Rijden met sneeuw! Brr..

20-01-2019 19:41 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag voorspellen ze sneeuw. Waar ik een hekel aan heb is om te rijden met sneeuw. Ik woon zelf in het hoge noorden. Maar heb nog nooit echt net sneeuw gereden. Ja 1 keer en dat was een ramp, omdat ik in de slip raakte en moeilijk de auto weer op de weg kon krijgen.

Normaal ben ik dinsdag vrij maar heb dinsdag middag een bijeenkomst. Maar zie er nu al tegen op om in de sneeuw te rijden.

2e optie is om de bus te nemen. Maar ik wil ook niet voor mijn angst weglopen en dat mensen mij een angsthaas vinden omdat ik niet met sneeuw en gladheid durf te rijden.

Zijn hier nog meer mensen die een hekel hebben om met sneeuw te gaan rijden? Hoe lossen jullie dat op? Gewoon gaan? Of toch kiezen voor een andere optie?
Gaat de bijeenkomst wel door als het halve land in de file staat en 't openbaar vervoer waarschijnlijk nauwelijks rijdt?
Gewoon gaan en met verstand rijden!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een hekel aan fietsen met sneeuw dus meestal ga ik dan ga ik met de bus of lopen. Dan maar een watje, geen zin om m'n nek te breken.
Alle reacties Link kopieren
Gaat de sneeuw überhaupt echt vallen dat weet je nooit en dan ook niet hoe laat enz
where ever you go, go with your heart
Kun je met iemand / iemand laten meerijden? Ben je tenminste samen onderweg.
je nu al druk maken om iets wat mss niet eens gebeurt?

En mocht het sneeuwen, je bent in de middag pas op pad, dan is er al gestrooid, rustig aan rijden en afstand houden
Ik heb er ook een hekel aan. Wel winterbanden hier maar als het niet hoeft rij ik dan liever niet.
Ik vind het een mooi excuus om dinsdag te beslissen om thuis te werken. Kijk smorgens wel hoehet weer is en besluit dan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een idee om en slipcursus te doen? Dit geeft mij in elk geval het vertrouwen dat ik goed handel.
Alle reacties Link kopieren
Fietsen gaat beter met 5 cm sneeuw dan autorijden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance. Plato
Alle reacties Link kopieren
Kom op!
Rustig blijven en je vooral niet op laten jagen. Goed je verstand gebruiken. Dan kan het best maar als je echt, echt, echt niet durft, dan niet doen. Dan maak je in heel je stress mogelijk onverstandige beslissingen en veroorzaak je misschien onnodige ongelukken.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
20-01-2019 19:43
Gaat de bijeenkomst wel door als het halve land in de file staat en 't openbaar vervoer waarschijnlijk nauwelijks rijdt?
Ja die gaat wel door. Ik woon niét in een drukke stad en de bijeenkomst is een dorp verder
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
20-01-2019 19:44
Gaat de sneeuw überhaupt echt vallen dat weet je nooit en dan ook niet hoe laat enz
Nee het is idd altijd onvoorspelbaar. Misschien valt het mee en krijgen we maar een klein laagje
Ik vind het ook spannend. Ik heb in november mijn rijbewijs gehaald en dus nog geen ervaring met gladheid en sneeuw. Normaal ga ik met de fiets en ov naar mijn werk (bij mij op het werk zijn er maar weinig parkeerplekken dus geen optie om met de auto te gaan). Het toeval wil dat ik dinsdag naar een andere locatie moet die met het ov niet te bereiken is. In eerste instantie was ik super blij met die locatie want het is vanaf mijn huis maar 20 minuten rijden (in plaats van 1,5 uur met ov) maar nu zie ik op tegen deze autorit vanwege de weersvoorspelling. Helaas heb ik echt geen andere keus/optie dan gewoon te gaan...
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
20-01-2019 19:46
je nu al druk maken om iets wat mss niet eens gebeurt?

En mocht het sneeuwen, je bent in de middag pas op pad, dan is er al gestrooid, rustig aan rijden en afstand houden
Ik kan mij daar idd behoorlijk druk om maken en achteraf valt het meestal altijd mee.
Alle reacties Link kopieren
Mir31 schreef:
20-01-2019 19:47
Misschien een idee om en slipcursus te doen? Dit geeft mij in elk geval het vertrouwen dat ik goed handel.
Dat ben ik sws al van plan om te doen
my_little schreef:
20-01-2019 19:56
Ik kan mij daar idd behoorlijk druk om maken en achteraf valt het meestal altijd mee.
daarom dan ook niet druk om maken, het valt dus meestal wel mee.
Als je zo onzeker bent, heb je ook eerder ongelukken.
Het enige waar ik van baal is dat ik ipv 20 minuten waarschijnlijk 3 uur bezig ben om op schiphol te komen waar ik twee kittens van mijn fokster voor een vriendin moet ophalen. En dan dus helemaal weer in die langzame ellende terug met twee dotjes van babypoezen uren. En dan ben ik al verliefd op ze en moet ik ze aan hun hele lieve nieuwe warme huis afstaan..... terwijl ik ze dan eigenlijk liever gewoon zelf mee naar mijn eigen huis neem ;-)...

Maar geen sneeuwangst. Ik heb een 4x4 en zit lekker hoog en heb net nagelnieuwe winterbanden, maae, meer frustratie om de angst van anderen, en dus heel nederland wat vast staat.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 20-01-2019 20:05
8.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je winterbanden krijgt. of 4 seizoenbanden
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
20-01-2019 20:03
Het enige waar ik van baal is dat ik ipv 20 minuten waarschijnlijk 3 uur bezig ben om op schiphol te komen waar ik twee kittens van mijn fokster voor een vriendin moet ophalen. En dan dus helemaal weer in die langzame ellende terug met twee dotjes van babypoezen uren. En dan ben ik al verliefd op ze en moet ik ze aan hun hele lieve nieuwe warme huis afstaan..... terwijl ik ze dan eigenlijk liever meteen zelf mee naar mijn huis neem ;-)...

Maar geen sneeuwangst, meer frustratie om de angst van anderen, en dus heel nederland wat vast staat.
:there:
Opinion is the medium between knowledge and ignorance. Plato
Alle reacties Link kopieren
my_little schreef:
20-01-2019 19:56
Ik kan mij daar idd behoorlijk druk om maken en achteraf valt het meestal altijd mee.

Afbeelding
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik heb een keer met sneeuw een verlaten plek opgezocht en ben daar wat gaan oefenen met bochten, remmen etc om gevoel te krijgen voor hoe mijn auto reageert en wat er dan gebeurt. En dan ook eens dingen doen als hard remmen en een ruk aan het stuur geven enzo, om het slippen een beetje te ervaren. Gaf mij meer zelfvertrouwen om met sneeuw te rijden.
Ik begrijp je angst, ik heb met rijlessen 1 keer in de sneeuw gereden en dat ging goed, maar dat is alweer een paar jaar geleden.
Ik heb afgelopen week 4 seizoensbanden onder mijn auto laten zetten en ik merk wel dat het anders rijdt.

Maar ik moet dinsdag naar mijn werk en moet daarvoor 3 kwartier rijden. Ik wacht nog even af wat ze echt opgeven voor weer, want ik las ook dat er kans is op ijzel.
En op de snelweg waar ik overheen moet, gebeuren dagelijks ongelukken.
Als het echt sneeuwt dinsdag zou ik alleen de weg op gaan als het echt moet.
Gewoon met gepaste snelheid rijden en extra veiligheidsmarge in acht nemen. Dus niet ‘oh ik kan dr nog net voor langs’.
Hèb je winterbandjes ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven