Vaak uitgaan van het ergste...

17-01-2019 18:30 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd naar de ervaringen van anderen. Ik merk bij mijzelf dat ik vaak uitga van het ergste zodat ik mezelf ga indekken. Ik had dit bijvoorbeeld erg bij mijn zwangerschap (maar dat verklaarde ik ook deels door het lastige voortraject van IVF en miskramen) en bleef er tot op het einde amper in geloven...
Merk het nu weer en erger me aan mezelf.
Op dit moment ben ik aan het wachten op een conflicts check vanuit de US voor een opdrachtgever. Een goede vriendin en tevens collega is door de conflicts check heen en ik zit me alleen maar (en misschien wel onnodig) zorgen te maken en continue mijn mail te checken. In mijn hoofd kom ik niet door de conflicts check heen en maak ik het veel te groot. En toch doe ik het en ben ik mijn eigen vijand zeg maar en het zit me erg in de weg. Herkenbaar? En wat doe je er tegen..?!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Dat doe ik ook. Vreselijk. Ik heb het vooral met sociale dingen. Geen tips voor je helaas, maar je bent zeker niet de enige n-)
Wat zijn conflicts checks? En dat doe je op de mail?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
17-01-2019 18:59
Wat zijn conflicts checks? En dat doe je op de mail?
Dan geef je aan wie je vorige clienten waren. Als ik voor partij X heb gewerkt in een zaak tegen Z dan kan ik vervolgens niet voor Z werken. Dit wordt door een advocatenkantoor in de US nagekeken.
baggal wijzigde dit bericht op 17-01-2019 19:03
9.36% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Blauwenacht schreef:
17-01-2019 18:57
Dat doe ik ook. Vreselijk. Ik heb het vooral met sociale dingen. Geen tips voor je helaas, maar je bent zeker niet de enige n-)
Dank. Ik zit zit gewoon echt van mezelf te balen en nog erger: ik doe dit mezelf aan...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je bepaald niet de enige bent.

Mij helpt het soms te denken wat helpt het als ik zo denk?Wat levert het me op?Niks? Dan wil ik het ook niet meer.
En bovendien waar gaat het om?Is je leven voorbij als het niet doorgaat?

Ik denk dan : "Geen zorgen voor de dag van morgen, want morgen heeft genoeg aan zijn eigen kwaad"(Bijbel)
Ik ga ook meestal uit van 't ergste, dan kan 't uiteindelijk alleen maar meevallen. De keren dat ik denk dat iets wel mee zal vallen, komt de klap des te harder aan als het toch tegenvalt.
Hier nog 1...
Ik denk ook erg snel negatief, vul snel voor anderen in en ga er erg snel vanuit dat iemand slecht over mij denkt e.d.
Ben wel opgelucht dat ik blijkbaar niet de enige ben.
Echt tips heb ik niet maar ook ik herken het.
Alle reacties Link kopieren
Jak, hier ook herkenning hoor. De tips van miedo sla ik ff intern op.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Wel fijn die (h) erkenning hier. Wat redbulletje zegt: dan kan het alleen maar mee vallen. Aan de andere kant, zit ik me nu vreselijk druk te maken om iets dat wellicht helemaal niet aan de orde is. En daar baal ik zo van - juist omdat ik er niet blijer van word en dit gewoon de zoveelste keer is dat ik enorm in de stress schiet en beren op de weg zie. Vaak blijkt het achteraf mee te vallen en toch doe ik het weer. Ga ik als een dolle mijn mail checken, etc. op zoek naar een bevestiging.

Zou graag een betere manier vinden om er mee om te gaan. Mijn man is juist precies het tegenovergestelde. Kan daar soms best jaloers op zijn. Denk dat ik toch eens ga proberen de tip van Miedo ter harte te nemen. Het is nl. zo zonde van de tijd...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde. Ik ga ook bijna altijd uit van het ergste. Ik heb al zo vaak te horen gekregen dat ik me niet zo druk moet maken en dat het allemaal nog wel meevalt. Soms valt het mee, en vaak ook niet. Maar dat is dan ook weer mijn beleving.
Men lijdt het meest aan het lijden dan men vreest..

Ik kan dat ook, maar probeer te relativeren.. wat is het ergste wat er kan gebeuren en is dat ook echt wel zo erg?!
Achteraf valt het eigenlijk altijd mee!
Sta er even heel bewust bij stil waar je je nu zo’n zorgen om maakt en zet het van je af!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar maar soms ook met stomme dingen. Zo had ik vanmiddag ergens een tosti gegeten die met de mooie kant boven lag en de aangebrande kant beneden. Toen die ene hap wel wel vies en aangebrand smaakte zag ik het pas. Teruggestuurd natuurlijk, maar omdat ik zo gezond probeer te eten denk ik nu de hele tijd dat ik mezelf schade heb aangericht.

Verschrikkelijk die angstgedachtes.
Alle reacties Link kopieren
Het kan helpen in te zien wat je allemaal hebt gemist aan goede gevoelens, kwaliteit in je leven en gewoon content zijn in de dag terwijl je zo bezig was na te denken wat er allemaal kon gebeuren en je vervolgens hier was tegen gaan dekken zodat je lijf in staat van paraatheid was.

Het kan ook helpen te bedenken wat die vorige keren van ‘voorbereiding’ je allemaal heeft gebracht.
Alle reacties Link kopieren
Mombe & verbinder: helemaal waar. Ik baal er achteraf ook enorm van. Omdat het me nl. nergens brengt. Zorgen maken helpt rationeel niemand en dit geldt ook voor uitgaan van het ergste. Dat gedeelte kan ik zelf ook onderkennen. En desondanks is het net alsof ik die angst gevoelens toch geen meester kan worden. Zo werd ik, hoewel ik best relaxed naar bed ging, om 04:15 wakker met die conflicts check in mijn hoofd. En zolang ik geen bevestiging heb dat het allemaal ok is blijft het door mijn hoofd spoken en ontneem ik mezelf levensgeluk. Zou zo veel beter zijn als ik kon zeggen: zelfs als er iets is, dan deal ik ermee op het moment dat het daar is...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven