Rust er een vloek op mij

14-11-2017 17:26 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve iedereen,

Ik zit met een probleem waar ik hulp bij nodig heb. Wel wil ik graag bij voorbaat al aangeven dat ik op serieuze reacties hoop, aangezien ik momenteel best in de put zit.

Ik kom maar gelijk met de deur in huis vallen: ik heb het vermoeden dat er een vloek op mij rust, uitgesproken door iemand die gebruik heeft gemaakt van zwarte magie. Zelf geloof ik heilig in het bestaan hiervan. Ik zal even kort uitleggen waarom ik dit denk.

Al enige jaren zit alles, maar dan ook werkelijk alles tegen. Relaties die kapot gaan, of dit nu is op romantisch gebied, vriendschappen of zelfs met familieleden. Ook op werk- financieel- romantish en sociaal gebied loopt alles al jaren compleet in de soep. Nu wil ik niet zeggen dat mij niks goeds overkomt, maar dit wordt mij altijd vrij snel weer afgenomen.

Ik heb hier al wat research over gedaan, en ik vermoed echt dat er een vloek op mij rust.

Nu hoop ik dat er mensen zijn die hier verstand van hebben, ervaringen mee hebben en oplossingen/tips voor mij hebben. Ook zou ik graag in contact komen met een spirituele genezer.

Alle hulp is welkom, want ik houd dit niet langer vol. Na dat nu al alles jaren fout gaat zit ik momenteel in een depressie waar ik niet meer uitkom. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Xx Daisy
Alle reacties Link kopieren
Nee, er rust geen vloek op jou. Omdat dit niet mogelijk is.
Wel heb je erg veel last ervan dat je er in gelooft.
Begrijp je het verschil tussen invloed van buitenaf en invloed van je eigen denken?
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
14-11-2017 17:30
Nee, er rust geen vloek op jou. Omdat dit niet mogelijk is.
Wel heb je erg veel last ervan dat je er in gelooft.
Begrijp je het verschil tussen invloed van buitenaf en invloed van je eigen denken?
Ja dit begrijp ik zeker. Echter denk ik niet dat dit door mijn eigen denken komt. Aangezien dit al jaren aan de gang is, maar ik eigenlijk pas sinds recent dit vermoeden heb.
Alle reacties Link kopieren
was het maar zo makkelijk, dat alles beter gaat als die vloek verwijderd wordt.
je kunt eens naar de huisarts, bespreken wie je kan begeleiden wat meer grip op je leven te krijgen.
je klinkt zo zeer kwetsbaar voor charlatans in ieder geval.
succes!
Misschien is er sprake van een self-fulfilling prophecy, waarbij je zelf een negatieve situatie in de hand werkt? Dus dat je ergens in stapt met het idee dat het allemaal toch wel weer niet zal lukken, en dat je instelling daar ook naar is, waardoor het inderdaad mislukt.

Ik geloof zelf niet zo in vloeken enzo, dus als je op dat vlak manieren zoekt om de vloek op te heffen, denk ik dat je daarvoor bij een spiritueel iemand moet zijn. Is er een reden dat je denkt dat iemand het met zwarte magie specifiek op jou gemunt heeft?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Selffulfilling_prophecy
Binnen de klinische psychologie is het verschijnsel selffulfilling prophecy een bekend verschijnsel. Zo hebben volgens de cognitieve gedragstherapie mensen die lijden aan een klinische depressie of angststoornissen de neiging om negatieve voorspellingen te doen over zichzelf, de toekomst en de wereld om hen heen, die ze door een focus op negatieve gebeurtenissen in het algemeen vaak daadwerkelijk zien uitkomen. Een voorbeeld is de gedachte "De wereld is slecht, en het zal slecht aflopen met de mensheid". Iemand met een depressie zal daarna alleen maar bewijzen zien dat deze voorspelling inderdaad klopt. Binnen de cognitieve gedragstherapie wordt deze voorspelling vervolgens uitgedaagd en getest op zijn houdbaarheid, in de verwachting dat er een rationeler alternatief voor geformuleerd kan worden die minder depressief of angstig maakt.
Tijd voor de psychiater. Misschien weet hij een goede behandel methode.

Anders gebruik salie.
Nee, er rust geen vloek op jou, in dat soort dingen geloof ik niet.
Je hebt gewoon heel veel pech. Zoek via huisarts hulp voor je al je geld in mensen steekt die je niet helpen maar wel je geld meenemen waardoor je nog verder van huis bent.
Alle reacties Link kopieren
Als er een vloek op je rust, kan ik die wel voor je verdrijven
Alle reacties Link kopieren
Alles waarin je gelooft gebeurt.

Ga positieve dingen opschrijven.
En lees die elke dag.

Ban negatieve gedachten uit je leven.

Met de huisarts hier over praten lijkt mij ook een goede.
Niet alles waar je in gelooft gebeurt.

Je hebt te veel magische verhalen gehoord/gelezen/gezien.
Het bestaat niet zo'n vloek, net zoals dat sinterklaas niet bestaat.

Lees je anders even in over magisch denken en wat de voors en tegens daarvan zijn.
Magisch denken (dat is hoe het heet wat je nu doet) is niet raadzaam ten tijde van een depressie, omdat ook het magisch denken dan vaak negatief wordt en je op die manier verder wordt meegesleurd, dieper het dal in en er in verstrikt kunt raken.

En verder heel veel sterkte en succes, een depressie is erg heftig om mee te maken en soms zit alles erg tegen, maar meestal gaat het na een tijdje toch weer langzaam beter. Soms duurt het jaren en soms hebben mensen gewoon pech.
Dat is niet eerlijk, het leven is niet eerlijk.
Probeer niet te magisch te gaan denken en probeer te blijven geloven in die regenboog aan het einde van deze heftige depressie.

Ben je al bij de huisarts geweest voor je depressie?
LeesMee schreef:
14-11-2017 17:38
Als er een vloek op je rust, kan ik die wel voor je verdrijven
Waar hou je je mee bezig dat je dat kunt?

Echte interesse. :)
Wat een naïviteit lees ik hier, ongelooflijk!
Cateautje schreef:
14-11-2017 18:01
Wat een naïviteit lees ik hier, ongelooflijk!
Ja dat dacht ik ook al toen ik dit las. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Al enige jaren zit alles, maar dan ook werkelijk alles tegen. Relaties die kapot gaan, of dit nu is op romantisch gebied, vriendschappen of zelfs met familieleden. Ook op werk- financieel- romantish en sociaal gebied loopt alles al jaren compleet in de soep. Nu wil ik niet zeggen dat mij niks goeds overkomt, maar dit wordt mij altijd vrij snel weer afgenomen.

Wordt het je afgenomen of laat jij het je afnemen?
En nu zeg je natuurlijk meteen dat je het niet af laat nemen, maar ben jij intussen niet al begonnen met denken dat het toch niet gaat lukken, voordat je ergens aan begint? Dat je mensen onbewust al afwijst omdat je er van uitgaat dat ze je toch niet leuk genoeg gaan inden.
Dat is het hele idee achter die vervloekingen: de ander laten geloven dat hij vervloekt is met het een of ander, en dat vaak genoeg zeggen om geloofd te worden.

Ik heb een tijd geen tomatensoep gegeten omdat ik een keer ziek werd na het eten ervan, weet nog steeds niet of het echt aan die soep lag, maar als ik hem maar zag, voelde ik me al draaierig worden. Totdat ik me er een keer overheen heb gezet, en na het eten echt niet ziek werd. Was dus ook een soort vervloeking die ik zelf bedacht had.
Zoek hulp voor het erger wordt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Het is typisch Nederlands om met magisch denken iets uit het bestaan te weren, als je in dit land maar vaak genoeg blijft herhalen dat iets niet bestaat, dan wordt er ook vanuit gegaan dat die eis wordt ingewilligd.

Dit land telt meer dan 200 nationaliteiten en al die mensen hebben hun eigen cultuur meegenomen en daar weten de meeste Nederlanders niets van af, desalniettemin blijft men er maar op hameren dat alleen de Nederlandse cultuur hoogtij viert hier en dat is wel degelijk naïef te noemen, want er zijn bevolkingsgroepen die zaken mee hebben genomen waar je echt niets mee te maken wilt hebben en als je ermee geconfronteerd wordt, vergalt het je hele leven, als je er al niet het leven bij laat, dus zo grappig als het lijkt, is het allemaal niet, integendeel.
Alle reacties Link kopieren
Je zult hier denk ik niet veel mensen vinden die geloven in vervloekingen.

Ik ook niet. Ik geloof wel in pech en in de kracht die je eigen overtuigingen hebben. Als jij denkt dat je vervloekt bent, zul je daar bevestiging van kunnen vinden (iedereen heeft wel eens ongeluk of maakt verkeerde beslissingen, de een meer dan de ander).
Het kan er ook voor zorgen dat je niet ziet wat je zelf kunt doen om je problemen aan te pakken. Dat lijkt me schadelijk, want er zijn vast dingen die je kunt doen en mensen die je kunnen helpen om de echte problemen aan te pakken.

Een beschermende spreuk of visualisatie kan je helpen omdat het je geruststelt, dus dat kan weinig kwaad. Er zijn echter genoeg mensen die je in ruil voor betaling van alles beloven wat ze niet kunnen bieden. Niemand kan garanderen dat jij voortaan geluk hebt, dat je ware liefde vindt, dat je gezond blijft, dat je rijk wordt. Helaas.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Wat is je afkomst TO?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Ik heb advies. Stop met de verantwoording op een vloek afschuiven en neem de regie in eigen handen en ga wat met je leven doen.
Cateautje schreef:
14-11-2017 18:12
Het is typisch Nederlands om met magisch denken iets uit het bestaan te weren, als je in dit land maar vaak genoeg blijft herhalen dat iets niet bestaat, dan wordt er ook vanuit gegaan dat die eis wordt ingewilligd.
Ik denk dat er binnen elke cultuur mensen zijn die hier wel of niet wat mee hebben. Ik heb er niks mee, maar ik heb ook een niet-Nederlandse achtergrond waar er wel mensen zijn die in vloeken etc. geloven.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-11-2017 18:12
Het is typisch Nederlands om met magisch denken iets uit het bestaan te weren, als je in dit land maar vaak genoeg blijft herhalen dat iets niet bestaat, dan wordt er ook vanuit gegaan dat die eis wordt ingewilligd.

Dit land telt meer dan 200 nationaliteiten en al die mensen hebben hun eigen cultuur meegenomen en daar weten de meeste Nederlanders niets van af, desalniettemin blijft men er maar op hameren dat alleen de Nederlandse cultuur hoogtij viert hier en dat is wel degelijk naïef te noemen, want er zijn bevolkingsgroepen die zaken mee hebben genomen waar je echt niets mee te maken wilt hebben en als je ermee geconfronteerd wordt, vergalt het je hele leven, als je er al niet het leven bij laat, dus zo grappig als het lijkt, is het allemaal niet, integendeel.
:worship: zo eens
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-11-2017 18:12
Het is typisch Nederlands om met magisch denken iets uit het bestaan te weren, als je in dit land maar vaak genoeg blijft herhalen dat iets niet bestaat, dan wordt er ook vanuit gegaan dat die eis wordt ingewilligd.

Dit land telt meer dan 200 nationaliteiten en al die mensen hebben hun eigen cultuur meegenomen en daar weten de meeste Nederlanders niets van af, desalniettemin blijft men er maar op hameren dat alleen de Nederlandse cultuur hoogtij viert hier en dat is wel degelijk naïef te noemen, want er zijn bevolkingsgroepen die zaken mee hebben genomen waar je echt niets mee te maken wilt hebben en als je ermee geconfronteerd wordt, vergalt het je hele leven, als je er al niet het leven bij laat, dus zo grappig als het lijkt, is het allemaal niet, integendeel.
Ergens niet in geloven is niet hetzelfde als er niets van weten.

Het klopt dat men hier over het algemeen sceptisch staat tegenover magisch denken. Daar zijn goede argumenten voor te bedenken die niets te maken hebben met naïviteit of gebrek aan kennis van andere culturen. Dat er mensen in geloven maakt iets nog niet waar, en ik zie niet in wat er mis is met kritisch zijn op denkbeelden die schade kunnen berokkenen.
What a nuanced anxiety
Tsja, als het zo typisch Nederlands is om dat niet te geloven, zoek dan advies op plekken waar ze wel aan magisch denken doen.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
14-11-2017 18:15
Ik heb advies. Stop met de verantwoording op een vloek afschuiven en neem de regie in eigen handen en ga wat met je leven doen.
Dit.
Neem je eigen verantwoordelijkheid.
Eerst uitvogelen waar de vloek vandaan komt dan. Heb je een idee?
https://www.tijdschriftpraktijkonderste ... ijzen.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven