stomme corona/wonen/psychische druk [to heeft een perma]

20-01-2022 20:46 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een probleem

met begeleiding

eerst waren er nooit problemen...

en ineens begint een bewoner te zeggen dat ze last heeft van mijn muziek..
Terwijl ik de muziek altijd zacht heb staan.

Ik luister altijd muziek en heb die zachtjes op de achtergrond
waren nooit problemen over.

en nu zegt de leiding dat ik helemaal geen muziek meer aan mag hebben op de radio terwijl ik die zacht heb staan.

En omdat ik zo boos daarop werd, zei de leiding moet je een oxazepam hebben?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-01-2022 22:11
Reden: Titel aangepast, to heeft een perma.
0.00% gewijzigd
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-01-2022 22:23
Reden: Naw
0.00% gewijzigd
pluk de dag
Doe een koptelefoon op
Alle reacties Link kopieren
koptelefoon op is niet prettig slapen
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat een hoofdband met een koptelefoon erin. Die is speciaal bedoeld om mee te slapen. Zelf nog niet uitgeprobeerd, maar ziet er erg comfortabel uit. Het zou natuurlijk kunnen dat het voor jou teveel prikkels is, dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
forumautist80 schreef:
20-01-2022 21:25
koptelefoon op is niet prettig slapen

En je slaapt met meerdere mensen op een kamer ofzo? De deur moet openblijven? Je muziek staat zo hard dat ze het met gesloten deuren kunnen horen?

Zo ja, dan geen muziek en gaan slapen.
himalaya wijzigde dit bericht op 20-01-2022 21:47
0.82% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hoe laat heb jij die muziek aan?

Waar staat het volumeknopje? Bij welk getal?

Kan het zijn dat jouw buurvrouw er last van heeft door het tijdstip (aangezien je het over slapen hebt)?

Is er een clientconsulent of clientondersteuner die jou kan helpen om een gesprek aan te gaan met de begeleiding?

Is het een optie om ambulant te gaan wonen en dus niet meer in een instelling?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor jou misschien zachtjes is kan voor een ander veel prikkels geven. Zo te lezen woon je in een soort leefgroep en grote kans dat meerdere mensen om je heen autisme hebben of andere prikkelverwerkingsproblemen.
Zeker als het stil is omdat men wil/moet slapen kan muziek al snel erg storend zijn.

De oplossing zal dus liggen in geluid verminderen. Of (nog) zachter of een koptelefoon.

Overigens is het helemaal geen gek voorstel om een oxacepam te nemen als jij erg overstuur bent. Ik neem aan dat dit gewoon voorgeschreven is voor jou. Ze duwen het niet tegen je zin in naar binnen maar helpen je herinneren aan het feit dat je medicatie kan en mag gebruik bij deze spanningsvolle situatie voor jou.

Misschien een idee om op een rustiger moment eens met je begeleiding te bespreken op welke manieren je nog meer om kan gaan met stressvolle situaties. Het maken van een signaleringsplan als je dat nog niet hebt bv.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft dit met corona te maken?
Alle reacties Link kopieren
forumautist80 schreef:
20-01-2022 21:25
koptelefoon op is niet prettig slapen
Met muziek van een ander ook niet.
Denk even aan anderen, zeg.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik heb ook een hekel aan muziek die ik zelf niet gekozen heb. Dus regel dikkere muren zodat jouw muziek niet bij anderen kan komen.

Sommige huizen zijn zo slecht gebouwd dat het haast niet te voorkomen is dat men een ander hoort en wat in zo'n geval dan cruciaal is dat is dat je heel goed met je buren communiceert.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
forumautist80 schreef:
20-01-2022 21:25
koptelefoon op is niet prettig slapen
Ik las laatst op dit forum dat er ook speciale slaapkoptelefoons bestaan. Weet helaas niet meer in welk topic.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zet je geen muziek of geluid op de speaker als andere mensen willen slapen. Als je de muziek van een ander alleen maar hoort is dat al overlast, ook al staat het volgens jou zacht.
Met kleine oordopjes in kun je prima liggen/slapen hoor. En anders heb je pech. Dan pak je maar een boek.
.
Alle reacties Link kopieren
nee ik slaap alleen op mijn kamer.
Dit huis is bijzonder gehorig

De muziek zet ik zo zacht dat ik het bijna niet meer hoor
Dus wat is het probleem.

Ik ben klaar met wonen in een instelling
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
het gaat over de manier waarop de leiding met mij omgaan
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
En toch horen anderen het, dus het staat waarschijnlijk harder dan jij denkt. Heb je zelf misschien wat aan je gehoor?

Hoe reageerde je toen je heel boos werd? Was het op dat moment misschien wel een goed idee om een oxazepam te nemen?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
forumautist80 schreef:
21-01-2022 10:04
nee ik slaap alleen op mijn kamer.
Dit huis is bijzonder gehorig

De muziek zet ik zo zacht dat ik het bijna niet meer hoor
Dus wat is het probleem.

Ik ben klaar met wonen in een instelling
Er zitten ws mensen met gelijksoortige problematiek als jij in de instelling.
Ik heb ook een vorm van autisme, en kan werkelijk niks verdragen aan geluid. Zeker niet na een lange dag, als ik in mijn bed lig. Dan is elk geluid te veel.
Dus de leiding heeft ervoor gekozen, om voor die andere bewoner in te springen. En dat is fijn voor diegene.
Jij hebt een extraatje nodig, nl jouw muziek. Dan zorg je dus, dat je daar niemand mee lastigvalt.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar hoort die andere bewoonster/er het wel, anders was t niet ter sprake gekomen. En ik kan me zelf ook gruwelijk irriteren aan geluiden als ik wil slapen. Merk ik t niet op, dan prima. Maar als ik t eenmala hoor, dan blijf ik t horen...

Als dit zo'n probleem is, zijn er ook andere oplossingen. Je kunt er een heel gezeik van maken wiens fout t is en dat die andere bewoner zich niet moet aanstellen. Maar daar heb je wss alleen maar jezelf mee. Je hebt bv ook speciale kussens waar een speakertje oid inzit (of je knutselt dit zelf in elkaar). Vooral voor mensen met tinnitus dacht ik, maar mogelijk voor jou ook interessant. Zo hoor je én muziek én je valt er niemand anders mee lastig, want dit is zo zacht dat iemand anders t echt niet hoort (vergelijk t met oortjes, al zet je die mega hard, 5 meter verderop hoor je er niks van)
Zwetser
Alle reacties Link kopieren
forumautist80 schreef:
21-01-2022 10:05
het gaat over de manier waarop de leiding met mij omgaan
Gaat dat alleen over die oxazepam? Voel je je niet serieus genomen?
Iedereen zegt wel eens iets verkeerd, de leiding ook. Misschien waren ze zelf moe of overprikkeld.
Alle reacties Link kopieren
Student201 schreef:
21-01-2022 10:12
Als dit zo'n probleem is, zijn er ook andere oplossingen. Je kunt er een heel gezeik van maken wiens fout t is en dat die andere bewoner zich niet moet aanstellen. Maar daar heb je wss alleen maar jezelf mee. Je hebt bv ook speciale kussens waar een speakertje oid inzit (of je knutselt dit zelf in elkaar). Vooral voor mensen met tinnitus dacht ik, maar mogelijk voor jou ook interessant. Zo hoor je én muziek én je valt er niemand anders mee lastig, want dit is zo zacht dat iemand anders t echt niet hoort (vergelijk t met oortjes, al zet je die mega hard, 5 meter verderop hoor je er niks van)
Wat een goed idee: in je kussen!
Alle reacties Link kopieren
forumautist80 schreef:
21-01-2022 10:04
nee ik slaap alleen op mijn kamer.
Dit huis is bijzonder gehorig

De muziek zet ik zo zacht dat ik het bijna niet meer hoor
Dus wat is het probleem.

Ik ben klaar met wonen in een instelling
Dan ga je het gesprek aan om uit te stromen en verder te gaan met alleen ambulante hulp.

Daar heb je waarschijnlijk wel bepaalde vaardigheden voor nodig. En een woning, meubels, servies, bestek, linnengoed… maak een lijstje van alles wat je nodig hebt, alles wat je moet regelen en alles wat je moet kunnen. Dan weet je waar je aan moet werken om uit de instelling te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Echt

We hebben hier een groepsleiding die het bloed onder je nagels vandaan haalt
Probeer je te helpen.. met hart en ziel
in de huishouding
En zij is alleen maar negatief, en reageert negatief
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
[...]
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 27-01-2022 16:27
Reden: privé gegevens
0.00% gewijzigd
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-01-2022 22:06
Reden: Bashen zorgpersoneel
0.00% gewijzigd
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
forumautist80 schreef:
27-01-2022 15:59
Echt

We hebben hier een groepsleiding die het bloed onder je nagels vandaan haalt
Probeer je te helpen.. met hart en ziel
in de huishouding
En zij is alleen maar negatief, en reageert negatief
Dan wacht je even tot je begeleider er weer is, en dan ga je daar even mee praten.

volgens mij ben je boos, omdat je niet zo goed weet wat je ermee aan moet. Dat kun je ook gewoon zeggen hoor.
kerst wijzigde dit bericht op 27-01-2022 16:03
13.45% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven