.
https://www.veronicasuperguide.nl/nieuw ... testaments
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
bartjes schreef:
30-03-2026 15:18
Echt?
Ik dacht dat het al compleet was.
Er komt volgens mij een spin off maar niet nog een nieuw seizoen.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Dat is de sequel, geen nieuw seizoen van de Handmaids Tale.
Nothing happens for a reason

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven