Tik ontwikkeld na accuut stoppen quetiapine

22-11-2024 11:13 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil graag even mijn verhaal kwijt. In 2022 ben ik vanwege angstklachten quetiapine gaan slikken (25 mg). Begin september ben ik hier redelijk cold turkey mee gestopt. De dokter gaf aan dat uit onderzoeken bleek dat het gebruik van quetiapine het risico op hart en vaatziektes vergroot. Achteraf gezien was het heel dom om cold turkey te stoppen. Als een soort van reactie daarop heb ik een tik ontwikkeld waarbij ik keihard op mijn borsten duw of knijp. Het lijkt of de pijn mijn hoofd even tot rust brengt. Als ik dit zal lezen over iemand anders zal ik denken: die spoort niet. Maar toch doe ik het. Met als gevolg nu dat mn borsten onder de blauwe plekken zitten en gigantisch pijn doen. Het lukt gewoon niet om er mee te stoppen. Ik schaam mij zo dat ik er enorm tegen op zie om naar de dokter te gaan maar ik snap ook dat ik hier mee moet stoppen en hulp nodig heb ☹ Ik voel mij gewoon zo rot er onder. Bedankt voor het lezen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-11-2024 12:43
Reden: titel aangepast
0.00% gewijzigd
Kan de topic titel aangepast worden : na ipv naar?
En toch zou ik terug naar je huisarts. Want deze weet een oplossing om het proces om te keren.

Het is niet erg dat je een oplossing zoekt ergens voor toch?

Je gaat toch ook je band plakken als je zelf door glas hebt gereden?
Je gaat toch zelf naar de dokter als je bent uitgegleden en je pols hebt bezeerd?
Je laat toch zelf je jas stomen als je er zelf iets op gemorst hebt?
Je laat toch jezelf helpen als je een tik hebt ontwikkeld na het stoppen met medicatie?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Lieve To, je huisarts vind dit Niet gek. Je hoeft jezelf absoluut niet te schamen. De huisarts zal blij zijn dat je naar hem/haar bent toegekomen, zodat hij je kan helpen. Echt, dit (de tic) is een reactie die je niet te kiezen hebt. Het gebeurt en overkomt je en het is niet door jezelf te stoppen. Zo ontwikkelen tal van mensen tal van soorten tics. Je bent absoluut niet de enige en zeker niet gestoord.
Maak een afspraak bij de huisarts, je kan echt hulp gebruiken! Te complex om het zelf alleen op te lossen.
Dank voor jullie lieve reacties. Ik heb de daad bij het woord gevoegd en een afspraak voor komende donderdag gemaakt bij de huisarts!
Goed gedaan!

Ik hoop dat er een oplossing voor je komt!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven